Tänään tuota ala-aste ikäistä Suzukin hienoa tekelettä rassatessa alkoi kytemään idea, että jos päästäisi tämän kauden jälkeen tuon kilpipyörän viettämään rauhallisempia eläkepäiviä normaalina kauppakassina ja sunnuntai kuljettimena. Tilalle luonnollisesti uudempi ratakampe, mutta mikä?
Bemari näyttää tulosluettelojen perusteella nopealta, mutta onko sitä Suomen maalla ajaneet vaan kovat kuskit? Sitten on neljä Japanilaista... Näistä uudemmista en tiedä muuta, kuin että Suzuki on hienoin ja paras ilman mitään perusteluja tai kokemusta koko aiheesta. Oman mausteen tähän tuo myös twinit. RC8 tai Mille R (taitaa olla nykyään v4).
Eli valinnan vaikeutta pukkaa. Seuraavia kriteerejä mulla ois tulevalle laitokselle:
-Hinta luokkaa 8-12k€
-2010 tai uudempi
-Helppo huoltaa (ei mikään pyörien peugeotti)
-Toimiva
-Järkevän hintaset kaato-osat
Työkalut pysyy jonkin verran käsissä, joten vaihtoehtoja on laite ruttutukusta ja kasaan, valmis ratapyörä tai sitten ulkomailta ehjä katulaite ja rakennetaan radalle. Alusta on ainut, missä luotan osaavampiin käsiin. Entäs jos hurahdan sittenkin 600:een? Onko niitä muita järkeviä kuin r6r? Tähtäimenä ois varmaankin 2015 tai jos ihmeitä tapahtuu, niin 2014 superbike B tai B600 luokka. 2015 tuntuu realistisemalta, koska vauhtia pitäs kerätä vielä jonkin matkaa lisää.
Nyt saa kehua kovasti omaa laitetta (myös kawasakia

) ja myös huonoja kokemuksia saa jakaa.. Lähtökohtana on, että mopossa on tuon rahan edestä enemmän potentiaalia kuin nykysessä katupyörässä.