Uusimmat

14 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Dunlop renkaat

Aloittaja jarska, 03.05.12 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.02.16 - klo:15:06
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 20.02.16 - klo:13:30
Täällä on juttua lähinnä KR kumeista ja nyt kiinnostaisi kokemukset 600:n renkaista. Milläs seoksella olette ajaneet missäkin ja mites paineet? Paljonko kestää kierroksia?
Eikös ne oo käytännössä samoja renkaita kuin sliksit, mutta niistä saa katukuskilta rahaa kun ne on ajanu kaljuiks.

Ei oo kokemusta, siksi kysyn kun ei jaksais kaikkea kokeilemalla opetella. Se mitä on kuviollinen vs slicksi kokemusta niin on niissä aina ollut eroa slicksien hyväksi vaikka kuinka olevinaan samoja renkaita.

Paineista tuossa aiemmin on mainintaa että kuviollinen kaipais vähän enemmän painetta.

wehna

Ihan hirveästi en ole kuvio dunlopilla ajanut. Oma kokemus on, että ajettavuus koko lailla sama kuin slicksissä mutta kestävyys ja pito ei ole ihan yhtä hyvä.

Asia selviää kun kokeilet 😊
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Damsku

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 20.02.16 - klo:13:30
Täällä on juttua lähinnä KR kumeista ja nyt kiinnostaisi kokemukset 600:n renkaista. Milläs seoksella olette ajaneet missäkin ja mites paineet? Paljonko kestää kierroksia?
Oma mutu muutaman kusiaisen alla ajetun 195/65 KR-sliksin ja 190/55 D212 kuviollisen perusteella:
Seokset on pitkälti samat molemmissa, eli sliksien ohjeilla pärjää. Paineet kuviollisessa n. 1.6bar ajosta, kun sliksissä about 1.4. Muutaman kuviollisen oon alkuun repiny yrittämällä ajaa samoilla paineilla kuin vastaavalla seoksella sliksinä. Eli oletettavasti renkaan rungoissa on eroja, vaikka seos oiski sama. Samaa arvailua paineista puoltaa esim. dunlopkauppiaan gp503.de painesuositukset.

http://www.gp503.de/index.php/dunlop/rennreifen-profil/dunlop-sportmax-d212-gp-pro-profil-856.html
http://www.gp503.de/index.php/dunlop/rennreifen-slicks/dunlop-kr108-ntec-slick-race-tyre.html

Vuorela

Nyt on vähän huonot kelit näiden renkaiden kokeilemiseen, joten jatketaan kirjoittamalla ja karvan kateellisina Espanjan matkaajille.

Mites tuommonen 195/65 istuu 5,5" vanteelle ja paljos olet Damsku päässyt renkaalla kierroksia?

Pahemmin ei huvittaisi renkaita repiä opetellessa, kun tarkoitus olis selvitä 2-3kpl takasia kaudesta :D

slowrider

Kyllähän se sille on speksattukki. Ajoin yhden setin viime kesänä alastarossa kuussatkulla ja sliksillä. Ei mitään valittamista. Seoksethan nykyään tosi helpot. Ms2 tai ms3 taakse. Kumpiki kestää kaikkialla. Ihan makuasia haluaako vähän enemmän pitoa vai kestoa.

Damsku

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 22.02.16 - klo:17:31
Nyt on vähän huonot kelit näiden renkaiden kokeilemiseen, joten jatketaan kirjoittamalla ja karvan kateellisina Espanjan matkaajille.

Mites tuommonen 195/65 istuu 5,5" vanteelle ja paljos olet Damsku päässyt renkaalla kierroksia?

Pahemmin ei huvittaisi renkaita repiä opetellessa, kun tarkoitus olis selvitä 2-3kpl takasia kaudesta :D

Hyvin istuu vanteelle, eikä mitään ongelmia oo ollu. Halkasijakaan ei paljo eroo pirellin 180/60 renkaasta kun noita mittailin, ulkomuistista pari milliä nousi perä. Tarkkoja kierrosmääriä vaikee sanoo, kun kaikki on ollu enemmän tai vähemmän käytettyjä jo valmiiks. Eikä oo ollu näitä uusimpia seoksia, ni eipä niillä tiedoilla paljo teekkään. Semmonen tuntuma on ollu, että sliksi kuluu vähän siistimmin ja hitaammin. Mutta kulumisnopeuden kun suhteuttaa hintoihin (kuviollinen 214e vs sliksi 281e, vehnän tarjoushinnat) ja kuviollisesta saa vielä sen kympin tai kaks pois myydessä ni taitaa kuviollinen tulla halvemmaks.

Vuorela

Yllättävän samankokoisia KR108 ja D212 näyttää tosiaan olevan. Nimellismitat KR108 191 leveä ja 656 korkea. D212 190 leveä ja 649 korkea.

Eihän tässä sitten taas mitään ihmeteltävää ollut, kauheen helppoja nämä rengashommat tuntuu nykyään olevan :) Aloitetaan kausi viime kesältä jääneellä sarjalla slicksejä ja siirrytään kokeilemaan kuviorenkaita sen jälkeen. Seoksena varmaan kestää omassa ajossa käyttää vähän kovempaa seosta kuin tonnarilla.

Kiinnostaisi edelleen paljonko uudet renkaat kestää kierroksia, jos joltain kokemuksia löytyy.

slowrider

#247
Paha sanoa kestosta mitään kun riippuu monesta asiasta. Todella hyvin noi uudet seokset kyllä yleensä kestää. Kisan ja muutaman treenisetin kestää takanen kun verrokkina huonoimmillaan 9854 on ollut loppu kolmessa setissä vaikka käännettyki välissä :)

wehna

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 24.02.16 - klo:07:37
Yllättävän samankokoisia KR108 ja D212 näyttää tosiaan olevan. Nimellismitat KR108 191 leveä ja 656 korkea. D212 190 leveä ja 649 korkea.

Eihän tässä sitten taas mitään ihmeteltävää ollut, kauheen helppoja nämä rengashommat tuntuu nykyään olevan :) Aloitetaan kausi viime kesältä jääneellä sarjalla slicksejä ja siirrytään kokeilemaan kuviorenkaita sen jälkeen. Seoksena varmaan kestää omassa ajossa käyttää vähän kovempaa seosta kuin tonnarilla.

Kiinnostaisi edelleen paljonko uudet renkaat kestää kierroksia, jos joltain kokemuksia löytyy.

Jos kestävyyttä kaipaat niin ota riittävän kovia renkaita. Pidon puute tuskin tulee ongelmaksi. Kuviollisena kestävät renkaat on:
-Eteen 9854
-Taakse H886
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Nitrous

#249
Mitäs piti ruuvata ja mihin suuntaan kun takasen ulkolaitaan kertyy irrallista kumipalloa aika paljon. Halkaisijaltaan pallurat 5-10mm ja aika tiheesti (1-2cm välein) tasasesti kehän ympäri kertynyt. Kuvaahan mulla ei tietenkään ole, mutta ymmärtänette mistä kysymys. Noita kumipalluroita lukuunottamatta rengas kului todellä nätisti, eli lähinnä hifistelyä tässä harrastetaan. Ratana Motopark ja seoksena H886, paine lämppäristä (85C) ~1,35bar. Oikeella laidalla pallurat saatto olla vähän isompia kuin vasemmalla. Joku hämärä muistikuva, että kertoisivat paineesta? Joku fiksumpi varmaan osaa kertoo.

Tämmöstä knööliä siis, mutta paljon enempi: http://feelthetrack.com/wp-content/uploads/2014/06/sears-rear-rh.jpg

Edit...sit kun on fiksu ja käy tuolla googlella löydetyllä sivulle, siellä lukee näin: "[font="Helvetica Neue", Helvetica, Arial, sans-serif]Note the front and rear tire rubber balls are too large so even more hot pressure was needed."[/font]


Elikkäs ilmeisesti liian alhanen paine takasessa kun tuolleen palloutuu. Mitäs noissa Dunlopeissa ootte pitäny painetta? Elikkäs nostelenko vaan 0,05bar kerrallaan vai uskaltaako tehä isompia liikkeitä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Oon ite ainaki noita saanu rauhottumaan naksulla lisää painetta. Ainaki mun dunlopit hauskoja siitä että tuntuu että niillä voi kokeilla kaikkee ~1,1-1,7 barin väliltä. Joskus ei kovin matalalla tunnu kyl kestävän vaan repee heti.

Köyhän miehen dunlopissa, bridgessä, taas kumi alkaa revetä heti jos yli 1.5bar ja palleroa puskee silti. Otappa ny selvää siitä sit.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.06.16 - klo:14:54
Mitäs piti ruuvata ja mihin suuntaan kun takasen ulkolaitaan kertyy irrallista kumipalloa aika paljon. Halkaisijaltaan pallurat 5-10mm ja aika tiheesti (1-2cm välein) tasasesti kehän ympäri kertynyt. Kuvaahan mulla ei tietenkään ole, mutta ymmärtänette mistä kysymys. Noita kumipalluroita lukuunottamatta rengas kului todellä nätisti, eli lähinnä hifistelyä tässä harrastetaan. Ratana Motopark ja seoksena H886, paine lämppäristä (85C) ~1,35bar. Oikeella laidalla pallurat saatto olla vähän isompia kuin vasemmalla. Joku hämärä muistikuva, että kertoisivat paineesta? Joku fiksumpi varmaan osaa kertoo.

Tämmöstä knööliä siis, mutta paljon enempi: http://feelthetrack.com/wp-content/uploads/2014/06/sears-rear-rh.jpg

Edit...sit kun on fiksu ja käy tuolla googlella löydetyllä sivulle, siellä lukee näin: "[font="Helvetica Neue",Helvetica,Arial,sans-serif]Note the front and rear tire rubber balls are too large so even more hot pressure was needed."[/font]


Elikkäs ilmeisesti liian alhanen paine takasessa kun tuolleen palloutuu. Mitäs noissa Dunlopeissa ootte pitäny painetta? Elikkäs nostelenko vaan 0,05bar kerrallaan vai uskaltaako tehä isompia liikkeitä.

Pikkupallurat kertoo että paine on hyvin lähellä sopivaa/~0,05 liian vähän, isommat pallurat kertoo että painetta on ehkä 0,05-0,15 liian vähän.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 20.06.16 - klo:15:26
Oon ite ainaki noita saanu rauhottumaan naksulla lisää painetta. Ainaki mun dunlopit hauskoja siitä että tuntuu että niillä voi kokeilla kaikkee ~1,1-1,7 barin väliltä. Joskus ei kovin matalalla tunnu kyl kestävän vaan repee heti.

Köyhän miehen dunlopissa, bridgessä, taas kumi alkaa revetä heti jos yli 1.5bar ja palleroa puskee silti. Otappa ny selvää siitä sit.
Vähäce varmaan alustan säädöillä/radalla/kelillä/seoksellaki merkitystä jos palluroiden lisäksi rengas repeää...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Kumipallot tosiaan pienenee/katoo kun lisää vähän painetta. Omalla mittarilla 1,4-1,45 lämppäreistä näytti olevan passeli paine.

Mut kylläpä muuten kestää Pirelliin verrattuna kierroksia nämä. Kusiaisen alla Pirellin takasella pääs sen n. 100 kiekkaa, ennen kuin se alko luistelemaan. Nyt suurinpiirtein samoja kyytejä olen ajanut tonnarilla 886-seoksella n. 120 kierrosta (55 Motoparkissa ja loput Kemoralla) ja merkkiä on molemmilla laidoilla n. 1mm jäljellä, eli varmaan n. 50-60 kierrosta on vielä mahdollista päästä. 998:lla on nyt n. 60 kiekkaa alla ja ei varmaan toinna vielä edes kääntää ja 343 etusella yhteensä toi 180 kierrosta. Oman Kemoran enkan (karvan alle 1:12) ajoin 170 kierrosta ajetulla etusella ja n. 50 kierrosta ajetulla 998:lla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.06.16 - klo:08:05
Mut kylläpä muuten kestää Pirelliin verrattuna kierroksia nämä.
Myös alustan toiminnalla voi olla erittäin suuri merkitys.
Jarrut paskana, paha hidastaa.