Uusimmat

69 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Dunlop renkaat

Aloittaja jarska, 03.05.12 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Damsku

On kyllä huima ero ainaki noissa kuviollisissa eturenkaissa englanti vs ranska. Ihan eri profiili ja ranskalaisissa runko ihan perkeleesti jäykempi. Jännä et myydään kuitenki "samana" renkaana.

paaton

#196
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 15.09.14 - klo:16:23
On kyllä huima ero ainaki noissa kuviollisissa eturenkaissa englanti vs ranska. Ihan eri profiili ja ranskalaisissa runko ihan perkeleesti jäykempi. Jännä et myydään kuitenki "samana" renkaana.


Kumpiko kääntyy paremmin? Se englannin kuviollinenhan on kuitenkin aika pallo.

Ihmeteltiin jo heinäkuun lopulla noita slicksejä. Ranskan etunen oli muistaakseni 125/70 kokoinen, eli samanlainen pallo kuin ennen -10 olevat dunlopit.  Muuttuu muuten mopon ajettavuus uskomattoman paljon, jos etuset vaihtuvat noihin.

Edit: se etunen taisi olla tämä. KR 106 125/65

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 15.09.14 - klo:11:54
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 15.09.14 - klo:11:06Huhujen mukaan foorumin porvariosasto on noilla uusillakin jo ajanut.

hihi1 hihi1


Tiedän heidän ajelleen, ja kommentithan onkin jo yllä.

Äärivasemmistolaisena (R.A.F. (Bader Meinhof)), en sorru noihin tossuihin, vaan ajelen kickbikella, ja syön ituja.

Damsku

Lainaus käyttäjältä: paaton - 15.09.14 - klo:21:54
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 15.09.14 - klo:16:23
On kyllä huima ero ainaki noissa kuviollisissa eturenkaissa englanti vs ranska. Ihan eri profiili ja ranskalaisissa runko ihan perkeleesti jäykempi. Jännä et myydään kuitenki "samana" renkaana.


Kumpiko kääntyy paremmin? Se englannin kuviollinenhan on kuitenkin aika pallo.

Ihmeteltiin jo heinäkuun lopulla noita slicksejä. Ranskan etunen oli muistaakseni 125/70 kokoinen, eli samanlainen pallo kuin ennen -10 olevat dunlopit.  Muuttuu muuten mopon ajettavuus uskomattoman paljon, jos etuset vaihtuvat noihin.

Edit: se etunen taisi olla tämä. KR 106 125/65

En oo ajanu sillä vielä, kuhan varastossa ihmettelin irtorenkaita. Ranskalainen on enemmän U-profiilinen jos englantilainen on V-profiili. Ranskalainen myös ainakin irrallaan jokusen millin englantilaista matalampi, eli keula laskee.

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.12.14 - klo:14:12
Mikäköhän tossa on tarina?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152210258931307&set=p.10152210258931307&type=1
Ekana tulis mieleen, että rengas on jäätyny, saanu isomma kolhun ja sen jälkeen pala on keskipakovoiman takia irronnu?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

raukkis

Mikähän tämän vuoden dunlopeista vastaa aikaisempia -54 ja 4 seoksia?

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 24.04.15 - klo:08:08
Mikähän tämän vuoden dunlopeista vastaa aikaisempia -54 ja 4 seoksia?

Tämmönen kuva tuli vastaan. H886 olis kai tuon 4 alueen rengas.

Mitäs eroa on Hxxx ja Txxx renkailla? Valmistuspaikka?

wbaum

Alkaa kupoliin ottaa ku yrittää tosiaan googlailla jotain ajantasalla olevaa dataa. 8854 yms monen vuoden vanhat seokset vaan pinnalla joka dokumentissa. Edes mun ylivuotiseen rengasläjään löydy oikein taulukkoa niin pääsis vähän kartalle. Varmaan kuutta eri seosta dunloppia.

Vuorela

Onhan toi melkoisen tympeetä kun tietoa ei ole kunnolla tarjolla. Toisaalta näistä sentään tietää koska renkaan seos tai rakenne muuttuu ilman että tarvitsee muistella paistoleimojen ja kokemusten perusteella mikä on mitäkin. Olis ihan mielenkiintoista tietää paljonko ja kuinka usein esim. Pirellin renkaat muuttuu. Montakohan vuotta siitä jo on kun pudottivat takasen painetta kesken vuoden nykyiselle tasolle.

wehna

Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.12.14 - klo:14:12
Mikäköhän tossa on tarina?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152210258931307&set=p.10152210258931307&type=1

Oliskohan tuo 4998 rengas? Mulla hajosi yksi rengas samalla tavalla ja kulutuspinnasta lähti paloja pärnussa. 4998 ei kestä kun lämpötila nousee liian kovaksi ja pinta irtoaa rungosta. Sanoisin että kun radan lämpö ylittää 50ast niin pärnussa ja botnialla on ongelmia tiedossa.

Uusissa ranskan renkaissa ei pitäisi enää olla samaa ongelmaa. 4998 on muuten aivan huippuhyvä rengas.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

wehna

Auttaisikos tämä mitään seoksen valinnassa:

Slick etu:Malli:Kovuus/ seos:Luokittelu:
120/70R17KR106 MS2     9813Medium-soft
120/70R17KR106 MS3       343Medium
120/70R17KR106 MS4       302 Strong
Slick taka:Malli:Kovuus/ seos:Luokittelu:
195/65R17KR108Qualifying
195/65R17KR1089827Soft
195/65R17KR108MS2     H998Medium-soft
195/65R17KR108MS3     T998Medium
195/65R17KR108MS3     H677Medium - Hot
195/65R17KR108MS4     T886Medium
195/65R17KR108MS4     H886Medium
195/65R17KR108MS5     H997Strong
195/65R17KR108MS5      9838Strong
    
    
Kuvio etu:Malli:Kovuus/ seos:Luokittelu:
120/70ZR17D212F GP PRO RaceMS1     9743Soft
120/70ZR17D212F GP PRO RaceMS2     9813Medium-soft
120/70ZR17D212F GP PRO RaceMS3     9854Medium
120/70ZR17D212F GP PRO RaceMS4     9838Strong
Kuvio taka:Malli:Kovuus/ seos:Luokittelu:
190/55ZR17D212 GP PRO Qualifying
190/55ZR17D212 GP PRO Race MS1     H064Soft
190/55ZR17D212 GP PRO Race MS2     H998Medium-soft
190/55ZR17D212 GP PRO Race MS3     H998Medium
190/55ZR17D212 GP PRO Race MS3     H677Medium - Hot
190/55ZR17D212 GP PRO Race MS4     H886Medium
190/55ZR17D212 GP PRO Race MS5      9838Strong
200/55ZR17D212 GP PRO Qualifying
200/55ZR17D212 GP PRO Race MS2     H998Medium-soft
200/55ZR17D212 GP PRO Race MS3     T998Medium
200/55ZR17D212 GP PRO Race MS4     H886Medium
200/55ZR17D212 GP PRO Race MS4     T886Medium
200/55ZR17D212 GP PRO Race MS5     H997Strong
200/55ZR17D212 GP PRO Race MS5     9838Strong
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

wehna

Myymme Dunlopin renkaita ja jos tietoa kaipaatte niin laittakaapa kysymystä tulemaan :)
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Korve

Pirellin superbikeilla nyt kaksi kautta harrastanut, vauhdit Kemora 1.15 / Alastaro 1.28 / Motopark 1.38.

200/60-17 SC2 pirellit alkavat takana kulua varsinki Kemorassa harrastajan budjetille liian nopsaan ja viime viikonlopun ORG kemora päivillä joku suositteli dunlopin endurance kumia, joka minun vauhdeilla kestäisi useammankin päivän.

Tulkitsenko oikein, että dunlopin slikseistä passeli yhdistelmä olisi
KR 106 120/70R17 343 Medium
KR 108 195/65R17 H886 Medium

vai voisiko takasen osalta mennä vieläkin kovempaan (ja kestävämpään seokseen) kuten H997 strong. Luotto renkaisiin tärkeää, että pysyy fiilis ajamisessa joten en liiankaan kovaa ja lipsuvaa alle haluaisi laittaa.

wbaum

Ainakin omassa käytössä tommonen medium dunlop-takanen kestää kyllä selkeesti pitempään kuin sc2 pirelli. Ja varsinkin sen voi ajaa ihan loppuun pidon juurikaan muuttumatta, toisinkuin sc2 alkaa jo millin merkkipohjasta olemaan kulmikas ajaa. Ei dunlopilla taida nyt absoluuttisesti ihan niin paljon pitoa ollakkaan, mutta toisaalta saapi edes välillä luistoon sen.