Alastaro-dataa

Aloittaja slowrider, 10.06.12 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 21.08.12 - klo:13:49
Mulla on mun rr:llä ajettuna Wehnän alastaro 1.25.xx buimurin loggerilla ja voin tehdä vertailun kun saan vaan dataa. Omaa on aika masentavaa verrata... :D

No tossa Kari on sitten ajanut vielä kolmisen sekkaa sitten minuakin hitaammin, joten ei liene syytä vertailla. Jos Luoja/APP suo, koitamma uusiksi syssymmällä. Kyllä mä luulen että APP:n mopolla saan ajettua 1.21.xx tai oikein hyvänä päivänä jopa alle.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 21.08.12 - klo:10:28
Kun kerran oli Jukan ja Wehnän dataa jaossa, niin pitihän sitä verrata omaan ajamiseen. Mitään ihmeellistä tuosta ei sinänsä selvinnyt. Pitäis jarruttaa myöhemmin ja avata paremmin. Vertailussa oma aika oli 1:26.5.

Ero Wehnän aikaan on selvä. Aloitan jarrutuksen 15-20m aiemmin ja jarrutan vähän heikommin. En silti pääse yhtä aikaisin kaasulle. Oman pyörän voima korjaa tilannetta sitten pidemmillä suorilla. Positiivisenä puolena etten ihan joka paikassa jää vaan pysyn samassa kyydissä esim. palmasin avauksessa, kunnes alkaa pelottaa ja otan vauhdin paljon aiemmin pois ennen nopeaa mutkaa.

Tästä selvät parannus kohteet tulevaisuuteen olis jarrumerkkien siirto, ykkösmutkan ajaminen ja lopun tuplaoikean jälkeisen suoran ajaminen.

Jukan ajoon verratessa aloitan jarrutuksen suht samoista paikoista, mutta terävämmin. Jarrutan vain aluksi kovempaa ja otan enemmän vauhtia pois kun taas Jukka jarruttaa aluksi pehmeämmin ja tulee voimakkaammalla jarrulla mutkaan. Jarruissa häviän nykyisellään vähän aikaa, paljoa ei tarttis myöhemmin jarruttaa että tilanne kääntyisi edukseni. Avauksissa erot on aika pieniä vaikka tässä pitäisi omalla päästä kovempaa. Lemminkäisen jälkeen alkaakin eroa syntyä. Viimeisellä suoran pätkällä ennen kahvilan mutkaa tulee vauhdissa eroa 15km/h.

Jukan perässä jos pysyisi tuon lemminkäisestä kahvilan mutkaan, niin voisi olla tyytyväinen. Tähän panostetaan sitten varmaa ensi vuonna. Tänä vuonna kokeillaan vielä jarrutella paremmin, jos paikat ja kelit antaa syyskuussa myöten.

Ei tässä sinänsä mitään uutta ollut. Tutut jo monesti ovatkin kertoneet jarruista ja loppu pätkän ajamisesta. Ei vaan paljoa auta vaikka tietääkin mitä pitäisi parantaa, jos ei vaan pää anna myöten.
Tos mun veikkaukset:

Noin yleisesti ottaen
loppupätkällä häviit wehnälle vaan 0,2s jos ei lasketa kahvilan onnetonta avausta mukaan, joten ei se oo läheskää nii surkee ku sä luulet
ajolinjat iha ok, ainoo ero oikeestaan ett meet palmasiin liian terävästi ja sen takii saat käännettyy pyörän liian myöhään
jonkinnäköstä jarrurutiinia havaittavissa, eli jarrut on baut sinneppäin samanlaisia joka mutkassa
kaasulta jarrulle on kans ihan ok nopee
alkuteho sais olla 20-30% kovempi
kevennyksen lineaarisuus kans ihan ok sinneppäin
avaukset pääsääntösesti myöhässä, ja molemmista nopeista ihan onnettomii (ainoo hyvä puoli lineaarisuus niissä)

ykkösmutkan jarrumerkki liian aikanen
jarrusta et mene suoraan kaasulle ja häviit 0,3s iha vaan sen takii
kakkosen jarru kohillaan (koska välisuoranopeus onneton) mut liian ujo
kolmosen jarru aikanen ja onneton
samoin nelosen
palmasin jarru aikanen ja ensipurasu onneton
iha säälittävää 50% jarrulirutteluu ja arpomista nopeeseen vasuriin
lemminkäisen jarru aikanen ja alkutehoo sais olla aavistus lisää
seuraava jarru oikein kohillaan, mut alkuteho puuttuu ja sen takii kääntö menee pitkäks, tohon alkuteho mukaan, nii saat käännettyy ja avattuu nii se loppupätkä onki sen seurauksena -0,2s...
kahvilanmutkan avaus todella säälittävä, siin häviit melkein puoli sekunttia (plussaa lineaarisuus jos se yhtään lohduttaa...)

Sulla voi olla muna-kana tilanne, avaukset liian pehmeitä jolloin suoravauhti jää liian alhaseks jolloin et voi jarruttaa kovempaa koska vauhti kuolis.
Eli mä ehkä lähtisin parantaan noita sun jarruja kovemmilla avauksilla. Kokeile jos sattuis sulla toimimaan. Ts ett avauksen ja jarrun balanssi säilyis samalla tasolla. Ettei käy niin ett vetelet edelleen pehmeitä avauksia ja sit kammojarruja.

Ja käppyrät:
.PNG
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.12 - klo:14:59
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 21.08.12 - klo:10:28
Kun kerran oli Jukan ja Wehnän dataa jaossa, niin pitihän sitä verrata omaan ajamiseen. Mitään ihmeellistä tuosta ei sinänsä selvinnyt. Pitäis jarruttaa myöhemmin ja avata paremmin. Vertailussa oma aika oli 1:26.5.

Ero Wehnän aikaan on selvä. Aloitan jarrutuksen 15-20m aiemmin ja jarrutan vähän heikommin. En silti pääse yhtä aikaisin kaasulle. Oman pyörän voima korjaa tilannetta sitten pidemmillä suorilla. Positiivisenä puolena etten ihan joka paikassa jää vaan pysyn samassa kyydissä esim. palmasin avauksessa, kunnes alkaa pelottaa ja otan vauhdin paljon aiemmin pois ennen nopeaa mutkaa.

Tästä selvät parannus kohteet tulevaisuuteen olis jarrumerkkien siirto, ykkösmutkan ajaminen ja lopun tuplaoikean jälkeisen suoran ajaminen.

Jukan ajoon verratessa aloitan jarrutuksen suht samoista paikoista, mutta terävämmin. Jarrutan vain aluksi kovempaa ja otan enemmän vauhtia pois kun taas Jukka jarruttaa aluksi pehmeämmin ja tulee voimakkaammalla jarrulla mutkaan. Jarruissa häviän nykyisellään vähän aikaa, paljoa ei tarttis myöhemmin jarruttaa että tilanne kääntyisi edukseni. Avauksissa erot on aika pieniä vaikka tässä pitäisi omalla päästä kovempaa. Lemminkäisen jälkeen alkaakin eroa syntyä. Viimeisellä suoran pätkällä ennen kahvilan mutkaa tulee vauhdissa eroa 15km/h.

Jukan perässä jos pysyisi tuon lemminkäisestä kahvilan mutkaan, niin voisi olla tyytyväinen. Tähän panostetaan sitten varmaa ensi vuonna. Tänä vuonna kokeillaan vielä jarrutella paremmin, jos paikat ja kelit antaa syyskuussa myöten.

Ei tässä sinänsä mitään uutta ollut. Tutut jo monesti ovatkin kertoneet jarruista ja loppu pätkän ajamisesta. Ei vaan paljoa auta vaikka tietääkin mitä pitäisi parantaa, jos ei vaan pää anna myöten.
Tos mun veikkaukset:

Noin yleisesti ottaen
loppupätkällä häviit wehnälle vaan 0,2s jos ei lasketa kahvilan onnetonta avausta mukaan, joten ei se oo läheskää nii surkee ku sä luulet
ajolinjat iha ok, ainoo ero oikeestaan ett meet palmasiin liian terävästi ja sen takii saat käännettyy pyörän liian myöhään
jonkinnäköstä jarrurutiinia havaittavissa, eli jarrut on baut sinneppäin samanlaisia joka mutkassa
kaasulta jarrulle on kans ihan ok nopee
alkuteho sais olla 20-30% kovempi
kevennyksen lineaarisuus kans ihan ok sinneppäin
avaukset pääsääntösesti myöhässä, ja molemmista nopeista ihan onnettomii (ainoo hyvä puoli lineaarisuus niissä)

ykkösmutkan jarrumerkki liian aikanen
jarrusta et mene suoraan kaasulle ja häviit 0,3s iha vaan sen takii
kakkosen jarru kohillaan (koska välisuoranopeus onneton) mut liian ujo
kolmosen jarru aikanen ja onneton
samoin nelosen
palmasin jarru aikanen ja ensipurasu onneton
iha säälittävää 50% jarrulirutteluu ja arpomista nopeeseen vasuriin
lemminkäisen jarru aikanen ja alkutehoo sais olla aavistus lisää
seuraava jarru oikein kohillaan, mut alkuteho puuttuu ja sen takii kääntö menee pitkäks, tohon alkuteho mukaan, nii saat käännettyy ja avattuu nii se loppupätkä onki sen seurauksena -0,2s...
kahvilanmutkan avaus todella säälittävä, siin häviit melkein puoli sekunttia (plussaa lineaarisuus jos se yhtään lohduttaa...)

Sulla voi olla muna-kana tilanne, avaukset liian pehmeitä jolloin suoravauhti jää liian alhaseks jolloin et voi jarruttaa kovempaa koska vauhti kuolis.
Eli mä ehkä lähtisin parantaan noita sun jarruja kovemmilla avauksilla. Kokeile jos sattuis sulla toimimaan. Ts ett avauksen ja jarrun balanssi säilyis samalla tasolla. Ettei käy niin ett vetelet edelleen pehmeitä avauksia ja sit kammojarruja.

Kiitoksia analyysistä. Pistetään kommentit mietintään seuraavaa kertaa varten.

Palmasiin ja kahvilan mutkaan löytyi uusia oppeja viime käynniltä, joiden avulla saa noita toivottavasti parannettua. Palmasiin pääsee paremmin ulostuloon ja kahvilan mutkasta avaamaan ilman niin isoja keulimisongelmia. Toi keuliminen rajoittaa avausta kahvilan mutkasta, kun ei vaan saa kaasua kunnolla auki kunnes joskus 150m mutkan jälkeen. Siihen menee varmaan toi 0.5s. Lisäksi avaus lienee jonkun verran myöhässä tässäkin kohtaa.

Toi muna-kana homma pitää hyvinkin paikkansa. Jos koittaa jarruttaa kovaa loppuu vauhti kesken. Toinen homma on oma jaksaminen. Solari kipeytyy Alastarossa, jos jarruttelee jatkuvasti täysiä.

Nopeet mutkat vaan pelottaa + Alastarosta puuttuu sopiva rytmi suht vähäisen treenaamisen vuoksi. Rytmitykseen löytyi myös lääkkeitä viime käynniltä. Vielä kun saa sen opeteltua kunnolla.

Tuota lineaarisuutta on tänä kesänä pyrkinyt kehittämään sen jälkeen kun alkoi dataa kertymään. Jos vertaa kauden alkuun on tuossa päässyt aika paljon eteenpäin. Toinen pääjuttu on ollut ajolinjat.

Alastaro vaatis paljon lisää treeniä että sais kunnolla kulkemaan. Mieluummin tulee kuitenkin lähdettyä pohjanmaalle ajelemaan. Tosin yllättävän pienestä noinkin iso ero ajassa muodostuu.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.12 - klo:14:59
Tos mun veikkaukset:

Noin yleisesti ottaen
loppupätkällä häviit wehnälle vaan 0,2s jos ei lasketa kahvilan onnetonta avausta mukaan, joten ei se oo läheskää nii surkee ku sä luulet
ajolinjat iha ok, ainoo ero oikeestaan ett meet palmasiin liian terävästi ja sen takii saat käännettyy pyörän liian myöhään
jonkinnäköstä jarrurutiinia havaittavissa, eli jarrut on baut sinneppäin samanlaisia joka mutkassa
kaasulta jarrulle on kans ihan ok nopee
alkuteho sais olla 20-30% kovempi
kevennyksen lineaarisuus kans ihan ok sinneppäin
avaukset pääsääntösesti myöhässä, ja molemmista nopeista ihan onnettomii (ainoo hyvä puoli lineaarisuus niissä)

ykkösmutkan jarrumerkki liian aikanen
jarrusta et mene suoraan kaasulle ja häviit 0,3s iha vaan sen takii
kakkosen jarru kohillaan (koska välisuoranopeus onneton) mut liian ujo
kolmosen jarru aikanen ja onneton
samoin nelosen
palmasin jarru aikanen ja ensipurasu onneton
iha säälittävää 50% jarrulirutteluu ja arpomista nopeeseen vasuriin
lemminkäisen jarru aikanen ja alkutehoo sais olla aavistus lisää
seuraava jarru oikein kohillaan, mut alkuteho puuttuu ja sen takii kääntö menee pitkäks, tohon alkuteho mukaan, nii saat käännettyy ja avattuu nii se loppupätkä onki sen seurauksena -0,2s...
kahvilanmutkan avaus todella säälittävä, siin häviit melkein puoli sekunttia (plussaa lineaarisuus jos se yhtään lohduttaa...)

Sulla voi olla muna-kana tilanne, avaukset liian pehmeitä jolloin suoravauhti jää liian alhaseks jolloin et voi jarruttaa kovempaa koska vauhti kuolis.
Eli mä ehkä lähtisin parantaan noita sun jarruja kovemmilla avauksilla. Kokeile jos sattuis sulla toimimaan. Ts ett avauksen ja jarrun balanssi säilyis samalla tasolla. Ettei käy niin ett vetelet edelleen pehmeitä avauksia ja sit kammojarruja.

Ja käppyrät:
.PNG

Ohessa maksutonta videon analysointia Kemoralta: http://www.youtube.com/watch?v=q9JgzYI4mOE&feature=plcp

Paluusuoran jarru. Luultavasti jäänyt päälle kun meno noin vaivalloista. Seuraavaan mutkaan mennään aivan päin **ttua olevalla ajolinjalla. Karusellissa taas jotain aivan uskomatonta vätystelyä kun isolla katupyörälläkin ajellessa kuvattava tulee perse edellä vastaan. Radasta jätetään käyttämättä paljon, hyvin paljon. Luultavasti nopeassa ryhmässä ajavista naisista kaikki menevät nopeammin, joten ei voi käyttää termiä naismainen ajo, siihen on vielä pitkä matka, luultavasti hyvin kivinen. Mutkan jälkeen pyörää ei saada pystyyn, tosin eipä noissa vauhdeissa tarvitsekaan ellei aja pelkillä vanteilla. Viimeisen vasurin takana on varmaankin navetta, sillä näyttää aivan kuin olisi lypsylle menossa. Mistään jarrutuksesta ei näy häivääkään. Kahvilan mutkaan taas mennään aivan päin persettä ja mutkassa meno on vaappuvaa. Apeksi menee kohtuullisen hyvin, oikeaan ajolinjaan ei ole kuin kolmatta metriä matkaa. Pääsuoralla oli vaikea kestää perässä, johtuen siitä, että pyöräni tyhjäkäynti ei tahdo oikein toimia. Jatkossa kannattaisi panostaa kaasun käyttöön tai alkuun löytää vaikka kaasukahva. Kolmosmutkasta jos pitää etsiä jotain positiivista sanottavaa, niin kanttari on hyvin maalattu ja kaunis puu taustalla. No, nelosmutkaan menon nähtyäni täytyy sanoa, ettei se kolmosmutka ollutkaan surkeasti ajettu, neloseen meno on jotain aivan omituista ja pilaa täysin seuraavat mutkat. Ilmeisesti ei ole alkeellisintakaan käsitystä ajolinjoista tai kuljettaja on kännissä. Paluusuoran jarruun on menossa työtään tekevä kurtisaani tai väkisinmakaamisen kohteeksi joutunut sammakko. Mikään muu ei selittäne tuollaista outoa asentoa. Mutkaan tulisi mennä jarrun kanssa eikä esitellä joogaliikkeitä. Matkalla karuselliin tekee mieli varmaan ensin käydä jossain muualla tuttuja etsimässä vai mikäköhän on taas syynä avauksen puuttumiseen ja ihmeellisen kevätjuhlaliikehdintään. Sinne mennään kaasulla ja suoraan eikä mitään pyöriskelyä tasakaasulla. Itse karuselli menee taas tutulla tyylillä jos tyyli tässä tapauksessa terminä sallitaan. Näyttää lähinnä joltain performanssilta. Mutka menee tutulla vaappumistyylillä. Kahvilanmutkaan mennessä menee ilmeisesti kaasu ja jarru sekaisin kun jälkimmäistä käytetään siinä kohti missä pitäisi käyttää ensin mainittua. Luultavasti meni pakki päälle kun jouduin ohittamaan vaikka ajoin tyhjäkäynnillä.

Jonkun verran vielä treenaamista ja käppyröiden tutkiskelua, niin hyvällä lykyllä pääsee jo tyttöjen vauhtiin. Vaatii tosin sitä hyvää lykkyä.

Ei maksa mitään. Toisentyyppinen opetus ja palautteen anto maksaa 150 euroa/pv. Käteisen puuttuessa kelpaa myös luontoisuoritukset, kuten vaikkapa vetoauton sisä- ja ulkopesu + peräkärryn siivous.

Oli pakko kokeilla, mutta en saanut oikein tyydytystä tuon tyyppisesta palautteen annosta, joten pysyttelen sen tyyppisessä mitä olen tähänkin asti koulutettavilleni antanut. Parin viikon päästä ajattelin käydä kokeilemassa menisikö se 1:12 alkuinen tuolla...
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

tonibergholm

Noniin analysoikaa nyt sitten hitaampaa välillä. Eli Alastaro vakio 2012 S1000RR, renkaina Dunlop D211 GP Racer medium. Takana n. 100 kierrosta kokemusta alastaron radasta, joista 40 tuolla rääräällä. Kaikkiaan takana 11 ratapäivää, 5 viime vuonna (F800R, ahvenisto 2pv, alastaro2pv, kemora 1pv) ja 6 tänä vuonna (S1000RR, alastaro 3 pv, yhteensä 40 kierrosta, botnia 1pv, kemora 1pv, motopark 1pv).

Kuvassa siis Wehnä sinisellä ja mä punasella, ylemmät kaaret on nopeus, alemmat sotkut jarrupaine etujarrussa. Synkattu matkan mukaan.

murmela

21.08.12 - klo:23:51 #65 Viimeisin muokkaus: 21.08.12 - klo:23:56 käyttäjältä murmela
Ja seuraava pari uunista ulos, eli mic neitipyörällään vs vertailudatana edelleen wehnä jukan tonnarilla.

Tosin datan tulkintaa "vaikeuttaa" erittäin paljon se että micin mokkula on vain 5Hz joten datan reso on vain 0,2s joka on selkeästi liian vähän jopa näissä alle 1:30! harrasteluvauhdeissa. Eli virhemarginaalit on 100% suurempia kuin 10Hz mokkulalla otetulla datalla.

Mut yritetääs arpoa, pääpiirteittäin micin vinkkelistä:
Suoranopeudet pienemmät, yllätys
Mutkanopeudet vaihtelevasti sama tai enemmän
Jarrumerkit osin samoissa
Jarrun alotus turhan hidas
Kovissa jarruissa riittävän voimakas alotus
Hitaammissa 50-60 onko alkuvoimaa vaiko eikö
Lineaarisuus, no joo, sinneppäin, välillä jopa ok
Avaukset arpapeliä mutkasta toiseen, liikaa kaasuu liian aikasin(?), pyörä puskee leveeks(?), joten välillä joutuu avauksen puolivälissä oottaan ett mopo kääntyy "uudestaan" ja sit vasta loppuavaus?
Eli jarrun alotukseen vähä enemmän ätäkkiä samoilla jarrumerkeillä (vai loppuuko keula?), jolloin apeksinopeus tippuu aavistuksen, siirrä apeksia 0,1s eteenpäin, apeksissa käännä vähä enemmän, sit vasta hanaa, vois toimii sulla. Sitähän sä kysyit?

Ykkösmutka on überpyöree, mut avaus sukkaa iha nollilla
Kakkosjarru vähä lirutteluu, ja kauhee töötti kaasuu liian aikasin
Kolmosjarru iha liian aikasin ja lirutteluu, ja taas kau-hee hätä kaasulle
Nelosjarru 50% teholla lirutteluu, avaus iha liia aikasin ja leveeks?
Palmasjarrumerkki aika kohillaan, hidas alotus, riittävästi tehoo, hyvä lineaarisuus, ja iha überhätä kaasulle, loppuuko vauhti?
Vitosjarru iha arpajainen, ja taas kaasulla leveeks
Kutosjarru turhan aikanen ja hidas alotus, ja hätäkaasuu ja leveeks
Seiskajarru vähä arpajainen, etkä taaskaan malta oottaa ett mopo kääntyis
Välijarru 50%, välisuora-avaus melkei 0%
Kahvilanmutkassa nappiosuma kaasulle

Ja sit se loppuhelmi; eli lemminkäisen jälkeen oot yhtä nopee kuin wehnä, vasta kahvilan avauksessa siinä vaiheessa kun sun neitipyörästä loppuu teho, ts kun olet jo täyskaasulla(?), nopeus 110kmh, alat häviämään tonnarille.

Jarrut paskana, paha hidastaa.

mic

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.12 - klo:23:51
Ja seuraava pari uunista ulos, eli mic neitipyörällään vs vertailudatana edelleen wehnä jukan tonnarilla.

Suoranopeudet pienemmät, yllätys Tää nyt oli aika selvä, kun potkua ei ole
Mutkanopeudet vaihtelevasti sama tai enemmän Mutkissa tiedän meneväni riittävän kovaa, jossain tarttis jopa himmata
Jarrumerkit osin samoissa Pitäsi olla pidemmällä, kun kyseessä r6r ja suoranopeudet pienemmät
Jarrun alotus turhan hidas Jarrumerkkien paikat täytyy saada kinnitettyä oikeasti, liikaa aikaa menee arpomiseen
Kovissa jarruissa riittävän voimakas alotus Siltä se tuntuukin
Hitaammissa 50-60 onko alkuvoimaa vaiko eikö Hitaammissa haetaan liikaa oikeaa taittokohtaa ja jarru menee räpeltämiseksi
Lineaarisuus, no joo, sinneppäin, välillä jopa ok Edellisestä johtuen vaihtelee
Avaukset arpapeliä mutkasta toiseen, liikaa kaasuu liian aikasin(?), pyörä puskee leveeks(?), joten välillä joutuu avauksen puolivälissä oottaan ett mopo kääntyy "uudestaan" ja sit vasta loppuavaus? Ei ole vielä päässyt irti tonnisen kanssa ajamisesta. Joka mutkassa aina huomaa, että vähän myöhemmin ja kovemmin pitäisi avata
Eli jarrun alotukseen vähä enemmän ätäkkiä samoilla jarrumerkeillä (vai loppuuko keula?), jolloin apeksinopeus tippuu aavistuksen, siirrä apeksia 0,1s eteenpäin, apeksissa käännä vähä enemmän, sit vasta hanaa, vois toimii sulla. Sitähän sä kysyit? Vakiokeula pohjaa kovissa jarruissa lähes aina ja se teettää ongelmaa. Toisin sanoen jarruista joutuu ottamaan tehoa pois, kun keula hyökkää liian aikaisin alas. Jarrumerkkiä pitäisi siirtää vieläkin pidemmälle (Palmas, Lemminkäinen varsinkin)

Ykkösmutka on überpyöree, mut avaus sukkaa iha nollilla Liikaa vauhtia sisääntulossa ja siksi menee pyöreeksi
Kakkosjarru vähä lirutteluu, ja kauhee töötti kaasuu liian aikasin Taittokohta arpapeliä
Kolmosjarru iha liian aikasin ja lirutteluu, ja taas kau-hee hätä kaasulle Tässä tulee aina räpellettyä, kun täytyy tiputtaa samalla kolmoselta kakkoselle. Liian kiire taittoon ja taitto tulee yleensä liian aikaisin. Kaasulle kiire, koska suora edessä odottaa jo kovin ;)
Nelosjarru 50% teholla lirutteluu, avaus iha liia aikasin ja leveeks? Taitto liian aikaisin, jarrupaikkaa arvotaan, mutta ei mene liian leveeksi
Palmasjarrumerkki aika kohillaan, hidas alotus, riittävästi tehoo, hyvä lineaarisuus, ja iha überhätä kaasulle, loppuuko vauhti? Taas suora aukeaa edessä ja hätä kaasulle on. Vauhtia saisi olla vähemmän ja nopeampi taitto.
Vitosjarru iha arpajainen, ja taas kaasulla leveeks Liian aikainen taitto ja leveeks
Kutosjarru turhan aikanen ja hidas alotus, ja hätäkaasuu ja leveeks Aina liian aikaisin, menee leveeksi keulan takia
Seiskajarru vähä arpajainen, etkä taaskaan malta oottaa ett mopo kääntyis tätä sattuu ja tapahtuu kuten edellä
Välijarru 50%, välisuora-avaus melkei 0% Liikaa vauhtia ennen avausta
Kahvilanmutkassa nappiosuma kaasulle tämä tuntuu oikealta

Ja sit se loppuhelmi; eli lemminkäisen jälkeen oot yhtä nopee kuin wehnä, vasta kahvilan avauksessa siinä vaiheessa kun sun neitipyörästä loppuu teho, ts kun olet jo täyskaasulla(?), nopeus 110kmh, alat häviämään tonnarille. tämä on tuntunutkin hyvältä, mutta pitäisi olla nopeampi kuin tonnari selvästi. Toi pätkä on ehdotonta 600:sen huippuosaamista.



Komments tuolla joukossa...

mic

Ja siis aika hyvin murmela löysi niitä kohtia missä tiesin itsekin olevani heikoilla. Muutamissa kohtaa hieman eri mieltä, mutta ehkä se johtuu datan epätarkkuudesta  airrev_1

app

Pirun hyvää ajamista ja analyysia. Pitääkin pyytää murmelata oppitunti tässä, kun omassa mopossa nyt Raaserin dataa, ja omaa. Pääsee käsiksi pahimpiin aukkoihin. En pysty laittamaan käppyröitä samaaan koordinaatistoon, enkä osaa tulkitakaan.

tonibergholm

Lainaus käyttäjältä: app - 22.08.12 - klo:08:58
En pysty laittamaan käppyröitä samaaan koordinaatistoon, enkä osaa tulkitakaan.

Heitä mulle ne datat, niin teen käppyrät analysoitavaksi.

mic

Ja tosiaan sekin vielä, että kakkossektori eli 3. mutkan jälkeen aina lemminkäiseen asti on selvästi huonoin sektori.

app

Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 22.08.12 - klo:09:01
Lainaus käyttäjältä: app - 22.08.12 - klo:08:58
En pysty laittamaan käppyröitä samaaan koordinaatistoon, enkä osaa tulkitakaan.

Heitä mulle ne datat, niin teen käppyrät analysoitavaksi.

Mitenköhän tuo onnistuu? Lataanko tikulle ja laitan postissa, kun en varmaankaan osaa sähköisesti lähettää.

tonibergholm

Lainaus käyttäjältä: app - 22.08.12 - klo:09:05
Mitenköhän tuo onnistuu? Lataanko tikulle ja laitan postissa, kun en varmaankaan osaa sähköisesti lähettää.

Vaikka postissa, tai jos oot täällä pääkaupunkiseudulla käymässä, niin ota kone mukaan ja siirrellään siitä. Voin pienen kurssinkin pitää sulle tuosta Analyzerista samalla.

app

Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 22.08.12 - klo:09:08
Lainaus käyttäjältä: app - 22.08.12 - klo:09:05
Mitenköhän tuo onnistuu? Lataanko tikulle ja laitan postissa, kun en varmaankaan osaa sähköisesti lähettää.

Vaikka postissa, tai jos oot täällä pääkaupunkiseudulla käymässä, niin ota kone mukaan ja siirrellään siitä. Voin pienen kurssinkin pitää sulle tuosta Analyzerista samalla.

Kun sattuu sopiva päivä molemmille, ottaisin mielelläni koneen mukaan. Tuskin siinä koko päivää tarvitse tuhria. Riittää kun käydään kimpassa läpi perusjutut pariin kertaan. On melkoinen hetteikkö tuo ohjelma, kun alan termitkään ei edes äidinkielellä ole vielä hallussa. Kiirettä ei ole, vaan tuossa talvella niiden kanssa voi viettää aikaa.

tonibergholm

Lainaus käyttäjältä: app - 22.08.12 - klo:18:07
Kun sattuu sopiva päivä molemmille, ottaisin mielelläni koneen mukaan. Tuskin siinä koko päivää tarvitse tuhria. Riittää kun käydään kimpassa läpi perusjutut pariin kertaan. On melkoinen hetteikkö tuo ohjelma, kun alan termitkään ei edes äidinkielellä ole vielä hallussa. Kiirettä ei ole, vaan tuossa talvella niiden kanssa voi viettää aikaa.

Teemme näin. Voidaan toki ottaa isommallakin porukalla data-analysointi-iltamat, jos muita halukkaita on.

Powered by EzPortal