Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.07.14 - klo:23:31
Lainaus käyttäjältä: app - 21.07.14 - klo:22:41Varovainen siellä Apparalla. Kyllä se kaarrepainekin lämmittää. Sä et häviä mitään kun lasket paineen, koska 4998 ei repee noin vanhalla pinnalla. Metallikaiteesta tosin on helppo putsata roiskeet painepesurilla...
Enkä laske. Trust me, kyl mä sentään sen oon 8 vuodessa oppinu ett mitkä paineet toimii Mun ajossa, Mun mopolla, Mun säätämällä alustalla. Plus ett mä kyl säädän paineita heti jos rengas sanoo setin jälkeen ett ne ei oo 0.01 barin tarkuudella kohdillaan.
Ja juu, kyl se peltiränni pistää varovaiseks automaagisesti.
Minkä takia sä kysyt miten 4998 toimii, kun et ole valmis vastaanottamaan kokemusperäistä tietoa? Mä kerroin sulle aikaisemmin kysyessäsi, puolen tusinaa noita renkaita ajaneena, kahden kuskin kokemukset, kuten wehnänkin vahvistaman faktan; ei kannata laittaa painetta 1.2 baria enempää kuumalla asfaltilla.
Sun kokemukses kyseisestä renkaasta on 0 ratapäivää, ja se saattaa lähtee sen ekan kerran irti huonossakin kohtaa.
Tämä on saman tyyppinen rengas kuin 9055, jolla heitti mulla elokuussa väärällä pinnalla (alastaro), ja väärällä kelillä tosi pahasti mopon luistoon palmasin avauksessa, avatessani suht kohtuullisesti. Tunnin verran tuosta Slowrider heitti haighsiderin juuri multa ostamallaan samalla renkaalla, sirralla lähti.
Laita vaan sinne 1.3-1.4, baria, ja säätele sadasosan tarkkuudella, mutta tossa haarukassa on 10-20 sadasosaa liikaa.
Renkaita testataan ensin, eikä niitä voi opiskella "säätämällä" etukäteen, ja uudet seokset käyttäytyy aina eri tavoin eri olosuhteessa. Siinä saa heittää sinikäyrän olkapäältään hevon vittuun, ja neliöjuuren rintataskustaan sen saman hevon perseeseen. Vain käytännön kokemus on tiedon väärti, eikä sitä saa uskomuspohjalta ponnistaen.