Alusta ja sen säädöt

Aloittaja PetsuZX, 07.02.12 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 13.07.15 - klo:01:54
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 12.07.15 - klo:14:49
Olen kyllä itte laiska säätelemään ja pyörittelemään ruuveja  jollei pyörässä tunnu mitään vikaa.
Jos lasketaan tän vuoden ratapäivät jotain 17 päivää ja ainoa mitä olen säätänyt on toisen etuputken jousen esijännitystä yksi naksu pienemmälle ( toinen oli jo topparissa eli minimissä) :)
Tuossa kun wehnä sääti mopon niin muutama hairahdus ollut ja äkkiä takas siihen säätöihin missä se oli. Jos jotain positiivista niin ainakin säädöt vaikuttaa selkeesti. Nyt aion vähän geometriaa muuttaa kunhan takapamppu tulee huollosta, josko jotain vois kokeilla tuohon etupään sukeltamiseen.

Ja tietty vois opetella ajamaanki niin ettei se sukella, mutta luulis ettei noi monobloc brembot kikserin etupäähän ainakaan vähennä tota keulan nyökkäystä.

Muistaakseni joku oli öölinssin kittikeulaa kauppaamassa, mutta ei kelvannu :)

tuomas

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 12.07.15 - klo:14:54
Lainaus käyttäjältä: tuomas - 12.07.15 - klo:14:07
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 12.07.15 - klo:13:26
Lainaus käyttäjältä: tuomas - 12.07.15 - klo:11:31
Noniin, nyt tarttis raadin mielipiteitä mitä tehdä bleidin etujousitukselle..

Nopeuden kasvaessa keula on tiukoissa jarruissa alkanut pohjaamaan. Painaumat kohdillaan, muuten keulan säädöt aika tavalla tehdasasetuksissa.

Keulassa on k-techin 25ssk-sisuskalut ja mun painolle sopivat jouset. Tässä vaiheessa kautta ei pysty alkaa oikein keulaa ropaa isommasti, joten öljymäärällä leikkiminen ja jousien vaihto on aika pitkälti pois laskuista.

Voiko keulan säädöillä jotenkin auttaa asiaa? Esim comp vaimennusta lisäämällä?

-tuomas



Koskas keulan öljyt on viimeksi vaihdettu? Jos siitä on aikaa yli kaksi vuotta niin kannattaa vaihtaa/vaihdattaa ja säädellä vasta sen jälkeen.


Motoville huolsi keulan mp-messujen jälkeen, joten eiköhän nuo ölpät ole vielä kunnossa. Vauhtia on vain tullut sen verran lisää että pitäis tehdä jotain.

Jos Ville tuon kerran huolsi niin soitto Villelle. Kysyt ensin voiko compin laittaa vaikka kokonaan kiinni ja toimiiko se vielä silloin kunnolla, ja paljonko öljyä tuolla on ja paljonko voi lisätä jollei tuo compin lisäys auta.



Näin teinkin, ja olin onneksi varannut muistiinpanovälineet pöydälle ennen soittoa.

Hätätilanneratkaisuna lähdetään säätää minimaalisesti comppia lisää. Muuten tultiin siihen tulokseen että keula toimii hyvin mun possujunavauhteihin nähden; Jarruissa iskunvaimennuksen koko liikematka on hyvin käytössä ja mitään varsinaista pohjaamisessa tunnusomaista käsille löymistä ei ole tapahtunut vaikka putkiin liimattu indikaattori ja juorurengas ovatkin ihan päällekkäin.

Jos tämä ei riitä niin sitten lähdetään lisäilemään öljyjä ja vaihtamaan jousta.

-tuomas


1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

wbaum

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 13.07.15 - klo:09:46
Muistaakseni joku oli öölinssin kittikeulaa kauppaamassa, mutta ei kelvannu :)
Tosta kun otetaan vittuilu ja jälkiviisaus pois niin paljon ei jää. :D

Täys luotto on että pian se toimii timanttisesti tuo keula jarrussakin ;D

wehna

Alastarossa 18-19.7 alustansäätöpalvelua tarjolla.

Jos mopon käytös ei miellytä, niin voidaan katsoa onko kaikki kunnossa. La alkaa olla täynnä mutta su löytyy muutama paikka.
-perussäädöt 65e (sis. Makauksen ja vaimennusten säädöt)
-koeajo 30e
-lisätyöt 62e/h

Hinnat alv 24%

Ilmoittautumiset mielellään ennakkoon: kari.vehniainen@kvr.fi
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

nykanju

löytyykö keneltäkään julkaisu kelpoisia racedak tai jonkun muun alustan tiedonkeruun dataa? oli nopeekuski tai sitten hidaskuski niin data kiinnostaa.... kiitoksia paljon jos löytyy... :D

murmela

Lainaus käyttäjältä: nykanju - 10.08.15 - klo:14:06
löytyykö keneltäkään julkaisu kelpoisia racedak tai jonkun muun alustan tiedonkeruun dataa? oli nopeekuski tai sitten hidaskuski niin data kiinnostaa.... kiitoksia paljon jos löytyy... :D
Mitä sä haluaisit nähdä/ tietää?

Noissa videoissa vähän kaikenlaista dataa:
https://www.youtube.com/watch?v=jnbx-9RxHD0&list=PLIbhJ2KkG1rbGPBOG1tCpNUpXfdyQqrVq
Jarrut paskana, paha hidastaa.

nykanju

hyvä hyvä... kiitoksia... onko sulla noi alustan arvot milleinä / kokonaisjoustosta vai kuinka?   Lähinnä alusta käppyrät kiinnostaa ja ennen kaikkea käppyrät joissa on selkeesti jotain vikaa, ja jos vialle löytyy vielä jonkinlainen selitys niin avot... :D   

murmela

Lainaus käyttäjältä: nykanju - 11.08.15 - klo:09:08
hyvä hyvä... kiitoksia... onko sulla noi alustan arvot milleinä / kokonaisjoustosta vai kuinka?   Lähinnä alusta käppyrät kiinnostaa ja ennen kaikkea käppyrät joissa on selkeesti jotain vikaa, ja jos vialle löytyy vielä jonkinlainen selitys niin avot... :D  
No its as keulassa taitaa tod näk olla. Perästä en tiedä.
Käppyöissä yleisesti ottaen tärkeämpää on se että siitä käppyrän muodosta näkee millä tavalla se muuttuu (esim lineaarisesti tai kulmikkaasti tai oho-ei-ku) ja kuinka suuri käppyrän muutos on verrattuna koko skaalaan, ja kuinka nopeaa se muutos on. Ei niinkään se että mikä se absoluuttinen numeerinen arvo on. Vasta siinä vaiheessa kun aletaan viilaamaan sadas ja tuhannesosia, niin ne numeeriset arvot on tärkeempiä. Eli siinä vaiheessa vaatii myös sadan tai tuhannen hertsin resoluution.

Noissa mun videoissa toi mun mopo on sopivan neutraali ja balanssissa, joten sen takia alustakäppyröissä ei ole "vikaa". Joten sen suhteen en voi auttaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

nykanju

ok... kiitokset... muillakin jos on tällaista dataa ja pystyy julkaisemaan, niin tänne vaan rohkeesti... :D 

TPJ

Sopisikohan tämän topikin alle kysymys keulojen eroista?
Onko mitään merkittävää eroa K8 Busan ja K5 1000R:n keuloissa? Keulan osto vanhaan Suzukiin ajankohtainen ja nuo on olleet nyt lähimmät vaihtoehdot.

murmela

Lainaus käyttäjältä: TPJ - 09.09.15 - klo:12:41
Sopisikohan tämän topikin alle kysymys keulojen eroista?
Onko mitään merkittävää eroa K8 Busan ja K5 1000R:n keuloissa? Keulan osto vanhaan Suzukiin ajankohtainen ja nuo on olleet nyt lähimmät vaihtoehdot.
K5 keulaan ollee helpommin saatavilla rata-ajoon soveltuvaa palikkaa (esim jouset)/ tietämystä esim shimmauksien suhteen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

JULLE

Lainaus käyttäjältä: TPJ - 09.09.15 - klo:12:41
Sopisikohan tämän topikin alle kysymys keulojen eroista?
Onko mitään merkittävää eroa K8 Busan ja K5 1000R:n keuloissa? Keulan osto vanhaan Suzukiin ajankohtainen ja nuo on olleet nyt lähimmät vaihtoehdot.

Jos et ihan SM kärjessä aja, niin vakio gsxr1000 2009--> keula toimii sellaisenaan, tehdassäädöillä, noin 80 kg kuskille.
Väitteeni perustuu omaan kokemukseen kun siirryin K8 1000:sesta L0 1000:n. Molemmissa vakio keula ja ero merkittävä.
-Provosoiva kilpikuski

slowrider

09.09.15 - klo:16:13 #1077 Viimeisin muokkaus: 10.09.15 - klo:18:27 käyttäjältä slowrider
edit: keula myyty

juice87

Täällä ois  K5 gsxr-1000 keula ylimääräsenä.

TPJ

Ei tosiaankaan ole rataennätykset mielessä keulan vaihdon myötä:) tolla mihin se on menossa paikolleen ei ajella radalla kuin omaksi iloksi kerran pari kesässä, enemmänkin stripillä ja kadulla.
Lähinnä haen keulan vaihdolla säädettävyyttä kun alkuperäisessä ei ole mitään säätöjä ja jämäkkyyttä keulaan ettei se anna jarruissa periksi.

K5 1000 keulasta on kaupat sovittu ja istutan sen paikolleen talven aikana kunhan saan teettettyä siihen jatkopalat ettei prätkä ole ihan nokallaan.

Kiitoksia neuvoista ja tarjouksista kaikille, luultavasti joutuu jossain vaíheessa kyselemään vielä neuvoja lisää:)

Powered by EzPortal