Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.09.13 - klo:15:05
Lainaus käyttäjältä: Heino - 13.09.13 - klo:14:42
Tulkintakysymyksiähän nämä ovat. Vaikea yleensä koko palettia on näin yksittäisen kierrosajan perusteella arvioida, kun olosuhteetkin vaikuttavat.
Kuvittelemasi vaikeus voi johtua myös siitä että et ole vuosien varrella pällistellyt ja analysoinut kymmeniä eri paletteja, eikä sinulla näin ollen ole juurikaan silmää niille.
En ole koskaan pällistellyt kenenkään ajodataa. Analyysisi luin, mutta tuota kaaviota en kunnolla edes katsonut. Enpä osaisi noiden perusteella arvioida kenekään sijoitusta missään kilpailussa varsinkaan kun en ole kilpakumppaneilta vastaavaa nähnyt.
Tuo vaikeus johon viittasin liittyi siihen, että en ollut tuolla tämän vuoden Alastaron kisoissa paikalla katsomassa kuinka puhtaita kierroksia ihmiset saivat ja minkälainen sää oli. Niihin tuloksiin tein itse vertailua ihan tuon sekuntiluvun perusteella. En väitä tätä mitenkään tarkaksi tavaksi, mutta mikäli tuollaisen kierrosajan olisi ajanut aika-ajoissa, ei olisi viimeisestä lähtöruudusta tarvinnut startata tänä vuonna A-luokassakaan Alastarolla.
Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.09.13 - klo:15:05
Edit:
Niin ja ehkä suuri ero on ylipäätään esim siinä miten reagoi johonkin dataan tai videoon missä ajetaan esim alastaroa jotain 23 tai 24 vauhtia.
Oi niitä aikoja kun olin katsomossa haavi auki ihailemassa nopean ryhmän kuskeja jotka vaikutti ihan älyttömän nopeilta, ja mietti ett kui noi pystyy ajaa noi fantsusti ja upeesti.
Nyt se reaktio on yleensä; ei hel***ti mitä sössimistä.
Joo, sen on varmaan aika moni huomannu tällä foorumilla
Eikä siinä mitään, asiahan on ihan kohdallaan. Mikäli kaiken härväämisen ja rullailun jättäisi pois, pistäisi ajolinjat, jarrut ja apeksit kohdilleen, olisi kierrosajat varmasti aika monella alhaisempia. Hieno juttu että niitä tuolta datasta voi tulkita!
Ajattelin itsekin sulta hiukan vinkkiä tohon joskus kysyä, jos sellainen vain sopii.