Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 18.04.13 - klo:16:02
Jos vielä saa jatkaa mutuilua, niin pad kannattaisi pitää mahdollisimman ylhäällä. Joitain malleja on jossa ne tulee aika lähelle massakeskipistettä, mopo kippaa tosi herkästi ympäri rikkoen tankin ja mittariston, kun vähänkin jonnekin tökkää.
16.9. Alastaron kerhokisassa, kun lähdin suoralle linjalle vauhtivasurin kanttarista, mopo heitti kunnon voltit hiekalle tultuaan, ja aika korkeallakin kuulemma kävi. Mulla matalat tatit, mutta vauhtia tuossa oli dataloggerin mukaan 130+, eikä jarrua tietenkään enää kanttarin kohdalla.
Siinähän on ulokkeina jalkatapit, klipari ja tatti, joten tuossa vauhdissa se pyörii todennäköisesti melkein aina. Kuitenkin voidaan ajatella, että mitä pidempi ja nätimpi tatti, sitä syvemmälle se hiekkaan uppoaa, ja varmemmin kääntää mopon pyörimään, kun taas matala tatti suojaa kriittiset paikat tehokkaammin, kun ei taitu tasaisella asfaltilla, muttei uppoa hiekkaan syvälle.
Mun moposta jäi lopulta jäljelle täysin ehjänä runko ja johtosarja. Melkein kaikki muu rikki; katteet, tankki, ylä- ja alakolmio, virtalukko, mittaristo, johtojen liitoksia, syylari, flekti, etuputki, etuvanne ja laikat, etu- ja takahäkki, moottorissa hiekkaa sisällä, joka vaihtoon. Siinäpä sitä.
Metkaa oli se että tatit eivät olleet edes juuri naarmuilla. Säästy satanen