Dunlop renkaat

Aloittaja jarska, 03.05.12 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

marko_

Lainaus käyttäjältä: app - 29.07.13 - klo:08:08
Dunlopin uus 9854 on kuulemma (en ole kokeillut, mutta Marko_ petras reippaasti just viikonloppuna sillä kemoran enkkaansa, ja kehui, että on yhtä pitävä kun 4902) pitävämpi, kun vanhat -54 mallit, ja se on ainakin sellainen varma valinta. Muuten ei oikeen taida Dunlopilta löytyä sellaista harjotteluun paremmin sopivaa "välimallia"
Mä laittaisin 9854:n.

Mun mielestä 9854 pitää yhtähyvin kun 4902, jos ei jopa paremmin noin kuumalla mitä lauantaina oli(HELLE +30).
"Mikko.K" vois kans antaa mielipidettä asiaan kun on käsittääkseni molemmilla renkailla ajanut. :)

Viikonpäästä Alastarolla testaan 2013 paiston 9055 rengasta. Lauantain ajan 9854 ja sunnuntaina alle käytetty 9055.
Sitten näkee miten se mulla kestää Alastarossa.

Mulle väitettiin että UUSI 9055 kestää myös kemorassa harrastelijalla päivän. Varmaa tietoa ei siis ole.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 29.07.13 - klo:12:57
Lainaus käyttäjältä: app - 29.07.13 - klo:08:08
Dunlopin uus 9854 on kuulemma (en ole kokeillut, mutta Marko_ petras reippaasti just viikonloppuna sillä kemoran enkkaansa, ja kehui, että on yhtä pitävä kun 4902) pitävämpi, kun vanhat -54 mallit, ja se on ainakin sellainen varma valinta. Muuten ei oikeen taida Dunlopilta löytyä sellaista harjotteluun paremmin sopivaa "välimallia"
Mä laittaisin 9854:n.

Mun mielestä 9854 pitää yhtähyvin kun 4902, jos ei jopa paremmin noin kuumalla mitä lauantaina oli(HELLE +30).
"Mikko.K" vois kans antaa mielipidettä asiaan kun on käsittääkseni molemmilla renkailla ajanut. :)

Viikonpäästä Alastarolla testaan 2013 paiston 9055 rengasta. Lauantain ajan 9854 ja sunnuntaina alle käytetty 9055.
Sitten näkee miten se mulla kestää Alastarossa.

Mulle väitettiin että UUSI 9055 kestää myös kemorassa harrastelijalla päivän. Varmaa tietoa ei siis ole.

Vastaillaan tänne, mutta alkuun sellainen varoitus, että noi mun käyttämät renkaat on ollu lähempänä roskista kuin puolikuntoista jo alle laitettaessa pois
lukien app:lta kerhokisaan ostettu 4902.

Toi 4902 on pehmein, millä pystyn ajamaan merkit pois ja vielä kymmenen kierrosta päälle, ilman että se repeää. Tästä pehmeemmät
alkaa repeilemään siinä vaiheessa kun merkit alkaa häipymään. Treenikumiksi kuluu liian äkkiä... Pitoa on jopa puoliksi ajetulla renkaalla
sen verran hyvin, ettei sitä mun taidoilla juurikaan hyödynnetä.

8854 on ollu hieno rengas, kunhan keli on mielellään alle 25 astetta eikä aurinko paista ihan juhannuksen malliin radan pintaan. Tämän jälkeen alkaa käymään turhan äkkipikaiseksi.
Oon tiputtanu 8854:lla lopun lähestyessä paineet jopa 1,3bar tuntumaan ja silloin se ei lähde luistelemaan ihan niin pikaisesti.

7712 ja paisto oli -10. Rengas piti kuin liimattu sellasella +25 asteen kelillä. Ajoin sen isosti loppuun asti ja seuraava samanlainen, mutta -12 paisto alle
ja vaikka samat numerot oli kyljessä, niin se rengas oli todella syvältä. Tosin ei sitten mitään tietoa kauan se yksilö oli ottanut aurinkoa.

Yhteenvetona ostaisin uutena 8854 niin kisa kuin treenirenkaaksi. Kuumalla sitten käytettyä softia alle... tosin softit katoaa sitä vauhtia, että ainakaan treeneihin ei viitsi ostaa edes tota
4902 rengasta. Dunlopit kuluu mulla yleisesti ottaen tosi nätisti, tosin on tuota mopon potentiaaliakin käyttämättä vielä noin 3-4 sekuntia Kemoralla.

Näistä ihan uusista seoksista en sitten osaa sanoa yhtään mitään.. Pitää kattella jos kisakuskeilla ois jotain myytäväksi asti.

Mane

Lainaus käyttäjältä: timppa - 29.07.13 - klo:10:19
Lainaus käyttäjältä: Mane - 28.07.13 - klo:18:26
raita on kaks ct seos raja mut muuten repee kyl ihan ihmeesti.
itellä ollu noita renkaita joka säällä ja joka radalla,eikä koskaan repee!r6 on minullakin ja paineet tasan 1.6...
onko sulla säädettävät vai vakio lämppärit? ;)

Vakiolämppärit on...
Ajosta tullessa mitattiin pintaa. Oli kyljillä n. 70C.
Jotain tollasta kävi mielessä,ettei olis tarpeex lämpöä,mut muuten en osaa arvata ku avaukset himpun rajuja?!
Ite saan kilpakuski kaverin endurance kumeja ja ei repee hänellä,eikä mulla,oli sitte uusia tai käytettyjä!
Mutta niinhän se tuppaa oleen että mikä sopii mulle,ei aina sovi toiselle...ja joku tykkää vaaleista kun taas toinen tummista jne!
Koittaa vaan availla himpun rauhallisemmin ni saattaa jonkun kiekan kauemmin kestää...
innocent_1

raukkis

Lainaus käyttäjältä: Mane - 29.07.13 - klo:18:38
Lainaus käyttäjältä: timppa - 29.07.13 - klo:10:19
Lainaus käyttäjältä: Mane - 28.07.13 - klo:18:26
raita on kaks ct seos raja mut muuten repee kyl ihan ihmeesti.
itellä ollu noita renkaita joka säällä ja joka radalla,eikä koskaan repee!r6 on minullakin ja paineet tasan 1.6...
onko sulla säädettävät vai vakio lämppärit? ;)

Vakiolämppärit on...
Ajosta tullessa mitattiin pintaa. Oli kyljillä n. 70C.
Jotain tollasta kävi mielessä,ettei olis tarpeex lämpöä,mut muuten en osaa arvata ku avaukset himpun rajuja?!
Ite saan kilpakuski kaverin endurance kumeja ja ei repee hänellä,eikä mulla,oli sitte uusia tai käytettyjä!
Mutta niinhän se tuppaa oleen että mikä sopii mulle,ei aina sovi toiselle...ja joku tykkää vaaleista kun taas toinen tummista jne!
Koittaa vaan availla himpun rauhallisemmin ni saattaa jonkun kiekan kauemmin kestää...

Tossa varmaan se tärkein syy jo tulikin...eli kaikki ei sovi kaikille mutta racer medium repeili auto24ringillä. Eilittäin samainen rengas pyöri uudella botnialla hiukan korotetulla paineella. Lämppärilämpö oli 90 ja -paine 1,6. Tuolla yhdistelmällä se siisteytyi huomattavasti vaikka ilmeisesti ko. radan pitäisi olla rr:ää pahimmillaan eli renkaanraiskausta. No omat vauhdit ja avaukset on mitä on enkä mittailu mitään ajosta tullessa. Nopean ryhmän häntänä molemmilla radoilla. Pyöränä kusinen honda, jos silläkään mitään väliä on.

paaton

Bridgen r10 on oikeasti aika kiva uudella botnialla. Koetin nyt 180 millistä type3 seoksen takasta r6:n alla, eikä mitään ongelmia ollut.
Nätisti kului, eikä edes kiillottunut. Tuo medium seos kului kyllä oikealta laidalta lähelle kulutusmerkkiä päivässä, mutta kierroksia taisi tulla aika reippaasti.
Yhtään kertaa en saanut rengasta luistamaan, eli seuraavan kerran ajattelin koettaa hivenen kovempaa seosta.

Sunnuntaiksi vaihdoin alle sitten toisen ääripään, eli 200/60 sc2 pirellin. Rengas oli selvästi kankeampi shikaanissa ja taisi puskea pyörää nopeassa vasurissa pystyyn, koska vauhdit näyttivät jäävän aika paljon jälkeen lauantaista. Niin ja sain tuon 2013 paiston pirellin jo hieman repimäänkin. Sentin päässä oikeasta laidasta näyttää olevan kapea repimisen alku.

Eli minulle tulee kyllä jatkossa bridgen 180 millistä botnialle. Ehkäpä tuo alkaa lipsumaan kovemmilla vauhdeilla, mutta tuossa 1:45 ajossa en huomannut vielä mitään ongelmaa. Etusten kanssa taitaa kohta tulla ongelmia. Noita kr106 softeja etusia ei taida enää saada mistään, eikä ne näytä enää edes vauhdin kasvaessa kestävän täyttä kesää. Kele...

slowrider

29.07.13 - klo:23:05 #80 Viimeisin muokkaus: 29.07.13 - klo:23:55 käyttäjältä slowrider
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 29.07.13 - klo:15:45
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 29.07.13 - klo:12:57
Lainaus käyttäjältä: app - 29.07.13 - klo:08:08
Dunlopin uus 9854 on kuulemma (en ole kokeillut, mutta Marko_ petras reippaasti just viikonloppuna sillä kemoran enkkaansa, ja kehui, että on yhtä pitävä kun 4902) pitävämpi, kun vanhat -54 mallit, ja se on ainakin sellainen varma valinta. Muuten ei oikeen taida Dunlopilta löytyä sellaista harjotteluun paremmin sopivaa "välimallia"
Mä laittaisin 9854:n.

Mun mielestä 9854 pitää yhtähyvin kun 4902, jos ei jopa paremmin noin kuumalla mitä lauantaina oli(HELLE +30).
"Mikko.K" vois kans antaa mielipidettä asiaan kun on käsittääkseni molemmilla renkailla ajanut. :)

Viikonpäästä Alastarolla testaan 2013 paiston 9055 rengasta. Lauantain ajan 9854 ja sunnuntaina alle käytetty 9055.
Sitten näkee miten se mulla kestää Alastarossa.

Mulle väitettiin että UUSI 9055 kestää myös kemorassa harrastelijalla päivän. Varmaa tietoa ei siis ole.

Vastaillaan tänne, mutta alkuun sellainen varoitus, että noi mun käyttämät renkaat on ollu lähempänä roskista kuin puolikuntoista jo alle laitettaessa pois
lukien app:lta kerhokisaan ostettu 4902.

Toi 4902 on pehmein, millä pystyn ajamaan merkit pois ja vielä kymmenen kierrosta päälle, ilman että se repeää. Tästä pehmeemmät
alkaa repeilemään siinä vaiheessa kun merkit alkaa häipymään. Treenikumiksi kuluu liian äkkiä... Pitoa on jopa puoliksi ajetulla renkaalla
sen verran hyvin, ettei sitä mun taidoilla juurikaan hyödynnetä.

8854 on ollu hieno rengas, kunhan keli on mielellään alle 25 astetta eikä aurinko paista ihan juhannuksen malliin radan pintaan. Tämän jälkeen alkaa käymään turhan äkkipikaiseksi.
Oon tiputtanu 8854:lla lopun lähestyessä paineet jopa 1,3bar tuntumaan ja silloin se ei lähde luistelemaan ihan niin pikaisesti.

7712 ja paisto oli -10. Rengas piti kuin liimattu sellasella +25 asteen kelillä. Ajoin sen isosti loppuun asti ja seuraava samanlainen, mutta -12 paisto alle
ja vaikka samat numerot oli kyljessä, niin se rengas oli todella syvältä. Tosin ei sitten mitään tietoa kauan se yksilö oli ottanut aurinkoa.

Yhteenvetona ostaisin uutena 8854 niin kisa kuin treenirenkaaksi. Kuumalla sitten käytettyä softia alle... tosin softit katoaa sitä vauhtia, että ainakaan treeneihin ei viitsi ostaa edes tota
4902 rengasta. Dunlopit kuluu mulla yleisesti ottaen tosi nätisti, tosin on tuota mopon potentiaaliakin käyttämättä vielä noin 3-4 sekuntia Kemoralla.

Näistä ihan uusista seoksista en sitten osaa sanoa yhtään mitään.. Pitää kattella jos kisakuskeilla ois jotain myytäväksi asti.

Omalla persdynolla sanoisin että 8854 jopa parempi ajaa ihan loppumetreillä kun 4902. Ajoin nyt alastarossa yhden ns.roskiskuntoisen 8854 täysin kaljuksi kummaltakin sivulta eikä lipsunut vielä yhtään. Olisin varmaan pari settiä ainakin ajanut sillä vielä, mutta päätin vaihtaa kerhokisaan parempikuntoisen 8948:n.

app

Lainaus käyttäjältä: M1uQ - 29.07.13 - klo:08:23
Onneks ei tartte näitä numeroarvoituksia enään kauaa miettiä. Vaihan pirelliin.

Ostin eilen 2 vähän käytettyä Pirelin SC1:stä. 1 uus tallissa. Toivottavasti pääsee viikonloppuna Vetelissä kokeilemaan.

tamik87

Hauska kuinka paljon nuo tämmösessä nuhapumpussa noi eri profiilien / renkaiden eri halkaisijat vaikuttavat välityksiin. Sain pirellin supercorsa 180/60 renkaalla 222 kmh gps:n mukaan ja dunlopin 195/65 renkaalla 216 kmh kemoran katsomon suoralle. Ulostulo oli identtinen ykkösmutkasta molemmissa, kuten myös jarrumerkki sama. Prkl siinä tuli kaks kymppää turpaan racechronon mukaan  :'(

marko_

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 30.07.13 - klo:16:43
Hauska kuinka paljon nuo tämmösessä nuhapumpussa noi eri profiilien / renkaiden eri halkaisijat vaikuttavat välityksiin. Sain pirellin supercorsa 180/60 renkaalla 222 kmh gps:n mukaan ja dunlopin 195/65 renkaalla 216 kmh kemoran katsomon suoralle. Ulostulo oli identtinen ykkösmutkasta molemmissa, kuten myös jarrumerkki sama. Prkl siinä tuli kaks kymppää turpaan racechronon mukaan  :'(

Dunlopissa isompi halkaisija niin se pyörä ei jaksa mennä sillä yhtä kovaa.
Piikkiä pienempi ratas eteen nii jaksaa kulkea paremmin. :)

T1mppa

Olisiko sunnuntaina oikea sää laittaa softia taakse? Melkein voisi testaa :)

wbaum

Katselin tässä kiinnostuneena mitä kumeja sitä kesälle tilaisi. Pasteen tähän tuon yhden taulukon, kun mä ainakin olen ihan kujalla noista numeroista.

120 / 70 R 17 Dunlop Slick KR106 (8743) soft
120 / 70 R 17 Dunlop Slick KR106 (8813) medium/soft
120 / 70 R 17 Dunlop Slick KR106 (302) medium

195 / 65 R 17 Dunlop Slick KR108 (8827/7827/7614)soft                       up to 40° Asphalt
195 / 65 R 17 Dunlop Slick KR108 (7882) soft/medium                           up to 35° Asphalt
195 / 65 R 17 Dunlop Slick KR108 (4902/7813/7704) medium/soft         up to 30° Asphalt
195 / 65 R 17 Dunlop Slick KR108 (4886/7712/3712) medium                up to 20° Asphalt
195 / 65 R 17 Dunlop Slick KR108 (8854/6854/3854) medium/hard        up to 15° Asphalt
195 / 65 R 17 Dunlop Slick KR108 (8838/6838/6868) hard                      up to 10° Asphalt
195 / 65 R 17 Dunlop Slick KR108 (8855/6855) hard (Endurance) Practice / Endurance

120 / 70 ZR 17 D211 GP (6743) soft
120 / 70 ZR 17 D211 GP (6813/6704) soft/medium
120 / 70 ZR 17 D211 GP (6838/6875/6680) medium

190 / 55 ZR 17 D211 GP (6863/6681) Qualifier until 3 laps Qualifier
190 / 55 ZR 17 D211 GP (7827/7614) soft up to 40° Asphalt
190 / 55 ZR 17 D211 GP (7882) soft/medium up to 35° Asphalt
190 / 55 ZR 17 D211 GP (7813/7704) medium/soft up to 30° Asphalt
190 / 55 ZR 17 D211 GP (7712) medium up to 20° Asphalt
190 / 55 ZR 17 D211 GP (6854/3854) medium/hard up to 15° Asphalt
190 / 55 ZR 17 D211 GP (6838/6680) hard up to 10° Asphalt

200 / 55 ZR 17 D211 GP (6863/6681) Qualifier until 3 laps Qualifier
200 / 55 ZR 17 D211 GP (7827/7614) soft up to 40° Asphalt
200 / 55 ZR 17 D211 GP (7882) soft/medium up to 35° Asphalt
200 / 55 ZR 17 D211 GP (7813/7704) medium/soft up to 30° Asphalt
200 / 55 ZR 17 D211 GP (7712) medium up to 20° Asphalt
200 / 55 ZR 17 D211 GP (6854/3854) medium/hard up to 15° Asphalt
200 / 55 ZR 17 D211 GP (6838/6680) hard up to 10° Asphalt

120 / 70 ZR 17 D212 GP (8743) soft
120 / 70 ZR 17 D212 GP (8813) soft/medium
120 / 70 ZR 17 D212 GP (8854) medium
120 / 70 ZR 17 D212 GP (8838) medium/hard
190 / 55 ZR 17 D212 GP (8863) Qualifier until 3 laps Qualifier
190 / 55 ZR 17 D212 GP (8827) soft up to 40° Asphalt
190 / 55 ZR 17 D212 GP (8948) medium/soft up to 30° Asphalt
190 / 55 ZR 17 D212 GP (8751) medium up to 20° Asphalt
190 / 55 ZR 17 D212 GP (8854) medium/hard up to 15° Asphalt
190 / 55 ZR 17 D212 GP (8838) hard up to 10° Asphalt

200 / 55 ZR 17 D212 GP (8863) Qualifier until 3 laps Qualifier
200 / 55 ZR 17 D212 GP (8827) soft up to 40° Asphalt
200 / 55 ZR 17 D212 GP (8948) medium/soft up to 30° Asphalt
200 / 55 ZR 17 D212 GP (8751) medium up to 20° Asphalt
200 / 55 ZR 17 D212 GP (8854) medium/hard up to 15° Asphalt
200 / 55 ZR 17 D212 GP (8838) hard up to 10° Asphalt

125 / 80 R 17 Regen KR191 (414) soft
125 / 80 R 17 Regen KR222 (WA) medium
125 / 80 R 420 Regen KR191 (414) soft
165 / 50 R 17 Regen KR244 (465) supersoft
165 / 50 R 17 Regen KR389 (465) soft
195 / 80 R 420 Regen KR392 (414) soft
190 / 55 R 17 Regen KR393 (414) soft
190 / 55 R 17 Regen KR393 (3701) medium

Mikko K.

Tota samaa saksalaisten lunttilappua on tullu itsekin käytettyä. Kaikkia uusimpoia seoksia tossa ei ole, mutta ihan ok käytetyillä ajeleville.

slowrider

Miten noiden 1-5 seoksien kanssa menee? Siis olen törmännyt dunloppeihin joissa se seoksen merkintä on vain 1-5 koodeilla? Onko nämä ihan omia seoksia, vai löytyykö näihin vastaavuudet 4-numeroisina koodeina? Muistaakseni blacksevenillä ja sliksit.net sivuilla ainakin noi seokset merkitty vain yhdellä numerolla.

tomik


Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tomik - 09.02.14 - klo:10:05
Taitaa olla mennyttä aikaa noiden pitkien numerosarjojen opettelu:
http://www.dunlopmotorcycle.eu/dunlop_euen/mc/tyres/on_road/KR106_KR108.jsp

Ja toisilta tuo pitkien koodien muistamisongelma poistuu seuraavan 3-7 vuoden aikana. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal