Eilen kauden avaus alastarossa, ilma aurinkoinen +15...+20, rata +25 (ehkä max +30 keskipäivällä).
Otin mopon kärrystä ja kattelin paineet viime syksyn/ talven jäliltä, ja pistin mutulla vähän lisää, ku tuntu ett paineet aavistuksen karannu poiss.
Renkaat sattu olemaan syksyn jäljiltä/ etu MS3 taka MS4, aattelin että sopinee radan lämpöön ihan ok.
Lämppäripaineeks taakse noin 1.35, ja ajoin setin ja tiputin 0.1, ja ajoin setin ja tiputin 0.1, ja ajoin setin ja tiputin 0.05, ja ajoin setin ja tiputin 0.05. vauhti alastaro 27-26-25-24. Painetta tiputin koska joka setin jälkeen pinnassa oli avauskohdassa aavistuksenomaista kylmärepeämän alkua/ semmosta 0.5 mm syvää kraateria.
Sit kotimatkalla/ kotonona päähän välähti ett eihän ne paineet ollu mihikään karannu, ku jos kerran lämppäripaine viime syksynä oli noin 1.1, niin kylmäpaine ollee jotain 0.7-0.8, eli ihan turhaan pistin lisää painetta. Eli ainoa vika oli talvella lahonnut pää.
Noh, oppipahan taas kantapään kautta.
Eli jos alusta (ripari-asetus ei ollut täysin optimaalinen) ja kuski toimii, niin renkaat toimii alastaron uudella pinnalla lähes samaan tapaan kuin vanhalla. Ainoa ero ollee ehkä se että painetta joutuu tiputtaan takasesta ehkä noin 0.05-0.075, ainakin meikäläinen, koska uudessa pinnassa on parempi pito ja sitä kautta suurempi energia kohdistuu takarenkaaseen, jolloin rengas lämpee enemmän ja paine nousee enemmän.
Ja myöskin, taakse MS3 olisi varmaankin ollut parempi seos tuolle uudelle pinnalle & sen eiliselle/ tämän päivän lämpötilalle, koska tuo MS4nen ei tykkää jos uuden radan pinta on vähänkin optimia lämpösempi/ uusi pinta kehittää renkaaseen enemmän lämpöä.
Se mitä muiden renkaita vilkuilin, niin jos setit ei oo kohillaan, niin rengas kärsii, ja kärsineitä renkaita näky varikolla aika monta.