Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).

Aloittaja wiltzu, 29.06.12 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

wbaum

Hmm. No enhän mä tuolta nettikatalogeista mitään löydä, mutta jos tän näköistä löytyy näppärästi niin olishan se jees. 1 kpl normi M6 naaaraskierre ja yks vasta-naaraskierre M6. Tuo toinen kierre voi olla tuommoinen tai sit niitattava. Varmaan 5-10e maksanee kpl...?


Tekis kyl mieli hipuloida Jarskan unibolsseja, joten ei hätää jos ei heti löydy. Sain tuon kasaan nyt noilla, mutta olishan tuo hyvä fiksailla napakaksi.

jarska

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 24.06.14 - klo:00:07
Tekis kyl mieli hipuloida Jarskan unibolsseja, joten ei hätää jos ei heti löydy. Sain tuon kasaan nyt noilla, mutta olishan tuo hyvä fiksailla napakaksi.

Saat kosketella hellästi minunki boolseja, mutta nämä on vaan tällasia yksinkertasia, joissa kierretanko ja paljas nuppi:


santerik

http://www.orientexpress.com/p-2029-sato-racing-rear-sets.aspx

Pitäisi tässä talven mittaan hommata tappisatsi tuohon 929rr:ään. Tarkoituksena on mennä tommottiilla Kiinan versiolla. Ainoa rajoitus on se, että vaihdekaaviota pitää olla käännettävissä. Vaatii siis tuommoisen vaihdevivulla päähän tulevan lisäpaikan joka siirtää vaihdevipua kauemmas ketjusuojasta (kuten linkissä).

Noitahan löytyy eBayssa noin miljoonalta eri kauppiaalta. Onko kukaan havainnut noissa Kiinan kauppiaissa tai niiden tuotteissa jotain merkittäviä eroja vai onko se vain rahat liikkeelle ja aktiivista odotusta?

Toki jos jonkun hyllyssä on jouten 929/954 tappisarja niin nyt alkaa olla oikea hetki tulla kaapista.

Nitrous

^Pahimmillaan Kiinansarjat on niin notkeeta tavaraa, että niillä ei pysty ajamaan. Esim. yks sarja mulla oli k7 gixeriin sellanen, että jalkatapin pysty käsin painamaan vaakatasosta 45 asteen kulmaan. Ei kummosta tukee olis ajossa saanu niistä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

santerik

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.09.14 - klo:20:56
^Pahimmillaan Kiinansarjat on niin notkeeta tavaraa, että niillä ei pysty ajamaan. Esim. yks sarja mulla oli k7 gixeriin sellanen, että jalkatapin pysty käsin painamaan vaakatasosta 45 asteen kulmaan. Ei kummosta tukee olis ajossa saanu niistä.

Jep, vastaavankaltaisen jutun olen jostain muualtakin muistaakseni lukenut.

Toisaalta "menestystarinoita" kuulee useammin joten aion ottaa satasen riskin ellen halvalla löydä käytettyjä merkkivermeitä. Merkkisatsin ja kiinansatsin hintaerotuksella saa kuitenkin uuden takasen ja muutaman laatikkoa keppanaa. Keppanan voimalla voi sitten purkaa pettymyksen tai jalostaa romut toimiviksi.

TommoKe

PP-tuningin satsitkaan kallita ole ja osia saa suomesta kiitettävästi.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

santerik

Pikakuuklailulla en noita pp-tuningin sarjoja 929RR:ään löytänyt, pitää joskus tsekata ajan kanssa.

Olen myös harkinnut laittavani vain tällaiset http://www.ebay.fr/itm/Fit-Honda-CBR929RR-2000-2001-00-01-Neuf-CNC-Riser-Repose-pieds-reglable-/191344951145?pt=LH_DefaultDomain_71&hash=item2c8d0c3f69   tahi jotain vastaavaa ja sitten kääntää vaihdekaavion jollain konstilla. Suap ny nährä mihin tässä päädytään ennenkuin ostetaan kunnolliset tapit tai pyörä jossa ne olisi valmiina..

T1mppa

Nuo linkkaamasi ranskan ebayssa olevat jalkatapit ovat lähdössä Kiinasta, joten matka-aikaa menee sen 4 vk.

Tässä olisi vaihtoehto http://www.ebay.com/itm/Black-CNC-Rearset-Foot-pegs-Rear-set-For-Honda-CBR900RR-CBR929RR-CBR954RR-00-03-/330971809005?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item4d0f7504ed&vxp=mtr

Näistä en mitään tiedä, mutta halvalla lähtee. Suosittelen ainakin laittamaan ruuvilukitetta kaikkiin tarpeellisiin ruuveihin sekä mahdollisesti nyloceja, jos pystyy.

paaton

Tein joskus itse ne siirtopalat orkkis tapeille. Helppo homma, mutta tapitkin kannattaa vaihtaa jäykkiin. Jalkapöytä menee niks naks taittuvilla tapeilla.

MikkoS

Lainaus käyttäjältä: santerik - 28.09.14 - klo:21:49
Olen myös harkinnut laittavani vain tällaiset...
Noita M-factory-brandattyjä alumiiniosia oon joitakin tilannut ja ihan positiivisesti yllättynyt laatuun. Oisko tää sitten jotain niitä vähän parempia kiinan tuotoksia, joissa jopa laadunvalvontaa käytetty?

Lainaus käyttäjältä: santerik - 28.09.14 - klo:21:49tai pyörä jossa ne olisi valmiina...
Puhelinnumero siulla tais olla jo?

Pelimies vaihtaa noihin ei-niin-varmasti-hyviin tuotoksiin myös kaikki pultit, tai ainakin ne kriittiset (jalkatappien kiinnityspultit, siirtolevyjen väliset ja runkoon kiinnittyvät), kustannukset niille on parin euron luokkaa niin eipä kannata siinä kohin säästää.

santerik

29.09.14 - klo:21:44 #25 Viimeisin muokkaus: 29.09.14 - klo:21:45 käyttäjältä santerik
Lainaus käyttäjältä: MikkoS - 29.09.14 - klo:18:51
Lainaus käyttäjältä: santerik - 28.09.14 - klo:21:49
Olen myös harkinnut laittavani vain tällaiset...
Noita M-factory-brandattyjä alumiiniosia oon joitakin tilannut ja ihan positiivisesti yllättynyt laatuun. Oisko tää sitten jotain niitä vähän parempia kiinan tuotoksia, joissa jopa laadunvalvontaa käytetty?

Lainaus käyttäjältä: santerik - 28.09.14 - klo:21:49tai pyörä jossa ne olisi valmiina...
Puhelinnumero siulla tais olla jo?

Pelimies vaihtaa noihin ei-niin-varmasti-hyviin tuotoksiin myös kaikki pultit, tai ainakin ne kriittiset (jalkatappien kiinnityspultit, siirtolevyjen väliset ja runkoon kiinnittyvät), kustannukset niille on parin euron luokkaa niin eipä kannata siinä kohin säästää.


Sun jamppi kyl sopis mun valkoisiin hanskoihin! Mut pitää tosissaan viel vähä funtsia hommaanko koko satsin vai liikuttelenko tappeja jollain muulla tapaa.

Se mitä haluun on käännetty kaavio, kiinteet tapit ja tappeja vähän taaemmas. Hyvin äkkiä vaan ollaan siinä kohtaa menossa et satkun kiinasatsi on se helpoin/halvin tapa.

Noissa Kiinan sarjoissa vaan näyttää olevan noi tappeja ja siirtolevyjä yhdistävät kaks pulttia olevan niin liki toisiaan et voi kyl aripeetteessä olla vähän letkut.

Nooooh.. Tässä on hyvä viel vähä vatuloida, muuten ei tuu kevääks ees kiirettä!

Btw. Hyvää nimipäivää asianosaisille!

Damsku

Noista on vaan vaikee etukäteen arpoo että mitkä on hyviä ja mitkä ei. Mulla oli aiemmin kiinasetti, ja ne oli jämäkämmät ku nykyiset lightechin laatuvehkeet. Painoki kyllä kolme kertaa enemmän.

pienisopoapina

Tarttisin semmosen tangon vaihdevivustoon. 23 cm. Joku verkkokauppa möi vivuston osia erikseen. Mikähän se kauppa oli?
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Mattirk

Mitäs settejä arvon kansalaiset ovat Bemariin laittaneet, samalla on mielessä että jos kääntäisi kaavion, sillähän saisi varmaan kivasti sekoitettua muutenkin sekavaa ajoa. Vaatimuksena on että sivutalla jää käyttöön, katteesta saatan hampaat irvessä ja pikku viineissä suostua leikkaamaan tarvittavan palan pois. Tuo tallajuttu näyttäisi karsivan pp-tuningin ja alpharaasingin pois. Gillesin halvemmassa arveluttaa vähäiset säädöt, parempi Gilles tarjoaa laajemmat säädöt mutta maksaa mansikoita ja vähän päälle, noh kyllähän tällä näkkileivällä ja vedelläkin tuntuu köyhä pysyvän hengissä. Gillesin kaavion kääntösarja vaatii tuon pikkuisen katteen leikkauksen. Rapakon takaa löytyis Attack performance mutta siinä arveluttaa monimutkainen linkku-keppi-liitos-mitälie sinne sun tänne systeemi (tuo loota tuossa kun ei muutenkaan ole maailman tarkin kapistus niin tuleeko klappia jonnekkin), mutta ei vaatisi katteen raiskausta ja kaavion kääntö helppo juttu(?).

wehna

Lainaus käyttäjältä: Mattirk - 26.05.15 - klo:23:17
Mitäs settejä arvon kansalaiset ovat Bemariin laittaneet, samalla on mielessä että jos kääntäisi kaavion, sillähän saisi varmaan kivasti sekoitettua muutenkin sekavaa ajoa. Vaatimuksena on että sivutalla jää käyttöön, katteesta saatan hampaat irvessä ja pikku viineissä suostua leikkaamaan tarvittavan palan pois. Tuo tallajuttu näyttäisi karsivan pp-tuningin ja alpharaasingin pois. Gillesin halvemmassa arveluttaa vähäiset säädöt, parempi Gilles tarjoaa laajemmat säädöt mutta maksaa mansikoita ja vähän päälle, noh kyllähän tällä näkkileivällä ja vedelläkin tuntuu köyhä pysyvän hengissä. Gillesin kaavion kääntösarja vaatii tuon pikkuisen katteen leikkauksen. Rapakon takaa löytyis Attack performance mutta siinä arveluttaa monimutkainen linkku-keppi-liitos-mitälie sinne sun tänne systeemi (tuo loota tuossa kun ei muutenkaan ole maailman tarkin kapistus niin tuleeko klappia jonnekkin), mutta ei vaatisi katteen raiskausta ja kaavion kääntö helppo juttu(?).

Suosittelen Alpha Racingia. Meillä on siihen sovituspala ja sillon saa käänteisen kaavion ja seisontajalan.

Seisontajalasta pitää muistaakseen ottaa 1cm pois ja hitsata pää kiinni. Sillon kallistuskulma on hyvä. Katteesta pitää leikata jonkun verran pois ja tehdä uusi kiinnike vaihdekepin etupuolelle.

Tulee erittäin hyvät ja toimivat jalkatapit. Seisontajalassa pitäisi myös toimia ajoneston katkaisija.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Powered by EzPortal