Uusimmat

22 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Dunlop renkaat

Aloittaja jarska, 03.05.12 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.06.17 - klo:11:45
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 07.06.17 - klo:11:15
Ok, puhuit siis ajolinjasta, et jarruttamisesta.
Mulla ne menee samassa paketissa, eli kun jarrun ajolinja alkaa osuun, niin samalla jarrumerkkiä pidemmälle/tarkemmaksi, nopeammin kaasulta jarrulle, kovempi jarrun alotus, ja jarrulla apeksiin asti.
Eli jarrukaan ei pysy samanlaisena.

Näinhän se menee, että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mulle vaan toi jarruttamisesta puhuminen on sitä viimesten naksujen hakemista, jossa homma menee sitten oikeesti haastavaksi. Ajolinjan kautta tuleva jarrun ja avauksen paraneminen on semmosta helppoo lähes itsestään tulevaa kehitystä, joka ei vaadi juurikaan aivokapasiteettia ajaessa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 07.06.17 - klo:12:24
Näinhän se menee, että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mulle vaan toi jarruttamisesta puhuminen on sitä viimesten naksujen hakemista, jossa homma menee sitten oikeesti haastavaksi. Ajolinjan kautta tuleva jarrun ja avauksen paraneminen on semmosta helppoo lähes itsestään tulevaa kehitystä, joka ei vaadi juurikaan aivokapasiteettia ajaessa.
Mä taasen ihan tarkoituksella käytän kapasiteettia tohon jarrun koventamiseen/ viimesten naksujen hakemiseen siinä samalla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.06.17 - klo:14:42
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 07.06.17 - klo:12:24
Näinhän se menee, että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mulle vaan toi jarruttamisesta puhuminen on sitä viimesten naksujen hakemista, jossa homma menee sitten oikeesti haastavaksi. Ajolinjan kautta tuleva jarrun ja avauksen paraneminen on semmosta helppoo lähes itsestään tulevaa kehitystä, joka ei vaadi juurikaan aivokapasiteettia ajaessa.
Mä taasen ihan tarkoituksella käytän kapasiteettia tohon jarrun koventamiseen/ viimesten naksujen hakemiseen siinä samalla.
Tässä kohtaa meillä on aina ollut vähän eri filosofia. Ite tosiaan oon tuon kovaa jarruttamisen jättänyt viimeiseksi opettelukohteeksi, koska se on pirullisen hankalaa ja vaatii fysiikalta todella paljon. Tähän asti siis olen käyttänyt sen kapasiteetin ajolinjan ja tarkkuuden parantamiseen. Tällä kaudella toi jarruttamisen opettelu olis ollu edessä, jos ei ois paalannu itteensä pakettiin. Isoimmat erot A-kuskeihin tuli nimittäin jarrutuksissa. Mutkanopeuksissa ja avauksissa ne ei enää hirveesti menny karkuun. Viime kaudella tyypillinen pyörä pystyssä aloitettava jarru oli 0,8-0,9g luokkaa ja parhaissa paikoissa tyypillisesti 1,1g. Eli parannettavaa etenkin nopeissa paikoissa löytyy paljon.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Mikäs ois sopiva rengastus alastaroon lauantaina?
Ts mikähän mahtaa olla radan asfaltin pinnan lämpötila?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

#319
Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.06.17 - klo:09:22
Mikäs ois sopiva rengastus alastaroon lauantaina?

Itselläni pyörii alla "Round black Pirelli" *Michelin/Dunlop. Oisko jotain mediumia. Onneksi kurvailen niin hiljaksii ja 600 cc ei jaksa renkaita kauheasti repiä  ajelu_1

PS. Ostin just kerhokisaan lipun  beer_2

wbaum

Eipä noita tarvi miettiä, hard/medhard alle ja jos kyytiä enemmän nii naksun softimpaa.

Kyllähän dunlop on tehnyt helpoksi asiat.

murmela

Aattelin aamun kaks ekaa settiä antaa olla MS1/MS5, ja päivällä vaihtaa MS3/MS3.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Se MS3 takanen taitaa olla tarkotettu pääasiassa kuumaan keliin vaikka toimii myös Suomen kesässä. Joko MS4 tai MS2 taakse ja MS3 eteen.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.06.17 - klo:14:33
Se MS3 takanen taitaa olla tarkotettu pääasiassa kuumaan keliin vaikka toimii myös Suomen kesässä. Joko MS4 tai MS2 taakse ja MS3 eteen.
Ton netistä löytyneen arpataulukon mukaan MS3 takanen toimis asfaltin lämpötiloilla +20...+50°C . Ja veikkaisin että huomenna pintalämpötila on päivällä yli +30, ehkä jopa reilusti.
Jos rengas menee heti yhen setin aikana ruvelle, niin vaihan MS5:sen takas.
Ja DTCkin pitäis huomenna olla toiminnassa, joten ei tässä mitään hätää. innocent_1
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.06.17 - klo:14:55
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.06.17 - klo:14:33
Se MS3 takanen taitaa olla tarkotettu pääasiassa kuumaan keliin vaikka toimii myös Suomen kesässä. Joko MS4 tai MS2 taakse ja MS3 eteen.
Ton netistä löytyneen arpataulukon mukaan MS3 takanen toimis asfaltin lämpötiloilla +20...+50°C . Ja veikkaisin että huomenna pintalämpötila on päivällä yli +30, ehkä jopa reilusti.
Jos rengas menee heti yhen setin aikana ruvelle, niin vaihan MS5:sen takas.
Ja DTCkin pitäis huomenna olla toiminnassa, joten ei tässä mitään hätää. innocent_1

Ei nää Dunlopit mene ruvelle jos ei ole jotain perustavanlaatusesti pielessä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lauantain asfaltin lämpö rupes selkeesti oleen liikaa MS5 takaselle. MS3:nen taasen toimi oikein loistavasti. Tuli vaan ajeltua liian varoivaisesti (1:27-28) ku en saanu DTC:tä toimiin ku näyttää hack-ecussa olevan se ongelma ettei säädöt mene perille, vaan se käyttää koko ajan defaulttiarvoja, ihan sama mitä sinne syöttää.
Lämppärit +90 ja lämppäripaine 1.4. Ois ehkä pitäny pistää 1.45, koska oli iltapäivän/ illlan kaks viimestä settiä, ja asfaltin lämpö jo laskussa. Ainakin renkaan pinta näyttää siltä ett ois kaivannu karvan verran lisää painetta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

1.45 on tod. näk. liikaa MS3 seokselle. Meni  samaan vipuun viime kesänä renkaan pinnan perusteella ja paineen lisäys pahensi tilannetta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.06.17 - klo:15:34
1.45 on tod. näk. liikaa MS3 seokselle. Meni  samaan vipuun viime kesänä renkaan pinnan perusteella ja paineen lisäys pahensi tilannetta.
Missä ja mimmosessa kelissä ajoit?

Mulla on huomattavasti paljon köykäsemmät avaukset ku sulla, niin veikkaisin ett sen takia lopputulos ois erilainen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 11.06.17 - klo:23:24
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.06.17 - klo:15:34
1.45 on tod. näk. liikaa MS3 seokselle. Meni  samaan vipuun viime kesänä renkaan pinnan perusteella ja paineen lisäys pahensi tilannetta.
Missä ja mimmosessa kelissä ajoit?

Mulla on huomattavasti paljon köykäsemmät avaukset ku sulla, niin veikkaisin ett sen takia lopputulos ois erilainen.
Motoparkin aika-ajo. 1, 4 oli treeneissä paine ja renkaan pinta näytti siltä, että tahtoo lisää ilmaa. Nostettiin 1,45 ja rengas ylikuumeni 7 kierroksessa ja pito katos. Kun tiputti 1, 35 kisaan niin oli just bueno. Pitäs kaivella jostaon lämpötilat, mutta oisko ollu 20 ja aurinkoista/puolipilvistä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

#329
Veikkaan vaan että sulla on ollut sen verta hyvää kyytiä, että saa vähän olla alle lämppäreistä. Siinä on vähän eroa onko 1.28 parkissa vai alastarossa  :)