Paras aikasi per rata

Aloittaja jarska, 03.02.12 - klo:22:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

tonibergholm

Niin siis Wehnä sen ajan kävi kruisailemassa.

pienisopoapina

Nyt nolottaa. Menin peukuttaan. En kuitenkaan vedä peukkua pois. Hyvin vedätetty ja siistiä nähdä Jukka_R pinkissä paidassa. Mullakin on semmonen.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

app

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.08.12 - klo:23:04

Jos pyörä olisi kaatunut, pyörän mukana olisi kaatunut myös pyörän omistaja.

Asiasta toiseen, mutta samaan. Minä en ole koskaan kaatanut mopoani radalla. Mites tämä nyt ratkaistaan?

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: app - 20.08.12 - klo:08:14
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 19.08.12 - klo:23:04

Jos pyörä olisi kaatunut, pyörän mukana olisi kaatunut myös pyörän omistaja.

Asiasta toiseen, mutta samaan. Minä en ole koskaan kaatanut mopoani radalla. Mites tämä nyt ratkaistaan?

a) Olet ajanut ainoastaan moottoripyörälläsi radalla, et moottoripolkupyörällä
b) Pyörän, jolla ajat, omistusoikeus on syystä tahi toisesta jollain toisella, vaimolla, rahoitusyhtiöllä tms.
c) Olosuhteet, kuten gravitaatio, ovat pitäneet huolen kaatumisesta.

Dataa ja videokuvaa on mielenkiintoinen seurata. Lemminkäisen apeksista neulansilmään minun ja Karin ajolinjat ovat jossain määrin poikkeavia. Ajassa ei ole mitään eroa. Samoin ajolinja Las Palmasiin ja sieltä ulos ovat erilaisia, mutta kiihdytyksen alussa ei ole käytännössä eroa. Suurimmat erot tulivat siinä, että Karilla on päätä viedä jarru pidemmälle ja motoriikkaa käyttää rata paremmin hyväksi. Myös jarrun käyttö on selvästi rajumpaa ja jarrumerkki pidemmällä. Kellon mukaan eroa tuli tuo n. 1,7 sek/kierros. Uskoisin, että jos Kari olisi pistänyt kovinta osaamistaan peliin, ajasta olisi varmastikin lähtenyt sekunti pois, mutta tuskin kahta. Wehnä ottakoot kantaa itse jos kiireiltään kerkeää. Ajo näytti ja kuulosti ihan toisesta maailmasta olevalta kuin omani. Mutkiin tullessa renkaat (rengas) lauloi ja ulostauduttaessa mopo eli aivan eri lailla. Yllättävän vähän (1,7 sek) tuo kuitenkin sitten kellossa näkyi.

Tuomio on edelleen armoton "ihan kiva harrastepäiväpyöräksi". Usko siis elää siihen, että kierrosaikoja voi tulevaisuudessa parantaa myös lompakkoa käyttämällä. Harjoitellaan nyt vielä tämä ja seuraava tuolla ja odotellaan Yamahalta uutuutta.

Karille kiitokset pyörän laittelusta ja vertailudatan tuottamisesta. Juha laittelee jossain vaiheessa jakoon vertailudataa ja käppyröitä. Siinä näkee ammattilaisen ja ikälopun harrastelijan erot. Pyöräni paras kierrosaika siis Alastarolla tähän saakka 1:23.5 ja omani 1:25.2. 1:24 alkuinen tulee kun jätän ykkös- ja kolmosmutkan jarrut myöhemmälle ja vedän ne terävämmin. Kakkoseen en usko sitä kykeneväni tekemään koska jo nyt on ohjelmaa hytissä riittävästi.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

mic

Tyttöpyörällä uusi ennätys alastaro 1.25.9. Ekan setin kolmas kierros. Tiedän jo miten päästään 24 puolelle.

R1:llä ennätys 1.23.5 viime kaudelta.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lauri

Lainaus käyttäjältä: mic - 20.08.12 - klo:09:26
Tyttöpyörällä uusi ennätys alastaro 1.25.9. Ekan setin kolmas kierros. Tiedän jo miten päästään 24 puolelle.

R1:llä ennätys 1.23.5 viime kaudelta.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Jarruta myöhemmin ja avaa aikaisemmin?

Niin ja tyttöpyörällä ei todellakaan uusia ennätyksiä tällä kertaa. Ehkä sitten ensi viikolla, jos säät suosii ja pää kestää. Nyt 1:25.5

mic

20.08.12 - klo:10:03 #336 Viimeisin muokkaus: 20.08.12 - klo:10:10 käyttäjältä mic
Lainaus käyttäjältä: Lauri - 20.08.12 - klo:10:01
Lainaus käyttäjältä: mic - 20.08.12 - klo:09:26
Tyttöpyörällä uusi ennätys alastaro 1.25.9. Ekan setin kolmas kierros. Tiedän jo miten päästään 24 puolelle.

R1:llä ennätys 1.23.5 viime kaudelta.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Jarruta myöhemmin ja avaa aikaisemmin?

Niin ja tyttöpyörällä ei todellakaan uusia ennätyksiä tällä kertaa. Ehkä sitten ensi viikolla, jos säät suosii ja pää kestää. Nyt 1:25.5

No aina voi avata hieman aikaisemmin, mutta suurimmat syyt löytyy edelleen palmasin ja lemminkäisen jarruista. Vertailin racechronon tietoja viime kaudelta R1:llä. Saan monessa paikkaa jopa paremmat avaukset nyt, mutta suoran puolessa välissä häviää voiman puutteen takia.

Sekä palmasin, että lemminkäisen jarrumerkkiä pitää siirtää noin 15 metriä. Muissa jarruissa meneekin jo riittävän pitkälle. 1-2 mutkan väliin pitää avaukseen saada vielä enemmän ruutia. Linja on ihan ok, mutta setä nössöilee siinä itse.

Noilla se sekunti ja ylikin rapisee pois helposti.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lauri

Lainaus käyttäjältä: mic - 20.08.12 - klo:10:03
Sekä palmasin, että lemminkäisen jarrumerkkiä pitää siirtää noin 15 metriä. Muissa jarruissa meneekin jo riittävän pitkälle. 1-2 mutkan väliin pitää avaukseen saada vielä enemmän ruutia. Linja on ihan ok, mutta setä nössöilee siinä itse.
Kovin on sama vika kuin itsellänikin. Joku saisi käydä maalaamassa jotain viivoja sinne palmasin 100-metrin merkin eteen, mistä voisi arpoa paremmin jarrupaikkaa :)

mic

Lainaus käyttäjältä: Lauri - 20.08.12 - klo:10:14
Lainaus käyttäjältä: mic - 20.08.12 - klo:10:03
Sekä palmasin, että lemminkäisen jarrumerkkiä pitää siirtää noin 15 metriä. Muissa jarruissa meneekin jo riittävän pitkälle. 1-2 mutkan väliin pitää avaukseen saada vielä enemmän ruutia. Linja on ihan ok, mutta setä nössöilee siinä itse.
Kovin on sama vika kuin itsellänikin. Joku saisi käydä maalaamassa jotain viivoja sinne palmasin 100-metrin merkin eteen, mistä voisi arpoa paremmin jarrupaikkaa :)

Mennään seuraavalla kerralla peräkkäin ja katsotaan aina kumpi jarruttaa myöhemmin. Sitä mukaa siirretään sitten merkkiä ;)

Mutta tosissaan sitä pitää vaan treenata pari settiä. Ei edes yrittää aikoja vaan tsempata noi pari jarrua, jotta oikeasti sisäistää uudet jarrupaikat.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

app

Torstaina Muoviluodin päivällä pässee koittamaan Alastaroon miten sujuu ajo. Ennätyksiä taitaa olla jo tässä kohtaa lyötävänä muutenkin kuin ajan suhteen. Pääasia että yritystä riittää  popcorn_gif

app

20.08.12 - klo:12:57 #340 Viimeisin muokkaus: 20.08.12 - klo:13:03 käyttäjältä tonibergholm
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 20.08.12 - klo:08:55

a) Olet ajanut ainoastaan moottoripyörälläsi radalla, et moottoripolkupyörällä
b) Pyörän, jolla ajat, omistusoikeus on syystä tahi toisesta jollain toisella, vaimolla, rahoitusyhtiöllä tms.
c) Olosuhteet, kuten gravitaatio, ovat pitäneet huolen kaatumisesta.


Sekä b, että c. Ceessä gravitaatio on ollut kaatumisIssa välttämätön apuväline.
Ajelen Santander consumerin mopolla. Mitä sitä omaa hankkimaan, särkyy kuitenkin tässä hommassa.

R1Kaitsu

Apparalla päivitettiin tänään ennätystä 1.26,8 -> 1.26,4. Meni vihdoin 200km/h rikki pääsuoralla.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: app - 20.08.12 - klo:12:57
Sekä b, että c. Ceessä gravitaatio on ollut kaatumisIssa välttämätön apuväline.
Ajelen Santander consumerin mopolla. Mitä sitä omaa hankkimaan, särkyy kuitenkin tässä hommassa.

Mulla taas lelut olleet aina omia, työvälineet sitten milloin kenenkin. Jos työt loppuvat missä välineitä tarvitaan, sitten niistäkin voi luopua. Leluista ei raaski luopua.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

slowrider

Ensimmäinen päivä botnialla: 1.17.8 On tää kyllä niin makea rata ajaa. Ehdoton suosikki toistaiseksi. Nyt hyvillä mielin odottamaan huomista koulutusta jos tuosta nyt sitten sais raapastua löysät pois. Olikos näissä pennan koulutuksissa se -5s takuu  ::)

Jääkone

Lauantaina Alastarolla 1.28.8--> 1.26.5.

Keli oli täydellinen, kuski oli kipeä, jarrut pehmeät/ilmauksen/uuden nesteen tarpeessa ja kanssaratailijat kaadoista päätellen kuin sonnilauma kevälaitumilla  stoppie_gif, mutta näissäkin olosuhteissa oma ajo kulki täysin yli omien odotusten.

Erityiskiitokset tätäkin kautta vielä Wehnälle aikaisemman Alastaron ratakurssin annista. Voin vilpittömästi suositella noita kursseja kaikille, jotka haluaa oikeasti kehittää itseään ratailun maailmassa.

Multa kurssi säästi varmaan useamman satsin renkaita ja kaikkein tärkeimpänä antoi erittäin hyvät valmiudet "itseopiskeluun" ja oman ajon kehittämiseen (ainakin näihin nopeuksiin asti).

Seuraavaa stinttiä varten jarrut ekojen ratapäivien tikkiin niin 1.25.x pitäisi ainakin olla mahdollinen JOS sattuu muuten ajo kulkemaan ja renkaat pysymään radanpinnassa kiinni.

Pyöränä kilvellinen ja vakio -01 vuosimallin R1.

Powered by EzPortal