Uusimmat

20 Vieraat, 0 Käyttäjiä

Alastaro-dataa

Aloittaja slowrider, 10.06.12 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 05.09.13 - klo:18:52
Jarruissa en heti pysty ottamaan 3.5 s pois, joten joutunemme tyytymään ~3.4 sekuntiin huomenna. Laskeppa nuorempana, paljo se kello sit iltapäivällä näyttää.

Nyt salille, aamulla Virttaalle  stoppie_gif
Jos sä viimeks Virttaalla  stoppie_gif siin kolmosen jarrumerkillä, niin ~3.4s pois siitä on = kippaat mopos just ennen (0.3s) kakkosen apeksii, eli tod näk jarrulla keula alta.  bike_leaning
Nopeutta siinä noin 69.5 kmh, kallistuskulma ennen kaatoa 51 astetta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

Ajoin kahdeksan 1:24 alkuista kierrosta eilen. Tämmöseen haarukkaan osui nopeudet.

Pääsuora        220-226
1. mutka         95-100
Suora              130-140
2. mutka          67-71
Suora              120-130
3. mutka          58-60
Suora              181-186
Nopee oikea     119-123
Suora              197-201
Las palmas      50-53
Suora              184-189
Nopee vasen   116-120
Suora              190-194
Lemminkäinen 59-63
Suora              130-135
Tupla oikea      64-66
Suora              129-134
vasen              75-78
Suora              82-92
Kahvila            40-44

Ja tältä se näyttää. Videon kierrosajat:
1:24.65
1:24.43
1:24.97
1:24.86

http://www.youtube.com/watch?v=hW2FRFHYzPg

mattipoeka

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 09.09.13 - klo:11:01
Ajoin kahdeksan 1:24 alkuista kierrosta eilen. Tämmöseen haarukkaan osui nopeudet.

Pääsuora        220-226
1. mutka         95-100
Suora              130-140
2. mutka          67-71
Suora              120-130
3. mutka          58-60
Suora              181-186
Nopee oikea     119-123
Suora              197-201
Las palmas      50-53
Suora              184-189
Nopee vasen   116-120
Suora              190-194
Lemminkäinen 59-63
Suora              130-135
Tupla oikea      64-66
Suora              129-134
vasen              75-78
Suora              82-92
Kahvila            40-44

Ja tältä se näyttää. Videon kierrosajat:
1:24.65
1:24.43
1:24.97
1:24.86

http://www.youtube.com/watch?v=hW2FRFHYzPg

Näyttää hassun rauhalliselta :D
Semmosta.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 09.09.13 - klo:11:01
Ja tältä se näyttää. Videon kierrosajat:
1:24.65
1:24.43
1:24.97
1:24.86

Viteo

Olen sanonut ennenkin ja sanon taas..
kauheen helpon näköistä, vakaata ja letkeetä menoa ja silti vauhtia mukavasti.
Tuota kun osais apinoida, ehkä joku kaunis päivä.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.09.13 - klo:12:37
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 09.09.13 - klo:11:01
Ja tältä se näyttää. Videon kierrosajat:
1:24.65
1:24.43
1:24.97
1:24.86

Viteo

Olen sanonut ennenkin ja sanon taas..
kauheen helpon näköistä, vakaata ja letkeetä menoa ja silti vauhtia mukavasti.
Tuota kun osais apinoida, ehkä joku kaunis päivä.

Ajaa vaan rauhallisesti, niin se näyttääkin rauhalliselta  :D Aika helpolta se tuntuukin ja parannettavaakin olis vaikka kuinka.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 09.09.13 - klo:12:45
Ajaa vaan rauhallisesti, niin se näyttääkin rauhalliselta  :D

Olen mää kokeillu mut siihen tulee pieni sivuvaikutus...kierrosaika tippuu 5-10 sekkaa. :D

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.09.13 - klo:13:12
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 09.09.13 - klo:12:45
Ajaa vaan rauhallisesti, niin se näyttääkin rauhalliselta  :D

Olen mää kokeillu mut siihen tulee pieni sivuvaikutus...kierrosaika tippuu 5-10 sekkaa. :D

Jos ei pysty ajamaan rennosti lähelle omia rataenkkoja, on ajamisen perustekniikassa jotain pahasti hukassa. Itseasiassa ne enkatkin pitäs pystyä ajamaan rennosti, mutta todellisuudessa se taitaa harvemmalta onnistua kun se eniten kovaa puristaminen tuntuu nopeammalta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

#307
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 09.09.13 - klo:12:45
Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.09.13 - klo:12:37
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 09.09.13 - klo:11:01
Ja tältä se näyttää. Videon kierrosajat:
1:24.65
1:24.43
1:24.97
1:24.86

Viteo

Olen sanonut ennenkin ja sanon taas..
kauheen helpon näköistä, vakaata ja letkeetä menoa ja silti vauhtia mukavasti.
Tuota kun osais apinoida, ehkä joku kaunis päivä.

Ajaa vaan rauhallisesti, niin se näyttääkin rauhalliselta  :D Aika helpolta se tuntuukin ja parannettavaakin olis vaikka kuinka.

Niinku varikolla juteltiin, niin on se kumma kuinka "kovaa" pystyy ajamaan vaikka ajaa iha päi hel***tiä. Ja siltä se tossa videolla näyttääkin.  :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.09.13 - klo:13:34
Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.09.13 - klo:13:12
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 09.09.13 - klo:12:45
Ajaa vaan rauhallisesti, niin se näyttääkin rauhalliselta  :D

Olen mää kokeillu mut siihen tulee pieni sivuvaikutus...kierrosaika tippuu 5-10 sekkaa. :D

Jos ei pysty ajamaan rennosti lähelle omia rataenkkoja, on ajamisen perustekniikassa jotain pahasti hukassa. Itseasiassa ne enkatkin pitäs pystyä ajamaan rennosti, mutta todellisuudessa se taitaa harvemmalta onnistua kun se eniten kovaa puristaminen tuntuu nopeammalta.

Juu, tuossa oli ripaus sarkasmia mukana ja tiedostan tän kyllä.
Iteasiassa ainoa rata, jolla tuli reilummin parannusta oli botnian lyhyt rata, jossa ajaminen tuntui enkka kiekalla tosi rennolta.
Jos pemari on kikkelin jatke niin tuolla kertaa tuntui mopo olevan käsien + jalkojen jatke ja tuntui kuin lentäisin radalla.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.09.13 - klo:13:39
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 09.09.13 - klo:12:45
Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.09.13 - klo:12:37
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 09.09.13 - klo:11:01
Ja tältä se näyttää. Videon kierrosajat:
1:24.65
1:24.43
1:24.97
1:24.86

Viteo

Olen sanonut ennenkin ja sanon taas..
kauheen helpon näköistä, vakaata ja letkeetä menoa ja silti vauhtia mukavasti.
Tuota kun osais apinoida, ehkä joku kaunis päivä.

Ajaa vaan rauhallisesti, niin se näyttääkin rauhalliselta  :D Aika helpolta se tuntuukin ja parannettavaakin olis vaikka kuinka.

Niinku varikolla juteltiin, niin on se on se kumma kuinka "kovaa" pystyy ajamaan vaikka ajaa iha päi hel***tiä. Ja siltä se tossa videolla näyttääkin.  :)

Näinhän se menee. Varmaan pari sekuntia sais vauhtia nostaa ettei enää olis varaa ajella tolle mistä nyt sattuu menemään :)

Ykkösmutkaankin olin sitten ajanut sen 100km/h vaikka muuta väitin. Ehtiihän siitäkin vielä ottaa sen 140km/h ennen kakkosmutkaa vaikkei kaasun kanssa riehukkaan.

slowrider

app:n pyynnöstä hi/low kuvaa (1.23.95):


murmela

Slowari pyys analyysii.

Ihan tavis perusongelmat:
Kaasulta jarrulle kestää vähän liian kauan
Jarruteho alussa jonkun verran liian pieni
Jarrut ennen vauhtimutkii lirutteluu
Ajolinja jarrussa liian suoraviivainen kohti mutkaa
Vauhti loppuu ennen apeksia
Kauhee hätä liian aikaisin kaasulle

Ja sit se kriittisin:
Apeksin jälkeen tuuppaat koko ajan lisää kaasua, vaikka mopo osoittaa ihan väärään suuntaan ja on maksimikallistuksessa.
Jolloin ajolinja apeksin jälkeen ihan liian pyöree, ja silti tuuppaat lisää kaasuu, etkä saa pyörää pystympään.
Ts oli vain ajan kysymys millon perä lähtee.

"Positiiviset":
Härvääminen on samanlaista joka mutkassa eli paketti pysyy kasassa.
Sen seurauksena tohon härväämiseen nähden ihan älytön kierrosaika.
Jarrun kevennys suht lineaarista.

Ja erityisesti:
Mopon hallinta avauksissa pakko olla todella hyvä koska oot tolla ajolla pysyny noinkin kauan pystyssä.
Ja noissa avauksissa heti apeksin jälkeen oot todellakin vetäny niin limitillä ku ikään vaan voi/ selkee ykköstila vs noi kaikki muut datat mitä oon koskaan nähny.
Ajallisesti se on hyvä asia, terveyden kannalta ei.


Sulle ei tod tarvi sanoo: WITTU HANAA!!! Avaukset on hallussa, harmi vaan ett ne menee päin hel****iä jarrussa/ajolinjassa/apeksissa sössimisen seurauksena.
Vähän ku viilaat jarrua ja jarrun ajolinjaa, ja pääset jarrulla sinne apeksiin, josta saat avattuu oikeeseen suuntaan, niin vetelet A-tason aikoja.
Sen verran iso reikä sul on päässä.

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Heino

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.09.13 - klo:13:08
Vähän ku viilaat jarrua ja jarrun ajolinjaa, ja pääset jarrulla sinne apeksiin, josta saat avattuu oikeeseen suuntaan, niin vetelet A-tason aikoja.

Miten niin "kun", eikös noi jo sellaisia olleet, jos SM-A:sta puhutaan?

murmela

Lainaus käyttäjältä: Heino - 13.09.13 - klo:13:13
Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.09.13 - klo:13:08
Vähän ku viilaat jarrua ja jarrun ajolinjaa, ja pääset jarrulla sinne apeksiin, josta saat avattuu oikeeseen suuntaan, niin vetelet A-tason aikoja.

Miten niin "kun", eikös noi jo sellaisia olleet, jos SM-A:sta puhutaan?

Ehdit jo unohtaa mitä aluksi luit?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Heino

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.09.13 - klo:13:17
Lainaus käyttäjältä: Heino - 13.09.13 - klo:13:13
Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.09.13 - klo:13:08
Vähän ku viilaat jarrua ja jarrun ajolinjaa, ja pääset jarrulla sinne apeksiin, josta saat avattuu oikeeseen suuntaan, niin vetelet A-tason aikoja.

Miten niin "kun", eikös noi jo sellaisia olleet, jos SM-A:sta puhutaan?

Ehdit jo unohtaa mitä aluksi luit?

Sen kohdan missä sanoit et Slowrider ajaa SM-A -tason aikoja oon unohtanu. Haluutko virkistää mun muistia?