Lainaus käyttäjältä: jarska - 02.08.12 - klo:12:49
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.08.12 - klo:12:30
Lainaus käyttäjältä: jarska - 02.08.12 - klo:10:34
Minusta hyvä juttu kun asioista keskustellaan, varmasti kaikki ovat jollain tapaa tehneet virheitä ja jopa aiheuttaneet sydämen tykytyksiä itselle taikka toiselle.
Hyvänä en pidä sellaista kun aletaan jutteleen joillekin nimimerkeille suoraan-- tyyliin--monet muutkin kuskit ovat sanoneet sitä taikka tätä sun ajotyylistä/koheltamisesta, mut eivät koskaan ole tulleet kertomaan sitä varikolla, miksei?
Mä ainakin haluun suoraa puhetta/palautetta paikan päällä, enkä mitään "porukkaniistämistä" voorumilla...viisaskin tekee virheitä, mut vain tyhmä toistaa ne.
Siksei, koska viestinviejä voi vastaanottajan mielestä sanoa väärin, väärällä hetkellä, väärillä sanoilla, väärällä äänellä, väärällä naamalla, väärällä iällä, väärällä kokemuksella, jne. Ts ylipäätään ei ole mitään väliä mitä se viestinviejä sanoo koska viestin vastaanottajan ego blokkaa kaiken sanotun ja tarttuu esim vain johonkin yhteen yksittäiseen sanaan ja avautuu siitä. Parhaimmassa tapauksessa se ego vielä vääntää asiayhteyden täysin vääräksi, esim tuossa mainitsemassani tapauksessa ego oli sitä mieltä että olin sanonut häntä tyhmäksi.
Eli siitä syystä jotkut ihmiset eivät halua asettua viestinviejän rooliin.
Kerran yksi Tukati kuski tuuppasi musta sisäkautta ohi Kemoran paluusuoran jälkeisellä vasurilla...kovalla vauhdilla tuli...käänsi vasemmalle jyrkästi ja tumppasi jarrua niin kovaa et vauhti pysähtyi lähes tyystin apeksin kulmille ja jäi suoraan mun eteen.
Sillon oli vielä apsit, jarrutin kovaa kallellaan, tykytti niin prkleesti, mut pysähtyi ennen takarengasta, enkä kontannut, kumman lie syy jos kolahti.
Mun ego kesti käydä sanomassa, kaverin ego kesti kuulla, en haukkunut tyhmäksi, naamani ei ollut norsunvitulla, kaverilla vähän oli mut ei se mua haitannut, tulipahan sanottua ja omasta mielestäni aiheesta.
Toki helpompaahan se on jos ittelle sattuneesta mainittee, muuten ammutaan...se viestintuoja.
Kerran, kun olin vasta vähän aikaa ajellut nopeassa ryhmässä, yksi kuski tuuppasi musta ohi Alastaron paluusuoran jarrussa...kovalla vauhdilla tuli ja oli mua reilusti edellä ennen mutkaa...käänsi oikeelle jyrkästi ja tumppasi jarrua niin kovaa et vauhti pysähtyi lähes tyystin apeksin kulmille ja jäi suoraan mun eteen.
Nostin pyörää sen verran pystyyn että oisin päässyt ulkokautta ohi. Jolloin se ohittaja avasi siitä apeksista suoraan "ulos", eli taas suoraan mun eteen. Ja taas nostin mopon pystyyn, ja tällä kertaa loppukin rata ja vedin "sata lasissa" radalta ulos hiekalle. Takajarru pohjassa kyntämistä, ja pölyn hälvettyä kone käyntiin, kelasin vaihteen ykköselle, suunta takavasemmalle, ja radalta puisss.
En käynyt avautumassa, vaan totesin itsekseni että minähän sen virheen tein koska oletin että nopeassa ryhmässä kaikki on myös mutkissa nopeita.
Sittemmin olen huomannut että lähes kaikki nopean ryhmän kuskit tulevat mua perse edellä vastaan alastaron pääsuoran jarrussa, ykkösmutkassa, välisuoralla, kakkosen jarrussa ja kakkosmutkassa. Vielä pitäis oppia avaamaan kakkosmutkasta, koska siinä olen ihan samalla linjalla edessä olevan kanssa, mutta se vaan häipyy siit nopeemmin kuin minä.