Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).

Aloittaja wiltzu, 29.06.12 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

wiltzu

Millasia sarjoja porukka on laittanut Yamaha R1:een?
Tarkoitus olis saada kaavio käännettyä, vakiotapeilla ajoasento on mielestäni hyvä (pituuteni 176cm).

Nykyinen linkulla toimiva rearsetti on susi (Danmoto).
Tapit liian takana (polvet ei yllä tankille asti) sekä alaspäin vaihtaminen tahmeaa.

Itselleni hakusessa Yamaha R1-04 rearset.

Linkit ja kuvat toimivaksi todetuista sarjoista tervetulleita.

BOLA RACE

PP-Tuning sarjoja olen itse käyttänyt ja ihan toimiviksi todennut.

http://motoring-europe.eu/product/pp-tuning-rear-sets

pistä Yv:tä jos kiinnostaa, niin voin kysellä saatavuutta ja antaa tarjouksen sarjasta.

slowrider

Nyt tarvitsisin K6 600 Gixeriin Rearsetit. Hyviä ideoita mistä noita voisi metsästää niin että saisi käsiin torstaiksi? Eli missä voisi mahdollisesti olla hyllyssä?

jarska

Jalkatappien siirtosarjoihin liittyen tsekatkaapa omastanne seuraava...
Hukkapätkä huomasi et mulla oli todella väljäksi mennyt pallonivel vaihdepolkimen takapäässä.
Vaihdoin uuden ja huomasi kyllä eron vaihteen päälle menossa ja shifterin toiminnassa.
Oli jo niin väljä et melkeen tipahti koko pallo sieltä sisältä.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 23.09.13 - klo:10:30
Jalkatappien siirtosarjoihin liittyen tsekatkaapa omastanne seuraava...
Hukkapätkä huomasi et mulla oli todella väljäksi mennyt pallonivel vaihdepolkimen takapäässä.
Vaihdoin uuden ja huomasi kyllä eron vaihteen päälle menossa ja shifterin toiminnassa.
Oli jo niin väljä et melkeen tipahti koko pallo sieltä sisältä.

Hyvä vinkki. Nykyään noi on itellä varmistettu langalla. Toi tuli joskus opittua kantapään kautta. Silloin oli vielä susuki ja keltainen nahkapuku.
YCC A-lähtö 20.9.2010:
http://youtu.be/MeV7XLkVBvU?t=1m

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 23.09.13 - klo:10:44
Lainaus käyttäjältä: jarska - 23.09.13 - klo:10:30
Jalkatappien siirtosarjoihin liittyen tsekatkaapa omastanne seuraava...
Hukkapätkä huomasi et mulla oli todella väljäksi mennyt pallonivel vaihdepolkimen takapäässä.
Vaihdoin uuden ja huomasi kyllä eron vaihteen päälle menossa ja shifterin toiminnassa.
Oli jo niin väljä et melkeen tipahti koko pallo sieltä sisältä.

Hyvä vinkki. Nykyään noi on itellä varmistettu langalla. Toi tuli joskus opittua kantapään kautta. Silloin oli vielä susuki ja keltainen nahkapuku.
YCC A-lähtö 20.9.2010:
http://youtu.be/MeV7XLkVBvU?t=1m

Miten olet toteuttanut tuon varmistuksen?

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 23.09.13 - klo:12:19
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 23.09.13 - klo:10:44
Lainaus käyttäjältä: jarska - 23.09.13 - klo:10:30
Jalkatappien siirtosarjoihin liittyen tsekatkaapa omastanne seuraava...
Hukkapätkä huomasi et mulla oli todella väljäksi mennyt pallonivel vaihdepolkimen takapäässä.
Vaihdoin uuden ja huomasi kyllä eron vaihteen päälle menossa ja shifterin toiminnassa.
Oli jo niin väljä et melkeen tipahti koko pallo sieltä sisältä.

Hyvä vinkki. Nykyään noi on itellä varmistettu langalla. Toi tuli joskus opittua kantapään kautta. Silloin oli vielä susuki ja keltainen nahkapuku.
YCC A-lähtö 20.9.2010:
http://youtu.be/MeV7XLkVBvU?t=1m

Miten olet toteuttanut tuon varmistuksen?

Lanka on toisesta päästä kiinni pallonivelen juuressa ja toisesta vastakappaleen ympärillä. Estää sivuttaisliikkeen jossa pallo pääsisi tippumaan pois paikaltaan.

DeReK

Onko kenelläkään kokemuksia jalkatappisarjojen tilaamisesta Kiinan suunnalta? Itse olen talven etsinyt sopivaa jalkatappisarjaa RSV4:een ja löysin esim. tällaiset.

Kuvat ja tuotekuvaus vaikuttaa asialliselta, mutta epäillyttää edullinen hinta suhteessa suurimpaan osaan tarjolla olevista vaihtoehdoista. Myös ilmoitetttu paino 2 kg ihmetyttää, kun monissa muissa (kalliissa) painoksi ilmoitetaan about 700 gr. Kuitenkin kaikissa tai lähes kaikissa ilmoitetaan materiaalina olevan 7075 alumiini.

tuomas

Yhdet siirtosarjat tilattiin 06 firebladeen Ebaysta (Kiinasta). Ihan käypäset olivat, ja eivät ainakaan parissa vuodessa ole hajonneet.

Vertailin niitä huvikseni omiin vastaavan mopon Gillesin siirtosarjoihin ja hieman on viimeistely krouvimpaa kiinanpojan tekeleissä, mutta oli täysin ulkonäköseikoista kyse.

En vain muista miltä ebay-kauppiaalta nuo tilattiin.

RSV4:seen löytyy ebaysta myös kohtuu edukkaasti siirtosarjoja:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313&_nkw=RSV4+rear+sets&_sacat=0&_from=R40



Varauksin suosittelen. Todennäköisesti ihan käypästä kamaa, mutta voi sieltä tulla skeidaakin.

-tuomas-
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

T1mppa

Mulla on jotkut kiinalaiset.
Ihan tekee tehtävänsä, mutta itselläni jalkatappiosa on liian pienellä karhennuksella, eli liukas. Tuo kuvassasi oleva on parempi, mutta ei paras.
Toisaalta, jos on kovin karhea, niin se kuluttaa kengän pohjaa.

En usko, että painaa 2 kg. Kyllä se lähempänä 1 kg on pakosti. Materiaalin veikkaan pitävän paikkansa.

Itse ostaisin. Jos ei toimi itselläsi, niin laita eteenpäin.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: DeReK - 12.05.14 - klo:22:40
Onko kenelläkään kokemuksia jalkatappisarjojen tilaamisesta Kiinan suunnalta? Itse olen talven etsinyt sopivaa jalkatappisarjaa RSV4:een ja löysin esim. tällaiset.

Kuvat ja tuotekuvaus vaikuttaa asialliselta, mutta epäillyttää edullinen hinta suhteessa suurimpaan osaan tarjolla olevista vaihtoehdoista. Myös ilmoitetttu paino 2 kg ihmetyttää, kun monissa muissa (kalliissa) painoksi ilmoitetaan about 700 gr. Kuitenkin kaikissa tai lähes kaikissa ilmoitetaan materiaalina olevan 7075 alumiini.

Yhdet kiinan tapit tuli entisen gixerin mukana. Jäi ajamatta niillä kun asennuksen jälkeen olivat vähän notkean tuntuiset. Kädellä pystyi painamaan jalkatapin n. 20 astetta alaspäin ja kun seisoi tapeilla, taipuivat tapit lähelle 45 astetta alaspäin. Itse en edelleenkään kenellekään suosittele Kiinan tavaraa mihinkään hallintalaitteisiin ellei ole 100% varmuutta, että juuri ko. valmistajan tuotteet ovat priimaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Reisi

13.05.14 - klo:09:02 #11 Viimeisin muokkaus: 13.05.14 - klo:09:05 käyttäjältä Reisi
Noi näyttää ihan asialliselta. Mulla oli/on Danmoton kiinalaiset jalkatapit ja 3D cliparit. Cliparin asennuksessa katkesi pultti, kun laitoin momenttiavaimeen 15nm, ohjeissa ei kerrottu tarvittavan voiman määrää, Suzukin manuaalista katsoin 23nm. Sen jälkeen laitoin mailia ja vastaukseksi tuli 10nm. Sillä voimalla cliparit muutti asentoa, jos vähänkin nojasi niihin. Vaihdoin kaikki pultit kunnollisiin ja laitoin 13nm. Kun kippasin pyörän, niin oli hankalaa saada pyörä pystyyn, kun kliparit vääntyivät pyörää nostaessa pystyasentoon. Jalkatappisarjassakin murheita, 10nm voimalla kaikki pultit löystyivät kesken ajon Ahvenistolla. Vähän jännitti, että antautuuko pultit tai kierteet, kun laitoin 15nm, mutta sillä on nyt pysynyt kiinni. Polkimien liikkeet jäykistyivät hieman isommalla momentilla. Ärsyttävin on kuitenkin suunnittelumoka, kun käyttää käännettyä vaihdekaaviota (K1 Suzukissa hyvin ysinkertainen toimenpide). Vaihdekiksi jää liian alas, kun alaspäin vaihdossa polkimen liikkuvat osuvat runkoon estäen polkimen säädön oikealle korkeudelle. Vaihdepolkimeen jäi 1-2mm sivuttaisliike, koska ei ollut yhden kerran kymmenestä kunnolla paikallaan, kun etsin sitä vikaa, ja laitoin siihen 15nm ja kohdistuskolot pyöristyivät. Ensin ajattelin ostaa matalakärkiset bootsit, mutta mulla odottaa nyt PP-Tuningit asennusta. Tutki tarkoin rakennetta, ettei tule vitutus, jos yrittää jälkikäteen laittaa pyörään quickshifterin sensoreita tai käännettyä kaaviota. Vakiona Danmototkin on ihan asialliset (jos käyttää reilusti liimaa asennuksessa eikä kaatele pyörää).

wbaum

23.06.14 - klo:18:42 #12 Viimeisin muokkaus: 23.06.14 - klo:18:44 käyttäjältä wbaum
Eri-ernestin vaihdehommia lueskellessa tuli motivaatio korjailla vaihdekiksistö välyksettömäksi. Katkaisin sitten pultin uniballin sisään ja meni muuten helposti. Tuo olis saattanu väsyy poikki itestään aikaa myöten. Sain kaivettua pultin pois sieltä, mutta koska noissa nivelissä nyt tuntuu olevan välystä niin kävis katsomassa onko noi bilteman kamat ihan kuraa vai pitääkö oikein motorsport-related uniballeja ostaa.

Jaa niin tuossahan on vääränkätinen kierre. Onkohan siellä adaptereita... Kylläpä meni taas helpoksi.

jarska

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.06.14 - klo:18:42
Eri-ernestin vaihdehommia lueskellessa tuli motivaatio korjailla vaihdekiksistö välyksettömäksi. Katkaisin sitten pultin uniballin sisään ja meni muuten helposti. Tuo olis saattanu väsyy poikki itestään aikaa myöten. Sain kaivettua pultin pois sieltä, mutta koska noissa nivelissä nyt tuntuu olevan välystä niin kävis katsomassa onko noi bilteman kamat ihan kuraa vai pitääkö oikein motorsport-related uniballeja ostaa.

Jaa niin tuossahan on vääränkätinen kierre. Onkohan siellä adaptereita... Kylläpä meni taas helpoksi.

Mulla on unibooleja varastossa jos et muualta löydä.
Voin ottaa Kemoralle mukaan.

marko_

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.06.14 - klo:18:42
Eri-ernestin vaihdehommia lueskellessa tuli motivaatio korjailla vaihdekiksistö välyksettömäksi. Katkaisin sitten pultin uniballin sisään ja meni muuten helposti. Tuo olis saattanu väsyy poikki itestään aikaa myöten. Sain kaivettua pultin pois sieltä, mutta koska noissa nivelissä nyt tuntuu olevan välystä niin kävis katsomassa onko noi bilteman kamat ihan kuraa vai pitääkö oikein motorsport-related uniballeja ostaa.

Jaa niin tuossahan on vääränkätinen kierre. Onkohan siellä adaptereita... Kylläpä meni taas helpoksi.

ETRA:sta saa niitä unibaleja..myös vääränkätisellä kierteellä

Powered by EzPortal