Uusimmat

12 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Dunlop renkaat

Aloittaja jarska, 03.05.12 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mane

raita on kaks ct seos raja mut muuten repee kyl ihan ihmeesti.
itellä ollu noita renkaita joka säällä ja joka radalla,eikä koskaan repee!r6 on minullakin ja paineet tasan 1.6...
onko sulla säädettävät vai vakio lämppärit? ;)
innocent_1

Mikko K.

Tässä olis pikapuoliin neitsytmatka  Alastaroon tiedossa. Millä seoksilla siellä on ajettu? Keli toki vaikuttaa jonkin verran... Varastossa mulla on Dunloppia ja Pirelliä. Ja ilmeisesti oikea puoli kuluu myös Alastarossa enemmän?

Ja tuohon repeilyyn... Tietoa mulla ei ole, mutta Voisko T1mpan tapauksessa vaikuttaa ajotyyli, joka on aika pyöreä ja siinä ollaan pitkän aikaa suuressa kallistuskulmassa?
Sain viikonloppuna revittyä elämäni ensimmäisen renkaan Kemorassa ja sekin oli ihan loppuun kaluttu softi, jolla oli ajettu yhteensä noin 80 kierrosta, joten ei kai nekään ikuisia ole.

kp

#62
Oikea puoli kuluu enemmän.  Itse ajellut Pirellin SC2, ainakin mun ajossa (1.30-1.35) toimii ihan hyvin. Toimii nopeimmillakin, Kawasaakeli toverit ajelee 1,26 aikoja.  Mielestäni helppo rengas kun ei tarvi arpoa onko oikea seos, sen kun ajaa  airrev_1 

app

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 28.07.13 - klo:18:52
Tässä olis pikapuoliin neitsytmatka  Alastaroon tiedossa. Millä seoksilla siellä on ajettu? Keli toki vaikuttaa jonkin verran... Varastossa mulla on Dunloppia ja Pirelliä. Ja ilmeisesti oikea puoli kuluu myös Alastarossa enemmän?


4886 on tosi kehno Alastarossa. Tuo ohje "korkeammalta tasolta" ja itse myös testannut. Liukas, ja pito irtoilee arvaamatta.
Saman lailla kuluu oikealta rengas kun kemorassa.
Radan pinta Kemoraa vanhempi ja liukkaampi, joten rengasta menee vähemmän.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: app - 28.07.13 - klo:19:47
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 28.07.13 - klo:18:52
Tässä olis pikapuoliin neitsytmatka  Alastaroon tiedossa. Millä seoksilla siellä on ajettu? Keli toki vaikuttaa jonkin verran... Varastossa mulla on Dunloppia ja Pirelliä. Ja ilmeisesti oikea puoli kuluu myös Alastarossa enemmän?


4886 on tosi kehno Alastarossa. Tuo ohje "korkeammalta tasolta" ja itse myös testannut. Liukas, ja pito irtoilee arvaamatta.
Saman lailla kuluu oikealta rengas kun kemorassa.
Radan pinta Kemoraa vanhempi ja liukkaampi, joten rengasta menee vähemmän.

Tuo näyttäs taulukon mukaan mediumilta. Kovempaa kumia alle vai, eli esim. 8854?
Taidan laittaa ainakin toiselle vanteelle SC2:n ja toiselle arpoa jonkun dunlopin tänne tulevan tiedon perusteella. Tuo Pirelli on "puolikuntoinen" ja dunlopit sitten vähän enemmän ajettu.

slowrider

54 loppunen ainakin toimii mulla hyvin alastarolla

app

#66
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 28.07.13 - klo:19:56
54 loppunen ainakin toimii mulla hyvin alastarolla

Joo. Ostan kanssa niitä. 4886 on kaikkea muuta kun medium, vaikka siellä niin lukeekin. Pidoltaan 10 v kuivunut endurance, jos vähän kärjistetään. Hirvee rengas.
'kaikki -54 päätteiset on hyviä Alastarossa. Kestää kierroksia, ei repee, ja on hyvä kaikilla keleillä. Ei tietysti purkan pehmee, mutta menne jonnekin SC1:n ja SC2:n välimaastoon pidoltaan.

SC2 on varmasti myös ok. Hirmuhelteellä liukastuu tietty.

M1uQ

Lainaus käyttäjältä: app - 28.07.13 - klo:22:04
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 28.07.13 - klo:19:56
54 loppunen ainakin toimii mulla hyvin alastarolla

Joo. Ostan kanssa niitä. 4886 on kaikkea muuta kun medium, vaikka siellä niin lukeekin. Pidoltaan 10 v kuivunut endurance, jos vähän kärjistetään. Hirvee rengas.

En kyllä allekirjoita. Enkä kyllä vauhtienkaan puolesta ole mikään mooses tätä kirjoittamaan kiveen, mutta minulla pelannut hienosti kelistä riippumatta. Olen ajanut myös vanhemmalla medium seoksella ja uusi on mielestäni parempi

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2


app

Lainaus käyttäjältä: M1uQ - 28.07.13 - klo:22:34
Lainaus käyttäjältä: app - 28.07.13 - klo:22:04
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 28.07.13 - klo:19:56
54 loppunen ainakin toimii mulla hyvin alastarolla

Joo. Ostan kanssa niitä. 4886 on kaikkea muuta kun medium, vaikka siellä niin lukeekin. Pidoltaan 10 v kuivunut endurance, jos vähän kärjistetään. Hirvee rengas.

En kyllä allekirjoita. Enkä kyllä vauhtienkaan puolesta ole mikään mooses tätä kirjoittamaan kiveen, mutta minulla pelannut hienosti kelistä riippumatta. Olen ajanut myös vanhemmalla medium seoksella ja uusi on mielestäni parempi

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Viime kesänä Korpiahon Erkka oli testannut Alastarossa 4886:tta, ja oli sanonut, että "arvaamaton ja yllättävä" Oli ajanut parempia aikoja samana päivänä 8854:lla.
itse kokeilin  kuitenkin saittenuutta 4886:tta siellä, ja täysin sama tuntuma. Myös toinen paikalla ollut ~1.26 vauhtinen buimurikuski ajoi samalla kumilla, ja kiroili, kun ei tahdo päästä alle 1.30.

Tässä oli nyt kyseessä mikä rengas toimii Alastarossa. Oletko M1uQ ajanut siellä tällä?

M1uQ

#69
Lainaus käyttäjältä: app - 28.07.13 - klo:23:15
Lainaus käyttäjältä: M1uQ - 28.07.13 - klo:22:34
Lainaus käyttäjältä: app - 28.07.13 - klo:22:04
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 28.07.13 - klo:19:56
54 loppunen ainakin toimii mulla hyvin alastarolla

Joo. Ostan kanssa niitä. 4886 on kaikkea muuta kun medium, vaikka siellä niin lukeekin. Pidoltaan 10 v kuivunut endurance, jos vähän kärjistetään. Hirvee rengas.

En kyllä allekirjoita. Enkä kyllä vauhtienkaan puolesta ole mikään mooses tätä kirjoittamaan kiveen, mutta minulla pelannut hienosti kelistä riippumatta. Olen ajanut myös vanhemmalla medium seoksella ja uusi on mielestäni parempi

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Viime kesänä Korpiahon Erkka oli testannut Alastarossa 4886:tta, ja oli sanonut, että "arvaamaton ja yllättävä" Oli ajanut parempia aikoja samana päivänä 8854:lla.
itse kokeilin  kuitenkin saittenuutta 4886:tta siellä, ja täysin sama tuntuma. Myös toinen paikalla ollut ~1.26 vauhtinen buimurikuski ajoi samalla kumilla, ja kiroili, kun ei tahdo päästä alle 1.30.

Tässä oli nyt kyseessä mikä rengas toimii Alastarossa. Oletko M1uQ ajanut siellä tällä?
Myönnettäköön ettei ole alastarolta nimeksikään kokemusta. Kemorassa ajoin 1:12,0 kyseisellä seoksella, oli muuten vielä aivan helkkarin kulunut. Erkan puheita en rupea tyrmäämään, mutta ainakin omilla mikkihiiri vauhdeilla pelaa hyvin
E: alastaron kerhokisan ajoin juuri 4886 seoksella. Ei mainittavia onkelmia
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

app

Lainaus käyttäjältä: M1uQ - 28.07.13 - klo:23:46
Myönnettäköön ettei ole alastarolta nimeksikään kokemusta. Kemorassa ajoin 1:12,0 kyseisellä seoksella, oli muuten vielä aivan helkkarin kulunut. Erkan puheita en rupea tyrmäämään, mutta ainakin omilla mikkihiiri vauhdeilla pelaa hyvin
E: alastaron kerhokisan ajoin juuri 4886 seoksella. Ei mainittavia onkelmia
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Minä olen ajanut Alastarossa paljon eri Dunlopeilla. Viime keväänä menin Motomarkettiin ostamaan sinne paria takasta. Kuparisen Esko sanoi mulle "älä ota tuota 4886:sta missään tapauksessa, se ei sovi sinne". Ostin kuitenkin Kemoraa varten, ja kokeilin Ensin Alatarossa. Rengas oli erittäin huono. Avauksissa nyppi koko ajan, kuten esko oli Eekin ja Erkan testattua munulle sanonut.
Olen ajanut viime kesänä, ja tämän kesän alussa tuolla radalla paljon kierroksia eri Dunlopin seoksilla, ja monelta muulta olen kuullut myös aivan saman tuosta 4886:sta. Se tosiaan on huono valinta sinne.

Se että sinulla ei ollut ongelmaa kerhokisassa siellä, johtuu siitä että olet taitava kuski, ja pystyt hallitsemaan paskallakin renkaalla ajon, mutta kerhokisassa käsittääkseni jäit omasta tasostasi (vrt kemora 1.12) reippaasti. Alastarossa minäkin pystyn ajamaan 1.25 pintaan mediumin renkaalla. 4886:sta en sinne laittaisi, jos aikoisin omaa kovaa ajella. En missään tapauksessa, täys paska koko kumi tuonne.

Kyllä tämä asia on vissi ja varma. Jään odottamaan niiden kommentteja, joiden mielestä tämä seos on hyvä Virttaan mutkissa.

M1uQ

Lainaus käyttäjältä: app - 29.07.13 - klo:06:41
Lainaus käyttäjältä: M1uQ - 28.07.13 - klo:23:46
Myönnettäköön ettei ole alastarolta nimeksikään kokemusta. Kemorassa ajoin 1:12,0 kyseisellä seoksella, oli muuten vielä aivan helkkarin kulunut. Erkan puheita en rupea tyrmäämään, mutta ainakin omilla mikkihiiri vauhdeilla pelaa hyvin
E: alastaron kerhokisan ajoin juuri 4886 seoksella. Ei mainittavia onkelmia
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Minä olen ajanut Alastarossa paljon eri Dunlopeilla. Viime keväänä menin Motomarkettiin ostamaan sinne paria takasta. Kuparisen Esko sanoi mulle "älä ota tuota 4886:sta missään tapauksessa, se ei sovi sinne". Ostin kuitenkin Kemoraa varten, ja kokeilin Ensin Alatarossa. Rengas oli erittäin huono. Avauksissa nyppi koko ajan, kuten esko oli Eekin ja Erkan testattua munulle sanonut.
Olen ajanut viime kesänä, ja tämän kesän alussa tuolla radalla paljon kierroksia eri Dunlopin seoksilla, ja monelta muulta olen kuullut myös aivan saman tuosta 4886:sta. Se tosiaan on huono valinta sinne.

Se että sinulla ei ollut ongelmaa kerhokisassa siellä, johtuu siitä että olet taitava kuski, ja pystyt hallitsemaan paskallakin renkaalla ajon, mutta kerhokisassa käsittääkseni jäit omasta tasostasi (vrt kemora 1.12) reippaasti. Alastarossa minäkin pystyn ajamaan 1.25 pintaan mediumin renkaalla. 4886:sta en sinne laittaisi, jos aikoisin omaa kovaa ajella. En missään tapauksessa, täys paska koko kumi tuonne.

Kyllä tämä asia on vissi ja varma. Jään odottamaan niiden kommentteja, joiden mielestä tämä seos on hyvä Virttaan mutkissa.
En tosiaan hoksannut että nyt käytiin ratakohtaista keskustelua. Mitä suosittelisit alastarolle, 9055?

app

Lainaus käyttäjältä: M1uQ - 29.07.13 - klo:07:46
Lainaus käyttäjältä: app - 29.07.13 - klo:06:41
Lainaus käyttäjältä: M1uQ - 28.07.13 - klo:23:46
Myönnettäköön ettei ole alastarolta nimeksikään kokemusta. Kemorassa ajoin 1:12,0 kyseisellä seoksella, oli muuten vielä aivan helkkarin kulunut. Erkan puheita en rupea tyrmäämään, mutta ainakin omilla mikkihiiri vauhdeilla pelaa hyvin
E: alastaron kerhokisan ajoin juuri 4886 seoksella. Ei mainittavia onkelmia
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Minä olen ajanut Alastarossa paljon eri Dunlopeilla. Viime keväänä menin Motomarkettiin ostamaan sinne paria takasta. Kuparisen Esko sanoi mulle "älä ota tuota 4886:sta missään tapauksessa, se ei sovi sinne". Ostin kuitenkin Kemoraa varten, ja kokeilin Ensin Alatarossa. Rengas oli erittäin huono. Avauksissa nyppi koko ajan, kuten esko oli Eekin ja Erkan testattua munulle sanonut.
Olen ajanut viime kesänä, ja tämän kesän alussa tuolla radalla paljon kierroksia eri Dunlopin seoksilla, ja monelta muulta olen kuullut myös aivan saman tuosta 4886:sta. Se tosiaan on huono valinta sinne.

Se että sinulla ei ollut ongelmaa kerhokisassa siellä, johtuu siitä että olet taitava kuski, ja pystyt hallitsemaan paskallakin renkaalla ajon, mutta kerhokisassa käsittääkseni jäit omasta tasostasi (vrt kemora 1.12) reippaasti. Alastarossa minäkin pystyn ajamaan 1.25 pintaan mediumin renkaalla. 4886:sta en sinne laittaisi, jos aikoisin omaa kovaa ajella. En missään tapauksessa, täys paska koko kumi tuonne.

Kyllä tämä asia on vissi ja varma. Jään odottamaan niiden kommentteja, joiden mielestä tämä seos on hyvä Virttaan mutkissa.
En tosiaan hoksannut että nyt käytiin ratakohtaista keskustelua. Mitä suosittelisit alastarolle, 9055?

Joo, tuolla yllä kysyttiin nimenomaan Alastaroon sopivaa, ja siihen vastasin.
9055 taitaa olla niin pehmonen, että ei pahimmillaan päivääkään kestä. Ikävä kyllä 4902 on loppu Suomesta, kuten valmistuskin. Oli pirun hyvä.

Pirellin SC1 saattais olla järkevä, jos vaan on riittävän lämmintä, mutta SC2 kestää varmasti. Dunlopin uus 9854 on kuulemma (en ole kokeillut, mutta Marko_ petras reippaasti just viikonloppuna sillä kemoran enkkaansa, ja kehui, että on yhtä pitävä kun 4902) pitävämpi, kun vanhat -54 mallit, ja se on ainakin sellainen varma valinta. Muuten ei oikeen taida Dunlopilta löytyä sellaista harjotteluun paremmin sopivaa "välimallia"
Mä laittaisin 9854:n.

M1uQ

Lainaus käyttäjältä: app - 29.07.13 - klo:08:08
Lainaus käyttäjältä: M1uQ - 29.07.13 - klo:07:46
Lainaus käyttäjältä: app - 29.07.13 - klo:06:41
Lainaus käyttäjältä: M1uQ - 28.07.13 - klo:23:46
Myönnettäköön ettei ole alastarolta nimeksikään kokemusta. Kemorassa ajoin 1:12,0 kyseisellä seoksella, oli muuten vielä aivan helkkarin kulunut. Erkan puheita en rupea tyrmäämään, mutta ainakin omilla mikkihiiri vauhdeilla pelaa hyvin
E: alastaron kerhokisan ajoin juuri 4886 seoksella. Ei mainittavia onkelmia
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Minä olen ajanut Alastarossa paljon eri Dunlopeilla. Viime keväänä menin Motomarkettiin ostamaan sinne paria takasta. Kuparisen Esko sanoi mulle "älä ota tuota 4886:sta missään tapauksessa, se ei sovi sinne". Ostin kuitenkin Kemoraa varten, ja kokeilin Ensin Alatarossa. Rengas oli erittäin huono. Avauksissa nyppi koko ajan, kuten esko oli Eekin ja Erkan testattua munulle sanonut.
Olen ajanut viime kesänä, ja tämän kesän alussa tuolla radalla paljon kierroksia eri Dunlopin seoksilla, ja monelta muulta olen kuullut myös aivan saman tuosta 4886:sta. Se tosiaan on huono valinta sinne.

Se että sinulla ei ollut ongelmaa kerhokisassa siellä, johtuu siitä että olet taitava kuski, ja pystyt hallitsemaan paskallakin renkaalla ajon, mutta kerhokisassa käsittääkseni jäit omasta tasostasi (vrt kemora 1.12) reippaasti. Alastarossa minäkin pystyn ajamaan 1.25 pintaan mediumin renkaalla. 4886:sta en sinne laittaisi, jos aikoisin omaa kovaa ajella. En missään tapauksessa, täys paska koko kumi tuonne.

Kyllä tämä asia on vissi ja varma. Jään odottamaan niiden kommentteja, joiden mielestä tämä seos on hyvä Virttaan mutkissa.
En tosiaan hoksannut että nyt käytiin ratakohtaista keskustelua. Mitä suosittelisit alastarolle, 9055?

Joo, tuolla yllä kysyttiin nimenomaan Alastaroon sopivaa, ja siihen vastasin.
9055 taitaa olla niin pehmonen, että ei pahimmillaan päivääkään kestä. Ikävä kyllä 4902 on loppu Suomesta, kuten valmistuskin. Oli pirun hyvä.

Pirellin SC1 saattais olla järkevä, jos vaan on riittävän lämmintä, mutta SC2 kestää varmasti. Dunlopin uus 9854 on kuulemma (en ole kokeillut, mutta Marko_ petras reippaasti just viikonloppuna sillä kemoran enkkaansa, ja kehui, että on yhtä pitävä kun 4902) pitävämpi, kun vanhat -54 mallit, ja se on ainakin sellainen varma valinta. Muuten ei oikeen taida Dunlopilta löytyä sellaista harjotteluun paremmin sopivaa "välimallia"
Mä laittaisin 9854:n.
Onneks ei tartte näitä numeroarvoituksia enään kauaa miettiä. Vaihan pirelliin.

timppa

Lainaus käyttäjältä: Mane - 28.07.13 - klo:18:26
raita on kaks ct seos raja mut muuten repee kyl ihan ihmeesti.
itellä ollu noita renkaita joka säällä ja joka radalla,eikä koskaan repee!r6 on minullakin ja paineet tasan 1.6...
onko sulla säädettävät vai vakio lämppärit? ;)

Vakiolämppärit on...
Ajosta tullessa mitattiin pintaa. Oli kyljillä n. 70C.