Dunlop renkaat

Aloittaja jarska, 03.05.12 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tuomas

21.07.14 - klo:16:45 #150 Viimeisin muokkaus: 21.07.14 - klo:16:47 käyttäjältä tuomas
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.07.14 - klo:16:36
Toimiiks 4998 takanen ahvenistolla 1:30 vauhdeissa +30 aurinkoisessa hellesäässä?
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

tuomas

Mihinköhän tuo edellinen vastaus oikein katosi. Lainaus tuli hienosti läpi, mutta muuten jäi vähän vajaaksi.
Jos tää nyt toimis:
4998 takasesta ei ole omakohtaista tietoa tai kokemusta. Mutta 4886 on toiminut ihan hyvin 1:30 vauhdeissa kuumallakin kelillä.

-tuomas-
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

app

21.07.14 - klo:20:24 #152 Viimeisin muokkaus: 21.07.14 - klo:20:33 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.07.14 - klo:16:36
Toimiiks 4998 takanen ahvenistolla 1:30 vauhdeissa +30 aurinkoisessa hellesäässä?

Varmasti. Kemorassakin kesti meillä 70+ kierrosta, vaikka on softin puolella. Saatiin Botnialla myös kestämään nyt, tarkoittaa ettei revennyt.
Tämän pitäis olla lämpimällä asfaltilla parempi yli ~30 astetta, kuten pehmeet kumit tapaa. Ilman lämpötilalla voit pyyhkiä tuon paikan RRuhostasi  ass_1.

Ai niin! hellekelillä älä vaan laita Ahvenistolla painetta lämppäreistä enempää kun 1.20. Wehnällä ja Samilla alkoi luistamaan pahasti eilen, kun kokeilivat  kisaan korkeempaa painetta. YCC:n aika-ajossa meinasin mennä nurin kemoran karusellissa 7. kierroksella, kun lähdin 1.35 paineella. Oli noussut 1.70:een kun varikolla mitattiin. Jätin aika-ajon sihen.Tosi liukkaaks menee helteellä, kun paine nousee liikaa. Tuskin repee Apparalla, joten huoletta voi laitta tuon 1.20.

murmela

21.07.14 - klo:21:15 #153 Viimeisin muokkaus: 21.07.14 - klo:21:19 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: app - 21.07.14 - klo:20:24
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.07.14 - klo:16:36Toimiiks 4998 takanen ahvenistolla 1:30 vauhdeissa +30 aurinkoisessa hellesäässä?
Varmasti. Kemorassakin kesti meillä 70+ kierrosta, vaikka on softin puolella. Saatiin Botnialla myös kestämään nyt, tarkoittaa ettei revennyt. Tämän pitäis olla lämpimällä asfaltilla parempi yli ~30 astetta, kuten pehmeet kumit tapaa. Ilman lämpötilalla voit pyyhkiä tuon paikan RRuhostasi ass_1. Ai niin! hellekelillä älä vaan laita Ahvenistolla painetta lämppäreistä enempää kun 1.20. Wehnällä ja Samilla alkoi luistamaan pahasti eilen, kun kokeilivat kisaan korkeempaa painetta. YCC:n aika-ajossa meinasin mennä nurin kemoran karusellissa 7. kierroksella, kun lähdin 1.35 paineella. Oli noussut 1.70:een kun varikolla mitattiin. Jätin aika-ajon sihen.Tosi liukkaaks menee helteellä, kun paine nousee liikaa. Tuskin repee Apparalla, joten huoletta voi laitta tuon 1.20.
Tosin huomattava ero takasen rasitukselle, ja sitä kautta lämmölle, tulee siit onko woimaa koneessa ja rrancca avaus. Meitsillä kun on noi vähäiset ikääntyneet kaakit ja hentonen ranne, nii siit tulee huomattava ero. Sen takii mulla toimii korkeemmat paineet ku sulla.
Ainii, ja lisäks mul on ny "hepponen" menostäkki tossa takapampussa, niin se entisestään vähentää takasen lämpeemistä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.07.14 - klo:21:15
Lainaus käyttäjältä: app - 21.07.14 - klo:20:24
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.07.14 - klo:16:36Toimiiks 4998 takanen ahvenistolla 1:30 vauhdeissa +30 aurinkoisessa hellesäässä?
Varmasti. Kemorassakin kesti meillä 70+ kierrosta, vaikka on softin puolella. Saatiin Botnialla myös kestämään nyt, tarkoittaa ettei revennyt. Tämän pitäis olla lämpimällä asfaltilla parempi yli ~30 astetta, kuten pehmeet kumit tapaa. Ilman lämpötilalla voit pyyhkiä tuon paikan RRuhostasi ass_1. Ai niin! hellekelillä älä vaan laita Ahvenistolla painetta lämppäreistä enempää kun 1.20. Wehnällä ja Samilla alkoi luistamaan pahasti eilen, kun kokeilivat kisaan korkeempaa painetta. YCC:n aika-ajossa meinasin mennä nurin kemoran karusellissa 7. kierroksella, kun lähdin 1.35 paineella. Oli noussut 1.70:een kun varikolla mitattiin. Jätin aika-ajon sihen.Tosi liukkaaks menee helteellä, kun paine nousee liikaa. Tuskin repee Apparalla, joten huoletta voi laitta tuon 1.20.
Tosin huomattava ero takasen rasitukselle, ja sitä kautta lämmölle, tulee siit onko woimaa koneessa ja rrancca avaus. Meitsillä kun on noi vähäiset ikääntyneet kaakit ja hentonen ranne, nii siit tulee huomattava ero. Sen takii mulla toimii korkeemmat paineet ku sulla.
Ainii, ja lisäks mul on ny "hepponen" menostäkki tossa takapampussa, niin se entisestään vähentää takasen lämpeemistä.

Varovainen siellä Apparalla. Kyllä se kaarrepainekin lämmittää. Sä et häviä mitään kun lasket paineen, koska 4998 ei repee noin vanhalla pinnalla. Metallikaiteesta tosin on helppo putsata roiskeet painepesurilla...

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 21.07.14 - klo:22:41Varovainen siellä Apparalla. Kyllä se kaarrepainekin lämmittää. Sä et häviä mitään kun lasket paineen, koska 4998 ei repee noin vanhalla pinnalla. Metallikaiteesta tosin on helppo putsata roiskeet painepesurilla...
Enkä laske. :)  Trust me, kyl mä sentään sen oon 8 vuodessa oppinu ett mitkä paineet toimii Mun ajossa, Mun mopolla, Mun säätämällä alustalla. Plus ett mä kyl säädän paineita heti jos rengas sanoo setin jälkeen ett ne ei oo 0.01 barin tarkuudella kohdillaan.
Ja juu, kyl se peltiränni pistää varovaiseks automaagisesti.

Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.07.14 - klo:23:31
Lainaus käyttäjältä: app - 21.07.14 - klo:22:41Varovainen siellä Apparalla. Kyllä se kaarrepainekin lämmittää. Sä et häviä mitään kun lasket paineen, koska 4998 ei repee noin vanhalla pinnalla. Metallikaiteesta tosin on helppo putsata roiskeet painepesurilla...
Enkä laske. :)  Trust me, kyl mä sentään sen oon 8 vuodessa oppinu ett mitkä paineet toimii Mun ajossa, Mun mopolla, Mun säätämällä alustalla. Plus ett mä kyl säädän paineita heti jos rengas sanoo setin jälkeen ett ne ei oo 0.01 barin tarkuudella kohdillaan.
Ja juu, kyl se peltiränni pistää varovaiseks automaagisesti.

Kawassa on luistonesto johon voi luottaa :D. innocent_1 Ku sais tohon bimmeriin samanlaisen 

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.07.14 - klo:23:31
Lainaus käyttäjältä: app - 21.07.14 - klo:22:41Varovainen siellä Apparalla. Kyllä se kaarrepainekin lämmittää. Sä et häviä mitään kun lasket paineen, koska 4998 ei repee noin vanhalla pinnalla. Metallikaiteesta tosin on helppo putsata roiskeet painepesurilla...
Enkä laske. :)  Trust me, kyl mä sentään sen oon 8 vuodessa oppinu ett mitkä paineet toimii Mun ajossa, Mun mopolla, Mun säätämällä alustalla. Plus ett mä kyl säädän paineita heti jos rengas sanoo setin jälkeen ett ne ei oo 0.01 barin tarkuudella kohdillaan.
Ja juu, kyl se peltiränni pistää varovaiseks automaagisesti.

Minkä takia sä kysyt miten 4998 toimii, kun et ole valmis vastaanottamaan kokemusperäistä tietoa? Mä kerroin sulle aikaisemmin kysyessäsi, puolen tusinaa noita renkaita ajaneena, kahden kuskin kokemukset, kuten wehnänkin vahvistaman faktan; ei kannata laittaa painetta 1.2 baria enempää kuumalla asfaltilla.
Sun kokemukses kyseisestä renkaasta on 0 ratapäivää, ja se saattaa lähtee sen ekan kerran irti huonossakin kohtaa.

Tämä on saman tyyppinen rengas kuin 9055, jolla heitti mulla elokuussa väärällä pinnalla (alastaro), ja väärällä kelillä tosi pahasti mopon luistoon palmasin avauksessa, avatessani suht kohtuullisesti. Tunnin verran tuosta Slowrider heitti haighsiderin juuri multa ostamallaan samalla renkaalla, sirralla lähti.

Laita vaan sinne 1.3-1.4, baria, ja säätele sadasosan tarkkuudella, mutta tossa haarukassa on 10-20 sadasosaa liikaa.

Renkaita testataan ensin, eikä niitä voi opiskella "säätämällä" etukäteen, ja uudet seokset käyttäytyy aina eri tavoin eri olosuhteessa. Siinä saa heittää sinikäyrän olkapäältään hevon vittuun, ja neliöjuuren rintataskustaan sen saman hevon perseeseen. Vain käytännön kokemus on tiedon väärti, eikä sitä saa uskomuspohjalta ponnistaen.

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 22.07.14 - klo:01:10Minkä takia sä kysyt miten 4998 toimii, kun et ole valmis vastaanottamaan kokemusperäistä tietoa?
Tuu ahvenistolle, nii väännetään. :)

Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.07.14 - klo:06:28
Lainaus käyttäjältä: app - 22.07.14 - klo:01:10Minkä takia sä kysyt miten 4998 toimii, kun et ole valmis vastaanottamaan kokemusperäistä tietoa?
Tuu ahvenistolle, nii väännetään. :)

Ei sun perässäs uskalla ajaa, kun ylipaineistetuilla saippuarenkaillas sudit suorat ja mutkat  :P, ja edelle ei pääse.

Taffu

Mikä on ku dunlopin 9854 tahto revetä tänään ahvenistolla avauskohdasta, paineita oli välillä 1,4-1,55 ajosta? Kuuma kuin helvetissä oli ja asfaltti ties kuinka lämmin. Ruoskakaasun omistan, mutta avauksissa kierroksia vasta 4krpm, niin ei paljoa tehoa takaselle välity. Ei siis pahasti revennyt, mutta alkua oli.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Taffu - 22.07.14 - klo:20:02Mikä on ku dunlopin 9854 tahto revetä tänään ahvenistolla avauskohdasta, paineita oli välillä 1,4-1,55 ajosta? Kuuma kuin helvetissä oli ja asfaltti ties kuinka lämmin. Ruoskakaasun omistan, mutta avauksissa kierroksia vasta 4krpm, niin ei paljoa tehoa takaselle välity. Ei siis pahasti revennyt, mutta alkua oli.
Vakio takaiskari?

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Taffu

Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.07.14 - klo:21:19
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 22.07.14 - klo:20:02Mikä on ku dunlopin 9854 tahto revetä tänään ahvenistolla avauskohdasta, paineita oli välillä 1,4-1,55 ajosta? Kuuma kuin helvetissä oli ja asfaltti ties kuinka lämmin. Ruoskakaasun omistan, mutta avauksissa kierroksia vasta 4krpm, niin ei paljoa tehoa takaselle välity. Ei siis pahasti revennyt, mutta alkua oli.
Vakio takaiskari?

Juu, vakiohan tuo koko peli on, lukuunottamatta jalkatappejä, hienoja katteita ja pikakaasua :)

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 22.07.14 - klo:13:30
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.07.14 - klo:06:28
Lainaus käyttäjältä: app - 22.07.14 - klo:01:10Minkä takia sä kysyt miten 4998 toimii, kun et ole valmis vastaanottamaan kokemusperäistä tietoa?
Tuu ahvenistolle, nii väännetään. :)
Ei sun perässäs uskalla ajaa, kun ylipaineistetuilla saippuarenkaillas sudit suorat ja mutkat :P, ja edelle ei pääse.
Haistele sinä vaan niit tarun-mutkan jälkeisen mutkan kukkasia, niih. ass_1  "Aamulla" pistin 1.35 lämpppäripaineet/ en jaksanu (/nähnyt aiheelliseksi) niit päivän mittaan muuttaa/ lopputulos:

Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Taffu - 22.07.14 - klo:21:27
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.07.14 - klo:21:19
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 22.07.14 - klo:20:02Mikä on ku dunlopin 9854 tahto revetä tänään ahvenistolla avauskohdasta, paineita oli välillä 1,4-1,55 ajosta? Kuuma kuin helvetissä oli ja asfaltti ties kuinka lämmin. Ruoskakaasun omistan, mutta avauksissa kierroksia vasta 4krpm, niin ei paljoa tehoa takaselle välity. Ei siis pahasti revennyt, mutta alkua oli.
Vakio takaiskari?
Juu, vakiohan tuo koko peli on, lukuunottamatta jalkatappejä, hienoja katteita ja pikakaasua :)
No se on ainaki yks mikä avittaa yleensä avauskohdan repeämistä. Ts riparia on liikaa/ säätöalue nii minimaalinen ett sitä ei usein sopivaksi saa. (vakio japsikyykässä)
Toki yli-hellällä avauksella tuota vikaa voi paikata, mut helpommalla pääse ku vaihdattaa shimmistäkin rataisammaksi. Ei ees maksa hirveitä huollon yhteydessä.
Ja se vähä mitä mul on kokemusta tosta mun vakiotakaiskarista+racetec goldvalve kit+takaiskuventtiili. Niin panokseen nähden erinomainen tulos. Pääsin extra-halvalla ku tilasin palikat ebaystä ja asensin ihan itte.
Vastaava zettiä omaan kiuluun kannattaa kysellä esim motovilleltä.

Ja jos miettii kannattaako panostaa se muutama huntti, niin mietti vaikkapa sitä että montako takasta ehtii repii rikki/ paljonko ne maksaa, hox hox?
Lisäksi ripari on iso tekijä takasen pidossa, jos se ei oo kohillaan niin pito on aina jotain muuta kuin max -> rengas kärsii sen takii.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal