Millainen pyörä radalle!?

Aloittaja soherrys, 06.02.12 - klo:21:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

soherrys

Jep, eli otsikon mukainen kysymys. Tarkoituksena tälle aiheelle,että käsitellään täällä minkälaista kalustoa mprata.fi porukalla on ja,että millainen peli olisi passeli radalle.

Omia kokemuksia jne. yms. Yleistä keskustelua !


Itse en ole aivan varma jos päädyn laittamaan ratapelin,niin laitanko kusiaisen vai kilosen....
kuussatkussa(vm.05 636) ei tehot riittänyt kadulle,mutta kilosessa(vm.04 10r) oli tehoa yllinkyllin...Korttikin jopa huilasi juhannuksen korvilla...

Joten en tiedä haluanko ottaa 600cc:sta kaiken tehon irti vai haluanko ottaa varmanpäälle ja katsoa mihin rahkeet riittää kilosen kanssa...


Jukka_R

Ajamaan oppii parhaiten pienellä pyörällä, joten aloituspyöräksi kusiainen ja sitten kun osaamista alkaa olemaan, vaihtaa isompaan. Ratapäivät ovat täynnä esimerkkejä kuskeista joilla ei ole mitään käsitystä ajamisesta ja tonnisen tehoja sitten käytetään raivokiihdytyksiin ja sitten kammojarrutus ennen mukaa ja mutkat taluttamalla. Ehdottomasti alkuun kusiainen.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Raaseri

Intoa kuin ilmapallolla?  :)

Jos katsoo aikoja, niin kisakilonen on n 2sek per ratakierros rivakampi kuin kuussatku, slicksirenkailla ja hieman väljemmillä rakentelusäännöillä. Vahva veikkaus ja muutaman kauden kisakokemus kyllä sanoo että molemmilla on kiva ajaa.

Kukin valitsee työkalunsa, mutta takaan että kuussatkun teho riittää jokusen vuoden aktiiviajoa ennenkuin teho on suurin vauhtia rajoittava tekijä.

soherrys

06.02.12 - klo:21:51 #3 Viimeisin muokkaus: 06.02.12 - klo:21:54 käyttäjältä soherrys
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 06.02.12 - klo:21:41
Ajamaan oppii parhaiten pienellä pyörällä, joten aloituspyöräksi kusiainen ja sitten kun osaamista alkaa olemaan, vaihtaa isompaan. Ratapäivät ovat täynnä esimerkkejä kuskeista joilla ei ole mitään käsitystä ajamisesta ja tonnisen tehoja sitten käytetään raivokiihdytyksiin ja sitten kammojarrutus ennen mukaa ja mutkat taluttamalla. Ehdottomasti alkuun kusiainen.

LainaaIntoa kuin ilmapallolla? 

Jos katsoo aikoja, niin kisakilonen on n 2sek per ratakierros rivakampi kuin kuussatku, slicksirenkailla ja hieman väljemmillä rakentelusäännöillä. Vahva veikkaus ja muutaman kauden kisakokemus kyllä sanoo että molemmilla on kiva ajaa.

Kukin valitsee työkalunsa, mutta takaan että kuussatkun teho riittää jokusen vuoden aktiiviajoa ennenkuin teho on suurin vauhtia rajoittava tekijä.


Tiedän että kuussatku riittää ja en tule sitäkään heti käskyttämään ihan loppuun asti,mutta....En ehtinyt kuin 10tkm viimekesänä ajamaan 6r:llä ja tuntui että siihen tottuu ihan liian helposti...

Tosin haluaisin päästä koeajamaan tämän uusimman kawan 6r mallin. Mutta villinä veikkauksena voisin heittää, että sekin on kesytetty meleko nopeasti ainakin katu käyttöön....

Omaa kokemusta 2 pyöräisistä löytyy +3v ylöspäin...lähinnä enduro/motocross merkeissä

jarska

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 06.02.12 - klo:21:41
Ratapäivät ovat täynnä esimerkkejä kuskeista joilla ei ole mitään käsitystä ajamisesta ja tonnisen tehoja sitten käytetään raivokiihdytyksiin ja sitten kammojarrutus ennen mukaa ja mutkat taluttamalla.

Hah, hyvin sanottu. reps_1
Mä tykkään monesti ajaa myös silleen et en vedä suorilla täysillä, kun haluun treenata vain kurviajoo, mut kuitenkin reipasta kiihdyttelyä ja jopa tälläkin kokemuksella näkee kun jotkut tulee suorilla ranne soikeena ja leuka kiinni tankissa musta ohi ja mutkan tullessa saa jarruttaa rajusti ettei mene persiiseen pahki.

soherrys

Mitä muuten ootte mieltä taxfree peleistä? Suht edulliseen hintaan sais pyöriä..Esim mobile.de katoin niin 10r -11 sais noin 10 000€ käytetty katu peli tietysti....Oma budjettihan ei yllä edes tuohon....Hyvä jos ees puolet tuosta....Pitäähän sitä enskaa ja autoja harrastaa myös samalla  beer_2

GertMüller

Harvalla tässä varmaan kukkarossa liikaa rahaa on, niin siksi rata-ajotkin voi varmasti aloitella ihan sillä samalla, millä muutenkin ajelee...

Sitten kun vauhti ja yritys kasvaa, niin joko jalostaa kilpipeliä monikäyttöisemmäksi, tai ostaa käytettynä valmis ratapyörä.

Itsellä nyt vaan kilosia ollut, mutta yhdyn mielipiteeseen 600:sella aloittamisesta.

nopea57

600:lla hyvin kerkiää, joskin ajotapa vaihteiden/kierrosten suhteen voi olla erilainen kuin isommalla. Pitää ajaa isommilla jengoilla, että meno on jouhevaa.

Ja kyllä se ratapyörä kyykky pitäisi olla, vaan ei ole, kun ei kahta kehtaa laittaa.

Ehkä rahasyiden vuoksi kannattaisi myös katsoa minkä verran pyörämallin tuunaus ja ylläpito maksaa ja paljonko vaihtoehtoja on tarjolla? Aina tulee mieleen laittaa jotain pientä, tai sitten on pakko laittaa... Joihinkin pyöriin vaan löytyy järjettömästi kamaa, edullisestikin.

Grandi67

Lainaus käyttäjältä: soherrys - 06.02.12 - klo:21:27
Jep, eli otsikon mukainen kysymys. Tarkoituksena tälle aiheelle,että käsitellään täällä minkälaista kalustoa mprata.fi porukalla on ja,että millainen peli olisi passeli radalle

Ite aloitin ratailun kiloisilla katukyykyillä,eikä hommasta tahtonut tulla lasta,ei paskaa. Hommattuani ratakusiaisen,alkoi myös mutkavauhti kasvaa ja loppukesällä nää ,jotka raivosi kilosilla suorilla edelle,oli sitten tukkona mutkissa. Syksyllä tulin sit lähes vahingossa kilosen K4:n omistajaksi.

Ja kannattaa katella täältä suomesta valmista pakettia,jossa on kaikki tarvittava samassa paketissa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: soherrys - 06.02.12 - klo:21:51
Tiedän että kuussatku riittää ja en tule sitäkään heti käskyttämään ihan loppuun asti,mutta....En ehtinyt kuin 10tkm viimekesänä ajamaan 6r:llä ja tuntui että siihen tottuu ihan liian helposti...

Varmasti sen kusiaisen sinä ja moni muukin ulosmittaa aika nopeesti maantien suorilla, mut radalla onkin sitten ihan toinen juttu, sitähän sä kysyit. ;)

carbon

Taidetaan vielä pysyä aiheessa, kun kerron kaverista jonka kanssa ajelimme yhdessä satunnaisesti radoilla.
Meillä oli hyvinkin samantyyliset, uudehkot tonniset kilpipyörät. Kierrosajat, tyyli jne samanlaisia. Manailimme sitä kun se pyörä siellä perseen alla on niin kallis että
se pelottaa eniten siellä kurvissa, ei sitä itseään niin pelkää ?
Kaveri myi pois uuden, hienon kiiltävän pyöränsä ja osti vanhan kisapyörän, puolet vähemmän tehoja, ei siftereitä, eikä mitään muutakaan
apuhärpäkettä. Naarmutkin oli jo valmiiksi. Sinne häipy kaveri  :'( karkuun meinaan. Ei ollut mitään jakoa mulla enää sen jälkeen.
Kehui kovasti että saa ajaa rennommin, eikä tarvi pelätä koko ajan että tulee 8000e naarmu......
Voin mää koittaa..

mako

olisi kiinnostavaa kuulla millä perusteella olette
minkäkin ratapyörän valinneet ja kokemuksia kyseisistä
pyöristä .käsittääkseni yamaha on kuussatasissa
koko ajan suosituin ja tonnisissa yamaha ja suzuki
ihmettelen vain että miksi esim hondaa on suhteessa
niin paljon vähemmän kehissä vai onko asiassa mitään
perää .

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: mako - 08.02.12 - klo:21:10
olisi kiinnostavaa kuulla millä perusteella olette
minkäkin ratapyörän valinneet ja kokemuksia kyseisistä
pyöristä .käsittääkseni yamaha on kuussatasissa
koko ajan suosituin ja tonnisissa yamaha ja suzuki
ihmettelen vain että miksi esim hondaa on suhteessa
niin paljon vähemmän kehissä vai onko asiassa mitään
perää .

Jos ajaisimme Honda cuppia, Honda olisi myydyin pyörä Suomessa. No, Yamaha teki parhaan tarjouksen ja siksi ajamme Yamaha Center cupia ja Yamaha on myydyin pyörä. Suzukeja taas on paljon samasta syystä kuin miksi Suomessa oli 80-luvulla paljon Ladoja. Eihän se nyt moottoripyörä ole, käsittääkseni viulukoulu.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: mako - 08.02.12 - klo:21:10
tonnisissa yamaha ja suzuki
ihmettelen vain että miksi esim hondaa on suhteessa
niin paljon vähemmän kehissä vai onko asiassa mitään
perää .

Ominaisuuksien puolesta Honda on kääntyy hienosti ja on muutenkin ketterän oloinen ajaa, mutta taitaa hävitä moottorin osalta muille merkeille jonkin verran. Hankintahinta on varmasti toinen tekijä, ilmeisesti Honda on kalliimpi hankkia. Kolmas tekijä on se, että tuo Honda on uutenakin ruma kun per**le, saati sitten parin kaadon jälkeen.  :P

Kusiaisista tuo R6R vain sattuu olemaan paras pyörä, joten siksi sitä lienee myyty eniten. Triumph on aika samalla viivalla, mutta sen saatavuus lienee ollut heikompi.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Turder

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.02.12 - klo:08:30
Hankintahinta on varmasti toinen tekijä, ilmeisesti Honda on kalliimpi hankkia.

Uusi 2012 Fireblade on kyllä todella halpa, jos vertaa muihin. Jopa parin kuussatasen nokalla on isompi ovh kuin Bladessa. Aika persraiskaushan tuo oli jos joku osti uutena 2011 Bladen vaikka loppukesästä/syksyllä. Maksoi himpun yli 20k€. Nyt alle 17k€ päivitetty malli knuppel_2

Powered by EzPortal