Milloin kypärä joutaa roskiin ?

Aloittaja ylkkä, 19.06.12 - klo:15:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ylkkä

Moikka
Tuli tehtyä eilen Ahvenistolla pieni kaato, kypärä sai vähän osumaa siinä samalla. Elikkä uskaltaako vielä käyttää vai roskis kamaa, kun kypärässä 2 sellaista n.3mm rinkulaa mistä pinta(maali) pois ja muutama pieni naarmu.

-Mika-
Aprilia Tuono 1000 -08
Yamaha FZR 1000 -88 (ratalelu)

Raaseri

Noita saa vaikka lekalla hakata ja se kuori ei herkästi kuitukypärässä miksikään mene. Jos kuitu on rikki, peli on selvä.

Pääkopan kannalta merkittävää on se että kolahtiko. Siellä sisällä on stryroxia/vastaavaa ainetta vaimentamassa iskua. Se ei palaudu 100% vanhaan kuntoon iskun saatuaan -> seuraavalla kerralla vaimentaa vähemmän ja aivot pääkopan sisällä saa pahemman tällin. Tätä on tietty vaikea hahmottaa kun ei silmillä näe.

Itse arvioin oman päänupin aika tärkeäksi suojattavaksi paikaksi, mutta maalaisjärki kertoo ja silmä näkee menikö kuori rikki tai saiko sellaisen tällin että joutuu hylkyyn.

Vuorela

Roskiin heittäisin jos on kerran näkyvää vauriota.

MarkoL

Eräs Arain jälleenmyyjä kertoi seuraavanlaisen ohjeen ulkoisista kolhuista:
-Jos esim kypärä tippuu maahan tai jonkun kovan päälle niin että lakka+pintamaali lähtee irti,
ja esiin tulee vaalenpunainen pohjamaali, on potta vaihtoa vaille.
Silloin kypärä on saanut niin ison tällin että kuorimateriaali on jo antanut periksi...

Pieni ohjenuoran poikanen...
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

ylkkä

Moi
Kiitoksia vastauksista, marssinpas huomenna kauppaan ostamaan uuden kypärän. Näin mä olin jo itsekin ajatellut että roskiin tuo joutaa. Saas nähdä raaskiiko ostaa uuden X-802:n. Oli vaan tosi hyvä päähän.
Aprilia Tuono 1000 -08
Yamaha FZR 1000 -88 (ratalelu)

Raaseri

Mulla oli yksi kesä jostain syystä oikein hankala, tulin aina pää edellä alas. Annoin kaverille, poisti sisukset ja teki amppelin talon eteen XR1000sta. Nätin ruukun noista saa. Jotain niistä käytettiin myös ballistisiin kokeiluihin. Kukkaroon sattui heittää neljä Shoeita samana kesänä roskiin.

Powered by EzPortal