Alastaro-dataa

Aloittaja slowrider, 10.06.12 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 30.10.12 - klo:07:55
Kysy onko Murmelalla toi data tallessa. Multa hukku käytännössä kaikki data kun puhelimen muisti sano sopimuksen irti. Jos data on tallessa, voisin jopa itekin sitä ihmetellä.
Pistin sulle privalla ne mitä löyty.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 30.10.12 - klo:11:46
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 30.10.12 - klo:07:55
Kysy onko Murmelalla toi data tallessa. Multa hukku käytännössä kaikki data kun puhelimen muisti sano sopimuksen irti. Jos data on tallessa, voisin jopa itekin sitä ihmetellä.
Pistin sulle privalla ne mitä löyty.

Kiitokset. Duuniluurista löysinkin vielä yhden setin. (Ainut tallessa oleva): 1:24.8 oli siinä paras, joten sentään jotain ihmeteltävää on tähän talvellekin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Jääkone

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 30.10.12 - klo:13:09
Lainaus käyttäjältä: murmela - 30.10.12 - klo:11:46
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 30.10.12 - klo:07:55
Kysy onko Murmelalla toi data tallessa. Multa hukku käytännössä kaikki data kun puhelimen muisti sano sopimuksen irti. Jos data on tallessa, voisin jopa itekin sitä ihmetellä.
Pistin sulle privalla ne mitä löyty.

Kiitokset. Duuniluurista löysinkin vielä yhden setin. (Ainut tallessa oleva): 1:24.8 oli siinä paras, joten sentään jotain ihmeteltävää on tähän talvellekin.


Onko toi .vbo muodossa?  Jos viitsit pistää omia kiekkojas jakoon niin heitä mulle se kiekka vaikka yv:lla (ettei tarvis pelkkää omaa räpellyksestä pelkästään tarvi vetää johtopäätöksiä  :) )

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Jääkone - 03.11.12 - klo:19:06
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 30.10.12 - klo:13:09
Lainaus käyttäjältä: murmela - 30.10.12 - klo:11:46
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 30.10.12 - klo:07:55
Kysy onko Murmelalla toi data tallessa. Multa hukku käytännössä kaikki data kun puhelimen muisti sano sopimuksen irti. Jos data on tallessa, voisin jopa itekin sitä ihmetellä.
Pistin sulle privalla ne mitä löyty.

Kiitokset. Duuniluurista löysinkin vielä yhden setin. (Ainut tallessa oleva): 1:24.8 oli siinä paras, joten sentään jotain ihmeteltävää on tähän talvellekin.


Onko toi .vbo muodossa?  Jos viitsit pistää omia kiekkojas jakoon niin heitä mulle se kiekka vaikka yv:lla (ettei tarvis pelkkää omaa räpellyksestä pelkästään tarvi vetää johtopäätöksiä  :) )

Muistin vihdoin ja viimein kaivaa tämän esille. Siitä vaan liitettä ihmettelemään.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

rranta

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.07.13 - klo:10:28
Lainaus käyttäjältä: rranta - 10.07.13 - klo:10:11
^ oisit Nitrous laittanu omat tuohon listaan kans...

Mulla hajos viime syksynä muisti sillosesta uurista ja about kaikki data katos. Jäljellä vanhassa duuniluurissa on joku 1:13.9 kierros Kemorasta ja 1:24.8 Alastarosta, mutta niistä nyt ei hirveästi iloa ole. Voin tietty kaivella sen Kemoran esille jos se jonkun mieltä lämmittää.
Jos jaksat tee tuommonen samanlainen Alastarosta, jos joskus sinne innostus ois jotain apuja mihin vertailla. Jos sinä tai joku muu viittis, vois olla Botniasta ja Motoparkista kans hyötyä.
Jos Alastaroon lähen pittää saaha joku kokenu kettu eelle yhellä käjellä ajamaan alakuun, niin pääsis vauhtiin. Nyt ku tuo App on toipilaana niin taija muita Alastaromiehiä oikein tuntia, että kehtais kysyä.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: rranta - 10.07.13 - klo:10:43
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.07.13 - klo:10:28
Lainaus käyttäjältä: rranta - 10.07.13 - klo:10:11
^ oisit Nitrous laittanu omat tuohon listaan kans...

Mulla hajos viime syksynä muisti sillosesta uurista ja about kaikki data katos. Jäljellä vanhassa duuniluurissa on joku 1:13.9 kierros Kemorasta ja 1:24.8 Alastarosta, mutta niistä nyt ei hirveästi iloa ole. Voin tietty kaivella sen Kemoran esille jos se jonkun mieltä lämmittää.
Jos jaksat tee tuommonen samanlainen Alastarosta, jos joskus sinne innostus ois jotain apuja mihin vertailla. Jos sinä tai joku muu viittis, vois olla Botniasta ja Motoparkista kans hyötyä.
Jos Alastaroon lähen pittää saaha joku kokenu kettu eelle yhellä käjellä ajamaan alakuun, niin pääsis vauhtiin. Nyt ku tuo App on toipilaana niin taija muita Alastaromiehiä oikein tuntia, että kehtais kysyä.

Jos oot 16. päivä tulossa orgin päiville, voin sulle linjaa vetää. Vauhti ei takuulla päätä huimaa, koska olen ajanut tälle kesällä yhteensä 20 kierrosta.
Alastarossa on vähemmän sektoreita, mutta tämmönen siitä tuli:
25.89 + 29,28 +29,67 = 1:24.83

Liitteenä sama .vbo muodossa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

rranta

10.07.13 - klo:11:37 #126 Viimeisin muokkaus: 11.07.13 - klo:10:53 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.07.13 - klo:10:57
Lainaus käyttäjältä: rranta - 10.07.13 - klo:10:43
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.07.13 - klo:10:28
Lainaus käyttäjältä: rranta - 10.07.13 - klo:10:11
^ oisit Nitrous laittanu omat tuohon listaan kans...

Mulla hajos viime syksynä muisti sillosesta uurista ja about kaikki data katos. Jäljellä vanhassa duuniluurissa on joku 1:13.9 kierros Kemorasta ja 1:24.8 Alastarosta, mutta niistä nyt ei hirveästi iloa ole. Voin tietty kaivella sen Kemoran esille jos se jonkun mieltä lämmittää.
Jos jaksat tee tuommonen samanlainen Alastarosta, jos joskus sinne innostus ois jotain apuja mihin vertailla.

Jos oot 16. päivä tulossa orgin päiville, voin sulle linjaa vetää. Vauhti ei takuulla päätä huimaa, koska olen ajanut tälle kesällä yhteensä 20 kierrosta.
Alastarossa on vähemmän sektoreita, mutta tämmönen siitä tuli:
25.89 + 29,28 +29,67 = 1:24.83

Liitteenä sama .vbo muodossa.
Ens viikolla on pyörän huoltoa ohjelmassa (magneetonkopan tiivisteen vaihto ym). Ajamaan vasta kahden viikon päästä. Alastaroon lähtisin kyllä mielellään, vaan on kaukasin rata täältä. Motopark ja Botnia on vuorossa ens kuun alussa, sinne on jo päivät varattuna. Jospa pääsis Alastaroon tälle kessää vielä. Huutelen sitte vetoapua täältä foorumilta.

jarska

Murmis hanipuppelin ehdotuksesta tein omat topicit eri ratojen datoista.

Nyt löytyy Alastaro-dataa, Kemora-dataa, Botnia-dataa, Motopark-dataa ja Ahvenisto-datat omista ketjuistaan.

murmela

23.07.13 - klo:23:00 #128 Viimeisin muokkaus: 23.07.13 - klo:23:06 käyttäjältä murmela
Cat halusi päänsä vadille, kohteena alastaron kierros aikaan 1:27,44.

Aluksi pääpiirteittäin:
Jarrurutiini tommoseks pojanklopiks on jo puoliksi kadehdittavaa. Varsinkin kun se ajaa käytännössä samanlaisella vanhalla paskalullalla kuin mitä mun kiulu on.
Toki jarruissa on paljon parannettavaa, mutta ne kymmenet datat mitä mä olen nähnyt kymmeniltä eri kuskeilta ei edes noissa vauhdeissa ole ollu lähelekkään samalla tasolla.
Jo ennen ku mä sain ton ekan datan catilta, mä olin sitä mieltä että tosta junnusta tulee viel oikeesti nopee. Jos vaan kiinnostus riittää. Eihän sitä koskaan tiedä mitä sattuu ja tapahtuu.
Ja jarrut nimenomaan on se mikä erottaa kuskit ja kuskit.

Mutkanopeudet samoin on sielä päin. Suuria parannuksia ei niissä ole varaa enää tehdä. Toki kokemattomuudesta johtuen, eli rutiinin puutteesta, ajo seilaa välillä vähän sielä sun täällä. Samoin jarrujen osuminen tai vituilleen meno näkyy heti mutkanopeuksissa.

Avauksissa näkyy ehkä eniten hätäilyä ja sekoilua. Helpoista mutkista avaukset on ok. Mutta heti jos jarru ja sen johdosta ajolinja kusee, niin kaasu on sohlaamista. Samoin esim kikkamutkan avaus on ihan räpeltämistä.Ts jos on vaikee mutka, niin palaset ei natsaa ollenkaan. Toki paskalla mopolla on varsinkin siinä iso haaste, mutta tekijämies hanskais senkin.

Sit mutka by mutka.

Ykkösen täyskaasulta täysjarrulle, sekunti (abaut joka mutkassa sama aika kaasulta jarrulle), nojoo, sais olla enintään puolet siitä. Maksimi 1.2G, vois olla jopa 1.6G, koska vauhtia jarrumerkillä 207 kmh. Lisää ätäkkiä vaan, niin voi siirtää jarrumerkkiä 20-30 m. Lineaarisuus apeksiin jopa loistava. Apeksinopeus 102.
Ajolinja osuu, avaus ok, enemmänkin vois avata, varsinki ennen jarrua, 1-2 suoranopeus 133.
Kakkosen jarru 0.8G harrastelijaks ok. Kaipaa lisää ätäkkiä. Lineaarisuus loistava. Avauksessa; käännä kaasu suoraviivaisemmin pohjaan. Nyt jäät puolessavälissä kaiveleen persettä. Suoranopeus 120.
Kolmosen jarru pahinta arpomista. Jarrumerkki perseellään, ätäkki puuttuu, teho puuttuu, moottorijarrulla liruttelua tupexiin. Ajolinja ihan liian pyöreä. Hukkuu puol sekkaa pelkästään odotteluun.
Ja sit hätäsössisavaus. Kaasulla leveeks, ja taas odotteluu ett saa käännettyy ja avattuu uusiks.
Nelosen jarru sais olla tuplasti terävämpi, mut se on vaativa paikka. Apeksinopeus 126. Palmasin jarrumerkillä 185. Alotustehoo puuttuu reilusti. Muutenki vähä arpomista ku vissiin huomasit ett merkki aikasessa. Ajolinja seivattu, ja avaus bueno.
Vitosen (vauhtivasuri) jarru perus onneton liru. Kaipaa tuplatehoo. Apeksi 128.
Lemmikäisen jarru osuu 50-60 ok, kaipaa lisää alotustehoo, niin vois siirtää merkkii paljonkin. Joudut löysäämään ku huomaat ett vauhti loppuu.
Kasin jarru ok, mut ihan liian aikasessa. Moottorijarrulla lirutteluu.
Kikkamutkassa kolme erillistä avausta = kolme mahollisuutta keula/perä alta/hi-sider. Ei noin. Yks lineaarinen avaus riittää.
Viimesen vasurin jarru arpomista ja teho puuttuu.
Viimenen jarru tyypillinen 50% liruttelu. Ja arpomista, ja hätäkaasu, ja linjaa leveeks.

Sun ajaminen on vähä samanlaista ku jarskan kiimanen sohlaaminen brembojen kanssa. Mutta siltikin. Näyttää toimivan sulla. Eli jatka samaa linjaa. Kyl se kokemuksen tuoma rutiini ja rauhoittuminen sieltä sit joskus tulee.

Liitteenä jarrukäppyrä. Veikkaisin ett ne jotka datasta jotain ymmärtää, näkee heti tosta käppyrästä ett suunta on oikee.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Cat

24.07.13 - klo:06:29 #129 Viimeisin muokkaus: 24.07.13 - klo:06:33 käyttäjältä Cat
Ja uskallan väittää, että seuraavalla kerralla on paremmin. Tämä oli nyt ensimmäinen kerta kun ajoin alastarossa "lujaa" vrt. edelliseen. Eli kerralla meni 1.33,3 --> 1.27,4 (optimi 1.25,6) niin jarrumerkit vaihteli koko ajan.

Ens kerralla oon vähän jo paremmin hajuilla jarruista, ja teen muutoksia pyörän kulkuasentoon.

Ja avauksiin liittyen, niiin mulla oli keulimisongelmia aika paljon, mutta sain ne kuriin siirtämällä painoa etee kiihdytyksissä. Kakkosmutkan, kolmosmutkan, palmasista kiihdytys niin keula repi ilmaan. Ei revi enää.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Cat - 24.07.13 - klo:06:29
Ja uskallan väittää, että seuraavalla kerralla on paremmin. Tämä oli nyt ensimmäinen kerta kun ajoin alastarossa "lujaa" vrt. edelliseen. Eli kerralla meni 1.33,3 --> 1.27,4 (optimi 1.25,6) niin jarrumerkit vaihteli koko ajan.

Ens kerralla oon vähän jo paremmin hajuilla jarruista, ja teen muutoksia pyörän kulkuasentoon.

Ja avauksiin liittyen, niiin mulla oli keulimisongelmia aika paljon, mutta sain ne kuriin siirtämällä painoa etee kiihdytyksissä. Kakkosmutkan, kolmosmutkan, palmasista kiihdytys niin keula repi ilmaan. Ei revi enää.

Palmasissa ja Kahvilassa tuppaa keulimaan jos avaus ei ala kun mopo on kunnolla kallellaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.07.13 - klo:12:25
Lainaus käyttäjältä: Cat - 24.07.13 - klo:06:29
Ja uskallan väittää, että seuraavalla kerralla on paremmin. Tämä oli nyt ensimmäinen kerta kun ajoin alastarossa "lujaa" vrt. edelliseen. Eli kerralla meni 1.33,3 --> 1.27,4 (optimi 1.25,6) niin jarrumerkit vaihteli koko ajan.

Ens kerralla oon vähän jo paremmin hajuilla jarruista, ja teen muutoksia pyörän kulkuasentoon.

Ja avauksiin liittyen, niiin mulla oli keulimisongelmia aika paljon, mutta sain ne kuriin siirtämällä painoa etee kiihdytyksissä. Kakkosmutkan, kolmosmutkan, palmasista kiihdytys niin keula repi ilmaan. Ei revi enää.

Palmasissa ja Kahvilassa tuppaa keulimaan jos avaus ei ala kun mopo on kunnolla kallellaan.

Saapa tuo hiukan keuliakkin. Nappiin mennessä kevyessä matalaliidossa kolmosen vaihtoon asti. Yllä kuitenkin tarkoitettaneen rajumpaa keulimista.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.07.13 - klo:12:25
Lainaus käyttäjältä: Cat - 24.07.13 - klo:06:29
Ja uskallan väittää, että seuraavalla kerralla on paremmin. Tämä oli nyt ensimmäinen kerta kun ajoin alastarossa "lujaa" vrt. edelliseen. Eli kerralla meni 1.33,3 --> 1.27,4 (optimi 1.25,6) niin jarrumerkit vaihteli koko ajan.

Ens kerralla oon vähän jo paremmin hajuilla jarruista, ja teen muutoksia pyörän kulkuasentoon.

Ja avauksiin liittyen, niiin mulla oli keulimisongelmia aika paljon, mutta sain ne kuriin siirtämällä painoa etee kiihdytyksissä. Kakkosmutkan, kolmosmutkan, palmasista kiihdytys niin keula repi ilmaan. Ei revi enää.

Palmasissa ja Kahvilassa tuppaa keulimaan jos avaus ei ala kun mopo on kunnolla kallellaan.

Tai sit se on seurausta just siitä. Avaa aikasin, liikaa, leveeks, tasakaasu, kääntö, mopo pystyyn, ruoska, keulii.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Cat

Kyseessä nimenomaan liika keuliminen, esim kolmosesta olis menny yhessä kiihdytyksessä kokemattommalla paskat housuun, mutta koska olen tuota keulimista katupyörillä harrastellellut vähän liikaa, niin annoin soida vaan.

kakkosen kiihtyksessäkin saa olla tarkkana ku porkkana

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Cat - 24.07.13 - klo:17:20
Kyseessä nimenomaan liika keuliminen, esim kolmosesta olis menny yhessä kiihdytyksessä kokemattommalla paskat housuun, mutta koska olen tuota keulimista katupyörillä harrastellellut vähän liikaa, niin annoin soida vaan.

kakkosen kiihtyksessäkin saa olla tarkkana ku porkkana

Tosta keulimisesta sen verran, että onko sulla paljoa varaa tuoda takarengasta taakse päin? Tai onko takaiskarissa jotain harmia?
Kyllä mullakin edellinen pyörä keuli ja kohtuu herkästi, mutta en oo niin ärhäkkää 600:sta vielä kokeillu, jolla tuo ois todellinen ongelma,
kun ei se ex. suzukissakaan pienellä ajotyylimuutoksella pahasti häirinnyt.

Powered by EzPortal