Dunlop renkaat

Aloittaja jarska, 03.05.12 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Mattirk

Dunlopin tohtori sanoi 212 vs 213 seoksista näin:

The front D213GP Pro compounds are different to the D212 Pro.
1 = tweaked compared to D212. It is slightly stronger.
2 = tweaked and more like the #3 of D212.
3 = different. A much grippier version of #4.
 
The rear compounds are also tweaked for better performance but still within the working range expected. So a #4 for a #4, should do the same job.

Please also find attached track day pressures
I hope this helps in your choice.
Kind Regards
 
Peter Wayte

murmela

Dunlophaaste jatkuu huomenna. MS4 toimi alastarolla tänäänkin, lämppäripaine jopa 1.05 tai 1.00, ja sit testasin MS3:sta, joka ei ottanu toimiakseen, repi hienokseltaan leveästi oikeaa kylkeä, vasen kylki abaut ok, ja indikoi että sekä paine että vaimennussäädöt vähän väärät. Ruuvasin vaimennuksia radikaalisti, ja nostin lämppäripainetta ensin 0.15, sit viel 0.1, ja rengas näytti vähäce paremmalta. Tarvii testailla huomenna josko sen sais toimimaan. Se on muutenki iha loppu, joten ei oo iso tappio vaikka se kulahtaakin. Vauhti oli nihkeetä 24-25:sta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

PrivateeR

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.05.18 - klo:20:51
Dunlophaaste jatkuu huomenna. MS4 toimi alastarolla tänäänkin, lämppäripaine jopa 1.05 tai 1.00, ja sit testasin MS3:sta, joka ei ottanu toimiakseen, repi hienokseltaan leveästi oikeaa kylkeä, vasen kylki abaut ok, ja indikoi että sekä paine että vaimennussäädöt vähän väärät. Ruuvasin vaimennuksia radikaalisti, ja nostin lämppäripainetta ensin 0.15, sit viel 0.1, ja rengas näytti vähäce paremmalta. Tarvii testailla huomenna josko sen sais toimimaan. Se on muutenki iha loppu, joten ei oo iso tappio vaikka se kulahtaakin. Vauhti oli nihkeetä 24-25:sta.
HÄH? 1.05bar? Mä olin siinä ymmärryksessä että Dunlopissa on lämppäripaine tyyliin 1.35 takana. Edessä en ees tiiä paljonko pitäis olla.
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 18.05.18 - klo:02:31
Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.05.18 - klo:20:51
Dunlophaaste jatkuu huomenna. MS4 toimi alastarolla tänäänkin, lämppäripaine jopa 1.05 tai 1.00, ja sit testasin MS3:sta, joka ei ottanu toimiakseen, repi hienokseltaan leveästi oikeaa kylkeä, vasen kylki abaut ok, ja indikoi että sekä paine että vaimennussäädöt vähän väärät. Ruuvasin vaimennuksia radikaalisti, ja nostin lämppäripainetta ensin 0.15, sit viel 0.1, ja rengas näytti vähäce paremmalta. Tarvii testailla huomenna josko sen sais toimimaan. Se on muutenki iha loppu, joten ei oo iso tappio vaikka se kulahtaakin. Vauhti oli nihkeetä 24-25:sta.
HÄH? 1.05bar? Mä olin siinä ymmärryksessä että Dunlopissa on lämppäripaine tyyliin 1.35 takana. Edessä en ees tiiä paljonko pitäis olla.
1.35 luokkaa ne paineet yleensä on, joskus joutuu kikkailemaan paineilla jos alla oleva seos ei muuten toimi. Painetta laskiessa tosin kasvaa myös riski renkaan pyörähtämiseen vanteella. Kannatttaa vetää renkaan kylkeen ja vanteeseen merkki, että näkee jos rengas lähtee liikkumaan vanteella. Ainakin yamahan vanteilla ollut tuota ongelmaa. Eteen 2.5bar on lämpösenä passeli. Etusen painetta pudottamalla saa snadisti lisää pitoa, painetta nostamalla snadisti paremman kääntyvyyden.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.05.18 - klo:07:16
Painetta laskiessa tosin kasvaa myös riski renkaan pyörähtämiseen vanteella. Kannatttaa vetää renkaan kylkeen ja vanteeseen merkki, että näkee jos rengas lähtee liikkumaan vanteella. Ainakin yamahan vanteilla ollut tuota ongelmaa.

Nyt en löytäny kuvaa, mutta muutamia vuosia sitten oli kuva SM-sarjassa ajavan ducati-henkilön takarenkaasta ja vanteesta. Oli vetässy tussilla merkinnän, ni olihan se aika kiitettävästi liikkunut alkuperäisestä :D Kuva ei kertonut, oliko pyörinyt jopa kierroksia, mutta valtava ero oli kisan jälkeen.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 18.05.18 - klo:09:26
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.05.18 - klo:07:16
Painetta laskiessa tosin kasvaa myös riski renkaan pyörähtämiseen vanteella. Kannatttaa vetää renkaan kylkeen ja vanteeseen merkki, että näkee jos rengas lähtee liikkumaan vanteella. Ainakin yamahan vanteilla ollut tuota ongelmaa.

Nyt en löytäny kuvaa, mutta muutamia vuosia sitten oli kuva SM-sarjassa ajavan ducati-henkilön takarenkaasta ja vanteesta. Oli vetässy tussilla merkinnän, ni olihan se aika kiitettävästi liikkunut alkuperäisestä :D Kuva ei kertonut, oliko pyörinyt jopa kierroksia, mutta valtava ero oli kisan jälkeen.

Pirellit pyörii herkästi röykkyisellä radalla. Laitellu ne nykyään kuivana vanteelle.

murmela

18.05.18 - klo:10:02 #411 Viimeisin muokkaus: 18.05.18 - klo:10:10 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 18.05.18 - klo:02:31
Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.05.18 - klo:20:51
Dunlophaaste jatkuu huomenna. MS4 toimi alastarolla tänäänkin, lämppäripaine jopa 1.05 tai 1.00, ja sit testasin MS3:sta, joka ei ottanu toimiakseen, repi hienokseltaan leveästi oikeaa kylkeä, vasen kylki abaut ok, ja indikoi että sekä paine että vaimennussäädöt vähän väärät. Ruuvasin vaimennuksia radikaalisti, ja nostin lämppäripainetta ensin 0.15, sit viel 0.1, ja rengas näytti vähäce paremmalta. Tarvii testailla huomenna josko sen sais toimimaan. Se on muutenki iha loppu, joten ei oo iso tappio vaikka se kulahtaakin. Vauhti oli nihkeetä 24-25:sta.
HÄH? 1.05bar? Mä olin siinä ymmärryksessä että Dunlopissa on lämppäripaine tyyliin 1.35 takana. Edessä en ees tiiä paljonko pitäis olla.
Mä meen ihan sen mukaan mitä renkaan pinta kertoo. Jos kertoo haluavansa vähemmän painetta, niin sit sitä vaan on pakko pudottaa niin kauan että rengas näyttää tyytyväiseltä. Ihan tyhmähän sitä rengasta ois repiä ihan vaan sen takia ett joku painearvo jonka joku on jossain ilmoittanut ei mätsää olosuhteisiin.
Ja toi ~1.00-1.05 paine siis MS4 seokselle alastaron uudelle pinnalle kierrosajoilla 24-25, lämpimällä +25...+30 kelillä kun aurinko on lämmittänyt radan pinnan ihan mutulla veikaten jonnekkin 30++?
90 asteen lämppäreissä (eikä oo lämppäreissä vikaa kun mulla on muutama setti lämppäreitä mitkä on satunnaisesti käytössä) kun vannekkin on lämmin (40++?).
Ajon aikaista painetta en tiedä.
Ajon jälkeistä painetta en oo mitannut.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

18.05.18 - klo:10:06 #412 Viimeisin muokkaus: 18.05.18 - klo:10:45 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.05.18 - klo:20:51
Dunlophaaste jatkuu huomenna. MS4 toimi alastarolla tänäänkin, lämppäripaine jopa 1.05 tai 1.00, ja sit testasin MS3:sta, joka ei ottanu toimiakseen, repi hienokseltaan leveästi oikeaa kylkeä, vasen kylki abaut ok, ja indikoi että sekä paine että vaimennussäädöt vähän väärät. Ruuvasin vaimennuksia radikaalisti, ja nostin lämppäripainetta ensin 0.15, sit viel 0.1, ja rengas näytti vähäce paremmalta. Tarvii testailla huomenna josko sen sais toimimaan. Se on muutenki iha loppu, joten ei oo iso tappio vaikka se kulahtaakin. Vauhti oli nihkeetä 24-25:sta.
Ja voisiko olla niin että tuo MS3 seos sitten haluaa noissa edellä mainituissa olosuhteissa sen "normaalin" lämppäripaineen... Ero on kyllä aika radikaali, 1.00 vs 1.35 tjsp.
Edit: Näköjään lahopää kirjoitellut viime vuonna:
"La su oli alastarossa lämmintä ja aurinkoista. Mitäköhän se asfaltin pintalämpö sit ois ollu, 40-50 astetta?
La mulla oli takana MS2, ja tuntu ett +90C lämppäripaine 1.4 oli ihan liikaa. Ja vielä 1.3kin oli liikaa?
Samoin su MS1:nen tuntu toimivan vasta kun lämppäripaine oli 1.25."
Edit2: Ja kun lahopää lueskelee lisää viime kesän tekstejä, niin joo, eilen oli MS3:ssa liian vähän painetta... Hohhoijjaa...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

Sun täytyy ostaa vihko ja kynä. Tai sitten spotify-läppärillä pidät exceliä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 18.05.18 - klo:10:49
Sun täytyy ostaa vihko ja kynä. Tai sitten spotify-läppärillä pidät exceliä.
Hmm, joo, taulukko jossa yhdessä pystysarakkeessa seokset ja otsakevaakarivillä radan pinnan lämpötilat vaikkapa kympin jaolla ja soluihin käyteyt lämppäripaineet vois olla toimiva. Pitääpä yrittää jaksaa, niin ei tarvi turhaan testailla joka vuosi samoja asioita. hesse_fool
Kiits!  
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vesq84

Millaisia kokemuksia on ms5 renkaasta? Ostin pari ku sain sopivaan hintaan, josko alastarolle alle sitten ensi kerralla.

murmela

Tänään pistin alastaron viimeselle setille oikealta puolelta loppuun kuluneeseen MS4:seen +90 lämppäripaineeks 0.9 bar.
Ihan hyvin toimi.
Kierrosajat: 24.61, 23.72, 24.08, 23.86, 23.58, 23.12, 23.68, 23.65, 23.11
Kovempaaki ois menny, MUT KU vakio takaiskari vakiojousineen on nii venkula/ täysin eriparia K-Techin kaasukeulan & 11.5 jousien kanssa, ett ajaminen oli aika ööö, mielenkiintoista?
Luotin siihen että DTC hoitaa hommansa ja väänsin kaasua ihan eniten.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

mako

Huhtikuussa revin tommosen Ms 5 Takasen alastarossa aika kamalaksi (oli kyllä varmaan täysin omaa syytä) Ni Onko kukaan ajellut siellä nyt Ms3 tai Ms2 takasella  ja jos on niin minkälaista jälkeä on saanut aikaan ? Entäs alustan säädöt onkos niitä nyt muuteltu paljon ja mihin suuntaan?

murmela

Veikkaisin paistovikaa? 23:sta tolla pysty tuuppaamaan alastarossa, ennen ku repes niin paljo/ alko täristämään että piti lopettaa.
Nuo samasta tuotantosarjasta olleet teki tuota samaa jo viime kesänä/syksynä vanhalla asfaltilla/ viileissä keleissä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mattirk

Sunnuntaina Alastaroon, huomenna tarttee vissii vaihtaa kumeja. Kumpi taakse, D213 MS2 vai MS4? Lämpöstä pitäs vissii olla niin oiskohan se kakkosen paikka? Ei sinänsä että mun vauhdeilla sillä olisi mitään väliä...

Powered by EzPortal