Luiston-sutimisen ym estot

Aloittaja jarska, 07.02.12 - klo:18:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 19.08.13 - klo:20:49
Toi Bemun tiedonkerjuu on aika monipuolinen värkki kaikkiaan.

Se on ihan saa****an pätevä, tarkka, monipuolinen, ja noihin kaikkiin ominaisuuksinsa nähden ihan törkeen halpa. Olikohan joku 600-700 euroo ja ihan plug-n-play vehje.
Tekijänä 2D.
http://2d-datarecording.com/en
Jarrut paskana, paha hidastaa.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.08.13 - klo:21:01
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 19.08.13 - klo:20:49
Toi Bemun tiedonkerjuu on aika monipuolinen värkki kaikkiaan.

Se on ihan saa****an pätevä, tarkka, monipuolinen, ja noihin kaikkiin ominaisuuksinsa nähden ihan törkeen halpa. Olikohan joku 600-700 euroo ja ihan plug-n-play vehje.
Tekijänä 2D.
http://2d-datarecording.com/en

Käsittääkseni tuosta on olemassa laajempikin versio, ellei tuo ole jo se? Se om kanssa 2D:n murkulalla tehty, mutta ilmeisesti joku Alphatechin speciaali versio...
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

murmela

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 19.08.13 - klo:21:29
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.08.13 - klo:21:01
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 19.08.13 - klo:20:49
Toi Bemun tiedonkerjuu on aika monipuolinen värkki kaikkiaan.

Se on ihan saa****an pätevä, tarkka, monipuolinen, ja noihin kaikkiin ominaisuuksinsa nähden ihan törkeen halpa. Olikohan joku 600-700 euroo ja ihan plug-n-play vehje.
Tekijänä 2D.
http://2d-datarecording.com/en

Käsittääkseni tuosta on olemassa laajempikin versio, ellei tuo ole jo se? Se om kanssa 2D:n murkulalla tehty, mutta ilmeisesti joku Alphatechin speciaali versio...

Emt. Tohon mainitsemaani saa nykysin vissiin modulin potikoille jne. Ja analyysisoftaan saa ostaa laajennuksia.
Vaikka jo toi vakiopaketti on ihan törkeen laaja.
Tai voihan olla että puhutaan samasta?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 19.08.13 - klo:20:49
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.08.13 - klo:18:09
Mun veikkaus; oon vetäny ihan limitillä, ja sit on takanen osunu asvaltin saumaan.
Käppyräst näkyy ett koneen kierrokset ei oo karannut, joten pito on karannut ulkoisesta syystä.
Olin niin täpinöissäni että en varonut niitä saumoja tarpeeksi.

Melkein voisin veikata samaa.

Näyttäis et on parin asian summa. Se ulkoinen tekijä, sauma tai joku muu pidon menetyksen takana oleva "pläntti", joka näkyy takasena piikikkäänä luistona jo 31:32,10 kohdassa sekä toinen on kaasun avaus, joka alkaa 31:32,05 ja siitä melkein samoin tein lähtee jo ensimmäisen kerran luistamaan takanen aika jyrkästi. Korvallaan oltaessa tuollainen 17% luisto alkaa olemaan jo aika paljon, vaikka sen saisi hanskalla sellaisena pidettyäkin pidempään, niin takanen pyörii jo tuossa kyydissä n. 16 km/h reippaammin.

Toi Bemun tiedonkerjuu on aika monipuolinen värkki kaikkiaan.

Voi kun osais joku tutkia näin hyvin munkin käppyröitä. Tai osaa, mutta menee aikaa niin paljon, ettei varikolla ehdi/viitsi koskaan. Pitäis vaan ottaa härkää sarvista, ja alkaa opettelemaan, mutta aika vaikee on päästä sisään tämän loggerin paruskäyttöönkin alussa. Just ja just saan sen ruokalistan siitä esille, ja siitä seurattua lukemia, kun katselen missä kohtaa rataa menen. 95 % tiedosta jää ohjelman syövereihin.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.08.13 - klo:21:01
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 19.08.13 - klo:20:49
Toi Bemun tiedonkerjuu on aika monipuolinen värkki kaikkiaan.

Se on ihan saa****an pätevä, tarkka, monipuolinen, ja noihin kaikkiin ominaisuuksinsa nähden ihan törkeen halpa. Olikohan joku 600-700 euroo ja ihan plug-n-play vehje.
Tekijänä 2D.
http://2d-datarecording.com/en

Meni rikki syksyn kaadossa, ja taisi olla sponsorin (If) llistassa alle 600,- uuden hinta.

jarska

Lainaus käyttäjältä: app - 19.08.13 - klo:19:28
Montako kertaa Jarka kaatui biimerillä radalla? HÄH. Monta ko kertaa Jarska on kaatunut kawalla (2). oikein?

Jarska aloitteli 2010 Pemarilla ja ajeli Kemoralla päälle 2min aikoja, ei väliä oliko luistonestoo.
Jarska jarrutti Kemoralla etusen alta kun väisti mopon perää, ei väliä oliko luistonestoo.
Jarska tölväsi etusen Alastaron kanttariin ja nurin, ei väliä oliko luistonestoo.

:P :P :P


app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 19.08.13 - klo:22:58
Lainaus käyttäjältä: app - 19.08.13 - klo:19:28
Montako kertaa Jarka kaatui biimerillä radalla? HÄH. Monta ko kertaa Jarska on kaatunut kawalla (2). oikein?

Jarska aloitteli 2010 Pemarilla ja ajeli Kemoralla päälle 2min aikoja, ei väliä oliko luistonestoo.
Jarska jarrutti Kemoralla etusen alta kun väisti mopon perää, ei väliä oliko luistonestoo.
Jarska tölväsi etusen Alastaron kanttariin ja nurin, ei väliä oliko luistonestoo.

:P :P :P

Kaatunu Kawalla, kaatunu kawalla, kaatunu kawalla. buimuri on parempi. :P

Mäkään en ole koskaan kaatunut. Kanttari aina hypänny eteen. Mopo potkas selästä. Kaasu aukes ittekseen...

murmela

Yksi asia mikä tuli asiaa appn kanssa pohtiessa mieleen jo aiemmin, on se että:
Jos vetää ihan kallistuslimitillä, niin luistokontrollilla ei ole käytännössä enää mitään työkaluja säätää takarenkaan pitoa/luistoa. Koska 100% pidosta käytetään silloin sivuttaispitoon, eli luistokontrollilla on käytössään tasan 0% pitoa millä se voisi vaikuttaa takarenkaan kokonaispitoon/luistoon.

Onhan tuo ihan itsestään selvä asia, mutta empä ole sitä aikaisemmin ikävä kyllä tullut ajatelleeksi. Tuudittauduin vaan fiilikseen "tässä on hipo-hipo-elektrooniset avut ja kaikki hyvin, voi vetää täysiä".

Eli mitä tästä pitäis oppia...? Ööh, ei kannata vetää limitillä, jos ei oikeesti tajua mitä on tekemässä.  :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.08.13 - klo:19:27
Eli mitä tästä pitäis oppia...? Ööh, ei kannata vetää limitillä, jos ei oikeesti tajua mitä on tekemässä.  :)

Olen oppinut tästä myös sen etten enää koskaan osta luistonestolla varustettua pyörää radalle, se on vaarallinen.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 28.08.13 - klo:19:32
Olen oppinut tästä myös sen etten enää koskaan osta luistonestolla varustettua pyörää radalle, se on vaarallinen.

Moniko niistä sun naamalleen menoista on johtunut mopon vaarallisista ominaisuuksista?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.08.13 - klo:19:38
Lainaus käyttäjältä: jarska - 28.08.13 - klo:19:32
Olen oppinut tästä myös sen etten enää koskaan osta luistonestolla varustettua pyörää radalle, se on vaarallinen.

Moniko niistä sun naamalleen menoista on johtunut mopon vaarallisista ominaisuuksista?

Ei yksikään, mutta en halua lisätä riskiä kun en pysy pystyssä näilläkään ominaisuuksilla.

Raaseri

Puoltoistaviikkoa purrut hammasta tätä keskustelua väkisinkin seuratessa. Samalla radalla mennään identtisellä mopolla 7s kovempaa eikä assun saumat ukkoja kaatele. Ero on keskinopeudessa iso ja ero tulee jarruissa sekä avauksissa. Kyseisessä kaadossa, niin kuin lähes aina, syypää on ollut kuljettajassa. Väärä linja, liian tiukka käännös, liikaa turhaa kallistusta, jne. Mulla ei tossa kyydissä samanlaisella mopolla mene edes renkaat reunoille. Jos tässä on innostuttu poseeraamaan ja sen takia kallisteltu turhaan ja samalla yritetty vetää tms.

Noh, turha neljäätuhatta viesti äja datakuvaa postata. Sanois vaan että kädetin. Niitä sattuu kaikille eikä niitä tarvi hävetä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 28.08.13 - klo:20:33
Puoltoistaviikkoa purrut hammasta tätä keskustelua väkisinkin seuratessa. Samalla radalla mennään identtisellä mopolla 7s kovempaa eikä assun saumat ukkoja kaatele. Ero on keskinopeudessa iso ja ero tulee jarruissa sekä avauksissa. Kyseisessä kaadossa, niin kuin lähes aina, syypää on ollut kuljettajassa. Väärä linja, liian tiukka käännös, liikaa turhaa kallistusta, jne. Mulla ei tossa kyydissä samanlaisella mopolla mene edes renkaat reunoille. Jos tässä on innostuttu poseeraamaan ja sen takia kallisteltu turhaan ja samalla yritetty vetää tms.

Noh, turha neljäätuhatta viesti äja datakuvaa postata. Sanois vaan että kädetin. Niitä sattuu kaikille eikä niitä tarvi hävetä.

Juu kädetin, ja mielestäni sanon sen heti ekassa viestissä. Ja vaikkei tarvi, niin hävettää edelleen. Ja vi***taa oma tyhmyys. Ja olkapää muistuttaa siitä koko ajan. Saa nähdä missä vaiheessa tyrin seuraavaksi huolella. Ois kiva jos intervalli säilyis täs seittemässä vuodessa.

Se miksi postaan ziljoonia viestejä ja miljaardeja datakuvia, johtuu siitä, että luulen tämän olevan keskustelu-foorumi, jossa on ehkä jopa monta sataa hiljaista lueskelijaa, joista joku osa voinee olla jopa kiitollinen kaikesta siitä infosta mitä jaan esim tohon mun kaatoon liittyen.
Toki postauksissani on paljon shaibaa mikä myös varmasti ärsyttää montaa foorumistia.
Mutta se nyt vaan on niin että kaikkia ei voi miellyttää, ei vaikka uhraisi siihen kaiken käytettävissä olevan aikansa ja voimansa.

Joten näillä mennään, jo aika monetta vuotta.  :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

28.08.13 - klo:22:14 #73 Viimeisin muokkaus: 28.08.13 - klo:22:37 käyttäjältä app
Voipi olla ylivarovaisuutta, kun on tämä olkapää vielä toipilas, mutta tähän kaipais arvioita, tai jopa tietoa:

Mulla on tuossa käytettyjä, edullisia ja hyviä pirelli 200/55 takasia, ja yksi uusi Dunlop 195/65. Luistonestoon on ladattu (varma tieto) nimenomaan tämän Dunlopin profiilin kartta. Onko niin suurta vaikutusta väärällä profiililla, että sotkee luistoneston. Tietty voi olla jompaan kumpaan suuntaan, mutta en viitsisi tuhlata uutta kumia tulevan viikonlopun kaarteluun.

Rauhallisesti aion mennä, mutta ainahan se nätti keli ja hyvä tuntuma voi saada innostumaan vähän parempaakin kyytiä ajamaan.

Murmela jo testas, mutta veti Marquez- k-kulmilla, eikä yks pääskynlento kesää tee.

Lisäys: Pirelli on kai pyöreämpi ja leveämpi, joten sen kehä on pidempi kallellaan. Tästä syystä harhautuu kontrolli luulemaan, että vähemmän on kierrosnopeus = vetoluistoa, kun olisi kapeammalla ja korkeammalla Dunlopilla. Näin Karjalohjalaisjärjellä päättelis

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 28.08.13 - klo:22:14
Voipi olla ylivarovaisuutta, kun on tämä olkapää vielä toipilas, mutta tähän kaipais arvioita, tai jopa tietoa:

Mulla on tuossa käytettyjä, edullisia ja hyviä pirelli 200/55 takasia, ja yksi uusi Dunlop 195/65. Luistonestoon on ladattu (varma tieto) nimenomaan tämän Dunlopin profiilin kartta. Onko niin suurta vaikutusta väärällä profiililla, että sotkee luistoneston. Tietty voi olla jompaan kumpaan suuntaan, mutta en viitsisi tuhlata uutta kumia tulevan viikonlopun kaarteluun.

Rauhallisesti aion mennä, mutta ainahan se nätti keli ja hyvä tuntuma voi saada innostumaan vähän parempaakin kyytiä ajamaan.

Murmela jo testas, mutta veti Marquez- k-kulmilla, eikä yks pääskynlento kesää tee.

Lisäys: Pirelli on kai pyöreämpi ja leveämpi, joten sen kehä on pidempi kallellaan. Tästä syystä harhautuu kontrolli luulemaan, että vähemmän on kierrosnopeus = vetoluistoa, kun olisi kapeammalla ja korkeammalla Dunlopilla. Näin Karjalohjalaisjärjellä päättelis

Käännät koko luistoneston pois ja opettelet ajamaan ilman sitä niin et ainakaan yliyritä ittees päälleen niin nopeesti.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal