Uusimmat

16 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Dunlop renkaat

Aloittaja jarska, 03.05.12 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

wehna

#270
DUNLOP KISARENGAS TARJOUS!!!
Tilaa nyt renkaat halvalla, nämä hinnat voimassa 31.3.2017 asti. Hinta ei sisällä toimituskuluja, eikä kierrätysmaksua.
Tilaukset ja tiedustelut: kari.vehniainen@kvr.fi, 0456793880
Toimi nopeasti, tämä hinta ei ole kauaa voimassa. KVR pidättää oikeuden mahdollisiin muutoksiin.
Kuvausmyynti ennak. alv 24%
Dunlop KR191 125/80R17 Wet183,81
Dunlop KR389 165/55R17 Full wet200,94
Dunlop KR393 190/55R17 Full wet229,93
Dunlop KR149 95/70R17 Medium-soft127,81
Dunlop KR133 115/70R17 Medium-soft155,48
Dunlop KR389 115/70R17 Wet168,66
Dunlop KR189 95/70R17 Wet137,69
Dunlop Moto 3 95/75R17 Strong137,69
Dunlop Moto 3 95/75R17 Medium137,69
Dunlop Moto 3 95/75R17 Soft137,69
Dunlop Moto 3 115/75R17 Strong171,95
Dunlop Moto 3 115/75R17 Medium171,95
Dunlop Moto 3 115/75R17 Soft171,95
Dunlop KR189 120/70R17183,81
Dunlop KR401B 180/55R17 Full wet200,94
Dunlop D212 GP PRO  190/55ZR17 Qualifying205,55
Dunlop D212 GP PRO  200/55ZR17 Qualifying233,22
Dunlop KR108 195/65R17 Qualifying269,46
Dunlop KR108 195/65R17 MS5 9838 Strong269,46
Dunlop KR106  120/70R17 MS1 9743 Soft183,81
Dunlop KR106  120/70R17 MS2 9813 Medium-soft183,81
Dunlop KR106  120/70R17 MS3 343 Medium183,81
Dunlop KR106  120/70R17 MS4 302 Strong183,81
Dunlop D212F GP PRO Race 120/70ZR17 MS1 9743 Soft171,95
Dunlop D212F GP PRO Race 120/70ZR17 MS2 9813 Medium-soft171,95
Dunlop D212F GP PRO Race 120/70ZR17 MS3 9854 Medium171,95
Dunlop D212F GP PRO Race 120/70ZR17 MS4 9838 Strong171,95
Dunlop D212 GP PRO Race  190/55ZR17 MS4 H886 Medium205,55
Dunlop D212 GP PRO Race  190/55ZR17 MS5 9838 Strong205,55
Dunlop D212 GP PRO Race  200/55ZR17 MS3 T998 Medium233,22
Dunlop D212 GP PRO Race  200/55ZR17 MS4 T886 Medium233,22
Dunlop D212 GP PRO Race  200/55ZR17 MS5 9838 Strong233,22
Dunlop KR191 125/80R17 414 Soft - Wet183,81
Dunlop KR191 125/80R17 417 - Wet183,81
Dunlop KR393 190/55R17 057 Soft - Wet229,93
Dunlop KR393 190/55R17 MS2 414 - Wet229,93
Dunlop KR149 95/70R17 Medium/Strong127,81
Dunlop KR133 115/70R17 Medium/Strong155,48
Dunlop D212 GP PRO Race  190/55ZR17 MS3 H677 Medium - Hot205,55
Dunlop D212 GP PRO Race  190/55ZR17 MS2 H998 Medium-soft205,55
Dunlop D212 GP PRO Race  190/55ZR17 MS1 H064 Soft205,55
Dunlop KR108 195/65R17 MS5 H997 Strong269,46
Dunlop KR108 195/65R17 MS4 H886 Medium269,46
Dunlop KR108 195/65R17 MS3 H677 Medium - Hot269,46
Dunlop KR108 195/65R17 MS2 H998 Medium-soft269,46
Dunlop D212 GP PRO Race  200/55ZR17 MS5 H997 Strong233,22
Dunlop D212 GP PRO Race  200/55ZR17 MS4 H886 Medium233,22
Dunlop D212 GP PRO Race  200/55ZR17 MS2 H998 Medium-soft233,22
Dunlop KR108 205/60R17 TL KR108 MS0 H058 soft276,05
Dunlop KR108 205/60R17 TL KR108 MS2 H999 medium276,05
Dunlop KR108 205/60R17 TL KR108 MS4 H887 med-hard276,05
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

wehna

#271
Yleisohjeena voi pitää:
-kylmälle asfaltille eteen pehmeämpää ja taakse kovempaa seosta
-kuumalle asfaltille eteen kovempaa ja taakse pehmeämpää
-kun asfaltin lämpö on alle 20ast niin pehmeä takarengas ei kestä

*jos haluat kestävät renkaat, niin kannattaa valita vähintään medium kovuus tai jopa hard/ strong.

Harrastekisakuskille suosittelen hankkimaan 2 paria kovempia ja 3-4 paria pehmeämpiä renkaita. Kovemmilla on hyvä reenata ajotuntumaa ja pehmeämmillä ajaa kisat.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

murmela

Tommoset suuntaa antavat asfaltin lämpötilat löytyy netistä:

Dunlop etu KR 106, lämminpaine; 2,3...2,4 bar
9743 = 1 = soft
9813 = 2 = soft-medium, +10°C >>
343 = 3 = medium, +15°C >>
302 = 4 = medium-hard, +20°C >>

Dunlop taka KR 108, lämminpaine; 1,3...1,5 bar
H058 = 0 = ultra soft, +30°C >>
H064 = 1 = soft, +30°C >>
H998 = 2 = soft-medium (9055&4998), +25...60°C
H667 = 3 = medium (4886), +20...50°C
H886 = 4 = medium-hard (9854), +15...40°C
H997 = 5 = endurace-hard (9838), +10...30°C
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wehna

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.03.17 - klo:17:33
Tommoset suuntaa antavat asfaltin lämpötilat löytyy netistä:

Dunlop etu KR 106, lämminpaine; 2,3...2,4 bar
9743 = 1 = soft
9813 = 2 = soft-medium, +10°C >>
343 = 3 = medium, +15°C >>
302 = 4 = medium-hard, +20°C >>

Dunlop taka KR 108, lämminpaine; 1,3...1,5 bar
H058 = 0 = ultra soft, +30°C >>
H064 = 1 = soft, +30°C >>
H998 = 2 = soft-medium (9055&4998), +25...60°C
H667 = 3 = medium (4886), +20...50°C
H886 = 4 = medium-hard (9854), +15...40°C
H997 = 5 = endurace-hard (9838), +10...30°C

Kiitos paljon Murmela :)

Jos kestäviä renkaita haluatte niin kannattaa tosiaan ottaa vähintään medium -seosta. Varsinkin alkukesällä Botnialla pehmeämmät ei kestä yhtään. Maa on kylmää ja pitkät mutkat särkee renkaat nopeasti.

Kilvanajoon soft- ja medium-seokset ovat parhaita renkaita.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

murmela

Lainaus käyttäjältä: wehna - 16.03.17 - klo:11:23
DUNLOP KISARENGAS TARJOUS!!!
Tilaa nyt renkaat halvalla, nämä hinnat voimassa 31.3.2017 asti.
Onkos joku turuust päin tilaamassa noita nakkeja wehnältä, jos niin yv kiits.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

HPi

Dunlop KR108 205/60R17, onko tästä uudesta takasesta kuulunut mitään kommentteja/kokemuksia? Ajoiko joku näillä Slovakiaringillä?

wehna

Vihdoin uudet KR108 205/60 H999 renkaat saapuivat perjantaina. Nyt tavaraa on hyvin ja tehkää tilauksia niin saatte renkaat ajoissa Botniaringille.

Tulen itsekin paikanpäälle ja otan renkaita mukaan.


Uusista renkaista ei vielä ole kokemuksia. Oletus on että isompi ilmatila sallii enemmän luistoa ja pyörän kääntyvyys ja kiihtyvyys paranee. Oletan myös että ajettavuus suomen epätasaisilla radoilla on parempi muihin renkaisiin verrattuna.

Kirjoittelen lisää kun saadaan tuntumaa uusista renkaista.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Mattirk

Helevetin tyhmä kysymys:

Mulle siunaantui nyt ekan kerran Dunloppia, hittoakaan en näistä Tunlopeista ymmärrä. Takarenkaissa näkyy ihan itse kumissa oikeat tekstit ja myös seos H886. Mutta etukumissa lukee "GP Racer D212 M". Tarrassa kyllä seisoo "GP Pro MS2 Race 9813" ja Duell:n tuotenumero täsmää. Eli onko niin että itte kumista ei tuossa etusessa näe mikä se on ja jopa mallinimi voi olla väärä (sama muotti varmaan juu)?

okvp

#278
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 22.02.16 - klo:14:06
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 20.02.16 - klo:13:30
Täällä on juttua lähinnä KR kumeista ja nyt kiinnostaisi kokemukset 600:n renkaista. Milläs seoksella olette ajaneet missäkin ja mites paineet? Paljonko kestää kierroksia?
Oma mutu muutaman kusiaisen alla ajetun 195/65 KR-sliksin ja 190/55 D212 kuviollisen perusteella:
Seokset on pitkälti samat molemmissa, eli sliksien ohjeilla pärjää. Paineet kuviollisessa n. 1.6bar ajosta, kun sliksissä about 1.4. Muutaman kuviollisen oon alkuun repiny yrittämällä ajaa samoilla paineilla kuin vastaavalla seoksella sliksinä. Eli oletettavasti renkaan rungoissa on eroja, vaikka seos oiski sama. Samaa arvailua paineista puoltaa esim. dunlopkauppiaan gp503.de painesuositukset.

http://www.gp503.de/index.php/dunlop/rennreifen-profil/dunlop-sportmax-d212-gp-pro-profil-856.html
http://www.gp503.de/index.php/dunlop/rennreifen-slicks/dunlop-kr108-ntec-slick-race-tyre.html

Jahas esikatselu hävitti tekstin siis uudestaan... Olisikohan myös paineissa ollut vikaa kun repi tänään Alastarossa oikean puolen avauskohdan uudesta Dunlop D212 GP PRO renkaasta. Radalta tullessa paineet 1,4bar ja ilma 15astetta pilvinen. Kokeilin kyllä eri paineita, mutta en huomannut 1.6bar paineilla muutosta, ehkä olisi vaatinut useamman setin. Oletin että vika on takapanmpussa koska repi aikaisemmin myös vanhaa misukan sliksiä, mutta pamppu on shimmattu ja huollettu n. 10 ratapäivää sitten... 

wbaum

Millaista vauhtia ajat? Mä varmaan lisäilin painetta naksun, olisko kuitenkin kuumarepeämä vaikka ohut onkin. Harvoin ne renkaat sileää ihan yhdellä setillä, ellei ongelmaa saada täysin pois. Paineiden piikkiin ton laittaisin kun aika tasainen on.

En tosiaan ole kyllä noilla ikinä ajanut.

murmela

Lainaus käyttäjältä: okvp - 27.05.17 - klo:22:35
Jahas esikatselu hävitti tekstin siis uudestaan... Olisikohan myös paineissa ollut vikaa kun repi tänään Alastarossa oikean puolen avauskohdan uudesta Dunlop D212 GP PRO renkaasta. Radalta tullessa paineet 1,4bar ja ilma 15astetta pilvinen. Kokeilin kyllä eri paineita, mutta en huomannut 1.6bar paineilla muutosta, ehkä olisi vaatinut useamman setin. Oletin että vika on takapanmpussa koska repi aikaisemmin myös vanhaa misukan sliksiä, mutta pamppu on shimmattu ja huollettu n. 10 ratapäivää sitten...
Väärä/ liian pehmee seos? Varsinkaan kun on "kylmä" keli ja asfaltti ja liian vähän vauhtia niin ei pysy ollenkaan lämpösenä ja kylmärepeää.

Liikaa reboundvaimennusta? Joka tuo nopeasti esiin sen jos seos/paineet vähänkään väärät.

Kevätkankeus? Mutkat menee taluttamalla vain hieman kallellaan ja rengas repii avauskohdasta vaikkei kaasulla kovin pahasti ruoskikkaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

okvp

Seos MS4 H886 Medium eli pitäisi olla kartalla lämpötilan suhteen. Vauhti hidasta 1.32-1-34, pyöränä r1-08, tulee availtua ja testasin samalla luistonestoa. Lämminpaineet radalta tullessa heti mitattuina 1.4-1.5, samalla hollilla kuin lämppäreissä. Reparia avasin 3 pykälällä loppukesästä kun nosti sc2 uran etureunaan hyppyriä, SC2 kului hyvin, tosin nopeasti vauhtiin nähden kaiketi kuuman kelin ja liian aikaisen availun takia...

murmela

Lainaus käyttäjältä: okvp - 28.05.17 - klo:01:25
Seos MS4 H886 Medium eli pitäisi olla kartalla lämpötilan suhteen. Vauhti hidasta 1.32-1-34, pyöränä r1-08, tulee availtua ja testasin samalla luistonestoa. Lämminpaineet radalta tullessa heti mitattuina 1.4-1.5, samalla hollilla kuin lämppäreissä. Reparia avasin 3 pykälällä loppukesästä kun nosti sc2 uran etureunaan hyppyriä, SC2 kului hyvin, tosin nopeasti vauhtiin nähden kaiketi kuuman kelin ja liian aikaisen availun takia...
Jos noita käyttää suuntaa antavina:
Dunlop taka KR 108, lämminpaine; 1,3...1,5 bar
H886 = 4 = medium-hard (9854), +15...40°C (asfaltin lämpö)
Niin liikaa painetta ja liian pehmee seos noin niinku yhdistelmänä tohon keliin ja vauhtiin, varsinkaan jos alustan säädot ei oo ihan täydelliset.
Lämppärilämpöö ja painetta hieman pienemmäksi, niin saa renkaan rungon elämään enemmän ja se ehkä pysyis ajossa tossa vauhdissa lämpösempänä.
Tai jos aurinko paistais ja asfaltin pinta olis lämpösempi, niin se vois riittää.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

#283
Nitrous joskus tämän jo tänne postasi.
https://www.bikeminds.com/thethrottlestop/motorcycle-tire-wear-patterns-explained

Mun mielestä sulla on ollut liikaa painetta (jos oot nostanut 1,4 -> 1,6). Sanoisin, että se on siellä 1,35-1,45 missä itse koittaisin pysytellä. Tietysti muuttujia on paljon ja jotkin muut paineet voivat olla parempia.
Oisko voinut käydä niin, että oli liikaa painetta, ajelit vähän varovasti, jolloin lämpötila tippui ja kun mutkan jälkeen aukeaa suora, niin ruuvasti innokkaasti kaasun sepposen selälleen, että pääset sitä suoraa porhaltamaan täysiä? Josko siinä tulisi tommonen kuluma?

edit. Ainiin. Koitappa seuraavalla ratakerralla verrata parin vieruspilttuulaisen painemittareita. Tiedät sitten, näyttääkö omasi oikein. Jotkut kun on kalibroitu hieman vinoon... Dunloppi on ollut aina melko tarkka paineista, mutta oikeilla arvoilla erittäin hyviä ajaa.

wbaum

Haluisin kyllä uskoa että noilla kuviollisilla on tosiaan korkeammat paineet kuin slickeissä. 886 slicksiä ei kyllä ihan helposti repisi jos olis 1.45 paine, en oo onnistunu kertaakaan. 15 astetta ja pilvinen on ihan kartalla. /imo