Uusimmat

16 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Dunlop renkaat

Aloittaja jarska, 03.05.12 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: okvp - 05.06.17 - klo:12:27laitoin sitten muutaman setin jälkeen alle revenneen Dunlop:n jonka olin kääntänyt vanteella, Dunlop myös toimi hyvin ja pinta oli siistin näköinen, minkäänlaisia jälkiä repimisestä en huomannut.
Tästä voi päätellä että kyseessä oli kylmärepeämä, joka johtui ruosteessa olevan kuskin ja alhaisen lämppärilämpötilan yhteisvaikutuksesta. Paineissa ja pyörän alustassa ei ilmeisesti ole vikaa. Dunlop:n medium seos vaatii näköjään vähintään 1.30 pintaan olevat vauhdin Alastarossa vähänkin viileämmässä  kelissä, jotta rengas pysyisi toimintalämpötilassa.
Väittäisin että myös paineissa oli vikaa, sen takia että lämppärissä oli vikaa, jos sulla kerran oli kylmä rengas radalta tullessa joka repesi, ja sitten mittasit paineen. Eli liikaa painetta.
Painetta laskemalla olisit saanut renkaan lämpeämään enemmän, joten lämminpaine olisi silti ollut tontilla setin jälkeen, koska paine olisi noussut enemmän.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

okvp

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 05.06.17 - klo:12:58
Nyt on hyvän näköiset renkaat! Keep on rocking!

Tommosista Holroydin lämppäreistä en oo kuullutkaan. Nettisivuilla ne näyttää ainakin ihan kauheilta. Kunnon pussit, jotka ei istu.
Isosta kuvasta kun katsoo, niin kiristys tapahtuu manuaalisesti. Ei siis ole muotoon ommeltuja eikä ole kuminauhareunuksia. Koita välttää näitä ihan oikeasti.
http://i.ebayimg.com/images/i/151792263853-0-1/s-l1000.jpg

Itse olen muutamia käyttänyt ja suositusääni menee vain Sumomoto V5:lle. Aikoinaan nämä maksoi 220€ tehtaalta tilattaessa. Nyt pitää kysyä hintaa erikseen, enkä tiedä mihin suuntaan se on muuttunut.
Viime kesänä tais olla Termoracet yhdellä ajopäivällä, jotka oli myös hyvät. Hinta myös "hyvä".

Kiitos varoituksesta, Holroyd saa jäädä. Sumomotoa löytyy näköjään myös Suomesta Eurobikeriltä http://www.eurobiker.fi/catalogsearch/result/?q=renkaanl%C3%A4mmittimet  V5 näyttää olevan loppu, C6 näyttää aivan samalta minulla nyt olevat DICE:n lämppärit (foliosta ei mainintaa), D3 kolmisäätöinen analogilämppäri näyttäisi myös asialliselta alumiinifolio ja mainostetaan sopivan 200:lle renkaalle, pitänee mietiskellä mitä ja mistä ostaa...  

okvp

Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.06.17 - klo:13:12
Lainaus käyttäjältä: okvp - 05.06.17 - klo:12:27laitoin sitten muutaman setin jälkeen alle revenneen Dunlop:n jonka olin kääntänyt vanteella, Dunlop myös toimi hyvin ja pinta oli siistin näköinen, minkäänlaisia jälkiä repimisestä en huomannut.
Tästä voi päätellä että kyseessä oli kylmärepeämä, joka johtui ruosteessa olevan kuskin ja alhaisen lämppärilämpötilan yhteisvaikutuksesta. Paineissa ja pyörän alustassa ei ilmeisesti ole vikaa. Dunlop:n medium seos vaatii näköjään vähintään 1.30 pintaan olevat vauhdin Alastarossa vähänkin viileämmässä  kelissä, jotta rengas pysyisi toimintalämpötilassa.
Väittäisin että myös paineissa oli vikaa, sen takia että lämppärissä oli vikaa, jos sulla kerran oli kylmä rengas radalta tullessa joka repesi, ja sitten mittasit paineen. Eli liikaa painetta.
Painetta laskemalla olisit saanut renkaan lämpeämään enemmän, joten lämminpaine olisi silti ollut tontilla setin jälkeen, koska paine olisi noussut enemmän.

Pitää sinällään paikkansa, säädin lämppäreissä paineet kohdalleen, ilmeisesti niissä oli silloin toimintahärö koska paineet olivat nousseet radalta tullessa yli suosituksen, säädin ne sopiviksi, mutta rengas repesi tästä huolimatta, tämän jälkeen aloin kokeilla erilaisilla paineilla...

T1mppa

#303
Soitappa Laurille ja kysy löytyykö vielä.
http://foorumi.srra.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=8095

raukkis

^noiden pitäisi olla vielä parempia kuin euro sumomotot. Ts se leveä kuminauha vai mikä spandex lieneekää uupuu noista V5 malleista. Muutoin lienevät samaa kinkkikamaa kohtalaisella laatu-/hintasuhteella. Nuo racetech lämppärit ovat ehkä paskimmin istuvat ja käytettävät ikinä.

murmela

#305
Tossa viime viikonloppuna alastarossa 45 kierrosta 1:34-1:26 vauhtia ajettu MS5.
Keli +15, aurinko, asfaltti +30?
Lämppärit +90, lämppäripaine 1.4bar, la ekan setin jälkeen renkaan pinta näytti ihan hyvältä, niin se oli siinä sit.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.06.17 - klo:19:58
Tossa viime viikonloppuna alastarossa 45 kierrosta 1:34-1:26 vauhtia ajettu MS5.
Keli +15, aurinko, asfaltti +30?
Lämppärit +90, lämppäripaine 1.4bar, la ekan setin jälkeen renkaan pinta näytti ihan hyvältä, niin se oli siinä sit.
Paljonkohan toi MS5 kestää kierroksia? MS4 kesti n180 kierrosta, joten tolla päässee yli 200.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.06.17 - klo:20:05
Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.06.17 - klo:19:58
Tossa viime viikonloppuna alastarossa 45 kierrosta 1:34-1:26 vauhtia ajettu MS5.
Keli +15, aurinko, asfaltti +30?
Lämppärit +90, lämppäripaine 1.4bar, la ekan setin jälkeen renkaan pinta näytti ihan hyvältä, niin se oli siinä sit.
Paljonkohan toi MS5 kestää kierroksia? MS4 kesti n180 kierrosta, joten tolla päässee yli 200.
Veikkaisin ett mun peruspehmeellä ajolla +500 kierrosta. Mut en aio kokeilla, ainakaan tänä vuonna.
Ja nyt iskarit oli suoraan defaulttisäädöissä. En jaksanu niit hifistellä yhtään ku renkaat oli ihan ok.
Sieltäkin sais varmaan 100-200 tjsp kierrosta lisää.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Aika körököröä pitää ajaa jos tuplaa ton kierrosmäärän. Ymmärtääkseni meinasit kuitenkin ajaa ihan kovaakin tällä kaudella. Enkä kyllä usko, että alustalla saa 100 kiekkaa lisää jos lähtökohta on tontilla. Toki ton 100 kiekkaa saa helposti pois ruuvaamalla alustan pieleen. Jos 250 kierrosta saat täyteen yhdellä takasella Alastaron alle 1.25 kyydillä niin pitää hattua nostaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.06.17 - klo:20:42
Aika körököröä pitää ajaa jos tuplaa ton kierrosmäärän. Ymmärtääkseni meinasit kuitenkin ajaa ihan kovaakin tällä kaudella. Enkä kyllä usko, että alustalla saa 100 kiekkaa lisää jos lähtökohta on tontilla. Toki ton 100 kiekkaa saa helposti pois ruuvaamalla alustan pieleen. Jos 250 kierrosta saat täyteen yhdellä takasella Alastaron alle 1.25 kyydillä niin pitää hattua nostaa.
Jaha, nyt ruvetaan ajaan jo 1:24:sta, ok. Oishan se mulle kevyt perus-nolla-vauhti jos enkka ois siel 1:22 puolella. Mulla kun noi helpot sekunnit on edelleen jarrussa, jarrun ajolinjassa/ ajolinjassa, niin kyl mä väittäisin että mun mummoavauksilla vetelisin sit sen 250 kiekkaa alastaroo MS5:lla kellon tikittäessä alle 1:25:ttä. Sitä ootellessa. :]

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Tuo on kyllä jännä, että sulla on noi helpot sekunnit tossa vauhdissa jarruissa. Ite otin 1.25-1.23 parannuksen käytännössä avauksissa ja tossa olis vielä 1-2s pelkällä ajolinjan tarkennuksella parannettavaa. Eli jossain 1:21 -alkusissa pitäs alkaa miettimään jarruttamista.

Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.06.17 - klo:21:29
Tuo on kyllä jännä, että sulla on noi helpot sekunnit tossa vauhdissa jarruissa. Ite otin 1.25-1.23 parannuksen käytännössä avauksissa ja tossa olis vielä 1-2s pelkällä ajolinjan tarkennuksella parannettavaa. Eli jossain 1:21 -alkusissa pitäs alkaa miettimään jarruttamista.
Mä lähen sitä kautta että jos jarru ja jarrun ajolinja skulaa, niin apeksi osuu automaattisesti, ja avaus lähtee automaattisesti.
Lisäksi apeksinopeus/suoranopeus/jarrunopeus on koko ajan isompi.
Sielt se helppo kierrosaika tulee.

Jos jarru ja jarrun ajolinja ei osu, niin ei osu apeksikaan, eikä osu avaus.
Nii miks turhaa vääntää kaasuu ja kuluttaa takarengasta?
Ku se jarru ny vaan on aina ennen avausta, ja moka jarrussa tuhoaa avauksen, ja sitä järjestystä ei pysty muuttamaan, eikä mokaa enää seivaamaan.

Its as hämmästyin hidastuvuuksista mitä oli viikonlopun datasta, koska yritin keskittyy vain jarrun ajolinjaan, enkä edes yrittäny jarruttaa. Johtuu siit ett ny on alla mopo jonka alusta toimii, vaikka en oo säätäny sitä viel ees lähellekkään kohilleen. Se vaan on niin hyvä ja balanssissa ja kantaa, jo nyt, ett ei ees huomaa jarruttavansa.
Tosin yhen kerran naureskelin ku unohin jarruttaa viimeseen vasuriin ja huomasin, ett menee ilman jarruakin, ett pitäiskö yrittää ees vähä enemmän...

Datasta nopein kierros: Kaasulta jarrulle 1-2 sek. Jarruu 50-80%. Vauhti loppuu. Jarrulta pois. Moottorijarrulla rullailua 0-3 sek. Avaus 50-60%.
Eli jarru ja avaus menee nyttenkin samaa tahtii.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Ajelee todennäköisesti kyl ihan hillittömiä määriä kierroksia tuommosella uudella endurancella. Ees tuollainen vanha 886 ei tunnu kuluvan yhtään nopeen ryhmän yläpään körökörössä.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.06.17 - klo:22:20
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.06.17 - klo:21:29
Tuo on kyllä jännä, että sulla on noi helpot sekunnit tossa vauhdissa jarruissa. Ite otin 1.25-1.23 parannuksen käytännössä avauksissa ja tossa olis vielä 1-2s pelkällä ajolinjan tarkennuksella parannettavaa. Eli jossain 1:21 -alkusissa pitäs alkaa miettimään jarruttamista.
Mä lähen sitä kautta että jos jarru ja jarrun ajolinja skulaa, niin apeksi osuu automaattisesti, ja avaus lähtee automaattisesti.
Lisäksi apeksinopeus/suoranopeus/jarrunopeus on koko ajan isompi.
Sielt se helppo kierrosaika tulee.

Jos jarru ja jarrun ajolinja ei osu, niin ei osu apeksikaan, eikä osu avaus.
Nii miks turhaa vääntää kaasuu ja kuluttaa takarengasta?
Ku se jarru ny vaan on aina ennen avausta, ja moka jarrussa tuhoaa avauksen, ja sitä järjestystä ei pysty muuttamaan, eikä mokaa enää seivaamaan.

Its as hämmästyin hidastuvuuksista mitä oli viikonlopun datasta, koska yritin keskittyy vain jarrun ajolinjaan, enkä edes yrittäny jarruttaa. Johtuu siit ett ny on alla mopo jonka alusta toimii, vaikka en oo säätäny sitä viel ees lähellekkään kohilleen. Se vaan on niin hyvä ja balanssissa ja kantaa, jo nyt, ett ei ees huomaa jarruttavansa.
Tosin yhen kerran naureskelin ku unohin jarruttaa viimeseen vasuriin ja huomasin, ett menee ilman jarruakin, ett pitäiskö yrittää ees vähä enemmän...

Datasta nopein kierros: Kaasulta jarrulle 1-2 sek. Jarruu 50-80%. Vauhti loppuu. Jarrulta pois. Moottorijarrulla rullailua 0-3 sek. Avaus 50-60%.
Eli jarru ja avaus menee nyttenkin samaa tahtii.
Ok, puhuit siis ajolinjasta, et jarruttamisesta. Tietenkin ajolinja pitää olla kohdallaan ennen kuin lähtee kierrosaikaa mistään muualta parantamaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 07.06.17 - klo:11:15
Ok, puhuit siis ajolinjasta, et jarruttamisesta.
Mulla ne menee samassa paketissa, eli kun jarrun ajolinja alkaa osuun, niin samalla jarrumerkkiä pidemmälle/tarkemmaksi, nopeammin kaasulta jarrulle, kovempi jarrun alotus, ja jarrulla apeksiin asti.
Eli jarrukaan ei pysy samanlaisena.
Jarrut paskana, paha hidastaa.