Dunlop renkaat

Aloittaja jarska, 03.05.12 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.06.16 - klo:11:39
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.06.16 - klo:08:05
Mut kylläpä muuten kestää Pirelliin verrattuna kierroksia nämä.
Myös alustan toiminnalla voi olla erittäin suuri merkitys.

Tämä kyllä tuli ihan puskista, en ois millään uskonu. :D

Molemmissa laitteissa alustan perussäädöt oli/on kohdillaan, joten sen ei pitäs tehä juurikaan eroa tässä tapauksessa. Molempien perussäädöt tarkstanut/tehnyt siis @wehna ja ainut mitä olen Wehnän jäljiltä muuttanu on takaiskarin reboundia yhden naksun löysemmälle gixerissä, kun mun avauksilla takapää oli karvan tunnoton. Kokeilin myös kahta naksua, mutta rupes pumppaamaan avauksissa. Hondassa liikuin reboundin osalta alueella -2- +1 naksua perussäätöön nähden fiiliksestä ja radasta riippuen.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.06.16 - klo:12:15
Molemmissa laitteissa alustan perussäädöt oli/on kohdillaan, joten sen ei pitäs tehä juurikaan eroa tässä tapauksessa. Molempien perussäädöt tarkstanut/tehnyt siis @wehna ja ainut mitä olen Wehnän jäljiltä muuttanu on takaiskarin reboundia yhden naksun löysemmälle gixerissä, kun mun avauksilla takapää oli karvan tunnoton. Kokeilin myös kahta naksua, mutta rupes pumppaamaan avauksissa. Hondassa liikuin reboundin osalta alueella -2- +1 naksua perussäätöön nähden fiiliksestä ja radasta riippuen.
Molemissa abaut samanlainen alusta? Ts esim kitti edessä ja öhlinsin pamppu takana?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.06.16 - klo:19:14
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.06.16 - klo:12:15
Molemmissa laitteissa alustan perussäädöt oli/on kohdillaan, joten sen ei pitäs tehä juurikaan eroa tässä tapauksessa. Molempien perussäädöt tarkstanut/tehnyt siis @wehna ja ainut mitä olen Wehnän jäljiltä muuttanu on takaiskarin reboundia yhden naksun löysemmälle gixerissä, kun mun avauksilla takapää oli karvan tunnoton. Kokeilin myös kahta naksua, mutta rupes pumppaamaan avauksissa. Hondassa liikuin reboundin osalta alueella -2- +1 naksua perussäätöön nähden fiiliksestä ja radasta riippuen.
Molemissa abaut samanlainen alusta? Ts esim kitti edessä ja öhlinsin pamppu takana?

Gixerissä Ö molemmissa päissä, Hondassa K-tech edessä ja WP-takana, eli aikalailla vastaava paketti molemmissa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Grandi67

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.06.16 - klo:08:05


Mut kylläpä muuten kestää Pirelliin verrattuna kierroksia nämä. Kusiaisen alla Pirellin takasella pääs sen n. 100 kiekkaa, ennen kuin se alko luistelemaan. Nyt suurinpiirtein samoja kyytejä olen ajanut tonnarilla 886-seoksella n. 120 kierrosta (55 Motoparkissa ja loput Kemoralla) ja merkkiä on molemmilla laidoilla n. 1mm jäljellä, eli varmaan n. 50-60 kierrosta on vielä mahdollista päästä. 998:lla on nyt n. 60 kiekkaa alla ja ei varmaan toinna vielä edes kääntää ja 343 etusella yhteensä toi 180 kierrosta. Oman Kemoran enkan (karvan alle 1:12) ajoin 170 kierrosta ajetulla etusella ja n. 50 kierrosta ajetulla 998:lla.

Niin...ja sul on ny takasella 60-70 heppaa enempi ja vääntöökin n.30% enempi... Miten hitosti toi Dunloppi olis kestäny Hondassa?

Nitrous

30.06.16 - klo:09:24 #259 Viimeisin muokkaus: 30.06.16 - klo:10:53 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 30.06.16 - klo:09:04
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.06.16 - klo:08:05


Mut kylläpä muuten kestää Pirelliin verrattuna kierroksia nämä. Kusiaisen alla Pirellin takasella pääs sen n. 100 kiekkaa, ennen kuin se alko luistelemaan. Nyt suurinpiirtein samoja kyytejä olen ajanut tonnarilla 886-seoksella n. 120 kierrosta (55 Motoparkissa ja loput Kemoralla) ja merkkiä on molemmilla laidoilla n. 1mm jäljellä, eli varmaan n. 50-60 kierrosta on vielä mahdollista päästä. 998:lla on nyt n. 60 kiekkaa alla ja ei varmaan toinna vielä edes kääntää ja 343 etusella yhteensä toi 180 kierrosta. Oman Kemoran enkan (karvan alle 1:12) ajoin 170 kierrosta ajetulla etusella ja n. 50 kierrosta ajetulla 998:lla.

Niin...ja sul on ny takasella 60-70 heppaa enempi ja vääntöökin n.30% enempi... Miten hitosti toi Dunloppi olis kestäny Hondassa?

Mitä @Vuorela takasta kattelin niin ei näytä kuluvan, kiillottuu lähinnä. :D

Edit. Onhan noi kyllä vähän suolasen hintasia ostaa, mutta taitaavat kyllä tulla halvemmaksi pitkässä juoksussa.

Edit. 2. Ja takasella on muuten 70+ heppaa enempi kuin Hondassa. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

En tiedä mitä kestää kun edelleen eka sarja menossa :D Palataan asiaan syksymmällä. Nyt joku 160 kierrosta ajettu takasella.

tamik87

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 30.06.16 - klo:09:44
En tiedä mitä kestää kun edelleen eka sarja menossa :D Palataan asiaan syksymmällä. Nyt joku 160 kierrosta ajettu takasella.

Whaaat? Muuttuuko siinä profiili kuinka? Eli pysyykö ajettavuus hyvänä vielä noilla kilometreillä?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 30.06.16 - klo:11:32
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 30.06.16 - klo:09:44
En tiedä mitä kestää kun edelleen eka sarja menossa :D Palataan asiaan syksymmällä. Nyt joku 160 kierrosta ajettu takasella.

Whaaat? Muuttuuko siinä profiili kuinka? Eli pysyykö ajettavuus hyvänä vielä noilla kilometreillä?
En hirveen tarkkaan katellus sitä rengasta, mutta ei se paljon hävenny uudelle.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 30.06.16 - klo:15:14
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 30.06.16 - klo:11:32
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 30.06.16 - klo:09:44
En tiedä mitä kestää kun edelleen eka sarja menossa :D Palataan asiaan syksymmällä. Nyt joku 160 kierrosta ajettu takasella.

Whaaat? Muuttuuko siinä profiili kuinka? Eli pysyykö ajettavuus hyvänä vielä noilla kilometreillä?
En hirveen tarkkaan katellus sitä rengasta, mutta ei se paljon hävenny uudelle.

Ei ajettavuudessa ollut ongelmia. Ei renkaatkaan kulu, kun ajaa hiljaa ja varovasti kovalla seoksella.

Totta kai paras pito polvi maassa avaamisesta on jo mennyt, mutta ei se vielä omaa vauhtia rajoita. Enneminkin päin vastoin kun ei tule hölmöiltyä kaasun kanssa liian aikaisin.

Kai se on ihan ok, jos rengaskulut jää alle puoleen tonnarista.

Vuorela

Tuosta voi ihmetellä renkaan profiilia. Linkki

wbaum

Isona kaikista tulee dunloppi-miehiä.

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 01.07.16 - klo:02:10
Isona kaikista tulee dunloppi-miehiä.
Viimeistään siinä vaiheessa kun tulee eka Pirellin ratarengas vastaan joka on made in PRC. Eikä toi päivä taida olla edes kaukana.

JULLE


Jännä homma tohon takarenkaan kulumiseen on alustan ja rengaspaineen lisäksi kaasun käyttö&mutkassa käytettävä vaihde.

Itse huomasin viimeksi Motoparkissa että voin ajaa muutaman mutkan 2:n sijaan 3:lla. Tällä muutoksella ajo rauhottui ja renkaaseen kohdistuva rasitus laski avauksien yhteydessä. 
-Provosoiva kilpikuski

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: JULLE - 01.07.16 - klo:10:51

Jännä homma tohon takarenkaan kulumiseen on alustan ja rengaspaineen lisäksi kaasun käyttö&mutkassa käytettävä vaihde.

Itse huomasin viimeksi Motoparkissa että voin ajaa muutaman mutkan 2:n sijaan 3:lla. Tällä muutoksella ajo rauhottui ja renkaaseen kohdistuva rasitus laski avauksien yhteydessä.
Joo, ei tosiaan parkissa taida kakkosta tarvita kuin hevosenkengässä, vikassa oikeessa ja neulansilmässä. Hevosenkengän ja vikan oikeenkin vois periaatteessa ajaa kolmosella, mutta moottorijarru sisäänmenossa jää vähän köykäseks isolla vaihteella.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Aikamoisia vuoria nää uudet Dunlopit, kun näkee ihan silmällä eron:
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal