Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.08.13 - klo:18:09
Mun veikkaus; oon vetäny ihan limitillä, ja sit on takanen osunu asvaltin saumaan.
Käppyräst näkyy ett koneen kierrokset ei oo karannut, joten pito on karannut ulkoisesta syystä.
Olin niin täpinöissäni että en varonut niitä saumoja tarpeeksi.
Palstaloma alkakoon vasta huomenna, en malta olla kommentoimatta, juu nou
Mä sanoin murmelalle heti sen lipan jälkeen, että mulla on kerran vaan tuossa mäkeen avatessa koko Alastaron hapuilevassa historiassa livennyt pito tuossa. Takanen lähti yhtäkkiä alta, ja vain hyvällä tuurilla pito palas, ennen kuin ehdin mitään. Siinä kohtaa ollaan erittäin kallellaan, ja kieli keskellä suuta avataan niin paljon kun kestää. KUKAAN ei väännä tuossa, tai missään muuallakaan, näin lähellä korva maata luistonestoa vasten.
En usko että yksikään kuski on niin pönttö, että tietoisesti vääntää luistonestoa vasten kaasua auki. Se todellakin on vaan sellainen turvavärkki, johon ei luota pätkääkään. Itsellä oli 2011 loppukesän sensori rikki, ja ajelin kymmenkunta ratapäivää ilman estoja kummassakaan päässä. Ahveniston ennätys tuli tuolloin. Tosin metallikaiteet suojasivat.
Tässä mopossa on 2012 Kuparisen ohjelma. Erkka ja Eeki käyttäneet samaa. Asetus on kohdassa "sport", joka jo antaa rajusti hetitellä persettä medium-seoksella, ja liimakumillakin lähti Kemoran kahvilan mutkan avauksessa tänä kesänä väsyneenä pito heittämällä irti, kun kokeilin lähteä levenneeltä linjalta kovaa.
Luiston
estoa ei ole. On luistonkontrolli, joka säädetään henk koht mieltymysten mukaan. Ja näillä kavereilla ei ole sitä absiakaan käytössä. Tarkoittanee sitä, että me (mitessenyoli) kädettömät puuperseet ajetaan käytännössä ilman. A:n kärki voi näistä jotain hyötyä.
Sauma tai ei, perseen avas tällä kertaa murmela alta. Mä en ole vielä koskaan saanut perää pyörästä alta, niin että olisin kaatunut, mutta mun tapa ajaa on peräisin erään kurssittajan kurssilta, joka kehoitti avauksissa vetämään sinne asti, että tuntee perän elävän alla. Moni on sanonut, kun ajelin 4902:lla viime ja tänä kesänä (liukas kuluneella), että lipsuu koko ajan. Kun siitä tulee tapa, se ei todellakaan ole vaarallista. Väheni kuitenkin tänä kesänä koko ajan luistelu.
MM-sarjassa bmw-kuskit ovat koko ajan turvallaan. On ollut silmiinpistävää. Meillä siis ei ole kaatumisen estoa, eikä apupyöriä. Wanhan liiton "parempi ilman" periaate on toinen valinta, mutta ei se sen paremmin suju heiltäkään, kun sanotaan että nyt on luistonesto. Samaan aikaan pysähtyy kellot. On nähty, ja kaikki sen tietää.
Koko ajan törmää täälä foorumilla tähän "buimurin taikaan", kun tämä on tosi asiassa ihan yhtä hyvä tai paska mopo, kuin kilpailijatkin. Lienee stockin mm-sarjassa nyt paras buimuri 6. Bsb: sama tilanne. Edellä Suikkaa, Kawaa, Apriliaa, ja käytännössä ihan samoja pelejä kun meillä
Ostakaa uus solisluu, ja myykää mulle, ostan velaks.
Varma juttu: kukaan ei jätä käyttämättä tätä lisävärkkiä, jos se mopossa on, mutta absin kanssa on melkein päivn vastoin.
Montako kertaa Jarka kaatui biimerillä radalla? HÄH. Monta ko kertaa Jarska on kaatunut kawalla (2). oikein?