Uusimmat

14 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Dunlop renkaat

Aloittaja jarska, 03.05.12 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mako

Tilasin sitten MS4  ku tää suomen kesä on mitä on ja syksyllähän noi enkat ajetaan . No ensin tuli väärä seurantanumero ja sen jälkeen MS2
(Lupas nyt jotain hyvittää seuraavaan tilaukseen ) näköjään niillä ei oo muuta ku MS5 enää jäljellä niin olikos näihin jotain ilmanlämpötila taulukkoa

murmela

#361
Lainaus käyttäjältä: mako - 25.07.17 - klo:21:16
Tilasin sitten MS4  ku tää suomen kesä on mitä on ja syksyllähän noi enkat ajetaan . No ensin tuli väärä seurantanumero ja sen jälkeen MS2
(Lupas nyt jotain hyvittää seuraavaan tilaukseen ) näköjään niillä ei oo muuta ku MS5 enää jäljellä niin olikos näihin jotain ilmanlämpötila taulukkoa
Eiku asfaltin lämpötila.
Pilvisellä ja kylmällä ilmallakin asfaltti on keskikesällä keskipäivällä helposti +20...+30.
Pilvetön + lämmin ilma + keskipäivä, ehkä jotain +40...+50.
Jos aikasin aamusta ajelet, niin enemmän lämppäripainetta.
Ja sit taas päivällä saa selkeesti pudottaa jos quuma keli.

Dunlop etu KR 106, lämminpaine; 2,3...2,4 bar
9743 = 1 = soft +?°C >>
9813 = 2 = soft-medium, +10°C >>
343 = 3 = medium, +15°C >>
302 = 4 = medium-hard, +20°C >>

Dunlop taka KR 108, lämminpaine; 1,3...1,5 bar
H058 = 0 = ultra soft, +30°C >>
H064 = 1 = soft, +30°C >>
H998 = 2 = soft-medium (9055&4998), +25...+42,4...+60°C
H667 = 3 = medium (4886), +20...+35...+50°C
H886 = 4 = medium-hard (9854), +15...+27,5...+40°C
H997 = 5 = endurace-hard (9838), +10...+20...+30°C
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Ja viime viikonloppuna kemorassa, keli oli ok lämmin, ei kuuma, joutu lämppäripainetta pudottamaan vielä enemmän kuin edellisellä kerralla alastarossa jossa oli kuumempi keli/ kuumempi asfaltti.
Oisko jotain tekemistä sillä että kemoran asfaltti on karkeampaa, ja siellä on pitkiä kovavauhtisia mutkia vs alastaro.
Mitä raati sanoo?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

JMH

Onko jossain kokovertailua noiden KR108:n ja vaikkapa Pirellien renkaiden välillä? Onko tuo 195/65 mitään sukua 180/60 renkaille, vai onko Dunlopilla ollekaan kusiaisille tarkoitettua rengaskokoa?
Mauno ärrällä, eli Rauno.

vernerik

Lainaus käyttäjältä: JMH - 27.07.17 - klo:08:43
Onko jossain kokovertailua noiden KR108:n ja vaikkapa Pirellien renkaiden välillä? Onko tuo 195/65 mitään sukua 180/60 renkaille, vai onko Dunlopilla ollekaan kusiaisille tarkoitettua rengaskokoa?

195/65 on tarkoitettu 6" vanteella ja sinänsä ei ole mitään sukua 180/60 kokoiselle, joka on tarkoitettu 5,5" vanteella. Kyllähän sen saa laitettua, mutta luultavasti profiili on vähän mitä sattuu, kuten ajettavuus. Dunlopin kusiaisrengas on tuo 190/55 kokoinen GP PRO D212 tietääkseni. Seos kai käsittääkseni vastaava kuin KR-slikseissä, mutta kuvio stockia varten ja koko kuussatasen vanteelle.
Yamaha R1 -08

JMH

Mauno ärrällä, eli Rauno.

Damsku

Hyvin ne isommat slicksitki on kuussatasessa toiminu, mut jos uusia oot ostamassa ni ehdottomasti 190/55 D212.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: vernerik - 27.07.17 - klo:12:36
Lainaus käyttäjältä: JMH - 27.07.17 - klo:08:43
Onko jossain kokovertailua noiden KR108:n ja vaikkapa Pirellien renkaiden välillä? Onko tuo 195/65 mitään sukua 180/60 renkaille, vai onko Dunlopilla ollekaan kusiaisille tarkoitettua rengaskokoa?

195/65 on tarkoitettu 6" vanteella ja sinänsä ei ole mitään sukua 180/60 kokoiselle, joka on tarkoitettu 5,5" vanteella. Kyllähän sen saa laitettua, mutta luultavasti profiili on vähän mitä sattuu, kuten ajettavuus. Dunlopin kusiaisrengas on tuo 190/55 kokoinen GP PRO D212 tietääkseni. Seos kai käsittääkseni vastaava kuin KR-slikseissä, mutta kuvio stockia varten ja koko kuussatasen vanteelle.

195/65 on tarkoitettu 5,5-6" vanteille ja toimii kusiaisessakin mukavasti. Pikkuisen korkeampi kuin tuo D212.

Tuosta muistiinpanoja viime vuodelta:

Pirelli
180/55 DOT W: 184mm D: 641mm
180/60 DOT W: 193mm D: 656mm
190/55 DOT W: 191mm D: 652mm
190/55 SLK W: 195mm D: 652mm
190/60 SLK W: 194mm D: 658mm
200/55 DOT W: 193mm D: 656mm
200/60 SLK W: 198mm D: 658mm

Dunlop
195/65 W: 191mm D: 656mm
190/55 W: 190mm D: 649mm

JMH

#368
Kiitos.

Kopioin nyt noi Vuorelan kokotiedot ja Murmelan lämpökartan omaan arkistoon.
Mauno ärrällä, eli Rauno.

Coo

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 17.07.17 - klo:14:32
Hyvin kyllä kestää ja pitää kuussatasessa. Toista kautta nyt alla edessä 9854 ja takana H886. Ensimmäisellä setillä ajoin 200 kierrosta ja toisella nyt lähes saman verran kierroksia takana. Kelit toukokuun lumisateesta heinäkuun helteisiin. Motopark, Alastaro, Kemora ja Pärnun radoilla. Uutena pitoa tosi hyvin, 200 kierrosta ajettuna sen 1-2s/kierros vähemmän. Ei mun mielestä kovinkaan tarkkoja paineista, edessä se 2,4-2,5 ja takana 1,3-1,5.

Ei oo kyllä rengaskauppiaan unelmaa nämä kumit, kun viime kaudelle ostetulla muutamalla renkaalla ajaa varmaan ensi vuodenkin :D

Helppo yhtyä tähän. Ensin alusta astetta parempaan kuntoon täksi kaudeksi @wehna ja sitten alle Dunlopia (edessä H9813 ja takana H998) samasta osoitteesta eikä ole tarvinnut rengasasioita juuri miettiä. Kuvan renkaalla reilu sata kierrosta nopean ryhmän hitaammassa päässä, paineet suunnilleen tontillaan, avauksissa jotain tehoa ja ei tunnu kuluvan mihinkään ja sen minkä kuluu, kuluu kutakuinkin nätisti.

mako

mikäs tätä on vaivannut kuuma,kylmä,alusta vai kuski  .9813 etunen ja radan lämpö oli 36C  lämppäripaine 2.4bar  .lämppärit 85astetta niin tuleeko siinä virhe noihin paineisiin ?

murmela

Lainaus käyttäjältä: mako - 05.08.17 - klo:15:31
mikäs tätä on vaivannut kuuma,kylmä,alusta vai kuski  .9813 etunen ja radan lämpö oli 36C  lämppäripaine 2.4bar  .lämppärit 85astetta niin tuleeko siinä virhe noihin paineisiin ?
Jos sä noita poikittaisia spagetteja tarkotat siin keskikolmanneksella, niin ne on vaan jarrussa renkaan pintaa pitkin rullaavaa irtokumia (joka on jostain aikasemmin tarttunut kuumaan renkaasen kiinni).
Jarrut paskana, paha hidastaa.

mako

Kuva ei näytä sitä niin hyvin mut toi on kiillottunut laidasta tonne keskelle aivan kuin kuuma/kylmärepeämässä

haage

Jos arvata pitää, liikaa painetta. Itse käytän lämppäripaineena vähän kelistä riippuen 2,25-2,3. Lämppärilämpö 95 astetta

mako

Lainaus käyttäjältä: haage - 05.08.17 - klo:23:27
Jos arvata pitää, liikaa painetta. Itse käytän lämppäripaineena vähän kelistä riippuen 2,25-2,3. Lämppärilämpö 95 astetta
Joo näin itsekin epäilen .usein vaan suositellaan 2.4 mut varmaan mun lämppärilämpö on liian alhainen silloin . Olen käyttänyt pirelleissä 2.3 eikä ole tullut tuollaista pintaa silloin