Uusimmat

26 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Alastaro-dataa

Aloittaja slowrider, 10.06.12 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

slowrider

Nyt kun kaiketi tämä racecrono alkaa olla suurimmalla osalla porukkaa käytössä niin olisiko tietojen vertailu kuinka mahdoton ajatus? Itsehän vasta aloittelija koko hommassa, mutta näin jälkikäteen dataa vertailemalla tuntuu että huomaa asioita mitä ei ajaessa tajua. Ja oppiminen olisi vielä helpompaa kun olisi mahdollisuus verrata nopeampiin.

Ideana olisi jakaa esim. screenshot high/low speed kuvasta jossa näkyy aika hyvin jarrujen ja avausten paikka jne ja ilmoittaa mikä rata ja kierrosaika? Saisi vähän käsitystä mitä vauhtia nopeammat ajaa tietyissä paikoissa ja missä itsellä on ne suurimmat virheet.

Tietty mitään rataennätyksiä ei varmaan kukaan halua jakaa mutta harrastelijavauhdeissa näistä ehkä voisi olla apua?

esimerkkinä omaa kuvaa:

ensimmäinen reissu alastaro 1.42.1:


toinen reissu 1.38:


eroa yli 4s ja kuvitelma että paljonkin lujempaa ajoin kokonaisuudessaan. Lopputulos kun noita katsoo on kuitenkin se että mutkat meni tasan yhtä hiljaa ja vaan suorilla kehitystä.

jarska

Tää on hyvä idea!

Carboniiiii..laitas jos viitsit sitä mun dataa sun puhelimesta, Jurvan keikalta meinaan. shakehands_1
Datat on siellä kun oma mokkuli hajosi.

Twini

#2
Pistetääs tähän nyt jos ei ketään muuta kun itseä varten viime jussin kemoran nopein dunlopin ensiasennusrenkailla ja aivan liian pitkällä kaasukahvan liikkeellä.



Tosta on helppo parantaa kääntämällä tupin nuri suorilla :P

nopea57

Näitähän on mukava katsella, kiinnostavaa!

pienisopoapina

Mitä tuo sininen poikkiviiva merkkaa?
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

spedor

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 11.06.12 - klo:15:18
Mitä tuo sininen poikkiviiva merkkaa?
Veikkaisin että noi viivat on jotain sektori linjoja.

Twini

Lainaus käyttäjältä: spedor - 11.06.12 - klo:15:30
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 11.06.12 - klo:15:18
Mitä tuo sininen poikkiviiva merkkaa?
Veikkaisin että noi viivat on jotain sektori linjoja.

Kemorassa se vois maaliviivaa lukuunottamatta olla jarrumerkkien paikat jollekin stouner & co:lle confused_thinking

T1mppa

#7
Alastaro 1:29.269

Siniset viivat ainakin Alastarossa ovat sektorimerkkejä.

Nopeisiin mutkiin voisi ajaa _himpun verran_ kovempaa bike_leaning

Lemminkäisen jälkeiset kiihdytykset ajan kakkosella rajotinta vastaan. Yritän ensi kerralla suhaa ne kolmosella, josko se auttaisi kelloon. Siihen kyllä tulee yksi downshift ennen pääsuoraa edeltävää neulansilmää.

Nuo vihreät ja punaiset viivat ei taida olla mitään kiihdytys / jarrutus -juttuja? Ainakin ne näyttää olevan tyhmissä paikoissa.

Teemu Tanila

#8
Siniset poikkiviivat on sektorimerkit ja ajolinjan värinä punainen tarkoittaa jarrutusta ja vihreä kiihdytystä.

Edit: punainen siis tarkoittaa vauhdin hidastumista jos tarkkoja ollaan.

Teemu

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Teemu - 11.06.12 - klo:17:56
Siniset poikkiviivat on sektorimerkit ja ajolinjan värinä punainen tarkoittaa jarrutusta ja vihreä kiihdytystä.

Edit: punainen siis tarkoittaa vauhdin hidastumista jos tarkkoja ollaan.

Teemu

Miten musta tuntuu, että tuossa mun kuvassa kun on pääsuoralla 190 kph, niin siinä kohti on suurinpiirtein maaliviiva? Tuo sektori on kuitenkin huomattavasti aikaisemmin kuin maaliviiva.
Kun muistelen, niin kyllä maaliviivan jälkeen joudun nykäsemää vielä yhden pykälän lisää, että saa pääsuoralle vauhdit.

Tuo 190 kph on kyllä maksimivauhti, mitä pyörä näillä välityksillä ja tehoilla suoralla menee. Mutta vaikuttaa silti oudolta.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 11.06.12 - klo:18:10
Lainaus käyttäjältä: Teemu - 11.06.12 - klo:17:56
Siniset poikkiviivat on sektorimerkit ja ajolinjan värinä punainen tarkoittaa jarrutusta ja vihreä kiihdytystä.

Edit: punainen siis tarkoittaa vauhdin hidastumista jos tarkkoja ollaan.

Teemu

Miten musta tuntuu, että tuossa mun kuvassa kun on pääsuoralla 190 kph, niin siinä kohti on suurinpiirtein maaliviiva? Tuo sektori on kuitenkin huomattavasti aikaisemmin kuin maaliviiva.
Kun muistelen, niin kyllä maaliviivan jälkeen joudun nykäsemää vielä yhden pykälän lisää, että saa pääsuoralle vauhdit.

Tuo 190 kph on kyllä maksimivauhti, mitä pyörä näillä välityksillä ja tehoilla suoralla menee. Mutta vaikuttaa silti oudolta.
Teemu oli oikeassa. Turha pyristellä vastaan :) Piti oikein tsekkaa.

Nitrous

En jaksa alkaa temppuilemaan puhelimen ja tietokoneen välistä tiedonsiirtoo, joten kuva jää puuttumaan, mutta tässä Alastaron nopeudet:

Pääsuora: 228km/h (Pyörii välillä 226-231 riippuen kuinka kahvilanmutkan ulostulo onnistuu)
1. Mutka: 94km/h
Suora:     130km/h
2. mutka: 67km/h
Suora:     117km/h
3. mutka  62km/h
Suora:     176km/h
4. mutka  124km/h (nopee oikee)
Suora:     202km/h
5. mutka  50km/h (Las Palmas)
Suora:     188km/h
6. mutka  120km/h (Nopee vasuri
Suora:     193km/h
7. Mutka  63km/h (Lemminkäinen)
Suora:     124km/h
8. Mutka   66km/h
Suora:     127km/h (Ennen vikaa vasuria)
9. mutka   76km/h
Suora:      90km/h
10. mutka  42km/h (Kahvilanmutka)
Maaliviiva: 197km/h

Nämä 1:26.37 kierrokselta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

JTK

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 11.06.12 - klo:18:14
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 11.06.12 - klo:18:10
Lainaus käyttäjältä: Teemu - 11.06.12 - klo:17:56
Siniset poikkiviivat on sektorimerkit ja ajolinjan värinä punainen tarkoittaa jarrutusta ja vihreä kiihdytystä.

Edit: punainen siis tarkoittaa vauhdin hidastumista jos tarkkoja ollaan.

Teemu

Miten musta tuntuu, että tuossa mun kuvassa kun on pääsuoralla 190 kph, niin siinä kohti on suurinpiirtein maaliviiva? Tuo sektori on kuitenkin huomattavasti aikaisemmin kuin maaliviiva.
Kun muistelen, niin kyllä maaliviivan jälkeen joudun nykäsemää vielä yhden pykälän lisää, että saa pääsuoralle vauhdit.

Tuo 190 kph on kyllä maksimivauhti, mitä pyörä näillä välityksillä ja tehoilla suoralla menee. Mutta vaikuttaa silti oudolta.
Teemu oli oikeassa. Turha pyristellä vastaan :) Piti oikein tsekkaa.
Racechronon sivuilta löytyy radat ja kun valkkaa satelliittikuvan pohjaksi niin voi noita sektoreita hahmotella helpommin ruudun äärellä.

Hybridikuva tosin paljastaa valokuvan (epä)tarkkuuden.
Quot homines, tot sententiae.

jarska

Miten ton datan saikaan imutettua koneelle?(mulla on macin koneet, ei muista wintoosasta mitään)
Carbonilla on kuulemma tallessa mun Jurvan data kunhan saatais se kännystä ulos. :-[

murmela

Jos jotakuta kiinnostaa, niin voin opettaa käyttämään (molemmat ilmaisia) Performance Toolsia ja Circuit Toolsia oman ajon (ihan se perus RaceChronosta saatava 10Hz gepsidata riittää) datan tulkitsemiseen, jolloin näkee paremmin ne oman ajon virheet, ilman että tarvitsee verrata sitä kenenkään muun dataan.
Siinä vaiheessa kun näkee ne jutut, niin ymmärrtää kuinka paljon siitä datasta itse asiassa saa irti.
20e voisin pyytää vaivan palkkaa.
Esim juhannuskemorassa to, pe, la, su seuraava mahollisuus.
Tai orgin gotland ring koko viikko.
YV jos kiinnostaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.