Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 22.02.12 - klo:11:59
Lainaus käyttäjältä: timppa - 22.02.12 - klo:01:39
Jos haluut tohon Thundercatin kanssa parempia kierrosaikoja, niin keulaan 9,5N jouset, (jos painat 70-80kg) kustannus: 100€ + öljyt ja tiivisteet ja huollata takaiskari esim. skog racing perushuolto 129€. Muuttu ihan totaalisesti käsiteltävyys... nimin. oon kokeillut joskus vanhalla t-catillani...
Aivan mahtava vastaus! T-catti on nyt siirtynyt eläkkelle ratakäytöstä. Oon ajatellut myydä tuon, kun kadulle tuo muoviluoti ei enään ole se kiinnostavin. Mutta nuo muutokset voisin tehdä, kun kuitenkin tämän kesän sillä vielä ajan ja saisi sen myytyäkin paremmin, kun on mainintaa siitä, että on alustaa huoltanut.
Kiitos kovasti!
Mulle tuli toissatalvena vastaavat jouset keulaan Hyperprolta, mutta täytyy huomioida tunturikissan kanssa pari seikkaa. Sekä keula, että perä ovat löysiä alkuperäisessa. Huomasin sen todella tässä keväällä (ajaessa en oo tajunnut mitään, joten nämä kommentit sellaisella varauksella).
Ensinnäkin vuosi sitten keväällä huomasin, että kaasut olivat kadonneet alkuperäisestä takaiskarista, joten ostin Stormilta uuden Bitubon monoshockin. Taitaa olla alkuperäisiskarin ominaisuus tuo kaasujen vapautuminen (oli 10 v vanha ja 56 tkm). Siis ihan karvalakki-iskari tämä uusi, mutta jäykemmän oloinen kuin se alkuperäinen. Nyt keväällä mittailtiin huvikseen painumia, ja pompittiin pyörän päällä tällä Bitubo Hyperpro yhdistelmällä. Todettiin, että jotta saisi perän ja keulan laskeutumaan edes yhtäaikaa sai keulan esijännityksen avata täysin ja takaiskaria kiristää viisi kierrosta tehdasasetuksista. Niin, että vanha takaiskari ja jäykemmät jouset keulaan ei välttämättä tuo huikeata parannusta ajettavuuteen, muuten kuin, että se keula ei sukella ensimmäisestä jarrukahvan hipaisusta. Eli tosissaan kannattaa huollattaa se takaiskari, kuten aiemmin mainittiin.
Tod.näk en painumien säätöjen jälkeen huomaa ajaessani taaskaan mitään.