Lainaus käyttäjältä: Murikka - 20.08.12 - klo:13:42
Jännä homma että muutamaa poikkeusta lukuunottamatta SM-tason kuskitkin jaksavat katsoa sen ohituspaikan, kun taas keskiryhmän ja nopean hitaamman fraktiilin porukalla on niin kiire, että on pakko työntää ohi juuri siinä ja heti. Siisti ohitus kun on todella helppoa tehdä ratapäivillä joko muuttamalla ajolinjaa ja ohittamalla avauksessa sisäkautta tai sisäkautta jarruttamalla. Kisoissa mennään sieltä missä on ovi vähänkin raollaan, mutta treeneihin ko. perseily ei mun mielestä kuulu.
Meidän tapahtumissa on eräällä nimeltämainitsemattomalle Virtaselle annettu vuoden porttikielto tuosta hyvästä, huolimatta siitä että herra oli itse itsensä Jumalaksi ylentänyt ja päässyt A:n häntäpään pitäjäksi. Kusipäisiä ja vaarallisia ohituksia ja täysin ylimielistä käyttäytymistä varikolla. Kyseisen henkilön kasvon luusto oli pahimmassa vaarassa. Toinen vastaava koheltaja oli eräs näytösluontoinen B-lähtöön itse itsensä anoja joka punki ihan älyttömissä paikoissa oli.
Voin laittaa tänne eiliseltä esimerkkivideon omasta pyörästäni jota ajaa kaksinkertainen Suomen mestari. Kun edessä oli hitaampia, odotteli suoraa ja nappasi siinä ohi vaikka varmasti olisi ehtinyt apeksiin ensin ja saanut edessä körötelleille paskahalvauksen osumattakin. Jahka saan koneen pysymään päällä (lämpenee liikaa) siihen asti, että videot muokkautuvat loppuun, niin video Räyskälästä julkaistaan. Siinä näkyy kusipäinen ohitus allekirjoittaneen toimesta ja sellaisia teen jatkossakin, mutta vain kisoissa. Treeneissä mennään nätisti, kisassa sitten kisariskillä. Omaan kusipäiseen ajooni saattoi vaikuttaa kisassa hieman se, että ensimmäisellä kierroksella eräs sankari tööttäsi arviointivirheensä/ahneutensa johdosta suoraan perseeseen jarrussa ja meinasin kaatua. Sen jälkeen oli vähän hermo kireällä kun tipuin n. 10 sijaa.
Vahinkoja voi aina sattua, mutta jos radalle mennään treenaamaan asenteella, että minun edestä kaikki hitaammat helvettiin, niin ratapäiviltä pääsee yllättävän nopeasti poistumaan. Toki radan voi aina itsekin vuokrata ja sekoilla siellä sitten miten lystää. Jos tapahtuman järjestäjä itse on kusipäinen koheltaja, niin muut äänestävät jaloillaa. Radan saa vuokratuksi ambulansseineen ja avustajineen muutamalla tonnilla päiväksi, joten ei tuo ongelma kosketa kuin köyhiä. Hieman harvassa on nuo yksikseen ratoja vuokrailleet tyypit kuitenkin viime aikoina täällä Suomessa olleet huhujen mukaan...