Ratakehityksen virstanpylväät

Aloittaja jarska, 05.02.12 - klo:12:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 30.01.13 - klo:07:37
^No nyt sitten vastasit siihen kysymykseen, että mistä asti valuttelua harrastetaan. Vielä jos saisi vastauksen siihen, että miksi sitä valuttelua aletaan ylipäänsä harrastaa eikä ajeta oikeaa linjaa alusta alkaen. Hitaalle ryhmälle näytettävä linja kuitenkin painottaa pysymistä ulkolaidassa ja myöhäistä taittoa, eli päin vastoin kuin valuttelu. Mikä siis aiheuttaa valuttelun vaikka alusta alkaen neuvotaan ajamaan juuri päinvastoin?

Mä tiedän tähän vastauksen, ai miksikö, siksi että olen niin viksu...

kouluttajat ajaa tuskan hiki kasvoillaan ja tylsistyneenä possujunan kärjessä.
Olo on todella tukala kun pitää sellasella vauhdilla yrittää ajaa niitä ajolinjoja, joita isot pojat/itsekkin ajaa sitten kun mennään lujaa.
Matka jatkuu ja aikaa kuluu...ei prkle, ei jaksa enää kaarrella noin kaukaa, jos mä ihan vähän oikasen tuota kurvia...ja seuraavaakin vähän, kyllä ne jo tajus mistä pitää ajaa.
Possujuna seuraa tunnollisesti perässä...ahaa nyt pitääkin jo mennä vähän aiemmin kurviin kun ollaan jo tälleen kehitytty...melko nopeaksi..
ja soppa on valmis, nopeudet nousee pikkuhiljaa ja possujunan perusjarska nousee keskiryhmään, ajaa edelleen valuttamalla ja liian aikaisin sisään...sitten nopeeseen...sama homma...
seuraavaksi ollaanki täällä kyselemässä, miksi mä tälleen ajan ja vauhtimutkat pelottaa. :D

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 30.01.13 - klo:09:09
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 30.01.13 - klo:07:37
^No nyt sitten vastasit siihen kysymykseen, että mistä asti valuttelua harrastetaan. Vielä jos saisi vastauksen siihen, että miksi sitä valuttelua aletaan ylipäänsä harrastaa eikä ajeta oikeaa linjaa alusta alkaen. Hitaalle ryhmälle näytettävä linja kuitenkin painottaa pysymistä ulkolaidassa ja myöhäistä taittoa, eli päin vastoin kuin valuttelu. Mikä siis aiheuttaa valuttelun vaikka alusta alkaen neuvotaan ajamaan juuri päinvastoin?

Mä tiedän tähän vastauksen, ai miksikö, siksi että olen niin viksu...

kouluttajat ajaa tuskan hiki kasvoillaan ja tylsistyneenä possujunan kärjessä.
Olo on todella tukala kun pitää sellasella vauhdilla yrittää ajaa niitä ajolinjoja, joita isot pojat/itsekkin ajaa sitten kun mennään lujaa.
Matka jatkuu ja aikaa kuluu...ei prkle, ei jaksa enää kaarrella noin kaukaa, jos mä ihan vähän oikasen tuota kurvia...ja seuraavaakin vähän, kyllä ne jo tajus mistä pitää ajaa.
Possujuna seuraa tunnollisesti perässä...ahaa nyt pitääkin jo mennä vähän aiemmin kurviin kun ollaan jo tälleen kehitytty...melko nopeaksi..
ja soppa on valmis, nopeudet nousee pikkuhiljaa ja possujunan perusjarska nousee keskiryhmään, ajaa edelleen valuttamalla ja liian aikaisin sisään...sitten nopeeseen...sama homma...
seuraavaksi ollaanki täällä kyselemässä, miksi mä tälleen ajan ja vauhtimutkat pelottaa. :D

Mitään en tunnusta...mutta tuo tuskan hiki on kyllä possujunan kärjessä tuttu ilmiö. Osaksi sen takia, että ajoviima ei jäähdytä kuskia ja toisekseen sen takia, että vahtaa, ettei kone pääse keittämään, kun flekti on karsittu ylimääräisenä painona pois. :D

Sitten kun vaan näkis tollasen possujunan, joka seuraa tunnollisesti. Pahimmillaan jo eka pyörä letkassa on yli 5 metriä väärässä paikassa sivusuunnassa vaikka seuraa alle 10 metrin päässä kouluttajan perässä. Vähän sama ilmiö kui "Ei kahden metrin syötöt voi mennä kolmee metriä ohi." :p
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 30.01.13 - klo:07:37Vielä jos saisi vastauksen siihen, että miksi sitä valuttelua aletaan ylipäänsä harrastaa eikä ajeta oikeaa linjaa alusta alkaen.

Hitaalle ryhmälle näytettävä linja kuitenkin painottaa pysymistä ulkolaidassa ja myöhäistä taittoa, eli päin vastoin kuin valuttelu. Mikä siis aiheuttaa valuttelun vaikka alusta alkaen neuvotaan ajamaan juuri päinvastoin?
Kaikkihan lähtee siitä miten nyybä ajattelee, ja mitä se tietää ja osaa, ja varsinkin: Mitä se luulee.

Wanhat cetut neuvoo ett ajamaan oppii ajamalla ja kovempaa ajamaan oppii ajamalla kovempaa, niin sittenhän ajetaan ja kovempaa. Muulla ei ole merkitystä. Ja tämähän sopii hyvin uusille goretex-sankareille. Vauhtiahan sinne radalle on tultu hakemaan.
Kun alotteleva kuski käyttää 100% kapasiteetistaan siihen että ajaa siel radalla mahollisimman kovaa, niin ei jää yhtään prosessoriaikaa miettiä ett mitä siel radalla pitäis oikeesti tehä, tai mitä virheitä tulee tehtyä.

Ohan se ny alottelijalle ihan 100% päivän selvää, ett jos haluaa välttää mutkasta ulos ajamisen, niin siihen mutkaan pitää taittaa ajoissa. Ja mitä kovempaa ajaa, niin sitä aikasemmin pitää taittaa. Siis jos ihan tolleen mututuntumalla mennään, ja nehän menee.

Se miksi se "ajamalla kovempaa" ei toimi alottelijalla, johtuu siitä että alottelijalla ei vaihdu paketissa yhtään mikään muu kuin vauhti. Ja siit voi ennustaa ett katastroof on suoraan/ exponentiaalisesti verrannollinen vauhtiin.
Kun taasen cokeneella cuskilla on jo niin paljon automaattista rutiinia ja osaamista, että kun hän pakottaa itsensä ajamaan kovempaa, niin hänen koko ajo-paketti muuttuu; ajolinja, jarrumerkki, jarruteho, apeksi, avaus, exitti. Eli muuttamalla ajo-paketin yhtä sektoria, kaikki muut sektorit muuttuvat automaattisesti mukana. Eli cetuilla se metodi toimii.


Possujonojen yksi ongelma voinee olla esim se että niiden vauhti ei sovi yhdellekkään siinä olevalle kuskille. Noh, sitten kun kuskit pääsevät ajamaan omaa ajoaan, niin osa tottelee sitä ajolinjaa, osa ei. Ja koska kuitenkin suurin osa hitaan ryhmän kuskeista ajaa valuttelemalla mutkiin, niin ex-possujonoilijankin on helpompi ajaa samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Oishan se häpeällistä olla se kuski joka tekee asiat eri tavalla kuin kaikki muut kuskit. Siin sais sormella osotteluja ja virnistyksiä, ja sehän olis vallan mahottoman kauheeta.

Lisäksi se possujonojen ajolinja assosioidaan hitaaseen vauhtiin, joten kun kuski haluaa ajaa kovempaa, niin tottakai ajolinjaakin pitää muuttaa.

Mutta, kyllä joo, siltikin aina harvoin löytyy joku alotteleva kuski joka on käynyt possujonokolutuksen tai ihan itse opetellut tuon myöhään taittamisen. Eli hieman ajattelevat miten ajavat, eivätkä vain aja ajamisen vuoksi. Mut ne tapaukset on just niitä poikkeuksia jotka vahvistaa säännön.


Ryhmäkoulutuksessa on myös se huono puoli että se tarjoaa "vain" valmiin paketin. Eli riippuen siitä mitä yksilön taidot eri sektoreilla on, niin hänen saama hyöty, tai edes mahdollinen potentiaali, siitä paketista vaihtelee 0-100% välillä. Ja siitäkin syystä se oppilaiden tekeminen sen koulutuksen jälkeen vaihtelee.
Sen takia esim mä olen päätynyt siihen että mieluiten annan vain yksityisopetusta/ max kaks oppilasta kerralla, jolloin voin muokata ihan aivan täysin sen paketin oppilaan mukaan/ jos on kaks oppilasta niin se tarkoittaa käytännössä kahta eri pakettia eli aikaakin menee sitten tuplasti.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 30.01.13 - klo:12:23

Ryhmäkoulutuksessa on myös se huono puoli että se tarjoaa "vain" valmiin paketin. Eli riippuen siitä mitä yksilön taidot eri sektoreilla on, niin hänen saama hyöty, tai edes mahdollinen potentiaali, siitä paketista vaihtelee 0-100% välillä. Ja siitäkin syystä se oppilaiden tekeminen sen koulutuksen jälkeen vaihtelee.
Sen takia esim mä olen päätynyt siihen että mieluiten annan vain yksityisopetusta/ max kaks oppilasta kerralla, jolloin voin muokata ihan aivan täysin sen paketin oppilaan mukaan/ jos on kaks oppilasta niin se tarkoittaa käytännössä kahta eri pakettia eli aikaakin menee sitten tuplasti.

Aloittelijoiden (ja osittain muidenkin) koulutuksessa on tulut todettua, että 5 koulutettavaa per kouluttaja on käytännön maksimi. Noilta viideltä ehtii vielä päivän aikana karsia pahimmat virheet ja tyrkkiä niitä oikeaan suuntaan. Paras tilanne tietysti olisi, että voisi pitää kurssin aina yksityiskoulutuksena, mutta yleinen hyöty ja kustannusten karkaaminen eivät oikein tue tätä lähestymistapaa. Kovin paljon kurssin henkilökohtaisuus ei kärsi siitä jos koulutettavia on kolme kappaletta. Tuossa vielä ehtii räätälöidä asiat jokaisen omiin tarpeisiin riittävän hyvin.

Mutta se mitä tuosta hain syyksi tuohon ajolinjan vääryyteen on mielestäni seuraava:
Aloittelija ei ymmärrä etsiä radalta niitä merkkejä, joiden varaan ajolinjan voi rakentaa. Tai jos ymmärtää etsiä, ei löydä niitä ja tässä kohtaa on helpompi lähteä seuraamaan vain jonkun muun esimerkkiä ymmärtämättä miksi näin tehdään. Toista seuraamalla ajolinja voi olla oikea, mutta se murenee täysin kun malliesimerkki edestä katoaa. Se miksi merkkien löytäminen koetaan vaikeaksi on itselleni vähän arvoitus, mutta epäilen ainakin kahden asian vaikuttavan siihen. Ensimmäinen on vajavainen katseenkäyttö. Kun ei aktiivisesti katseella haeta rataa riittävän pitkälle, eikä oikein edes tiedetä mitä katseella pitäisi hakea, ei ne ajolinjaa tukevat merkitkään oikein löydy. Toinen voi olla uuden tiedon aiheuttama info-ähky, jossa osa uudesta asiasta tippuu pois ja ihminen tunnetusti helposti tiputtaa sen vaikeimman asian häiritsemästä mieltä ja keskittyy niihin, jotka ymmärtää helpommin. Tällä tavoin se ajolinjaa tukevien merkkien etsiminen unohtuu kivasti ja seuraavan kerran niitä ruvetaan mietiskelemään kun pitäisi löytää jarrumerkki nopeassa ryhmässä. Apeksin paikka on ehkä näistä se ainut mitä muistetaan ennen tuota etsiä.

Itselläni tuo valuttelu pahenee aina jokaisen koulutuskerran jälkeen kun on ensin päivän tuijottanut edessä ajavan pyörän kuskia. Katse jää liian lähelle ja pää unohtaa hakea jarrumerkin, taittopisteen, apexin ja ulostulon. Hyvin tämä näkyy juurikin nopeissa mutkissa kun ensin katse jumii jarrumerkkiin, jolloin mutka tulee silmille ja tulee "kiire" taittaa liian aikaisin sisään, seuraavaksi katse onkin jumissa sisäkanttarissa, josta se siirtyy ulostuloon kun kanttari on ohitettu, eikä pää enää käänny riittävästi, että ohitetun kanttarin vielä näkisi.Tässä vaiheessa onkin kiire katsella ulkokanttaria ja sitä hiekka-aluetta, jonne ihan varmasti ollaan menossa ja unohdetaan avata kaasu. Kun ulkokanttarin tuijotuksesta on selvitty, onkin aika jarruttaa seuraavaan mutkaan totaalisen väärältä linjalta, mutta onneksi vauhtia on huomattavasti normaalia vähemmän johtuen sen edellisen nopean hienosta ajolinjasta.

Kerropa muuten Jarska (muutkin saa kertoa jos haluaa), että mitä näät sillon kun nopeet mutkat tuntuu erityisen vaikeelta? Mulle tulee mieleen ensin lähikuva sisäkanttarista ja sitten tarkka mielikuva maisemasta Kemoran kakkosmutkan turva-alueen takaa. Silloin kun mutka menee hyvin, ei sisäkanttaria oikeestaan huomaa kuin pienenä läiskänä jarrun alusta ja apexin kohdalla katse näkee jo sen värillisen raidan siellä kolmo-nelosmutkan takana olevassa metalliaidassa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 30.01.13 - klo:13:36
Kerropa muuten Jarska (muutkin saa kertoa jos haluaa), että mitä näät sillon kun nopeet mutkat tuntuu erityisen vaikeelta? Mulle tulee mieleen ensin lähikuva sisäkanttarista ja sitten tarkka mielikuva maisemasta Kemoran kakkosmutkan turva-alueen takaa. Silloin kun mutka menee hyvin, ei sisäkanttaria oikeestaan huomaa kuin pienenä läiskänä jarrun alusta ja apexin kohdalla katse näkee jo sen värillisen raidan siellä kolmo-nelosmutkan takana olevassa metalliaidassa.

Ihkut kultaiset muistot on tietty vähän haalistuneet talven aikana, mut mä luulen että vauhtimutkan lähestyessä juurikin kauhulla otan katseen siihen sisäkanttariin, pidän sen siinä ja lähden kääntämään liian aikaisin, enkä osaa/uskalla siirtää sitä kauemmas.
Tulee mukamas olo et kun sitä tuijottaa tarpeeksi niin ei mene pitkäksi ja siitä selvii paremmin, jotain tällasta alitajuntasoopaa pyörii kypärän sisällä.

Vähänkään hitaammat mutkat taas menee luontevammin ja kun oikeen mietin...luulen että näissä taas osaan siirtää katseen kauemmas, enkä jännitä tippaakaan.
Jotenkin noin vois olla lähellä totuutta.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 30.01.13 - klo:13:36
Kerropa muuten Jarska (muutkin saa kertoa jos haluaa), että mitä näät sillon kun nopeet mutkat tuntuu erityisen vaikeelta? Mulle tulee mieleen ensin lähikuva sisäkanttarista ja sitten tarkka mielikuva maisemasta Kemoran kakkosmutkan turva-alueen takaa. Silloin kun mutka menee hyvin, ei sisäkanttaria oikeestaan huomaa kuin pienenä läiskänä jarrun alusta ja apexin kohdalla katse näkee jo sen värillisen raidan siellä kolmo-nelosmutkan takana olevassa metalliaidassa.

Kun menee huonosti: Kemoralla kakkosmutkan turva-alue ja päässä kipeät mielikuvat siellä pyörimisestä. Alastarolla oikeassa turva-alueen takana oleva metsikkö ja vasurissa röykkyjen paikka tai ulostulon mahdollinen lammikko.

Paremmin mennessä: Jarrumerkki, taittomerkki, sisäkanttari/apeksi, ulostulo, suora ja samat alusta. Päässä pyörii seuraavat 2-5 merkkiä ja pyöränpäällä touhuilut.

Olisko jotain lääkettä noihin vääriin mielikuviin?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 30.01.13 - klo:14:12


Olisko jotain lääkettä noihin vääriin mielikuviin?

Toimiskohan noihin menttaaliharjottelu, että olis valmis toimintamalli päässä kun huomaa virheen tapahtuvan? Tuolla tapaa vois saada pikkuhiljaa karistettua väärät mielikuvat pois.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 30.01.13 - klo:13:36
Aloittelija ei ymmärrä
ymmärtämättä miksi näin tehdään
eikä oikein edes tiedetä
info-ähky
unohtuu
Tuosta olen samaa mieltä. Tuohon kun lisää sen että rata-ajelussakin se paketti on tasan yhtä hyvä kuin heikoin osa-alue, niin ymmärtää miksi yksikin asia rikkoo koko paketin.

LainaaItselläni tuo valuttelu pahenee aina jokaisen koulutuskerran jälkeen kun on ensin päivän tuijottanut edessä ajavan pyörän kuskia. Katse jää liian lähelle ja pää unohtaa hakea jarrumerkin, taittopisteen, apexin ja ulostulon. Hyvin tämä näkyy juurikin nopeissa mutkissa kun ensin katse jumii jarrumerkkiin, jolloin mutka tulee silmille ja tulee "kiire" taittaa liian aikaisin sisään, seuraavaksi katse onkin jumissa sisäkanttarissa, josta se siirtyy ulostuloon kun kanttari on ohitettu, eikä pää enää käänny riittävästi, että ohitetun kanttarin vielä näkisi.Tässä vaiheessa onkin kiire katsella ulkokanttaria ja sitä hiekka-aluetta, jonne ihan varmasti ollaan menossa ja unohdetaan avata kaasu. Kun ulkokanttarin tuijotuksesta on selvitty, onkin aika jarruttaa seuraavaan mutkaan totaalisen väärältä linjalta, mutta onneksi vauhtia on huomattavasti normaalia vähemmän johtuen sen edellisen nopean hienosta ajolinjasta.
Itsehän teen tuonkin väärin, eli niinä päivinä kun minulla on joku yksitysoppilas, niin ajelen aina omia enkkoja.
Syystä että oppilaan perässä ajaessa katselen koko ajan mitä se tekee oikein ja mitä väärin, ja mietin myös koko ajan miten mun pitää ajaa siel perässä tai edellä, jotta en vaaranna sitä oppilasta, enkä ole tulppana takaa tuleville.
Eli aivot jää päälle tuosta ajelusta, ja sit omaa ajoa ajaessakin aivot on koko ajan mukana touhussa, eikä ajelu ole pelkkää ajelua ajelun vuoksi, vaan siinä on jotain järkeäkin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 30.01.13 - klo:14:12
Kun menee huonosti: Kemoralla kakkosmutkan turva-alue ja päässä kipeät mielikuvat siellä pyörimisestä. Alastarolla oikeassa turva-alueen takana oleva metsikkö ja vasurissa röykkyjen paikka tai ulostulon mahdollinen lammikko.

Olisko jotain lääkettä noihin vääriin mielikuviin?
Sun alitajunta on oppinut mitä siitä seuraa jos ajat huonosti, ja yrittää varoittaa sinua. Eli sillon ku esim ajolinja on poskellaan niin syy-seuraus on se kippaus sinne turva-alueelle. Tai väärällä ajolinjalla osut alastarossa siihen lammikkoon.
Ei ne mielikuvat ole vääriä, vaan ne kertoo sulle että ajat sillä hetkellä väärin.

Eli seuraavalla kerralla mieti miks saat ton varotuksen, eli mitä sillä kertaa teet väärin.

Käytännössä se tod näk johtuu siitä ett yrität puskee 100% vauhtia vaikka paketissa on jotain vialla. Ja koska 100% menee siihen vauhdin ylläpitoon, niin et itse kykene tiedostamaan ett nyt on paketissa jotain vialla. Tiputa vauhtia sen verran ett saat 1-10% kapasiteettia miettiä missä se virhe on.
Sen jälkeen korjaa se virhe, ja noi "väärät" mielikuvat poistuu.

Data on tuossa myös lahjomaton apuväline, koska esim 10Hz data muistaa 0,1 sekunnin tarkkuudella joka hetken siellä radalla. Eli jos ei millään kykene siel radalla hahmottamaan mis se virhe on, niin sen voi löytää hyvinkin helpolla tuijottamalla hetken käppyröitä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 30.01.13 - klo:16:23
Ei ne mielikuvat ole vääriä, vaan ne kertoo sulle että ajat sillä hetkellä väärin.

No ei se nyt näin mustavalkosta oo, kolli leikkii nyt jo psykiatria. :P

Kyl mulla ainakin välähtelee mielessä oma konttaaminen kun ajoin liian lähellä toisen persettä...ja nimenomaan välähtelee ajaessa turvallisen välimatkan päässä, oikeella ajolinjalla, varikolla, millon missäkin...ei pelkästään sillon ku meen taas liian likelle.
Veikkaampa et näin käy monella muullakin, tai sitten olen poikkeava otus...

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 30.01.13 - klo:16:23
Data on tuossa myös lahjomaton apuväline, koska esim 10Hz data muistaa 0,1 sekunnin tarkkuudella joka hetken siellä radalla. Eli jos ei millään kykene siel radalla hahmottamaan mis se virhe on, niin sen voi löytää hyvinkin helpolla tuijottamalla hetken käppyröitä.

Menee kai vähän jankkaamiseksi, mutta menkööt. Datasta näkee kyllä helposti (jos osaa lukea), että missä ja mikä menee väärin, mutta se ei kerro sitä, että miksi näin tapahtuu. Tämä lienee myös yksi syy tuohon sun suhteelliseen hitauteen vaikka datasta näät tasan kaiken mikä menee pieleen. Eli tiedät mitä teet väärin ja missä, mutta et miksi.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 31.01.13 - klo:10:43
Tämä lienee myös yksi syy tuohon sun suhteelliseen hitauteen vaikka datasta näät tasan kaiken mikä menee pieleen. Eli tiedät mitä teet väärin ja missä, mutta et miksi.
Jos noin olisi käytännössä, niin eikös se tarkoittaisi sitä että vauhtini ei kehittyisi ollenkaan, vaan ajaisin edelleen hitaassa ryhmässä tai max keskiryhmässä?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

31.01.13 - klo:10:53 #102 Viimeisin muokkaus: 31.01.13 - klo:10:56 käyttäjältä Juha_K
Tosta katseen käytöstä sen verran, että viitsisikö joku vetää paintillä suuntaa antavat viivat eri kohtiin rataa katseen käytöstä. Eli vaikka pieni ympyrä mopon sijaintiin ja siitä suora viiva sinne missä katse on ko. kohdassa, kiitos.



K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 31.01.13 - klo:10:53
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 31.01.13 - klo:10:43
Tämä lienee myös yksi syy tuohon sun suhteelliseen hitauteen vaikka datasta näät tasan kaiken mikä menee pieleen. Eli tiedät mitä teet väärin ja missä, mutta et miksi.
Jos noin olisi käytännössä, niin eikös se tarkoittaisi sitä että vauhtini ei kehittyisi ollenkaan, vaan ajaisin edelleen hitaassa ryhmässä tai max keskiryhmässä?

Jos näin olisi, niin eikös se tarkottas että ilman dataa et pysyisi edes pyörän päällä?

app

Mä koitan vaan pitää mielessä että katse mielummin horisonttiin, eikä siihen mopon eteen radan pinnassa. Sisäkanttariin tuppaa silmät nauliintumaan, ja se on luultavasti meillä vähemmän kokeneilla se pahin virhe.
Ei avaruustiedettä tämäkään, noin pyöreästi sanottuna.

Powered by EzPortal