Uusimmat

14 Vieraat, 1 Käyttäjä

Alastaro-dataa

Aloittaja slowrider, 10.06.12 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 17.09.14 - klo:18:52
että voisi eri päiviltä vertailla ajolinjoja.
Noissakin ku tuijottaa kiihtyvyyskäppyröitä, niin ne kertoo aika pitkälle millä tavalla ne eri päivien ajamiset on eronnu toisistaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.09.14 - klo:16:15
Vaikka alastaron radan pinta on aika paske, niin ykkösmutkan jarrussa mopo pysähtyy ku seinään jos vaan uskaltaa runtata jarrua kunnolla. Siin oon saanu maksimit jotain 1,45G, yleensä hyvällä kierroksella luokkaa 1,25-1,35G. Eli paaaaljon ois viel varaa kiristää, mutku ei osaa eikä uskalla.

Tuossa itsellä tulee raja jossain 1,5G nurkilla vastaan kun ilmeisesti radan epätasaisuuksisa johtuen keula pohjaa sen verran rajusti että pyörä alkaa elää liikaa ja eläminen kasvaa jos ei hellitä jarrusta. Vauhtia noissa joku 225+ Sitten taas jos tulee jarrupaikalle ihan mummoillen, niin jossain 1,3G maksimeilla ei tapahdu oikeastaan mitään. Toi on ainoa paikka missä muutenkaan ongelmia pohjaamisen kanssa. Jarrumerkkin sen verran ajoissa ettei pieni jarrun kevennys edes aiheuta linjan leveeksi menoa  facepalm

Löytyyköhän tuohon tasaisempaa linjaa jarruttaa vai mitenköhän kovempaa jarruttavat saa tuon kohdan hanskattua? Jarruttavat vaan sen verran myöhemmin ettei aloituspaikalle osu liikaa röykkyjä?

Juha_K

#452
Selasin tänään Bike lehteä ja siinä oli jarruista asiaa. Jos en nyt ihan väärin muista niin täällä on porukalla jarrut kunnossa kun hidastuvuus on suurempi kuin WSBK kuskeilla. :)

Esim. Mugellossa MotoGP kuskeilla on "vaan" 1.6G http://motogp.brembo.com/index.php?option=com_content&view=article&id=37&Itemid=234&lang=en
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 17.09.14 - klo:21:34
Selasin tänään Bike lehteä ja siinä oli jarruista asiaa. Jos en nyt ihan väärin muista niin täällä on porukalla jarrut kunnossa kun hidastuvuus on suurempi kuin WSBK kuskeilla. :)

Esim. Mugellossa MotoGP kuskeilla on "vaan" 1.6G http://motogp.brembo.com/index.php?option=com_content&view=article&id=37&Itemid=234&lang=en
Ootko ihan varma?
http://motogp.brembo.com/index.php?option=com_content&view=article&id=33&Itemid=230&lang=en
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.09.14 - klo:22:07
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 17.09.14 - klo:21:34
Selasin tänään Bike lehteä ja siinä oli jarruista asiaa. Jos en nyt ihan väärin muista niin täällä on porukalla jarrut kunnossa kun hidastuvuus on suurempi kuin WSBK kuskeilla. :)

Esim. Mugellossa MotoGP kuskeilla on "vaan" 1.6G http://motogp.brembo.com/index.php?option=com_content&view=article&id=37&Itemid=234&lang=en
Ootko ihan varma?
http://motogp.brembo.com/index.php?option=com_content&view=article&id=33&Itemid=230&lang=en
Ja tulipa mieleen sellainenkin, että tossa kauden aikana aika moni kuski mietti jotta pitäiskö löysentää menovaimennusta/jousia/ilmajousta keulasta, kun keula ei käytä koko joustomatkaansa (vaikka painaumat ja esijännitykset on ns tontilla).
Mulla oli niille vakiovastauksena "opettele jarruttamaan kovempaa".
Varsinkin sileällä radalla se keulan joustomatkan käyttämättömyys kertoo aika onnettomasta jarrutehosta.
Sit taas jollain pomppusella radalla keula käyttää koko joustomatkansa, ja kuski on tyytyväinen, vaikka ei tajua mistä se todellisuudessa johtuu.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

Dashware testailua. Kevät lähestyy kun tämmösiä jaksaa vääntää.

http://www.youtube.com/watch?v=Hda1vCk65Z0

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 03.03.15 - klo:00:33
Dashware testailua. Kevät lähestyy kun tämmösiä jaksaa vääntää.

http://www.youtube.com/watch?v=Hda1vCk65Z0
Pääsitkö yli kahteen sekuntiin 100% kaasulla? Tuolla toisaalla kun kerrottiin, että sillä määrällä kuulema mennään tonnarilla jo alla 1:20. ;)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

slowrider

Minä selkeästi sit paikkaan kaasulla kädettömyyttä kun kaasu auki reilusti enemmän, mutta yli 1.20 menee :)

Harmi kun winukan uudelleenasennuksessa hävisi loggerin data eikä suostu uudelleenasennetulla ohjelmalla enää siirtämään tikulta noita tietoja ohjelnaan, eli en tarkempia sekunttimääriä osaa sanoa

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.03.15 - klo:07:27
Pääsitkö yli kahteen sekuntiin 100% kaasulla? Tuolla toisaalla kun kerrottiin, että sillä määrällä kuulema mennään tonnarilla jo alla 1:20. ;)

Ei jaksa laskea itsestäänselvyyksiä, mutta piti kuitenkin kaivella vanhoja ja sieltä näkyi että yli 3s on ollut kaasu "pohjassa" 1:28 ajoilla. :) Nyt menee aika paljon enemmän, lähempänä 10s kuin 2s? Sekin on RaceDACin vika ja tuollahan tästäkin hommasta tuli joskus kirjoitettua: http://www.mprata.fi/index.php?topic=57.msg15177#msg15177

Mun mopolla on muutenkin helppo ajaa kaasupohjassa kun mopo ei keuli tai tee muutakaan häiritsevää. Varsinkin kun ajelee tuollai rauhallisesti kaukana pidon rajoista :)

murmela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 03.03.15 - klo:10:23
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.03.15 - klo:07:27
Pääsitkö yli kahteen sekuntiin 100% kaasulla? Tuolla toisaalla kun kerrottiin, että sillä määrällä kuulema mennään tonnarilla jo alla 1:20. ;)

Ei jaksa laskea itsestäänselvyyksiä, mutta piti kuitenkin kaivella vanhoja ja sieltä näkyi että yli 3s on ollut kaasu "pohjassa" 1:28 ajoilla. :) Nyt menee aika paljon enemmän, lähempänä 10s kuin 2s? Sekin on RaceDACin vika ja tuollahan tästäkin hommasta tuli joskus kirjoitettua: http://www.mprata.fi/index.php?topic=57.msg15177#msg15177

Mun mopolla on muutenkin helppo ajaa kaasupohjassa kun mopo ei keuli tai tee muutakaan häiritsevää. Varsinkin kun ajelee tuollai rauhallisesti kaukana pidon rajoista :)

Pistä kaasunasento ja kierrosluku käppyröinä ruutuun, kiits.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: murmela - 03.03.15 - klo:15:15
Pistä kaasunasento ja kierrosluku käppyröinä ruutuun, kiits.

Käppyrä pornoa murmelalle:
https://www.youtube.com/watch?v=CjJAO7WXjug

murmela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 03.03.15 - klo:17:03
Lainaus käyttäjältä: murmela - 03.03.15 - klo:15:15
Pistä kaasunasento ja kierrosluku käppyröinä ruutuun, kiits.
Käppyrä pornoa murmelalle:
Pist video julkiseks, kiits, ettei mee iha priva-läähättelyks.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: murmela - 03.03.15 - klo:17:09
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 03.03.15 - klo:17:03
Lainaus käyttäjältä: murmela - 03.03.15 - klo:15:15
Pistä kaasunasento ja kierrosluku käppyröinä ruutuun, kiits.
Käppyrä pornoa murmelalle:
Pist video julkiseks, kiits, ettei mee iha priva-läähättelyks.
Muutettu julkiseksi.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 03.03.15 - klo:17:18
Muutettu
Sullakin näyttää ääni menevän epäsynkkaan noissa videoissa. Korjaamisessa kestää 5-10 sekunttii:
http://www.mprata.fi/index.php?topic=972.msg31300#msg31300
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 03.03.15 - klo:09:56
Minä selkeästi sit paikkaan kaasulla kädettömyyttä kun kaasu auki reilusti enemmän, mutta yli 1.20 menee :)

Harmi kun winukan uudelleenasennuksessa hävisi loggerin data eikä suostu uudelleenasennetulla ohjelmalla enää siirtämään tikulta noita tietoja ohjelnaan, eli en tarkempia sekunttimääriä osaa sanoa

Murmelan ohjeilla sain datan näkyyn. Kyllä oikein muistin, eli on se kaasukapula auki ajoittain. Aika tosin oli tuossa yli 1.20 :) (kelt=kaasukapula, Sininen=läpät ja vihreä=kiekat)