Uusimmat

22 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Dunlop renkaat

Aloittaja jarska, 03.05.12 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.07.14 - klo:21:29
Lainaus käyttäjältä: app - 22.07.14 - klo:13:30
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.07.14 - klo:06:28
Lainaus käyttäjältä: app - 22.07.14 - klo:01:10Minkä takia sä kysyt miten 4998 toimii, kun et ole valmis vastaanottamaan kokemusperäistä tietoa?
Tuu ahvenistolle, nii väännetään. :)
Ei sun perässäs uskalla ajaa, kun ylipaineistetuilla saippuarenkaillas sudit suorat ja mutkat :P, ja edelle ei pääse.
Haistele sinä vaan niit tarun-mutkan jälkeisen mutkan kukkasia, niih. ass_1  "Aamulla" pistin 1.35 lämpppäripaineet/ en jaksanu (/nähnyt aiheelliseksi) niit päivän mittaan muuttaa/ lopputulos:

Sähän alat oppia, mitä niitä kyttäämään koko ajan. 

Ja nyt iiihan asiakyssäri: Mitä tykkäsit renkaasta? Taitaa Apparan pitävällä asfaltilla olla aika vakaata meno. 

Taffu

Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.07.14 - klo:21:43
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 22.07.14 - klo:21:27
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.07.14 - klo:21:19
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 22.07.14 - klo:20:02Mikä on ku dunlopin 9854 tahto revetä tänään ahvenistolla avauskohdasta, paineita oli välillä 1,4-1,55 ajosta? Kuuma kuin helvetissä oli ja asfaltti ties kuinka lämmin. Ruoskakaasun omistan, mutta avauksissa kierroksia vasta 4krpm, niin ei paljoa tehoa takaselle välity. Ei siis pahasti revennyt, mutta alkua oli.
Vakio takaiskari?
Juu, vakiohan tuo koko peli on, lukuunottamatta jalkatappejä, hienoja katteita ja pikakaasua :)
No se on ainaki yks mikä avittaa yleensä avauskohdan repeämistä. Ts riparia on liikaa/ säätöalue nii minimaalinen ett sitä ei usein sopivaksi saa. (vakio japsikyykässä)
Toki yli-hellällä avauksella tuota vikaa voi paikata, mut helpommalla pääse ku vaihdattaa shimmistäkin rataisammaksi. Ei ees maksa hirveitä huollon yhteydessä.
Ja se vähä mitä mul on kokemusta tosta mun vakiotakaiskarista+racetec goldvalve kit+takaiskuventtiili. Niin panokseen nähden erinomainen tulos. Pääsin extra-halvalla ku tilasin palikat ebaystä ja asensin ihan itte.
Vastaava zettiä omaan kiuluun kannattaa kysellä esim motovilleltä.

Ja jos miettii kannattaako panostaa se muutama huntti, niin mietti vaikkapa sitä että montako takasta ehtii repii rikki/ paljonko ne maksaa, hox hox?
Lisäksi ripari on iso tekijä takasen pidossa, jos se ei oo kohillaan niin pito on aina jotain muuta kuin max -> rengas kärsii sen takii.

Pitäiskö sitä sitten kokeilla sitä takaiskaria säätää ihan vain tuon repeämän takia, kun muuta ongelmaa perän kanssa en ole havainnut? Mitä haittaa siitä vois olla, jos sitä reboundia vähentäis?

Lisätään sen verran, että kemoralla ei revennyt mitenkään, ja taatusti kovempaa siellä menen, kuin ahvenistolla.

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 22.07.14 - klo:21:52
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.07.14 - klo:21:29
Lainaus käyttäjältä: app - 22.07.14 - klo:13:30
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.07.14 - klo:06:28
Lainaus käyttäjältä: app - 22.07.14 - klo:01:10Minkä takia sä kysyt miten 4998 toimii, kun et ole valmis vastaanottamaan kokemusperäistä tietoa?
Tuu ahvenistolle, nii väännetään. :)
Ei sun perässäs uskalla ajaa, kun ylipaineistetuilla saippuarenkaillas sudit suorat ja mutkat :P, ja edelle ei pääse.
Haistele sinä vaan niit tarun-mutkan jälkeisen mutkan kukkasia, niih. ass_1 "Aamulla" pistin 1.35 lämpppäripaineet/ en jaksanu (/nähnyt aiheelliseksi) niit päivän mittaan muuttaa/ lopputulos:
Sähän alat oppia, mitä niitä kyttäämään koko ajan. Ja nyt iiihan asiakyssäri: Mitä tykkäsit renkaasta? Taitaa Apparan pitävällä asfaltilla olla aika vakaata meno.
Gyl mä kyttään renkaan pintaa joka kerta ku pistän lämppärin päälle. Jos pinta ok, ei aihetta paineen säätöön. Jos pinta ei ok, niin ehkä aihetta paineensäätöön.
Päivän setit meni lähinnä rataa opetellessa 5 vuoden tauon jälkeen. Ja pyrin mahdollisimman pehmeään kaasun käyttöön jottei olis pienintäkään riskiä sen suhteen. Varsinkaan kun radalla oli lokin paskaa, muuta paskaa ja esim sorsapoikue, niin ajelin maksimi marginaaleilla noin muutoinkin. Eli renkaista ei oo sinänsä mitn sanottavaa, ei ne tommosessa mummoilussa varmaan käytä ku 70-80% pidostaan.

Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Taffu - 22.07.14 - klo:21:54
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.07.14 - klo:21:43
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 22.07.14 - klo:21:27
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.07.14 - klo:21:19
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 22.07.14 - klo:20:02Mikä on ku dunlopin 9854 tahto revetä tänään ahvenistolla avauskohdasta, paineita oli välillä 1,4-1,55 ajosta? Kuuma kuin helvetissä oli ja asfaltti ties kuinka lämmin. Ruoskakaasun omistan, mutta avauksissa kierroksia vasta 4krpm, niin ei paljoa tehoa takaselle välity. Ei siis pahasti revennyt, mutta alkua oli.
Vakio takaiskari?
Juu, vakiohan tuo koko peli on, lukuunottamatta jalkatappejä, hienoja katteita ja pikakaasua :)
No se on ainaki yks mikä avittaa yleensä avauskohdan repeämistä. Ts riparia on liikaa/ säätöalue nii minimaalinen ett sitä ei usein sopivaksi saa. (vakio japsikyykässä) Toki yli-hellällä avauksella tuota vikaa voi paikata, mut helpommalla pääse ku vaihdattaa shimmistäkin rataisammaksi. Ei ees maksa hirveitä huollon yhteydessä. Ja se vähä mitä mul on kokemusta tosta mun vakiotakaiskarista+racetec goldvalve kit+takaiskuventtiili. Niin panokseen nähden erinomainen tulos. Pääsin extra-halvalla ku tilasin palikat ebaystä ja asensin ihan itte. Vastaava zettiä omaan kiuluun kannattaa kysellä esim motovilleltä. Ja jos miettii kannattaako panostaa se muutama huntti, niin mietti vaikkapa sitä että montako takasta ehtii repii rikki/ paljonko ne maksaa, hox hox? Lisäksi ripari on iso tekijä takasen pidossa, jos se ei oo kohillaan niin pito on aina jotain muuta kuin max -> rengas kärsii sen takii.
Pitäiskö sitä sitten kokeilla sitä takaiskaria säätää ihan vain tuon repeämän takia, kun muuta ongelmaa perän kanssa en ole havainnut? Mitä haittaa siitä vois olla, jos sitä reboundia vähentäis? Lisätään sen verran, että kemoralla ei revennyt mitenkään, ja taatusti kovempaa siellä menen, kuin ahvenistolla.
Eri rata, eri renkaat, eri ajovauhti, jne tuo ongelman esiin tai piilottaa sen. Eli se ei vaan välttämättä tullu esille kemorassa, ts renkaan avauskohdan rasitus siellä jostain syystä oli sulla pienempi.
Jos sen riparin saa tontille vs nykytilanne, niin mä veikkaan ett sä et huomaa ajossa/ajettavuudessa yhtään mitään eroa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.07.14 - klo:21:22
Metzin Kookakoset ovat olleet MynetMotosta jo pitkään loppu, joten otin kokeeksi (iiiik tunloppia) Dunlopin Geepeereiseriä.
Avaukseni ovat kuin märkää rättiä vetäisi perässään, eikö noissa riitä pito ihan hyvin mulle?
@Pete_L, etkös sää ajele näillä?

Nyt on kokeiltu Motoparkissa, ilman lämpö kohtuulliset 30-32 astetta.
No hitto, ei näitä voi ainakaan moittia, lopulta.
Kuluvat tosi nätisti, pitoa tuntuu riittävän, ei lipsunut missään kohtaa mun vauhdeilla, vaikka voisin jopa väittää avanneeni hieman reippaammin.
Bussipysäkin oikeessa alkoi aluksi hieman "vaeltamaan" ja oli rauhaton, mutta tsekkasin paineet taas kerran ja oli noussut 1.55 bariin.
Laskin 1.4 bariin ja rauhoittui heti.
Paineista näkyvät olevan tarkkoja, kuten varmaan kaikki Tunlopit, mutta ihan ok (ehkä enemmänkin) renkaat.

Pete_L

Lainaus käyttäjältä: jarska - 26.07.14 - klo:18:40
Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.07.14 - klo:21:22
Metzin Kookakoset ovat olleet MynetMotosta jo pitkään loppu, joten otin kokeeksi (iiiik tunloppia) Dunlopin Geepeereiseriä.
Avaukseni ovat kuin märkää rättiä vetäisi perässään, eikö noissa riitä pito ihan hyvin mulle?
@Pete_L, etkös sää ajele näillä?

Nyt on kokeiltu Motoparkissa, ilman lämpö kohtuulliset 30-32 astetta.
No hitto, ei näitä voi ainakaan moittia, lopulta.
Kuluvat tosi nätisti, pitoa tuntuu riittävän, ei lipsunut missään kohtaa mun vauhdeilla, vaikka voisin jopa väittää avanneeni hieman reippaammin.
Bussipysäkin oikeessa alkoi aluksi hieman "vaeltamaan" ja oli rauhaton, mutta tsekkasin paineet taas kerran ja oli noussut 1.55 bariin.
Laskin 1.4 bariin ja rauhoittui heti.
Paineista näkyvät olevan tarkkoja, kuten varmaan kaikki Tunlopit, mutta ihan ok (ehkä enemmänkin) renkaat.


Soft ois ollu kova sana tonne näillä keleillä.. ;)

jarska

 
Lainaus käyttäjältä: Pete_L - 26.07.14 - klo:21:14Soft ois ollu kova sana tonne näillä keleillä.. ;)

Softin kun saan käsiini ja alle, teen ennätykseni joka radalla. :D

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 26.07.14 - klo:21:37
Lainaus käyttäjältä: Pete_L - 26.07.14 - klo:21:14Soft ois ollu kova sana tonne näillä keleillä.. ;)

Softin kun saan käsiini ja alle, teen ennätykseni joka radalla. :D


Tuo on muuten fakta Jarska. Sulla  pari sekunttia ulosmittaamatta kotiradallaskin, kun olet jääränä vedelly kovalla gummilla.

jarska

Lainaus käyttäjältä: app - 26.07.14 - klo:22:08Tuo on muuten fakta Jarska. Sulla  pari sekunttia ulosmittaamatta kotiradallaskin, kun olet jääränä vedelly kovalla gummilla.

Olen wanha jäärä ja tykkään vedellä kovalla, nyt alan pehmoileen.

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 26.07.14 - klo:22:12
Lainaus käyttäjältä: app - 26.07.14 - klo:22:08Tuo on muuten fakta Jarska. Sulla  pari sekunttia ulosmittaamatta kotiradallaskin, kun olet jääränä vedelly kovalla gummilla.

Olen wanha jäärä ja tykkään vedellä kovalla, nyt alan pehmoileen.

Tuukko torstaina jo kemoraan?

Bobo

Harjoitelkaa te jo torstai, tulen sitten perjantaina murskaaman unelmat kerhokisan voitosta :)
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

T1mppa

#176
Yllätykseni yksi rengas kesti koko päivän Alastarolla. Lämpöä oli kiitettävästi ja softia suositeltiin alle (seos 7827 vuodelta 2011).
Ehdin reilun 40 kierrosta ajamaan päivän aikana. Viimeiset pari kierrosta renkaan vasen puoli oli liukas. Siitä loppui materiaali. Kuluminen oli ihan hyvän näköinen.
Neulansilmien avauksiin on näköjään saatu hieman poweria, kun loppupäivästä rupesi oikealta laidalta repeilemään.
0,3s päähän ennätyksestä, eli 1,26.8 aikoja rallattelin. Yllättävän helposti onnistui, vaikka koko päivän renkaat tuntui liukkailta.
1.4 bar pidin lämminpaineita. Olisi voinut ehkä karvan tiputtaa.

edit. kuvassa kaksi on sama rengas aamulla :)

app

Hyvin kesti tosiaan 27 helteellä. Asfaltti oli 49 astetta kun kolmen aikaan mittailin. 20 astetta viileemmällä pinnalla toi repee 10-15 kierroksen kohdilla.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: app - 28.07.14 - klo:10:49Hyvin kesti tosiaan 27 helteellä. Asfaltti oli 49 astetta kun kolmen aikaan mittailin. 20 astetta viileemmällä pinnalla toi repee 10-15 kierroksen kohdilla.

Sitä pelkäsinkin, kun kaveri ilmoitti ajaneen 15 kierrosta ja siinä vaiheessa rengas oli valmis. Mulla on vielä yksi kyseisen seoksen rengas. Täytyy laittaa taas helteillä alle.

app

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 28.07.14 - klo:11:06
Lainaus käyttäjältä: app - 28.07.14 - klo:10:49Hyvin kesti tosiaan 27 helteellä. Asfaltti oli 49 astetta kun kolmen aikaan mittailin. 20 astetta viileemmällä pinnalla toi repee 10-15 kierroksen kohdilla.
Sitä pelkäsinkin, kun kaveri ilmoitti ajaneen 15 kierrosta ja siinä vaiheessa rengas oli valmis. Mulla on vielä yksi kyseisen seoksen rengas. Täytyy laittaa taas helteillä alle.

Mulla oli 4 käytettyä keväällä, joista olen ajanut normikelillä 2, Kemoran ja Alastaron kerhokisat. 12 ja 10 kierrosta. Molemmat repes jo näissä. 
Ei tosiaan kannata laittaa alle, jos ei aurinko ole kuumentanut asfalttia kunnolla.