Alastaro-dataa

Aloittaja slowrider, 10.06.12 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 28.08.13 - klo:21:34
Niin, sä et tavoittele kierrosaikaa... senhän kaikki tietää. Sekä haluat ajella turvallisesti, kehittää omaa ajoasi. Kummasti niitä "uusi enkka!" huudahduksia kuitenkin vaan kuuluu ja mun mielestä tuolla ajomäärällä sen ennätyksen pitäis olla jo jotain ihan muuta. Kunhan vaan totean, ei siis tartte ottaa itteensä.

Hähä, tuonkin ("uusi enkka!") teen siis "väärin".
Juu, en ole ottanut sun jutuista itseeni, sen jälkeen kun ensi-hämmästyksestä 2007 selvisin. Silloinkaan en ottanut itseeni, mutta hetken aikaa kyllä kieltämättä ihmettelin wtf...
Noh, (väärin)oppia ikä kaikki. :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.08.13 - klo:21:50
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 28.08.13 - klo:21:34
Niin, sä et tavoittele kierrosaikaa... senhän kaikki tietää. Sekä haluat ajella turvallisesti, kehittää omaa ajoasi. Kummasti niitä "uusi enkka!" huudahduksia kuitenkin vaan kuuluu ja mun mielestä tuolla ajomäärällä sen ennätyksen pitäis olla jo jotain ihan muuta. Kunhan vaan totean, ei siis tartte ottaa itteensä.

Hähä, tuonkin ("uusi enkka!") teen siis "väärin".
Juu, en ole ottanut sun jutuista itseeni, sen jälkeen kun ensi-hämmästyksestä 2007 selvisin. Silloinkaan en ottanut itseeni, mutta hetken aikaa kyllä kieltämättä ihmettelin wtf...
Noh, (väärin)oppia ikä kaikki. :)

Oli silloin se "wtf" tälläkin puolella aika iso ja samalla puolen taisi silloinkin olla muutama muu, eivät vaan ole olleet yhtä suorasukaisia ilmaisunsa kanssa kuin mitä minä olen.

Enkä mä missään ole sanonut, että sä tuon(kin) väärin tekisit.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 28.08.13 - klo:22:09
Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.08.13 - klo:21:50
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 28.08.13 - klo:21:34
Niin, sä et tavoittele kierrosaikaa... senhän kaikki tietää. Sekä haluat ajella turvallisesti, kehittää omaa ajoasi. Kummasti niitä "uusi enkka!" huudahduksia kuitenkin vaan kuuluu ja mun mielestä tuolla ajomäärällä sen ennätyksen pitäis olla jo jotain ihan muuta. Kunhan vaan totean, ei siis tartte ottaa itteensä.

Hähä, tuonkin ("uusi enkka!") teen siis "väärin".
Juu, en ole ottanut sun jutuista itseeni, sen jälkeen kun ensi-hämmästyksestä 2007 selvisin. Silloinkaan en ottanut itseeni, mutta hetken aikaa kyllä kieltämättä ihmettelin wtf...
Noh, (väärin)oppia ikä kaikki. :)

Oli silloin se "wtf" tälläkin puolella aika iso ja samalla puolen taisi silloinkin olla muutama muu, eivät vaan ole olleet yhtä suorasukaisia ilmaisunsa kanssa kuin mitä minä olen.

Enkä mä missään ole sanonut, että sä tuon(kin) väärin tekisit.

wtf. oli aika iso, kun kattelin parjan_fin menoa Motoparkissa. Oli aika kyytiä  :D

Onko Janilla Alastarosta RaceChronolla otettuja sektoreita? Näkis vähän, että missä jään tonnisella kaikkein eniten, vai tuleeko tasaisesti takkiin joka puolella?

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 29.08.13 - klo:08:59
Onko Janilla Alastarosta RaceChronolla otettuja sektoreita? Näkis vähän, että missä jään tonnisella kaikkein eniten, vai tuleeko tasaisesti takkiin joka puolella?

On mulla niiltä kauden kahdelta ekalta päivältä, mutta niissä ei ajat ole mitään kummoisia, muistaakseni 1:25 -alkuisia ekalta päivältä ja toiselta 1:24,8... Eli niistä ei varmaankaan paljoa lämpöä kenellekään ole.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 29.08.13 - klo:09:32
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 29.08.13 - klo:08:59
Onko Janilla Alastarosta RaceChronolla otettuja sektoreita? Näkis vähän, että missä jään tonnisella kaikkein eniten, vai tuleeko tasaisesti takkiin joka puolella?

On mulla niiltä kauden kahdelta ekalta päivältä, mutta niissä ei ajat ole mitään kummoisia, muistaakseni 1:25 -alkuisia ekalta päivältä ja toiselta 1:24,8... Eli niistä ei varmaankaan paljoa lämpöä kenellekään ole.

Just hyviä aikoja vertailuun. 1.25.4 itsellä, joten näkis vähän että missä on eniten nipistettävää. Talven ehtii sitten hautoa ajolinjoja ja seurata tulevat 38 sivua Alastarovääntöä. Sitten vaan heti keväästä 23.xx

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 29.08.13 - klo:10:12
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 29.08.13 - klo:09:32
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 29.08.13 - klo:08:59
Onko Janilla Alastarosta RaceChronolla otettuja sektoreita? Näkis vähän, että missä jään tonnisella kaikkein eniten, vai tuleeko tasaisesti takkiin joka puolella?

On mulla niiltä kauden kahdelta ekalta päivältä, mutta niissä ei ajat ole mitään kummoisia, muistaakseni 1:25 -alkuisia ekalta päivältä ja toiselta 1:24,8... Eli niistä ei varmaankaan paljoa lämpöä kenellekään ole.

Just hyviä aikoja vertailuun. 1.25.4 itsellä, joten näkis vähän että missä on eniten nipistettävää. Talven ehtii sitten hautoa ajolinjoja ja seurata tulevat 38 sivua Alastarovääntöä. Sitten vaan heti keväästä 23.xx

Mä tonkasen pari kierrosta sieltä ja laitan sulle mailiin jossain vaiheessa. Kelpaako .vbo muodossa?
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

jarska

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 29.08.13 - klo:10:15
Mä tonkasen pari kierrosta sieltä ja laitan sulle mailiin jossain vaiheessa. Kelpaako .vbo muodossa?

Olis kyllä kiva saada myös ihan näkyville, jos suinkin?
Voin antaa mjurmelalle 38 sivun jäähyn siksi aikaa. :D

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: jarska - 29.08.13 - klo:10:17
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 29.08.13 - klo:10:15
Mä tonkasen pari kierrosta sieltä ja laitan sulle mailiin jossain vaiheessa. Kelpaako .vbo muodossa?

Olis kyllä kiva saada myös ihan näkyville, jos suinkin?
Voin antaa mjurmelalle 38 sivun jäähyn siksi aikaa. :D

Ei taida kehdata moisia kierroksia laittaa esille, kun oli tosiaan kaksi ekaa ratapäivää tälle kesää pitkän tauon jälkeen, niin on ihan satavarmasti niin päin honkia ajettu ku vaan voi.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

app

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 29.08.13 - klo:09:32
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 29.08.13 - klo:08:59
Onko Janilla Alastarosta RaceChronolla otettuja sektoreita? Näkis vähän, että missä jään tonnisella kaikkein eniten, vai tuleeko tasaisesti takkiin joka puolella?

On mulla niiltä kauden kahdelta ekalta päivältä, mutta niissä ei ajat ole mitään kummoisia, muistaakseni 1:25 -alkuisia ekalta päivältä ja toiselta 1:24,8... Eli niistä ei varmaankaan paljoa lämpöä kenellekään ole.

Kyllä nää meille hyviä olis. Siellä kuitenkin näkyy omat heikoimmat osiot vertailussa.
Tietty uus pinta tulevalla kaudella, mutta tasaisestihan nuo ajat kai paranee.

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 29.08.13 - klo:10:17
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 29.08.13 - klo:10:15
Mä tonkasen pari kierrosta sieltä ja laitan sulle mailiin jossain vaiheessa. Kelpaako .vbo muodossa?

Olis kyllä kiva saada myös ihan näkyville, jos suinkin?
Voin antaa mjurmelalle 38 sivun jäähyn siksi aikaa. :D

Murmelalle on yks pulpetti vapaana täällä takarivissä. Teipataan sen trupa oppitunnin ajaks, niin kaikki sujuu hyvin.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 29.08.13 - klo:10:20
Lainaus käyttäjältä: jarska - 29.08.13 - klo:10:17
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 29.08.13 - klo:10:15
Mä tonkasen pari kierrosta sieltä ja laitan sulle mailiin jossain vaiheessa. Kelpaako .vbo muodossa?

Olis kyllä kiva saada myös ihan näkyville, jos suinkin?
Voin antaa mjurmelalle 38 sivun jäähyn siksi aikaa. :D

Ei taida kehdata moisia kierroksia laittaa esille, kun oli tosiaan kaksi ekaa ratapäivää tälle kesää pitkän tauon jälkeen, niin on ihan satavarmasti niin päin honkia ajettu ku vaan voi.

Mulla on 34 kierrosta kokemusta, joten melkein mitä vaan voi syöttää tänne päin. Tosin sain ennen ekaa päivää noin tunnin sepostuksen siitä, miten siellä pitäisi ajaa. Käytäntö vaan on välillä vähän vaikeeta ja rata näyttää kypärän sisältä erilaiselta kuin saunan lauteilta. Pistä vaan spostiin tulemaan. Seuraavan parin viikon aikana on vihdoin hyvin aikaa vertailla.

murmela

kierros alastaroo
punasella murmela 24.6
sinisellä app 25.2
mustalla nitro 24.8
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.08.13 - klo:23:58
kierros alastaroo
punasella murmela 24.6
sinisellä app 25.2
mustalla nitro 24.8

Onpas yllättävän isoja eroja. Kertoo ainakin sen, että tuollaisia 1:25 huitteilla olevia kierroksia pystyy ajamaan ihan miten sattuu roiskimalla, avaamatta kaasua ollenkaan tahi mutkat läpi rullailemalla. Mut kahvilanmutkan avaus on onnistunu ton enkkakierroksen päätteeks ihan ok. Eli eiköhän ensi kesän tavoitteena siis ole ajaa kusiaisella yhtä kovaa kuin tonnarilla vuosi sitten.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.08.13 - klo:23:58
kierros alastaroo
punasella murmela 24.6
sinisellä app 25.2
mustalla nitro 24.8

Huomio: Jarrut tasan yhtä kovat kaikilla, mulla vaan usein aikaisessa. Käppyröiden kulmakertoimet identtiset niissä.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 30.08.13 - klo:07:51
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.08.13 - klo:23:58
kierros alastaroo
punasella murmela 24.6
sinisellä app 25.2
mustalla nitro 24.8

Huomio: Jarrut tasan yhtä kovat kaikilla, mulla vaan usein aikaisessa. Käppyröiden kulmakertoimet identtiset niissä.

Tollasta rullailuahan noi jarrut tosiaan on. Multakin puuttu keulasta 15-20mm öljyä, joten rajotti jarruissa jonkin verran ja apeksiin mentiin muutenkin ihan taluttaen. Tuon kun olis tienny niin olis voinu korjata vaikka varikolla, mut nyt tuli ajettua melkein koko kausi vajailla öljyillä kun huolto oli tehty vähän sinne päin.
Jos tosta ei muuta oppinu niin sen sentäs, ettei luota kuin oikeasti nimimiehiin näissä huoltohommissa enää.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal