Paras aikasi per rata

Aloittaja jarska, 03.02.12 - klo:22:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

Kolmone

Parannusta Motoparkkiin.

Alastaro 1.27.8
Motopark 1.37.6
Kemora 1.17.9
Botnia (pitkä) 1.51.9

Suzuki PV

Sippe

22.06.19 - klo:12:34 #1576 Viimeisin muokkaus: 22.06.19 - klo:12:36 käyttäjältä Sippe
Pientä parannusta Kemoralla, vielä kyllä bussikuskit menee ohi kakspäällä.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Sippe - 22.06.19 - klo:12:34
Pientä parannusta Kemoralla, vielä kyllä bussikuskit menee ohi kakspäällä.
Lainaus käyttäjältä: Sippe - 22.06.19 - klo:12:34
Pientä parannusta Kemoralla, vielä kyllä bussikuskit menee ohi kakspäällä.

Yhdestä kuvan kaappauksesta nyt on vaikea tehdä johtopäätöksiä, mutta kokeile vaikka saada chronoon tuosta vähän hitaampia, mutta samanlaisia kierroksia 15 putkeen?

Sitä voi muutaman setin jälkeen yllättyä positiivisesti kierrosajoista, kun saman toistoa alkaa tulla ja silmä tottuu vauhtiin.

Sippe

23.06.19 - klo:11:13 #1578 Viimeisin muokkaus: 23.06.19 - klo:11:44 käyttäjältä Sippe
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 23.06.19 - klo:10:30
Lainaus käyttäjältä: Sippe - 22.06.19 - klo:12:34
Pientä parannusta Kemoralla, vielä kyllä bussikuskit menee ohi kakspäällä.
Lainaus käyttäjältä: Sippe - 22.06.19 - klo:12:34
Pientä parannusta Kemoralla, vielä kyllä bussikuskit menee ohi kakspäällä.

Yhdestä kuvan kaappauksesta nyt on vaikea tehdä johtopäätöksiä, mutta kokeile vaikka saada chronoon tuosta vähän hitaampia, mutta samanlaisia kierroksia 15 putkeen?

Sitä voi muutaman setin jälkeen yllättyä positiivisesti kierrosajoista, kun saman toistoa alkaa tulla ja silmä tottuu vauhtiin.
Tolla setillä oli erinäisiä asioita jotka teki tasaisista ajoista hankalia, löytyy tubesta. Tässä vähän hitaampi mut pääosin omaa ajoa. Edit. Alastaro ainoa jossa kohtuu hyvät ohitus rutiinit, Kemora varmaan vaikein mulle.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Sippe - 23.06.19 - klo:11:13
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 23.06.19 - klo:10:30
Lainaus käyttäjältä: Sippe - 22.06.19 - klo:12:34
Pientä parannusta Kemoralla, vielä kyllä bussikuskit menee ohi kakspäällä.
Lainaus käyttäjältä: Sippe - 22.06.19 - klo:12:34
Pientä parannusta Kemoralla, vielä kyllä bussikuskit menee ohi kakspäällä.

Yhdestä kuvan kaappauksesta nyt on vaikea tehdä johtopäätöksiä, mutta kokeile vaikka saada chronoon tuosta vähän hitaampia, mutta samanlaisia kierroksia 15 putkeen?

Sitä voi muutaman setin jälkeen yllättyä positiivisesti kierrosajoista, kun saman toistoa alkaa tulla ja silmä tottuu vauhtiin.
Tolla setillä oli erinäisiä asioita jotka teki tasaisista ajoista hankalia, löytyy tubesta. Tässä vähän hitaampi mut pääosin omaa ajoa. Edit. Alastaro ainoa jossa kohtuu hyvät ohitus rutiinit, Kemora varmaan vaikein mulle.

No tuossa on lopussa jo vähän tasaisemman näköistä tekemistä. Kukin treenaa toki itselleen sopivalla tavalla, mutta oon koittanu ajaa 80% treenistä tasasta kyytiä, mitä jaksan ilman isompia virheitä vaikka puoli tuntia... sitten välillä vähän "ilottelee".
Hyvin on toiminu... enkat ei kyllä juurikaan ole parantunu, mutta tasaisuuden ansiosta kisamitalta lähtee herkästi se 5-10s pois.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.06.19 - klo:11:45
Alastaro 1.21.348 / 1:30.7xx (märällä) (2018)
Botnia lyhyt 1.10.9 (2018)
Botnia pitkä 1.43.x (2018 1000cc)
Kemora 1.11.x (2018)
Motopark 1.27,994 (2019)
Ja vähän kaunistelua Kemoraan kaljulla takasella 1.11.2. Perusvauhti näyttäs olevan kivasti tuolla tasolla, koska noita tuli se puolen kymmentä putkeen, kun oli tyhjää latua edessä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Jone

Lainaus käyttäjältä: Jone - 12.08.18 - klo:19:34
Alastaro: 1.28.03
Motopark: 1.37.13

Kemora: 1.17.84


Töttöröö v***u, optimi lupailee aika paljon parempaa. Hyvä puoli on se että tuli useampaa toho parin kympän päähä olevaa kierrosta.

confused_thinking

tonde8

Lainaus käyttäjältä: Jone - 23.06.19 - klo:22:21
Lainaus käyttäjältä: Jone - 12.08.18 - klo:19:34
Alastaro: 1.28.03
Motopark: 1.37.13

Kemora: 1.17.84


Töttöröö v***u, optimi lupailee aika paljon parempaa. Hyvä puoli on se että tuli useampaa toho parin kympän päähä olevaa kierrosta.

confused_thinking


Mitäs jengi on mieltä optimin tuijottelusta ? En oo kuonottan mistä sektorit alkaa ja päättyy..  mut  jos ajaa hyvän ajan sektoriin niin linjat voi olla pielessä seuraavaan sektoriin ?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 24.06.19 - klo:18:36
Lainaus käyttäjältä: Jone - 23.06.19 - klo:22:21
Lainaus käyttäjältä: Jone - 12.08.18 - klo:19:34
Alastaro: 1.28.03
Motopark: 1.37.13

Kemora: 1.17.84


Töttöröö v***u, optimi lupailee aika paljon parempaa. Hyvä puoli on se että tuli useampaa toho parin kympän päähä olevaa kierrosta.

confused_thinking


Mitäs jengi on mieltä optimin tuijottelusta ? En oo kuonottan mistä sektorit alkaa ja päättyy..  mut  jos ajaa hyvän ajan sektoriin niin linjat voi olla pielessä seuraavaan sektoriin ?
Lähinnä katellu tuota optimia sillä silmällä, että jos on kovin iso ero (yli sekunti) optimin ja parhaan kierroksen välissä, on joko datassa tai omassa tekemisessä joku perustavaa laatua oleva virhe ja/tai ajaminen on yliyrittämisellä roiskimista. Joskus sieltä sitten saattaa jopa löytää jonkun ahaa-elämyksen yksittäiseen mutkaan. Esim. sunnuntaina optimi oli 1:10.7, parhaan kiekan ollessa se 1.11.2. Ero syntyi radan kahdella vikalla sektorilla, eli vikasta vasurista maaliviivalle. Ei meinaa molempia saada osumaan samalle kierrokselle sitten millään.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Sippe

Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 24.06.19 - klo:18:36
Mitäs jengi on mieltä optimin tuijottelusta ? En oo kuonottan mistä sektorit alkaa ja päättyy..  mut  jos ajaa hyvän ajan sektoriin niin linjat voi olla pielessä seuraavaan sektoriin ?

Mä näkisin positiivisena asiana että optimi on parempi. Sanotaan et idiootti tekee saman asian uudelleen ja uudelleen samalla tavalla odottaen erilaista lopputulosta. Se voi tapahtua kovalla riskillä tai sitten vaan ei saa osumaan kaikkia palikoita kohdilleen samalla setillä. Tietysti sitten kun aletaan olla rataenkan tienoilla niin alkaa olla aika aika vähän mitä tekis erilailla/ paremmin?

Jone

24.06.19 - klo:22:54 #1585 Viimeisin muokkaus: 24.06.19 - klo:23:14 käyttäjältä Jone
Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 24.06.19 - klo:18:36
Mitäs jengi on mieltä optimin tuijottelusta ? En oo kuonottan mistä sektorit alkaa ja päättyy..  mut  jos ajaa hyvän ajan sektoriin niin linjat voi olla pielessä seuraavaan sektoriin ?

Tää "optimin" parannus tuli yheltä kierrokselta 1. sektorilla, itse kierroksen mokasin sitten huomattavasti myöhemmin vikassa vasurissa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 24.06.19 - klo:18:36
Mitäs jengi on mieltä optimin tuijottelusta ? En oo kuonottan mistä sektorit alkaa ja päättyy..  mut  jos ajaa hyvän ajan sektoriin niin linjat voi olla pielessä seuraavaan sektoriin ?
Voi mennä myöskin niin päin, että kerrankin osuu siihen apeksiin, ja se on heti sen miinus kympän arvonen ajassa, ku metri apeksiin on yleensä se plus kymppä ajassa.
Ja jarru ja jarrun ajolinja merkitsee ajassa paljon enemmän (2...3x) kuin avaus, joten sekään ei sotke sitä seuraavaa mutkaa, siis jos ajaa oikein.
Sit taas päinvastoin jos jarrun ajolinja on päin hel****iä, eli aikaan tulee plussaa, niin usein myöskin seuraava suoranopeus jää vajaaksi (varsinkin jos yrittää "korjata" kaasulla jolloin munii koko mutkan ihan täysin), joten sen edeltävän virheen vaikutus poistuu vasta seuraavan jarrun aikana, kun pääsee kiinni siihen keskimääräiseen vauhtiin.

Esim jakaa radan sektoreihin jarrumerkistä jarrumerkkiin, jolloin siitä näkee aika helposti että missä mutkassa tuli todennäköisesti osuttua apeksiin enkkakierroksella, ja missä ei.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Sippe - 24.06.19 - klo:21:01
Tietysti sitten kun aletaan olla rataenkan tienoilla niin alkaa olla aika aika vähän mitä tekis erilailla/ paremmin?
Rata-ajo on loppujen lopuks erittäin yksinkertainen laji. Ei tarvi kuin pienentää virheitä, niin kierrosaika paranee. Ja ihan sama koskee kaikkia kuskeja, ajo sitten mitä tahansa nopeutta/ kierrosaikaa (hidas/keski/nopea/sm/em/mm).
Jarrut paskana, paha hidastaa.

PrivateeR

Kemora 1:12.862... vieläki tyyliin sekunti ilmaa ja alusta vieläki aivan liia jäykkä... Noh, ens vuonna sit
www.facebook.com/jonikb
www.facebook.com/HierojaJoni

Every man dies. Not every man really lives.

teemuki

Kemora parani vajaat kaksi sekuntia aikaan 1:18.0
Kauas apeksit karkaavat, taitot on aikaisessa ja kaasulle ei päästä, mutta semmoista tää mun pappamopoilu nyt vaan on :)

Viteota: https://youtu.be/MkOBDtH8SGw

Powered by EzPortal