Ok, nyt tulee hardcore-teoriakysymys. Kun nyt puhutaan aina että kaasu avataan vasta sitten, kun targetti on suoraan edessä, tarkoittaako tämä käytännössä mitä? Murmelaa kurmootin tän kysymyksen osalta jo viikonloppuna.
Tuossa kun katselin omaa alastaron dataa ja videoo, niin monesti nokka osoittaa vielä tyyliin ihan mihin sattuu kun lähden kaasua livuttamaan auki. Lopulta olen kannattareen vieressä ja siellä vasta saan mopon siihen suuntaan missä olen menossa ja kaasun nurin, kun linja levenee, eli varmaan ihan päin persettä... Yhtäkkiä katsoen ainut paikka missä nokka osoittaa targettiin kun lähden avaamaan on vain nopea oikea ja vasuri (4. ja 6.), mutta niissä survonkin kaasun käytännössä suoraan nurin.
Voisko joku loggerin omaava näyttää muutamasta mutkasta kuinka pitkä ajallisesti on se kuuluisa lineaarinen avaus? Jos nyt yhtään tän kans oon kartalla, niin avaus pitäis lähteä silloin kun heading on seuraavan mutkan inniin ja kaasu on täpöllä kun mopo saadaan lähes pystyyn. Eihän tuo voi olla pitkä aika.
Pitää nyt vähän teorisoida kun olen saanut itselle aikaan kaatopeikon kaatamatta mopoa ja epäilen jos Murmelalle näyttäis dataa niin se sanois että kaadan mopon 5 ratapäivän sisään.
Muutenkin tuntuu että taidan lähteä nostamaan mopoa pystyyn liian ajoissa, samalla tavoin kun pitää odottaa sitä targettia näkyviin, pitäisi kai olla niin kallellaan kuin sielu sietää että päästään ajoissa oikeeseen headingiin ja saadaan kioski liikkeelle.