Lyhyempi pääsee puristumaan noin 14mm ja pidempi noin 19mm (11mm esijännitystä) per väli.
Esijännitys mitataan jousen vapaa-asennettu=esijännitys. Ei tossa taida olla top-out jousta.
Sillä vaan kyselen kun kaverilta jäi Öhlinsin 80 jousi ylimääräiseksi ja tän
http://racetech.com/ChooseVehicle.aspx mukaan se on juuri oikea vieteri mulle. Ostaessani takapampun joku pari vuotta sitten, siinä oli Maxtonin jousi ja käytin pampun huollettavana Tampereella Öhlinsin edustajalla.
Kysyin silloin, että selvittävät mikä jousi se Maxton on, mutta eipä siitä mitään tullut ja näköjään esijännityksen laitto oletusarvoon ei myöskään onnistunut
Sitä oli kaikkiaan 4mm, eli 10mm liian vähän. Jousi on itseasiassa joko 460lbs tai 450lbs (riippuen kumpi merkintä pitää paikkansa), eli hyvin lähellä 80N jousta. Luulin, että jousi on vähän liian löysä mulle, koska hydraulisäätimen sai säätää liki maksimiin. Ei sinäänsä mikään ihme kun se oli jätetty 10mm liian ylös
Penna lainasi iskarityökalua niin sain itse vaihdettua jousen. Katotaan nyt miten painumat osuu kohdilleen toisella jousella, kun hydraulisäädin on samassa kohtaa (11mm esijännitystä). Jätin 11 milliin, koska jousi on laskurin mukaan vähän jäykempi mitä optimi