Dunlop renkaat

Aloittaja jarska, 03.05.12 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

jarska

Kiitos @rranta , hän lainasi minulle elämäni ensimmäisen oikea seosrenkaan.
Koska tunneside on minulle tärkeä, vietimme yhdessä ihanan yön ja aamulla vasta alle.
Olen suorastaan ällistynyt miten hyvä 9854 rengas on, ei kulu juuri olleskaan, pitää todella hyvin, eikä vaeltele mihinkään. :-*

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 04.08.14 - klo:08:43
Kiitos @rranta , hän lainasi minulle elämäni ensimmäisen oikea seosrenkaan.
Koska tunneside on minulle tärkeä, vietimme yhdessä ihanan yön ja aamulla vasta alle.
Olen suorastaan ällistynyt miten hyvä 9854 rengas on, ei kulu juuri olleskaan, pitää todella hyvin, eikä vaeltele mihinkään. :-*

Heh, otan osaa.

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 09.07.14 - klo:22:29
Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.07.14 - klo:21:22
Metzin Kookakoset ovat olleet MynetMotosta jo pitkään loppu, joten otin kokeeksi (iiiik tunloppia) Dunlopin Geepeereiseriä.
Avaukseni ovat kuin märkää rättiä vetäisi perässään, eikö noissa riitä pito ihan hyvin mulle?
@Pete_L, etkös sää ajele näillä?

Riittää pito hienosti. Anna mennä vaan äläkä mene kokeilemaan oikeita Dunlopin slicksejä. On meinaan toiseen suuntaan vaihdettaessa aika hirveän tuntuset ja luotto ihan hukassa :) Joku 1-2s verran vissiin on sitten vauhdissa eroa noihin KR108 renkuloihin.

jarska



Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 09.07.14 - klo:22:29
Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.07.14 - klo:21:22
Metzin Kookakoset ovat olleet MynetMotosta jo pitkään loppu, joten otin kokeeksi (iiiik tunloppia) Dunlopin Geepeereiseriä.
Avaukseni ovat kuin märkää rättiä vetäisi perässään, eikö noissa riitä pito ihan hyvin mulle?
@Pete_L, etkös sää ajele näillä?

Riittää pito hienosti. Anna mennä vaan äläkä mene kokeilemaan oikeita Dunlopin slicksejä. On meinaan toiseen suuntaan vaihdettaessa aika hirveän tuntuset ja luotto ihan hukassa :) Joku 1-2s verran vissiin on sitten vauhdissa eroa noihin KR108 renkuloihin.


Hahaa, mä muistin tän. :D

Pete_L

04.08.14 - klo:13:58 #183 Viimeisin muokkaus: 04.08.14 - klo:14:12 käyttäjältä Pete_L
Lainaus käyttäjältä: jarska - 04.08.14 - klo:08:57


Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 09.07.14 - klo:22:29
Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.07.14 - klo:21:22
Metzin Kookakoset ovat olleet MynetMotosta jo pitkään loppu, joten otin kokeeksi (iiiik tunloppia) Dunlopin Geepeereiseriä.
Avaukseni ovat kuin märkää rättiä vetäisi perässään, eikö noissa riitä pito ihan hyvin mulle?
@Pete_L, etkös sää ajele näillä?

Riittää pito hienosti. Anna mennä vaan äläkä mene kokeilemaan oikeita Dunlopin slicksejä. On meinaan toiseen suuntaan vaihdettaessa aika hirveän tuntuset ja luotto ihan hukassa :) Joku 1-2s verran vissiin on sitten vauhdissa eroa noihin KR108 renkuloihin.


Hahaa, mä muistin tän. :D


Hmm..  Endurance seoksella kuitenki pysty ajeleen 1.13 aikoja ilman ongelmia. Lujempaaki ois päässy, muttei vielä kolmantena ajopäivänä uskaltanu  :)
Pirelliä on tullu nyt testattua kans Kemorassa  1.11:8 - 1.12 matalaa 2 settiä sc2:lla ja rengas kulu silmissä. Saa jo kääntää.. ( ei revenny )
Dunlopit kestävät pidempään  ja pitävät huomattavasti paremmin kuluneenakin.  Dunlopin kr:ää vaan jos parasta haluaa.. peukku_1  


jarska

04.08.14 - klo:15:23 #184 Viimeisin muokkaus: 04.08.14 - klo:15:25 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Pete_L - 04.08.14 - klo:13:58
Hmm..  Endurance seoksella kuitenki pysty ajeleen 1.13 aikoja ilman ongelmia. Lujempaaki ois päässy, muttei vielä kolmantena ajopäivänä uskaltanu  :)

En epäile yhtään, mutta tällaselle vellihousulle riittää kun osuu kärpäsen paskaan radalla ja lähtee luistoon, pelottaa.

Pete_L

08.08.14 - klo:08:25 #185 Viimeisin muokkaus: 08.08.14 - klo:09:20 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: jarska - 04.08.14 - klo:15:23
Lainaus käyttäjältä: Pete_L - 04.08.14 - klo:13:58
Hmm..  Endurance seoksella kuitenki pysty ajeleen 1.13 aikoja ilman ongelmia. Lujempaaki ois päässy, muttei vielä kolmantena ajopäivänä uskaltanu  :)

En epäile yhtään, mutta tällaselle vellihousulle riittää kun osuu kärpäsen paskaan radalla ja lähtee luistoon, pelottaa.
Hyvin riitti viime kerralla pito 12 aikoihin racerissa..  ( ois myynnissä 1kpl uusi ) ;)

Damsku

Dunlop-guruille kuva-arvoitus!
Nyt viikonloppuna botnialla ensimmäisenä päivänä oli alla kuviollinen 9854 vuosimallia 2013, oikeella laidalla oli pintaa reilusti yli puolet päivän alussa. Paineet lämppäreistä 1.4, ajosta n. 1.5. Lähti kulumaan tosi rumasti ja nopeesti. Kokeilin jokaista moposta löytyvää säätöruuvia jokaiseen eri suuntaan ja paineita ylös ja alaspäin, ei vaikutusta. Siinä testaillessa rengas suli alle ja kuviot hävis oikeelta kokonaan. Ei kylläkään luistanu mitenkään.
Seuraavalle päivälle kaikki säädöt ja paineet takas lähtötilanteeseen ja alle 8854 sliksi vm. 12. Odotukset ei ollu hirveen korkeella, mut enpä ottanu muita renkaita mukaan kun näitten piti olla idioottivarmat seosvalinnat. Tämäpä toimiki sit erittäin nätisti, eikä tuntunu kuluvan päivän aikana juur ollenkaan.
Selittyykö toi ero seosten välillä (vaikka kai noi pitäs olla käytännössä vastaavat), vai onko noissa eroja sliksi vs. kuviollinen? Vauhti nopeimmillaan 1.48 ja mopona tehoton kusiainen et ei nekään selitä tota ekan renkaan repimistä.

rranta

mitäs ne nämä Txxx alakuset seokset nyt sitten on? Lähinnä onko ne Ranskassa vai Angleterrassa tehtyjä?

Damsku

15.09.14 - klo:11:06 #188 Viimeisin muokkaus: 15.09.14 - klo:11:14 käyttäjältä Damsku
Lainaus käyttäjältä: rranta - 15.09.14 - klo:10:25
mitäs ne nämä Txxx alakuset seokset nyt sitten on? Lähinnä onko ne Ranskassa vai Angleterrassa tehtyjä?

Ranskasta. Erään dunlop-jälleenmyyjän (gp-reifen.com) kommentti:

T998 is a mixture of 3 and should correspond to 4998, but most likely to go towards 4886

T886 is a mixture of 4 and should correspond to 4886, but most likely go towards 9854

edit. Huhujen mukaan foorumin porvariosasto on noilla uusillakin jo ajanut. Oliko app:lla noi T998:t jo alla, ni voi laittaa kokemuksia :)

rranta

Onkohan noissa Ranskassa tehdyissä kesto millanen suhteessa Enklannisa valamistettuihin? Ilimeisesti siis seokset on jonkun verran muuttunu. Ainaki tuon suhteen mitä kommentti on. Pitäs olla vaan onki vähän jostain väliltä T998 ->4998->4886

jarska

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 15.09.14 - klo:11:06Huhujen mukaan foorumin porvariosasto on noilla uusillakin jo ajanut.

hihi1 hihi1

slowrider

On noita t998 muutama ollut jo alla. Mun persdyno sanoo että aavistuksen huonompi ku 4998, mutta hyvä rengas noin yleensä

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 15.09.14 - klo:12:01
On noita t998 muutama ollut jo alla. Mun persdyno sanoo että aavistuksen huonompi ku 4998, mutta hyvä rengas noin yleensä
Millä tapaa huonompi? Pito, kulutuskestävyys, luettavuus, käytös?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 15.09.14 - klo:11:06
edit. Huhujen mukaan foorumin porvariosasto on noilla uusillakin jo ajanut. Oliko app:lla noi T998:t jo alla, ni voi laittaa kokemuksia :)
Alastaron perjantain pilvisessä kylmässä +10...+15 kelissä se vähän repi. Sit la ja su ku oli +15...+20 ja aurinkoista, niin toimi ok.
Mun mummoavauksilla 1:26 vauhdeissa se rengas ei edes kulunut.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

paaton

Onko ne ranskan etuset nyt kaikki niitä pallomallisia, vai saako normaalia tonarin terävää slicksiä?

Powered by EzPortal