Paras aikasi per rata

Aloittaja jarska, 03.02.12 - klo:22:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

wbaum

05.07.14 - klo:11:56 #1020 Viimeisin muokkaus: 05.07.14 - klo:12:00 käyttäjältä wbaum
Lainaus käyttäjältä: Ridefly - 05.07.14 - klo:09:35
Pari sekuntia lähti kun tajusin, että jos haluaa parempaa aikaa niin pitää vaan ajaa kovempaa.
Joo no tiettyyn pisteeseen noin.

Monesti käynyt setille lähtiessä että "nyt lähdetään ottamaan AINAKIN sekuntti ajasta pois!!!11!"

-> tuli 2sekuntia lisää aikaan... Eikä tää ollu todellakaan kerran kun käynyt näin :D Vielä oikein hitaasti pihistää racechronon aikaa esiin puhelimelta...

Tuntuu toimivan paremmin tuo, että keskittyy heikoimpiin juttuihin kun lähtee setille ja sitten vaan suorittaa muut asiat rennosti siinä, yrittämättä yli. Viikonloppuna nopeimmat setit tuli kun ei oikeestaan ajatellu mitään kummempaa vaan nauttii kyydistä. Tietty jollain kisakuskilla varmaan on sen verran hyvin nivelissä homma, että se voi siirtää jarrupaikkaa 10 metriä eteenpäin vaan ku haluaa ajaa sikakovaa, mutta tämmöinen peruspulliainen kyllä osaa ryssiä yliyrittämisen.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 05.07.14 - klo:11:56
 Tietty jollain kisakuskilla varmaan on sen verran hyvin nivelissä homma, että se voi siirtää jarrupaikkaa 10 metriä eteenpäin vaan ku haluaa ajaa sikakovaa, mutta tämmöinen peruspulliainen kyllä osaa ryssiä yliyrittämisen.
Mä taas veikkaisin ett jos kisakuski yrittää tehä tolleen, niin jarrut vaan alkaa menee pitkäks ihan siin missä peruspulliaisellakin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.07.14 - klo:16:48
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 05.07.14 - klo:11:56
Tietty jollain kisakuskilla varmaan on sen verran hyvin nivelissä homma, että se voi siirtää jarrupaikkaa 10 metriä eteenpäin vaan ku haluaa ajaa sikakovaa, mutta tämmöinen peruspulliainen kyllä osaa ryssiä yliyrittämisen.
Mä taas veikkaisin ett jos kisakuski yrittää tehä tolleen, niin jarrut vaan alkaa menee pitkäks ihan siin missä peruspulliaisellakin.

Kyllä täällä voi ainakin siirtää sitä jarrumerkkiä aika monessa kohtaa 10m vaikka kisamaksun on maksanutkin. Kisakuski on aika laaja käsite.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 05.07.14 - klo:16:55
Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.07.14 - klo:16:48
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 05.07.14 - klo:11:56
Tietty jollain kisakuskilla varmaan on sen verran hyvin nivelissä homma, että se voi siirtää jarrupaikkaa 10 metriä eteenpäin vaan ku haluaa ajaa sikakovaa, mutta tämmöinen peruspulliainen kyllä osaa ryssiä yliyrittämisen.
Mä taas veikkaisin ett jos kisakuski yrittää tehä tolleen, niin jarrut vaan alkaa menee pitkäks ihan siin missä peruspulliaisellakin.

Kyllä täällä voi ainakin siirtää sitä jarrumerkkiä aika monessa kohtaa 10m vaikka kisamaksun on maksanutkin. Kisakuski on aika laaja käsite.

Nii on. Mut pelkästään jarrumerkkii siirtämällä ei tapahu muuta ku tilanteita.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tamik87

Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.07.14 - klo:17:52
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 05.07.14 - klo:16:55
Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.07.14 - klo:16:48
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 05.07.14 - klo:11:56
Tietty jollain kisakuskilla varmaan on sen verran hyvin nivelissä homma, että se voi siirtää jarrupaikkaa 10 metriä eteenpäin vaan ku haluaa ajaa sikakovaa, mutta tämmöinen peruspulliainen kyllä osaa ryssiä yliyrittämisen.
Mä taas veikkaisin ett jos kisakuski yrittää tehä tolleen, niin jarrut vaan alkaa menee pitkäks ihan siin missä peruspulliaisellakin.

Kyllä täällä voi ainakin siirtää sitä jarrumerkkiä aika monessa kohtaa 10m vaikka kisamaksun on maksanutkin. Kisakuski on aika laaja käsite.

Nii on. Mut pelkästään jarrumerkkii siirtämällä ei tapahu muuta ku tilanteita.

Joo tärkein on oppia säätämään jarrulla vauhti oikeaksi vauhdista riippuen. Toki jarrumerkkiä HIEMAN siirtämällä voi pakottaa itseensä ajamaan jarrulla apeksiin edellyttäen että renkaissa riittää pito. Sit seuraavaksi voisi opetella oikeasti painamaan sitä jarrua joka kurvissa eikä vaan tyytyä hiplaamaan -1g jarruja. Nimim. Murmelan neuvojen jälkeen kusiaisella 217 Alastaron maalisuoralla.

murmela

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 05.07.14 - klo:22:30
Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.07.14 - klo:17:52
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 05.07.14 - klo:16:55
Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.07.14 - klo:16:48
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 05.07.14 - klo:11:56
Tietty jollain kisakuskilla varmaan on sen verran hyvin nivelissä homma, että se voi siirtää jarrupaikkaa 10 metriä eteenpäin vaan ku haluaa ajaa sikakovaa, mutta tämmöinen peruspulliainen kyllä osaa ryssiä yliyrittämisen.
Mä taas veikkaisin ett jos kisakuski yrittää tehä tolleen, niin jarrut vaan alkaa menee pitkäks ihan siin missä peruspulliaisellakin.

Kyllä täällä voi ainakin siirtää sitä jarrumerkkiä aika monessa kohtaa 10m vaikka kisamaksun on maksanutkin. Kisakuski on aika laaja käsite.

Nii on. Mut pelkästään jarrumerkkii siirtämällä ei tapahu muuta ku tilanteita.

Joo tärkein on oppia säätämään jarrulla vauhti oikeaksi vauhdista riippuen. Toki jarrumerkkiä HIEMAN siirtämällä voi pakottaa itseensä ajamaan jarrulla apeksiin edellyttäen että renkaissa riittää pito. Sit seuraavaksi voisi opetella oikeasti painamaan sitä jarrua joka kurvissa eikä vaan tyytyä hiplaamaan -1g jarruja. Nimim. Murmelan neuvojen jälkeen kusiaisella 217 Alastaron maalisuoralla.

Ja jos jatketaan samasta aiheesta hieman tarkemmin, niin ensin kannattaa lyhentää sitä aikaa mikä kestää täys kaasulta ns "täys" jarrulle siirtymisessä (mikä tarkottaa käytännössä jotain 50-80%), JA lisätä sitä jarrun alotustehoa (eli se tarvii saada joka jarrun ALUSSA sinne 90% tontille). Niin sen jälkeen on helppoa siirtää jarrumerkkiä 5-10-50-100 metriä eteenpäin.

Toisin päin se ei onnistu, eli ensin jarrumerkkiä eteenpäin siirtämällä saada jarruun lisää ätäkkiä.

Ja tuo edellä mainittu proseduuri toimii testatusti myös kisakuskilla joka ajaa 4-5 sekkaa nopeemmin per kierros kuin Mikko K. Jos Mikko haluaa jotain verrokkia/tavoitetta/mietittävää itselleen.

Vuosikertauusinta aiheesta:
http://www.mprata.fi/index.php?topic=72.msg9340#msg9340
Tuosta löytyy ne sekunnit jotka erottaa kisakuskin ja kisakuskin. Helevetin helppoa, ei tarvi ku käytännössä toteuttaa. :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.07.14 - klo:23:30
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 05.07.14 - klo:22:30
Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.07.14 - klo:17:52
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 05.07.14 - klo:16:55
Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.07.14 - klo:16:48
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 05.07.14 - klo:11:56
Tietty jollain kisakuskilla varmaan on sen verran hyvin nivelissä homma, että se voi siirtää jarrupaikkaa 10 metriä eteenpäin vaan ku haluaa ajaa sikakovaa, mutta tämmöinen peruspulliainen kyllä osaa ryssiä yliyrittämisen.
Mä taas veikkaisin ett jos kisakuski yrittää tehä tolleen, niin jarrut vaan alkaa menee pitkäks ihan siin missä peruspulliaisellakin.

Kyllä täällä voi ainakin siirtää sitä jarrumerkkiä aika monessa kohtaa 10m vaikka kisamaksun on maksanutkin. Kisakuski on aika laaja käsite.

Nii on. Mut pelkästään jarrumerkkii siirtämällä ei tapahu muuta ku tilanteita.

Joo tärkein on oppia säätämään jarrulla vauhti oikeaksi vauhdista riippuen. Toki jarrumerkkiä HIEMAN siirtämällä voi pakottaa itseensä ajamaan jarrulla apeksiin edellyttäen että renkaissa riittää pito. Sit seuraavaksi voisi opetella oikeasti painamaan sitä jarrua joka kurvissa eikä vaan tyytyä hiplaamaan -1g jarruja. Nimim. Murmelan neuvojen jälkeen kusiaisella 217 Alastaron maalisuoralla.

Ja jos jatketaan samasta aiheesta hieman tarkemmin, niin ensin kannattaa lyhentää sitä aikaa mikä kestää täys kaasulta ns "täys" jarrulle siirtymisessä (mikä tarkottaa käytännössä jotain 50-80%), JA lisätä sitä jarrun alotustehoa (eli se tarvii saada joka jarrun ALUSSA sinne 90% tontille). Niin sen jälkeen on helppoa siirtää jarrumerkkiä 5-10-50-100 metriä eteenpäin.

Toisin päin se ei onnistu, eli ensin jarrumerkkiä eteenpäin siirtämällä saada jarruun lisää ätäkkiä.

Ja tuo edellä mainittu proseduuri toimii testatusti myös kisakuskilla joka ajaa 4-5 sekkaa nopeemmin per kierros kuin Mikko K. Jos Mikko haluaa jotain verrokkia/tavoitetta/mietittävää itselleen.

Vuosikertauusinta aiheesta:
http://www.mprata.fi/index.php?topic=72.msg9340#msg9340
Tuosta löytyy ne sekunnit jotka erottaa kisakuskin ja kisakuskin. Helevetin helppoa, ei tarvi ku käytännössä toteuttaa. :)

Totta turiset. Meillä tavan tallaajlla sitä ätäkkiä puuttuu vaan kummastaki päästä jarrua. Jarrun alusa on muuten vittumaisempi kaataa mopo, kun tota tehoa hakee tontille. Jarrun lopusta kaatamalla voi usein siivota hiekat, alussa nurin ja joutuu remontoimaan yhtä sun toista.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 06.07.14 - klo:00:12
Totta turiset. Meillä tavan tallaajlla sitä ätäkkiä puuttuu vaan kummastaki päästä jarrua. Jarrun alusa on muuten vittumaisempi kaataa mopo, kun tota tehoa hakee tontille. Jarrun lopusta kaatamalla voi usein siivota hiekat, alussa nurin ja joutuu remontoimaan yhtä sun toista.
Joo, paitsi että jarrun alussa on käytännössä noin 100-kertaa vaikeampi kaataa se mopo, kuin jarrun lopussa lähellä apeksia. Ts yli 99% jarruissa tapahtuvista kaadoista osuu aika lyhkäselle sektorille ennen apeksia. Johtuen lähinnä siitä, että maksimikallistusta kohti mennessä riittää pienikin virhe ja keula lähtee alta.
Joten sä voit ihan rauhassa treenata sitä jarrun alottamista. Siit on myös se etu että kun se jarrun alku alkaa osua tontille, niin myöskin jarrun keskiosa ja loppuosa alkaa osua tontille. Eli ei tarvi ottaa sitä treeniriskiä siel apeksin lähellä. ;)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Auto24ring: 1.19.034

Cat

Keulitaan Samin ohi

24ring meitsin uus lemppari Rata 1.18, 7

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: Cat - 06.07.14 - klo:23:20
Keulitaan Samin ohi

24ring meitsin uus lemppari Rata 1.18, 7

On se kova! Mun parhaaks ajaks jäi perjantaina jämärenkailla 20.2. Ei toiminu taaskaan jarrut ja avauksissa vikuroi helvetisti, taas oli murheita enempi ku tarpeeks. Kyllä vastustaa vähä turhan paljo noi vähäsetki kisat mitä yrittää ajella, ihan uskomatonta touhua.

app

Mulla parani setti setiltä 1.33...1.28...1.26...1.25... ja aika-ajossa 1.22.8. kisassa en saanut puhdasta kierrosta, ja jotain 1.23 toisen perässä ajaen.
Ei uskalla/pysty ajamaan samoilla kierrosmäärillä kun nuoremmat kundit omaa parastaan, kun uus rata ei vaan aukee naawakorvalle niin helposti. Kyllä mä tuonne yritän päästä vielä tänä kesänä, ja uskoisin pari sekkaa saavani tosta pois, ihan vaan ajamalla riittävästi kierroksia.
Rata on aivan ylivoimainen, verrattuna mihin tahansa Suomessa.
Koitan laskee euroja, oisko mahdollista ens viikonvaihteeks lähtee, vaan en usko.

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 07.07.14 - klo:12:11
Mulla parani setti setiltä 1.33...1.28...1.26...1.25... ja aika-ajossa 1.22.8. kisassa en saanut puhdasta kierrosta, ja jotain 1.23 toisen perässä ajaen.
Ei uskalla/pysty ajamaan samoilla kierrosmäärillä kun nuoremmat kundit omaa parastaan, kun uus rata ei vaan aukee naawakorvalle niin helposti. Kyllä mä tuonne yritän päästä vielä tänä kesänä, ja uskoisin pari sekkaa saavani tosta pois, ihan vaan ajamalla riittävästi kierroksia.
Rata on aivan ylivoimainen, verrattuna mihin tahansa Suomessa.
Koitan laskee euroja, oisko mahdollista ens viikonvaihteeks lähtee, vaan en usko.
Jos nukut autossa, niin eihän toi keikka oo kolmipäivästä kemoran keikkaa kalliimpi?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.07.14 - klo:13:09
Lainaus käyttäjältä: app - 07.07.14 - klo:12:11
Mulla parani setti setiltä 1.33...1.28...1.26...1.25... ja aika-ajossa 1.22.8. kisassa en saanut puhdasta kierrosta, ja jotain 1.23 toisen perässä ajaen.
Ei uskalla/pysty ajamaan samoilla kierrosmäärillä kun nuoremmat kundit omaa parastaan, kun uus rata ei vaan aukee naawakorvalle niin helposti. Kyllä mä tuonne yritän päästä vielä tänä kesänä, ja uskoisin pari sekkaa saavani tosta pois, ihan vaan ajamalla riittävästi kierroksia.
Rata on aivan ylivoimainen, verrattuna mihin tahansa Suomessa.
Koitan laskee euroja, oisko mahdollista ens viikonvaihteeks lähtee, vaan en usko.
Jos nukut autossa, niin eihän toi keikka oo kolmipäivästä kemoran keikkaa kalliimpi?

Ja onhan tuolla tilaa vaikka meidän teltassa (3*6) ei tartte vuokrata pilttuuta. Ittekin ollaan varikolla yötä. Tosin tarkoitus on päästa ajamaan jo Torstaina ja vielä Maanantainakin jos kunto kestää ja pito riittää.

Damsku

Lainaus käyttäjältä: app - 07.07.14 - klo:12:11
Koitan laskee euroja, oisko mahdollista ens viikonvaihteeks lähtee, vaan en usko.

Ois vielä liputusvuorot tarjolla, eli reissu ois lähes ilmanen.. :)

Powered by EzPortal