Paras aikasi per rata

Aloittaja jarska, 03.02.12 - klo:22:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: teemuki - 25.06.19 - klo:22:00
Kemora parani vajaat kaksi sekuntia aikaan 1:18.0
Kauas apeksit karkaavat, taitot on aikaisessa ja kaasulle ei päästä, mutta semmoista tää mun pappamopoilu nyt vaan on :)

Viteota: youtu.be/MkOBDtH8SGw

Näytät kyllä ihan hyvin pääsevän kaasulle, joskus jopa 50-100 metriä ennen apeksia.
Tuo on todennäköisesti seurausta harhaluulosta: Aikaisemmin ja enemmän kaasua = Hyvä kierrosaika/ Kaasulla tehdään hyvät kierrosajat.
Ja tuon harhaluulon seurauksena tuhoat ajolinjan aivan täysin. Ja kierrosaikaan napsahtaakin 5 sekunttia lisää, vaikka tavoite oli juuri päinvastainen.
Toki jos tavoitteena onkin vain pappamopoilla, niin sitten tuossa ajamisessa ei ole yhtään mitään vikaa, vaan se näyttää oikein hyvältä juuri sellaisena kuin se nyt on. Valintakysymys.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tonde8

Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 10.06.19 - klo:20:42
Alastaro 1.21.196 (2018)
Motopark 1.28.425 (2019)

Mulla vielä kemorasta aikaa olekkaan mutta toivottavasti sunnuntaihin mennessa olis! Eletään jännän äärellä 🤭

teemuki

Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.06.19 - klo:08:25
Tuo on todennäköisesti seurausta harhaluulosta: Aikaisemmin ja enemmän kaasua = Hyvä kierrosaika/ Kaasulla tehdään hyvät kierrosajat.
Ja tuon harhaluulon seurauksena tuhoat ajolinjan aivan täysin. Ja kierrosaikaan napsahtaakin 5 sekunttia lisää, vaikka tavoite oli juuri päinvastainen.
Toki jos tavoitteena onkin vain pappamopoilla, niin sitten tuossa ajamisessa ei ole yhtään mitään vikaa, vaan se näyttää oikein hyvältä juuri sellaisena kuin se nyt on. Valintakysymys.
Yritän kyllä ajatella, etten menisi kaasulle liian aikaisin ja toki yritän saada linjojakin kiinni. Tavoite ei ole pappamopoiila, vaan kehittyä pikku hiljaa paremmaksi, kiire ei kuitenkaan ole. Pureskeltavaa on vaan niin paljon, ettei useampien kohtien satunnaiset onnistumiset osu koskaan samalle kierrokselle. Mikä tuossa oli mielestäsi eniten päin persettä, että voisi koittaa korjata ennen viikonlopun kisoja?


wbaum

26.06.19 - klo:16:24 #1593 Viimeisin muokkaus: 26.06.19 - klo:16:30 käyttäjältä wbaum
Lainaus käyttäjältä: teemuki - 26.06.19 - klo:11:32Mikä tuossa oli mielestäsi eniten päin persettä, että voisi koittaa korjata ennen viikonlopun kisoja?
Laitoin kemora ketjuun omia havainnointejani.

murmela

26.06.19 - klo:19:27 #1594 Viimeisin muokkaus: 26.06.19 - klo:19:29 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: teemuki - 26.06.19 - klo:11:32
Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.06.19 - klo:08:25
Tuo on todennäköisesti seurausta harhaluulosta: Aikaisemmin ja enemmän kaasua = Hyvä kierrosaika/ Kaasulla tehdään hyvät kierrosajat.
Ja tuon harhaluulon seurauksena tuhoat ajolinjan aivan täysin. Ja kierrosaikaan napsahtaakin 5 sekunttia lisää, vaikka tavoite oli juuri päinvastainen.
Toki jos tavoitteena onkin vain pappamopoilla, niin sitten tuossa ajamisessa ei ole yhtään mitään vikaa, vaan se näyttää oikein hyvältä juuri sellaisena kuin se nyt on. Valintakysymys.
Yritän kyllä ajatella, etten menisi kaasulle liian aikaisin ja toki yritän saada linjojakin kiinni. Tavoite ei ole pappamopoiila, vaan kehittyä pikku hiljaa paremmaksi, kiire ei kuitenkaan ole. Pureskeltavaa on vaan niin paljon, ettei useampien kohtien satunnaiset onnistumiset osu koskaan samalle kierrokselle. Mikä tuossa oli mielestäsi eniten päin persettä, että voisi koittaa korjata ennen viikonlopun kisoja?
Eniten on perseellään toi kaasun käyttö, se nyt vaan tuhoaa kaiken.
Ja ajolinjaa (wbaumin ohjeet tolla kemoratriidissä), tai ylipäätään yhtään mitään, sä et pysty korjaamaan ennen kuin oot korjannu kaasun käytön.
Niin kauan kun oot menossa mutkaan, et koske kaasuun.
Niin kauan kun oot "maksimikallistuksessa", et koske kaasuun.
Jos ulkokanttare meinaa tulla vähänkään silmille, et koske kaasuun.
Niin kauan kun joudut väkisin kääntämään mopoa, et koske kaasuun.

Tuntuu hitaalta ja siltä että vauhti kuolee, mutta se on täysin harhaluulo.
Oikeasti se johtuu siitä että et ole enää jatkuvassa selviytymiskamppailussa, joten aivokapasiteetin käyttöaste tippuu 100%;sta 10% prosenttiin, ja tuo yhtäkkinen "ylimääräinen" prosessointiaika tekee ajasta pitkän.

Jos onnistut oikeesti olemaan koskematta kaasuun liian aikaisin, niin sitten pysyt siellä radan ulkoreunassa ennen kuin taitat.
Ja yrität saada vähän pyöreyttä ajolinjaan siihen taiton ja apeksin väliin, eli pysyt erossa siitä sisäkanttareesta ennen apeksia.

Noilla kolmella perusasialla (kaasukontrolli, radankäyttö, ajolinja ennen apeksia) tippu helposti se 5 sekunttia kierrosajasta.
Sen jälkeen voit sit taas vaikkapa palata miljoonan ja yhden erilaisen asian pureskelemiseen, ja tehdä asioista itsellesi vaikeita, ja ihmetellä ja kummastella.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

teemuki

Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.06.19 - klo:19:27
Eniten on perseellään toi kaasun käyttö, se nyt vaan tuhoaa kaiken.
Ja ajolinjaa (wbaumin ohjeet tolla kemoratriidissä), tai ylipäätään yhtään mitään, sä et pysty korjaamaan ennen kuin oot korjannu kaasun käytön.
Niin kauan kun oot menossa mutkaan, et koske kaasuun.
Niin kauan kun oot "maksimikallistuksessa", et koske kaasuun.
Jos ulkokanttare meinaa tulla vähänkään silmille, et koske kaasuun.
Niin kauan kun joudut väkisin kääntämään mopoa, et koske kaasuun.

Tuntuu hitaalta ja siltä että vauhti kuolee, mutta se on täysin harhaluulo.
Oikeasti se johtuu siitä että et ole enää jatkuvassa selviytymiskamppailussa, joten aivokapasiteetin käyttöaste tippuu 100%;sta 10% prosenttiin, ja tuo yhtäkkinen "ylimääräinen" prosessointiaika tekee ajasta pitkän.

Jos onnistut oikeesti olemaan koskematta kaasuun liian aikaisin, niin sitten pysyt siellä radan ulkoreunassa ennen kuin taitat.
Ja yrität saada vähän pyöreyttä ajolinjaan siihen taiton ja apeksin väliin, eli pysyt erossa siitä sisäkanttareesta ennen apeksia.

Noilla kolmella perusasialla (kaasukontrolli, radankäyttö, ajolinja ennen apeksia) tippu helposti se 5 sekunttia kierrosajasta.
Sen jälkeen voit sit taas vaikkapa palata miljoonan ja yhden erilaisen asian pureskelemiseen, ja tehdä asioista itsellesi vaikeita, ja ihmetellä ja kummastella.

Kiitos kovasti näistä.  Yritän soveltaa käytäntöön. :)

teemuki

Lainaus käyttäjältä: teemuki - 27.06.19 - klo:14:03
Kiitos kovasti näistä.  Yritän soveltaa käytäntöön. :)

Reipasta parannusta tuli Kemoraan, kisassa 1:16.49. Tarkastellaan sitten videolta oliko se homma yhtä perseellään kuin aiempi, mutta ei ainakaan nyt tuntunut kiireiseltä tai puristamiselta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 23.06.19 - klo:21:06
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.06.19 - klo:11:45
Alastaro 1.21.348 / 1:30.7xx (märällä) (2018)
Botnia lyhyt 1.10.9 (2018)
Botnia pitkä 1.43.x (2018 1000cc)
Kemora 1.11.x (2018)
Motopark 1.27,994 (2019)
Ja vähän kaunistelua Kemoraan kaljulla takasella 1.11.2. Perusvauhti näyttäs olevan kivasti tuolla tasolla, koska noita tuli se puolen kymmentä putkeen, kun oli tyhjää latua edessä.
Tällä kaudellä näköjään kaunistellaan uusille sekunneille pienillä marginaaleilla. Kemoran mitasta katos reilu sekunti tänä viikonloppuna.

Alastaro 1.21.348 / 1:30.7xx (märällä) (2018)
Botnia lyhyt 1.10.9 (2018)
Botnia pitkä 1.43.x (2018 1000cc)
Kemora 1.09,998 (2019)
Motopark 1.27,994 (2019)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

tonde8

Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 26.06.19 - klo:10:58
Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 10.06.19 - klo:20:42
Alastaro 1.21.196 (2018)
Motopark 1.28.425 (2019)
Kemora 1.11.872 / wet 1.19.478 (2019)
.
No nyt on kemorastaki aika.  Nousujohteinen viikonloppu oli mutta sekunnin verran jäin omista tavotteista.


Mikko K.

Kemora 1.10,412. Varovasti ajoin, mut silti nurin :/

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 01.07.19 - klo:20:35
Kemora 1.10,412. Varovasti ajoin, mut silti nurin :/
Peukut enarista.
Lasse Kärjen videossa näkyy kaatuminen. Ilmeisesti mitään ei menny rikki, löit pääsi johonkin ja sairaalaan tarkkailuun?
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 02.07.19 - klo:08:42
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 01.07.19 - klo:20:35
Kemora 1.10,412. Varovasti ajoin, mut silti nurin :/
Peukut enarista.
Lasse Kärjen videossa näkyy kaatuminen. Ilmeisesti mitään ei menny rikki, löit pääsi johonkin ja sairaalaan tarkkailuun? Löin pääni johonkin ja jäin toisen pyörän alle. Kotia päästiin, mutta sen verran tärähti, että ainakaan kuukauteen ei riskeerata uutta. Ihmeen helposti lähti... kun ajoin kuitenkin kohtuu varovasti koko ajan.

Sippe

Lainaus käyttäjältä: Sippe - 20.08.18 - klo:22:45
Laitetaas hitaan ja hitaasti oppivan harrastajan aikoja, jotain pientä parannusta kuitenkin on saatu aikaan.
Alastaro 2018 S1000RR  1.37.5  2017 R600 1.43xx 2014 KTM RC8 1.44.xx
Kemora 2017 1.30.5 R600  1,31.xx S1000RR 2017
R1 2019 1.26.14
Botnia pitkä 2018 2.15.xx S1000RR
Motopark 2016 R600 2.03 S1000RR 2018 1.54.8
Alastaroon sain parannusta tänä vuonna noin 5 sec, siitä 2.5sec 18.8 parilla setillä. Jos ei olisi ollut ruuhkaa niin ehkä jopa 1.35 alkuinen mahdollinen nyt ekalla setillä sain 1,38.xx ja mietin et jos menee alle niin kausi on paketissa, enkä enää lähtenyt hakemaan parannusta, osin flunssa vei puhtia ja sunnuntai jäikin ajamatta. Muutokset moottorijarrussa ja motoparkista saatu uskallus ajaa mutkiin lujemmin, kuin myös keskittyminen ajolinjoihin/ajoasentoon auttoivat, aika löysillä avauksilla, lukuun ottamatta katsomosuoraa tuon sai ajettua. Botnialla tuli oltua tänä vuonna ensimmäistä kertaa, motoparkissa kome päivää nyt kaikkiaan, 2016 yksi päivä. Kemora jäi tänä vuonna kokonaan ajamatta ehkä sitten ensi vuonna jos saisi taas juhannus ajot sinne.
Tänä vuonna tuli ajettua eniten ratapäiviä mitä koskaan. Olisko ollut 2 vkl niin etten ollut missään ajamassa, pitää tarkistaa montako päivää ja paljonko kilsoja kertyi. Rahaa paloi sen verran ettei kyllä olisi ollut varaa yhteenkään kaatoon olisi ollut siinä, ei pelkästään ratailuun vaan kaikenlaisia hankintoja jotka söivät budjettia, motoparkissa jo nukuttiin pakussa.

Kemora 1.26.14. Alkoi mennä vähän yliyrittämiseksi, joten eiköhän se ollut tuossa tän kauden osalta. Alastaro ei vaan parane, ehkä ryhmää ylempänä olis latu auki paremmin. Videota tuolta setiltä ei ole mut satkun tarkuudella sama aika toiselta setiltä löytyy. Vieläkään varsinkin vika vasuri ja kahvila ei mennyt kuin satunnaisesti vähän sinne päin.

Popeda

^ Hyvin parantuu aika.
Kattelin portilta sormi tangentilla, että nyt tulee äijä aiwan millilleen hiekan ja asvaltin rajaa pitkin viimeisessä vasurissa. Pysyykö... pysyykö.. ja pysyi. peukku_1

Sippe

Lainaus käyttäjältä: Popeda - 06.07.19 - klo:18:56
^ Hyvin parantuu aika.
Kattelin portilta sormi tangentilla, että nyt tulee äijä aiwan millilleen hiekan ja asvaltin rajaa pitkin viimeisessä vasurissa. Pysyykö... pysyykö.. ja pysyi. peukku_1

Joo sen jälkeen poistuin radalta, alkoi keskittyminen herpaantua.

Powered by EzPortal