Kerhokisa 22.7.2012

Aloittaja Jukka_R, 27.06.12 - klo:21:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pienisopoapina

Tuo mun kommentti koski ketjun aiheena ollutta kerhokisaa. Olen muuten ihan samaa mieltä. Olen noissa muissa ketjuissa ehdotellut kisamaisen harjoituksen pitämistä Kemorassa. Muissakin lajeissa pidetään matalan kynnyksen kisaharjoituksia, miksei radalla. Painissa ne on salilla "seurakisoja", leireillä leirikisoja jne. Varsinaiset kilpailut on sitten erikseen. Kynnys "oikeaan kisaan" lähtemiseen on joka lajissa läsnä. Painissa liian suuret tasoerot voi aiheuttaa kerralla lajinvaihdon. YCC ja kerhokisa (mp-tuen jäsenten väliset) ovat hyviä "matalan kynnyksen" kisoja. Itsellä YCC kaatuu tuohon ajajatutkinnon suorittamattomuuteen, kerhokisa pitkään matkaan ( ja tietenkin koko homma rahattomuuteen). Kisahaluja olisi, joten yrittelen ehdotella Kemoraan jotain "matalan kynnyksen" kisamaista harjoitusta tms.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 01.07.12 - klo:09:18
Liikennevakuutus on erinomainen lisävakuutusturva, kunhan jokainen käy vakuutuksen korvaavuuden läpi oman vakuutusyhtiönsä kanssa.

Itselleni tulee tunne tuota lukiessa, että lukijalle yritetään antaa kuva siitä, että liikennevakuutusehdot ovat yhtiökohtaisia ja joissain tapauksissa yhtiö voisi omaan harkintaansa vedoten evätä korvauksen. Näin ei kuitenkaan ole. Uskoisin tietäväni mistä kirjoitan, koska olen hoitanut tähän mennessä 44 juttua vakuuutusyhtiö vs. vakuutettu, jossa yhtiö evännyt korvaukset, koska vahinko on tapahtunut heidän tulkintansa mukaan kilpailussa ja/tai suljetulla alueella jossa vakuutus ei olisi voimassa. 44 juttua olen voittanut näiden n. 10 vuoden aikana. Yksi juttu on parhaillaan kesken P:llä alkavan vakuutusyhtiön kanssa kesäkuisen PM-kisassa tapahtuneen vahingon johdosta. Tulemme tuonkin jutun voittamaan, rahani olen sen puolesta laittanut likoon. Vastapuolella oli innokas nuori sälli joka maalaili kuvia siitä, että yhtiö voisi harkita Liikennevahinkolautakunnan kannan riitauttamista ja ennakkopäätöksen hakemista KKO:sta. Intoa enemmän kuin kokemusta. Prosessi kestäisi luultavimmin pidempään kuin mitä uuden liikennevakuutuslain voimaantulo, joten KKO tuskin alkaisi myöntämään sellaiseen juttuun valituslupaa, millä ei olisi enää mitään oikeuskäytäntöä ohjailevaa vaikutusta. Ja aika rohkea saa olla käräjäoikeuden ja hovioikeuden tuomari joka lähtee tulkitsemaan lakia lautakunnan tulkintaa vasten. Liikennevahinkolautakunnassa on kuitenkin kohtuullisen hyvin aihepiiriin perehtynyt asiantuntijaparvi, ei mikään peräkammarinpojista koostuva lautamieskööri.

Oman tulkintani mukaan kerhokisat EIVÄT ole Moottoriliiton alaisia, koska niihin EI tarvita Moottoriliiton lupaa, EIKÄ Moottoriliitto voi evätä niiden järjestämistä ja kisoihin voi osallistua KAIKKI kuljettajat jotka kuuluvat kerhoon, siis myös kilpailukiellossa olevat. Kerhokisan järjestämiseen riittää ILMOITUS Moottoriliitolle. Normaaliin kisaan täytyy anoa lupa Moottoriliitolta. Ja mikäähän ei estä Moottoriliiton ulkopuolista kerhoa järjestämästä kerhokisoja. Jos näissä kisoissa täyttyvät turvallisuusvaatimukset, liitto ei voi kieltää ketään niihin osallistumasta. Jos kieltää ja jakaisi sanktioita, tulisi eteen kilpailunrajoituslainsäädäntö. Aiheesta löytyy autopuolella ennakkotapauksia. Eli jos maksut ja byrokratia kasvaa liian suureksi, mikään ei estä eroamasta Moottoriliitosta ja järjestämään omia, turvallisuusvaatimukset täyttäviä kerhokisoja ihan ilman sen suurempia lupia. Uskoisin, että Moottoriliitossa tiedetään tämä asia sangen hyvin. Omassa seurassamme (yhdistyksessä) on muutamia kertoja jäsenet esittäneet kysymyksen mitä etuja meille on Moottoriliiton jäsenyydestä. Itse en ole osannut antaa aina kaikkia tyydyttävää vastausta. Ja kuten empiria on osoittanut, turvallisia ja kuljettajia kiinnostavia kilpailuita voi järjestää ilman jäykkää byrokratiaa ja kalliita kilpailulupiakin.

Nämä mietteet kirjoitin paitsi yksityishenkilönä, myös Moottoripyöräilyn tuki ry:n puheenjohtajan ominaisuudessa. Yhteistyöhön olen ollut aina valmis ja olen jatkossakin. Lypsylehmän roolia emme kuitenkaan ota kantaaksemme.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

mako

itselle tulee mieleen että auttaisiko se tilannetta ettei koskaan käytettäisi kisa nimeä vaan jotain muuta. ajattelen vaan noita ensi tulkintoja vakuutusyhtiössä kun siellä mainitsee sanan kisa .

app

"Harjoituskilpailu", "kilpailuharjoitus", tai kerhokisa. Nimellä ei varmastikaan niin suurta merkitystä, mutta näissä saa kisakokemusta aloittelijat selvästi pienemmällä riskitasolla, kun porukkakin on useimmille jo tuttua, ja pelin henki leppoisampi.
Ensi kesänä aion ajaa ensimmäistä kertaa koko kauden läpi, joko jokkiksessa tai Superbike Beessä, ja tänä kesänä pitää saada tuntumaa touhuun + parantaa omaa ajoa.

slowrider

No niin nyt tajuan ton homman. Vähän meni kisat ja systeemit sekaisin kun eilen yritin selvitellä. Tuollainen matalan kynnyksen "kisa" pitkän rataviikonlopun päätteeksi olisi kyllä aika hieno kruunaus reissulle.(Myös muillakin radoilla) Se jäi vielä mietityttämään että tarviiko noissa kerhokisoissa olla mp-tuen jäsen?

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 01.07.12 - klo:11:28
Se jäi vielä mietityttämään että tarviiko noissa kerhokisoissa olla mp-tuen jäsen?

Ei tarvitse. Muutkin kerhot, yhdistykset ja seurat saavat toki niitä järjestää. Kerhokisaan osallistuvan tulee olla järjestävän seuran jäsen, jolloin kerhokisan edellytykset täyttyvät. Luonnollinen henkilö (ihminen) voi kuulua halutessaan vaikka miljoonaan kerhoon ja osallistua miljoonan eri kerhon järjestämään kerhokisaan vaikka kuluvalla kaudella edustaisikin jotain muuta kerhoa "oikeissa" kisoissa.

Tuollaisia kerhokisoja voi järjestää halutessaan jokaisen ajoharjoitteluviikonlopun päätteeksi. Tällöin tarvitaan vain vapaaehtoisia ja osaavia tekijöitä. Ratatuomaripisteet tulee olla miehitetyt ja niitä tulee olla enemmän kuin normaalissa ajoharjoittelussa jossa portin lisäksi on kaksi. Itse katsoisin, että minimivaatimus on viisi miehitettyä lippupistettä + portti ja toimintaa ohjaamassa osaava ja kokenut kilpailunjohtaja. Itse tulen esittämään yhdistyksen vuosikokouksessa sitä, että ehdottaisimme Moottoriliitolle organisaation kevennystä sellaisiin kisoihin joissa ei ole jaossa nousupisteitä, mainetta eikä mammonaa. Tällaisia luokkia ovat YCC, CBR 125 cup, classic ja sivaritkin. Tällaisissa kisoissa on mielestäni aivan tarpeetonta tuomaristo + kilpailun valvoja. Moinen organisaatio on yllättävän työläs hankkia, koska jokaisen tulee edustaa eri kerhoa jne. Isommissa kisoissa tuo on tietenkin tarpeen kun pisteet ovat arvokkaampia kuin valomerkin jälkeen löytyvät oluttuopit. Niistä taistellaan, tapellaan ja yritetään kieroilemallakin saada. Näissä luokissa joita me ajatamme, tärkeintä on ajamisen ilo, eivät pisteet. Pisteitä on toki kiva seurailla: http://www.mp-tuki.fi/index.php?v=jm&s=jm_pisteet itsekin nyt tiukassa seitsikossa jolla jokaisella on mahdollisuus mestaruuteen, ainakin kolmen kärkeen. Itse luultavimmin tulen ajamaan vaikka varikkomopolla viimeiset kisat jottei tulisi sosiaalista painetta "liian hyvänä" siirtyä muihin luokkiin. Jokkis on mun juttu ja ilmapiiri rento. Ei ole hinkua cuppeihin saati pidemmälle. Jos osaaminen karttuu liikaa, vaihdan pienempään pyörään. Seuraavassa kisassa tulen ainakin yhden lähdön ajamaan pyörällä jolla saa olla jo ihmemies jos A-lähdön aikoo voittaa. Laitteen huippunopeus on n. 110 km/h ja tehoja uskomattomat 15hv. Teoreettista huippunopeutta jos ajaa Kemoralla kierroksen läpi (jarruttamatta yhteenkään mutkaan, kaasu auki koko ajan) voi juuri ja juuri päästä alle 1:30. 1:40:n alitusta pidän kovana juttuna sillä laitteella. Vastustajakaan ei ole aivan surkeimmasta päästä, Kari Vehniäinen on ilmoittautunut toiseksi kuskiksi ja eiköhän siellä ole monta muutakin viivalla.

Jos hommasta tehdään liian byrokraattista ja joka asiasta valitetaan ja tehdään vastalauseita, niin tekemisestä menee ilo ja varikolla pyörii vain naama vitullaan olevia stressiin ja työuupumukseen kulahtaneita ihmisraukkoja. Homman pitää olla hauskaa ja tuottaa mielihyvää ja jos mahdollista, olla kustannuksiltaan edullista. Sellaista luokkaa lähdin aikoinaan perustamaan ja sellaista luokkaa ja luokkia aion olla kehittämässä. Vääntöihin ja pykälien viilailuihin ja ihmisten kanssa riitelyihin olen aina valmis, mutta silloin tuntipalkan pitää olla kolminumeroinen. Ilmaiseksi haluan tehdä vain juttuja joista saan mielihyvää ja iloa. Aamen.

P.S. Seuraava kerhokilpailu on Alastarolla kolmen viikon päästä ja seuraava "oikea" meidän järjestämä on täällä Vetelissä, Kemoralla neljän viikon päästä. Kolmen viikon päästä vedän kuljettajatutkinnon teorian Alastaron moottoriradalla luultavimmin keskiviikkona illalla. Jos jollekin on liian pitkä matka tulla Alastaroon mistä päin tahansa Suomea, pidän sitä saamattomuutena. Itse olen pitkälti yli sata kertaa matkustanut välin Hki-Rovaniemi-Hki vain suorittaakseni tentin tai mennäkseni tunnin luennolle. Tämä on kuitenkin laji joka maksaa, jossa tulee hiki ja jonka eteen pitää jotain tehdä. Kisoja voi katsella kotisohvaltakin ja jenkkikoulun käydä kirjekurssina. Tosihommat ja tosimiehet ovat sitten erikseen, pullamössöille taas sitten ne kotisohvat ja etäopiskelut.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

slowrider

Kiitoksia selvennyksestä. Pitää sitten varuiksi pistää jäsenhakemus menemään, jos vaikka innostuu kokeilemaan  airrev_1

app

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 01.07.12 - klo:12:09
Kiitoksia selvennyksestä. Pitää sitten varuiksi pistää jäsenhakemus menemään, jos vaikka innostuu kokeilemaan  airrev_1

Mp-tuen jäsenmaksu taitaa olla 20,-. Kertalisenssi mihin tahansa kisaan moninkertainen hinnaltaan.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: app - 01.07.12 - klo:13:54
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 01.07.12 - klo:12:09
Kiitoksia selvennyksestä. Pitää sitten varuiksi pistää jäsenhakemus menemään, jos vaikka innostuu kokeilemaan  airrev_1

Mp-tuen jäsenmaksu taitaa olla 20,-. Kertalisenssi mihin tahansa kisaan moninkertainen hinnaltaan.

22 euroa ja liittymismaksu 30 euroa.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

murmela

9/36 enää jäljellä, eli viivalla on jo 27 kuskia.
Pari päivää on viel enakkoilmoaikaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Ja mielellään muitakin hitaita mukaan, etten tarvi yksin ajella siellä letkan perässä  airrev_1

Reisi

14.07.12 - klo:00:55 #41 Viimeisin muokkaus: 14.07.12 - klo:00:59 käyttäjältä Reisi
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 13.07.12 - klo:17:21
Ja mielellään muitakin hitaita mukaan, etten tarvi yksin ajella siellä letkan perässä  airrev_1

Ei onnistu tällä kertaa, fyffe finito, propello stoppo, pahoittelen...

MUOKS: Mut ne jotka empii, niin suosittelen, oli tosi nastaa keväällä, löyty aina joku samanvauhtinen, jonka kanssa kisailla.

jk0

Onko kellään mökissä tilaa vielä yhdelle kilpakumppanille kys. viikonloppuna? Tarvetta majoitukselle olisi pe-su. Parhaiten tavoittaa yv:llä tai suoraan puh. nolla-neljäsataa-807587

-Jaakko

app

En löydä kesän viimeistä kerhokisaa tuen sivuilta. Lienee ilmottautuminen mennyt umpeen. Onko mahdollista vielä ilmottautua, ja jos, miten ?

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 05.08.12 - klo:23:46
En löydä kesän viimeistä kerhokisaa tuen sivuilta. Lienee ilmottautuminen mennyt umpeen. Onko mahdollista vielä ilmottautua, ja jos, miten ?
Soita heti jukalle. Jukka tykkää kun sille soitellaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal