Millainen pyörä radalle!?

Aloittaja soherrys, 06.02.12 - klo:21:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tamik87

Olen ajellut pari kautta valkokilpisellä ratamilleksi muutetulla tuonolla. Rahaa on uponnut melkosesti. Rakastan tuota V2 moottoria, mutta fakta tuntuu olevan se, että tuossa on tonnisen vääntö, kusiaisen kulku ja tonnisen "kankeus". Eli fiilistä löytyy ajaessa ja onpa tuo aika erikoinen pelikin varikolla. Renkaita syö vaan mielestäni aikamoista tahtia (1 takanakki / vkonloppu). Siispä olen harkinnut kilvetöntä kusiaista ensi kaudeksi ketteryyden ja alempien rengaskulujen toivossa.

Joku tänään mainitsi että noita yammuja on laukeillut aikalailla viimeaikoina? Lisäksi eräs toinen sanoi että kuolaamani daytona 675 on moottoriltaan susi keston puolesta. Millainen huoltoväli kusiaisilla vs tonnisella on todellisuudessa? Ei jaksaisi olla moottorinosat levällään joka viikonlopun jälkeen.

T1mppa

Jos on vakio kone (poislukien vapaavirtaussuodatin ja hengittävämpi putkisto), niin ei pitäisi olla mitään hätää moottorin keston kanssa. Onhan se totta, että jokainen vaihde ajetaan rajoittimelle tai hyvin lähelle. Mutta sen takia se rajoitin siellä on, että moottori ei rikkoonnu. Insinöörit on aika paljon laskeskelleet senkin asian kanssa.

Radalla kun ajelee, niin öljynvaihtoväli kannattaa pitää mielummin liian tiheänä kuin pitkänä. Muuten toimii hyvin samanlaisilla huolloilla, miten nyt toimit Apriliasi kanssa. Talvella kun on aikaa, niin kannattaa vähän tehdä tutkimustyötä, onko jossain jotain häikkää. Mutta en laita kovinkaan suuria kertoimia sille, että kautesi keskeytyy moottorivian takia.

Jos joskus tuosta nykyisestä luovun, niin hyvin suurella todennäköisyydellä tilalle tulee R6R. On sen verran ideaalinen ratalaite harrastajalle. Renkaat ei välttämättä kulu ihan yhtä nopeasti kuin nykyisellä laitteellasi, mutta ei nuo 600cc:t enää ole niin kilttejä takarenkaille.

Toivottavasti pääset testaamaan jotain R6R:ää vielä tämän kauden aikana. Voithan ehdottaa jollekin, että testaatte yhden setin ajan toistenne pyöriä?

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 19.07.13 - klo:08:00
Olen ajellut pari kautta valkokilpisellä ratamilleksi muutetulla tuonolla. Rahaa on uponnut melkosesti. Rakastan tuota V2 moottoria, mutta fakta tuntuu olevan se, että tuossa on tonnisen vääntö, kusiaisen kulku ja tonnisen "kankeus". Eli fiilistä löytyy ajaessa ja onpa tuo aika erikoinen pelikin varikolla. Renkaita syö vaan mielestäni aikamoista tahtia (1 takanakki / vkonloppu). Siispä olen harkinnut kilvetöntä kusiaista ensi kaudeksi ketteryyden ja alempien rengaskulujen toivossa.

Joku tänään mainitsi että noita yammuja on laukeillut aikalailla viimeaikoina? Lisäksi eräs toinen sanoi että kuolaamani daytona 675 on moottoriltaan susi keston puolesta. Millainen huoltoväli kusiaisilla vs tonnisella on todellisuudessa? Ei jaksaisi olla moottorinosat levällään joka viikonlopun jälkeen.

Foorumin tilastoja katsellessa Yamahaan en koskisi pitkällä tikullakaan (kosken kuitenkin). Tosin otanta vielä aika pieni. Suzukista mulla on tipahdellut joskus venttiiliä männän päälle ja Hondakin on levinnyt ja Kawasakia ei tarvitse edes mainita. Triumppi on saarelta, jossa ajavat väärällä puolen tietä ja eivätkä osaa tehdä edes ruokaa, saati mitään muutakaan oikein.

Pyörän aiempi huolto, viritysaste ja se, millanen seppä on ollut virittämässä tuntuu ratkaisevan aika paljon. Jos kestävää etsit, niin 2000-luvun GSX-R tuntuu toimivan, pois lukien tonnisten kytkimetvakiona.

Nitrous

19.07.13 - klo:08:43 #33 Viimeisin muokkaus: 19.07.13 - klo:09:15 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 19.07.13 - klo:08:00
Olen ajellut pari kautta valkokilpisellä ratamilleksi muutetulla tuonolla. Rahaa on uponnut melkosesti. Rakastan tuota V2 moottoria, mutta fakta tuntuu olevan se, että tuossa on tonnisen vääntö, kusiaisen kulku ja tonnisen "kankeus". Eli fiilistä löytyy ajaessa ja onpa tuo aika erikoinen pelikin varikolla. Renkaita syö vaan mielestäni aikamoista tahtia (1 takanakki / vkonloppu). Siispä olen harkinnut kilvetöntä kusiaista ensi kaudeksi ketteryyden ja alempien rengaskulujen toivossa.

Joku tänään mainitsi että noita yammuja on laukeillut aikalailla viimeaikoina? Lisäksi eräs toinen sanoi että kuolaamani daytona 675 on moottoriltaan susi keston puolesta. Millainen huoltoväli kusiaisilla vs tonnisella on todellisuudessa? Ei jaksaisi olla moottorinosat levällään joka viikonlopun jälkeen.

Daytonan ongelmana on kiertarin alapään laakerit jos en väärin muista. Noita on paksahdellu ihan kadullakin kohtuullisilla kilsoilla samasta syystä. Tosin kun tuon vian tietää ja on valmis vaihtamaan alapään laakerit n. 5000km välein ja käyttämään hyviä öljyjä ei ongelmia pitäisi olla. Jos jollain on parempaa tietoa niin tarkentakoon tähän perään.

Noi Yamahan perättäiset konerikot taitaa olla vain tilastollinen sattuma. Noita  Yammuja kun on varikot täynnä niin pakkohan sinne sekaan on joskus sattua myös joku konerikko. Vaihteistoja noista on silloin tällöin hajonnut, mutta niin ne hajoilee muillakin merkeillä.

Jos koneen pitää vakiona kestää lähes merkki kuin merkki ajoa pirun paljon, mutta aina kun mopoa viritetään, tippuu myös koneen elinikä jonkin verran.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

marko_

600cc gixxeristä tuli kiertokanki pihalle noin viikko sitten botnialla.
Kävin sitten omistajaa jututtaan kun meinasin vetää pihalle niistä öljyistä mitä radalla oli. Kehui sitten että ei tiedä milloin laakerit on viimeks vaihdettu.

Veivien laakerienvaihdon kun laiminlyö niin silloin hajoaa laite kuin laite.

Itelläkin tulevana talvena tarkoitus vaihtaa ja nyt ajetaan pelko perseessä että kestääkö ne tämän kesän. Mun pyörälle ensimmäinen "täys" kesä radalla. Viimekesänä ajoin tuolla elämäni ensimmäiset 6 ratapäivää.

Jos on tottunut ajamaan 1000cc pyörällä, niin kannattaa käydä koittaan ennen kauppoja sitä 600cc pyörää, niin näkee mitä eroa niissä on. :)

tamik87

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 19.07.13 - klo:10:36
Jos on tottunut ajamaan 1000cc pyörällä, niin kannattaa käydä koittaan ennen kauppoja sitä 600cc pyörää, niin näkee mitä eroa niissä on. :)

Joo ois kyllä hienoo päästä koeajaan moternia kuussatkua ennenkun tuon nykysen vehkeen saan myytyä. On mulla ollut 2000 vm r6 joskus junnuna ja edellinen pyörä oli trumpan speed four että kyllä rivinelkuista kuussatkuista on kokemusta. Hauskoja ja nopeita pelejähän ne on. Ajamisen meininkiä!

slowrider

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 19.07.13 - klo:11:55
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 19.07.13 - klo:10:36
Jos on tottunut ajamaan 1000cc pyörällä, niin kannattaa käydä koittaan ennen kauppoja sitä 600cc pyörää, niin näkee mitä eroa niissä on. :)

Joo ois kyllä hienoo päästä koeajaan moternia kuussatkua ennenkun tuon nykysen vehkeen saan myytyä. On mulla ollut 2000 vm r6 joskus junnuna ja edellinen pyörä oli trumpan speed four että kyllä rivinelkuista kuussatkuista on kokemusta. Hauskoja ja nopeita pelejähän ne on. Ajamisen meininkiä!

Käy joskus tota mun kusiaista kokeilemassa. Eihän se toki ihan tuore ole :)

tamik87

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 19.07.13 - klo:11:57
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 19.07.13 - klo:11:55
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 19.07.13 - klo:10:36
Jos on tottunut ajamaan 1000cc pyörällä, niin kannattaa käydä koittaan ennen kauppoja sitä 600cc pyörää, niin näkee mitä eroa niissä on. :)

Joo ois kyllä hienoo päästä koeajaan moternia kuussatkua ennenkun tuon nykysen vehkeen saan myytyä. On mulla ollut 2000 vm r6 joskus junnuna ja edellinen pyörä oli trumpan speed four että kyllä rivinelkuista kuussatkuista on kokemusta. Hauskoja ja nopeita pelejähän ne on. Ajamisen meininkiä!

Käy joskus tota mun kusiaista kokeilemassa. Eihän se toki ihan tuore ole :)

No perskele, ens vkonloppuna saat ajaa mun oriilla setin siitä hyvästä jos kerran näin on!

slowrider

Testaa ku satutaan samoille ratapäiville. On tuota muutki testailleet :)

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 19.07.13 - klo:11:57
Käy joskus tota mun kusiaista kokeilemassa. Eihän se toki ihan tuore ole :)

Tamik ihastuu vielä ja ostaa sen sulta pois! :D

murmela

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 19.07.13 - klo:08:00
Renkaita syö vaan mielestäni aikamoista tahtia (1 takanakki / vkonloppu).

Vakio takapamppu? Minkä mutkassa menetät, sen ruoskakaasulla paikkaat?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tamik87

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.07.13 - klo:16:01
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 19.07.13 - klo:08:00
Renkaita syö vaan mielestäni aikamoista tahtia (1 takanakki / vkonloppu).

Vakio takapamppu? Minkä mutkassa menetät, sen ruoskakaasulla paikkaat?

No en tiedä mikä toi renkaiden kulutusnopeus on nykyään, mutta aikaisemmin se johtui siitä että avasin pyörä liian kallellaan. Ehkä 3 päivää menee jos tingin pidosta ja avauksista 3. päivänä. Ajan siis käytetyillä supercorsilla. Nyttemmin oppinut nostamaan pyörää aktiivisemmin pystyyn ulostulossa. Olen kyllä high sidereita elämässäni kokenut joten ruoskakaasua en mielestäni käytä. Karvalakki öhlins takana. Tosin jousi on 115 N/mm koska se oli alunperin katukurvailuja ajatellen eikä radalla-ajoa varten. Kaukosen shimmaama. Paluuvaimennusta en mielestäni käytä liikaa koska jos avaan sitä lisää niin pyörä muuttuu sen verran hempulaksi ettei oo luottoo ajaa.

Renkaina tämän kesän käyttänyt supercorsia 180/60 vaihtelevin seoksin. Esim SC1 ei tunnu kestävän alastarossa vaan renkaasta repeytyy isoja klönttejä. Lämppäripaineet takana Kallion Veskun suosittelemat 1,7-1,8 bar.

T1mppa

Carl Fogarty pitää Ducatista. Pari kuvaa kaverin tallilta.

marko_

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 19.07.13 - klo:16:45
Esim SC1 ei tunnu kestävän alastarossa vaan renkaasta repeytyy isoja klönttejä.

Takarenkaat tulis olla SC2
SC1 renkaat tarkoitettu tosi koville helteille.

Eteen voi laittaa SC1 myös normi kelillä.

tamik87

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 19.07.13 - klo:23:13
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 19.07.13 - klo:16:45
Esim SC1 ei tunnu kestävän alastarossa vaan renkaasta repeytyy isoja klönttejä.

Takarenkaat tulis olla SC2
SC1 renkaat tarkoitettu tosi koville helteille.

Eteen voi laittaa SC1 myös normi kelillä.

Näin on. Mut en saanut käytettyjä sc2 tarpeeksi enkä tajunnut hamstrata niitä kun niitä vielä olisi saanut.

Powered by EzPortal