Lainaus käyttäjältä: Takapainoinen Taapertaja - 16.08.20 - klo:22:21
Erityisesti hitaat mutkat haastavia tuolla ZX-10R:llä (2019 vakioalustalla). Tuntuu puskevan ja aliohjautuvan. Kliksuja sinne ja tänne on kokeiltu, mutta toki pyörässä on tehtaan vakiojouset kiinni. Keula shimmattu.
Olisiko kokemusperäistä tietoa tai vinkkejä miten tuota kannattasi ensi kesälle koittaa saada ketterämmäksi? Keulan laskeminen 5-7mm itsellä tuli ensimmäisenä mieleen tai perän nostaminen? Painolle sopivat jouset toki on listalle. Jokkista haaveilisin ensi kesänä kokeilevani.
https://www.youtube.com/watch?v=HI4UFhsxr0g
Suurin ongelma näyttää edelleen olevan ajolinja, eli pusket mopon mutkasta läpi ulkokantille, ja sen seurauksena luulet että mopo on kankea koska tuntuu siltä ettei se käänny. Tuo on hyvin hyvin hyvin yleinen "ongelma" kuskeilla.
Mutta toisaalta, siitä ei ole mitään haittaa jos esim päivität keulaa paremmin radalle sopivaksi. Itse ongelmaahan se ei poista, mutta loogisemmin toimiva keula voinee auttaa siinä varsinaisen ongelman eli ajolinjan korjaamisessa.
Esim tuossa viimeisimmällä videolla palmasin sisääntulo vaihtelee 10-100 metriä, taitto lähtee ihan mistä sattuu; reunemmasta vs ihan keskeltä rataa. Ja kun katselee diffiä niin yhteensä joku sekuntti melkein kaksi eroa pelkästään tuossa palmasissa kahdella eri peräkkäisellä kierroksella vapaalla radalla ajettuna. Kertonee ehkä enemmän siitä missä se varsinainen ongelma on.
Positiivisena asiana sitten taasen esim nopea vasuri. Molemmilla kerroilla taitto lähtee radan reunasta, mopo osuu apeksiin, ja avaus lähtee heti apeksista, ja mopo lähtee apeksista nousemaan pystyyn.
Eli missä varsinainen ongelma?
Taitossa/ mopon paikassa radalla taitossa.
Jos mopo oikeassa paikassa, niin sen seurauksena ajolinja ok, ja "mopo" ei puske.
Jos väärässä paikassa, niin sen seurauksena ajolinja paska, kuski puskee mopon mutkasta läpi ulkokantille, ja syyttää mopoa siitä ettei mopo käänny.
PS. Been there, done that. Kuten moni moni muukin.