Tällä kertaa analyysin kohteena oma alastaro 24.58 vs wehnän 21.33. Molemmat ajettu aika samanlaisilla bimmereillä(?). Ikävä kyllä wehnän datassa ei ole jarrupainetta, joten sen osalta joutuu menemään old skool tyyliin lähinnä pitkittäiskiihtyvyyden avulla.
Wehnällä pääsuoralla 232, mulla 224.
Tod näk siitä syystä että mulla tavotteena oli tehostaa jarrun alotusta ja siirtää merkkiä, sössin ykkösen apeksinopeudeksi 94, w104, jarrussa häviän 0.15s. Lineaarisuus ihan ok. Alkutehossa häviän wehnälle 11.5 vs 13.25 m/s2. Maksimi vois olla jotain 16 tossa pääsuoran jarrussa.
Ja muutoinkin, aina kun häviän jarrussa, johtuu pääasiassa aloitustehon puutteesta.
Avauksessa onkin sit ongelmana se ett kusiaisella olen tottunut siihen ett kaasuu saa surutta tahkota niin paljo ku haluaa, mut ehhei, ei käy bimmerillä.
Eli avaukset on sen takia ihan hakusessa ton bemarin kans. Alku menee ihan ok, mut siin vaihees ku rupee tapahtuun, mun kaasun käyttö on ihan liian varovaista, ja avaus loppuu siihen.
1-avauksessa häviän wehnälle 0.3s, suoranopeus 130 vs 140 kmh.
2-jarrussa mulla loppuu vauhti liian aikasin. Häviän 0.4s. Apeksit 73 vs 73, mulla vaan apeksi ihan väärässä paikassa. Mutta siitä syystä avauksessa +-0s, vaikka 115vs122.
3-jarrussa turpiin huolella, 0.4s, 62vs67. Apeksi väärässä paikassa taas, joten avauksessa +-0, 178vs186.
4-jarrussa +-0, 134vs129, avauksessa 0.1s, 194vs202.
Palmas-jarru turpiin 0.5s, loppuu vauhti, 58vs61, avaus +-0 koska sössin jarrun, 184vs194.
6-jarru +-0, 132vs125, sössin linjan leveeks, avauksessa 0.15s, 180vs198.
Lemminkäinen-jarru 0.35s, 70vs68, avaus +-0, 127vs136.
Kikka-jarru 0.3s, 68vs74, avaus 0.15s, 120vs133.
Vasuri-jarru 0.3s, 80vs84, avaus +-0, 88vs93.
Kahvila-jarru 0.2s, 48vs52, avaus 0.3s.
Erittäin huomionarvoinen seikka on se että datan mukaan mun ajolinja on 57 metriä pidempi kuin wehnän. Jo yksistään se, mun keskinopeuden ollessa 117, tarkoittaa kierrosajassa noin 1.75 sekunttia.
CBR250:llä huomasin että jos jättää metrin rataa apeksiin, se oli reilun sekunnin menetys kierroksella.
Eli edelleen on varmaankin apeksissa liikaa tilaa. Tosin ajaminen on muutenkin hakusella joten joskus ois hyväkin olla sitä marginaalia...
Ja loppuun muutama käppyrä.