Dunlop renkaat

Aloittaja jarska, 03.05.12 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 28.05.14 - klo:12:48
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.05.14 - klo:11:10
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 28.05.14 - klo:10:09
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 28.05.14 - klo:10:00
Lainaus käyttäjältä: paaton - 28.05.14 - klo:06:05
Niin siis tuo minun softi oli niitä vanhoja 125mm leveitä.

Noitakin olis vielä hyllyssä, eivät kulu millään eikä ole kaikkia poiskaan raaskinut heittää :) Pitää ottaa joku varalle mukaan, jos ei uusi toimi. Luotto on vaan vähän heikompaa viisi tai kuusi vuotiaaseen käytettyyn etuseen, kuin uuteen. Luulis Mikoltakin löytyvän noita ESA kumeina, kun muistaakseni etusiakin täältä joskus kasa kohti avaruusjärjestön kierrätyskeskusta lähti.

Yksi kappaletta vanhoja 125 profiilin ESA kumeja on vielä hyllyssä. Oon ajellu sillä jotain 300 kierrosta... säästän sitten loppukauteen jos pitää alkaa tahtia kiristämään ja kuromaan piste-eroa umpeen.

Oikein mustana hevosena olisi taakse seos 749V vuodelta -07.

Onko muuten vieläkään selvinny onko tuo softi vai jotain muuta?

7490 olis super soft. Mikä lie toi V sitten onkaan...
Noihin ESA-renkaisiin kuulu niitä ihmeellisillä numerosarjoilla olevia seoksia. Tuo lienee niitä samoja.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Se 8813 on pehmeä kumi, joka ei kestä kemorassa uutenakaan kun setin pari.

marko_

Lainaus käyttäjältä: app - 28.05.14 - klo:19:35
Se 8813 on pehmeä kumi, joka ei kestä kemorassa uutenakaan kun setin pari.

Kyllähän tuo kestää kestää päivä tolkulla..

app

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 29.05.14 - klo:02:36
Lainaus käyttäjältä: app - 28.05.14 - klo:19:35
Se 8813 on pehmeä kumi, joka ei kestä kemorassa uutenakaan kun setin pari.

Kyllähän tuo kestää kestää päivä tolkulla..
'

tarkoitin takana. Edessä kyllä.

app

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 29.05.14 - klo:02:36
Lainaus käyttäjältä: app - 28.05.14 - klo:19:35
Se 8813 on pehmeä kumi, joka ei kestä kemorassa uutenakaan kun setin pari.

Kyllähän tuo kestää kestää päivä tolkulla..
'

Tarkoitin takana. Edessä kyllä. Taiskin olla sen takasen numero 7713 tjms, mutta tätä ei ole enää valmistettu muutaman vuoteen.

Damsku

Pari viikkoa sitten vielä vannoin etten tule sekaantumaan Dunlopin seoskoodihelvettiin ja repeemisongelmiin. Nyt kuitenkin joku erehtyi luulemaan pakuani roskikseksi ja dumppasi sinne kasan tätä ongelmajätettä. Pois kai nekin on ajettava. Nyt vaan tarvis jonkun Dunlop for dummies guiden.
Renkaat on D212 GP Pro ja seokset eteen 343(medium?) ja 9813 (med-soft), taakse 8827(soft), 9056(medium) ja 9854(med/hard)
Ikinä en oo Dunlopeilla ajanu, joten nyt tarvitaan fiksumpien vinkkejä mille radalle/kelille mikäki rengas soveltuu. Ymmärtääkseni pehmeempää kuumalle kelille/kovempaa viileelle ja kovempaa kuluttaville radoille (botnia/kemora). Toi 9854 toiminee suht hyvin kaikilla keleillä ja radoilla? Ois kiva välttää ainaki pahimmat virheet ettei tyhmyyttään tuhoo rengasta ekalla setillä. Jos joku on ajanu Pärnussa Dunlopeilla, saa kertoo mikä siellä toimii parhaiten.
Rengaspaineista on vähän erilaisia tietoja ympäri nettiä, mut osuuko tavotepaineet lämpimänä lähelle jos edessä on 2.4 ja takana 1.4-1.5?

Ari

Liitteestä pitäisi löytyä tarvittavat tiedot peukku_1 , googlesta löytyy eri numeroille, onko ne softia vai mitä, kun kirjoittaa esim. Dunlop 9854. Pian tulee näkyviin että se on . . .
Kokeile :)
Ajamattomat  kilometrit ovat vielä edessä

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Ari - 10.06.14 - klo:22:53
Liitteestä pitäisi löytyä tarvittavat tiedot peukku_1 , googlesta löytyy eri numeroille, onko ne softia vai mitä, kun kirjoittaa esim. Dunlop 9854. Pian tulee näkyviin että se on . . .
Kokeile :)

Mielenkiintoiset painesuositukset tuossa taulukossa. Eteen laitan itse 2,6bar ja taakse 1,4bar. Kuumalla kelillä taakse sitten vielä vähemmän.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 10.06.14 - klo:21:13
Pari viikkoa sitten vielä vannoin etten tule sekaantumaan Dunlopin seoskoodihelvettiin ja repeemisongelmiin. Nyt kuitenkin joku erehtyi luulemaan pakuani roskikseksi ja dumppasi sinne kasan tätä ongelmajätettä. Pois kai nekin on ajettava. Nyt vaan tarvis jonkun Dunlop for dummies guiden.
Renkaat on D212 GP Pro ja seokset eteen 343(medium?) ja 9813 (med-soft), taakse 8827(soft), 9056(medium) ja 9854(med/hard)
Ikinä en oo Dunlopeilla ajanu, joten nyt tarvitaan fiksumpien vinkkejä mille radalle/kelille mikäki rengas soveltuu. Ymmärtääkseni pehmeempää kuumalle kelille/kovempaa viileelle ja kovempaa kuluttaville radoille (botnia/kemora). Toi 9854 toiminee suht hyvin kaikilla keleillä ja radoilla? Ois kiva välttää ainaki pahimmat virheet ettei tyhmyyttään tuhoo rengasta ekalla setillä. Jos joku on ajanu Pärnussa Dunlopeilla, saa kertoo mikä siellä toimii parhaiten.
Rengaspaineista on vähän erilaisia tietoja ympäri nettiä, mut osuuko tavotepaineet lämpimänä lähelle jos edessä on 2.4 ja takana 1.4-1.5?
Eteen 2,5 ja taakse kelistä ja seoksesta ja tähtien adennosta riippuen mitä tahansa 1,2-1,55 väliltä. Eli etusen paineen tiedän ja 2,5 kannattaa pitää, koska kääntyy huomattavasti paremmin kuin 2,4 lämminpaineella.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Damsku

Tätä just tarkotin. Kyllä noi valmistajan taulukot löysin, mut monesti kokemukset kertoo ihan toista. (Niinku esim. dunlopin lämppärisuositus 70c)

jarska

09.07.14 - klo:21:22 #130 Viimeisin muokkaus: 09.07.14 - klo:21:27 käyttäjältä jarska
Metzin Kookakoset ovat olleet MynetMotosta jo pitkään loppu, joten otin kokeeksi (iiiik tunloppia) Dunlopin Geepeereiseriä.
Avaukseni ovat kuin märkää rättiä vetäisi perässään, eikö noissa riitä pito ihan hyvin mulle?
@Pete_L, etkös sää ajele näillä?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.07.14 - klo:21:22
Metzin Kookakoset ovat olleet MynetMotosta jo pitkään loppu, joten otin kokeeksi (iiiik tunloppia) Dunlopin Geepeereiseriä.
Avaukseni ovat kuin märkää rättiä vetäisi perässään, eikö noissa riitä pito ihan hyvin mulle?
@Pete_L, etkös sää ajele näillä?
Jos kemorassa reilusti alle kympin meinasit vetästä niin sit lienee pito-ongelmia jo.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.07.14 - klo:21:40
Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.07.14 - klo:21:22
Metzin Kookakoset ovat olleet MynetMotosta jo pitkään loppu, joten otin kokeeksi (iiiik tunloppia) Dunlopin Geepeereiseriä.
Avaukseni ovat kuin märkää rättiä vetäisi perässään, eikö noissa riitä pito ihan hyvin mulle?
@Pete_L, etkös sää ajele näillä?
Jos kemorassa reilusti alle kympin meinasit vetästä niin sit lienee pito-ongelmia jo.

Kiitos, tämä riittää, tarviin henkisen pidon ennen varsinaista pitoa, jotta ajoni alkaa kulkea.
Kerhokisassa luultavasti ajan alle kympin jos joskus sinne uskaltaudun.

Pete_L

09.07.14 - klo:21:58 #133 Viimeisin muokkaus: 09.07.14 - klo:22:01 käyttäjältä Pete_L
Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.07.14 - klo:21:22
Metzin Kookakoset ovat olleet MynetMotosta jo pitkään loppu, joten otin kokeeksi (iiiik tunloppia) Dunlopin Geepeereiseriä.
Avaukseni ovat kuin märkää rättiä vetäisi perässään, eikö noissa riitä pito ihan hyvin mulle?
@Pete_L, etkös sää ajele näillä?

Pitäis riittää pito. Ja kun luistaa niin kuitenkin hyvin hallittavissa.  Ite tykkään renkaasta.  peukku_1     Endurance seos ollu kokeilussa.  Mediumia pitäs hommata mullaki.
Ja onha se NTEC:iä  :)

paaton

Ai nuo gp racerit on parantuneet? Mulle jäi nimeen kammo, kun otin high siderin kemoran vitos mutkassa uusilla gp rasereilla. Vuosi oli kyllä 2008. 

Powered by EzPortal