Alusta ja sen säädöt

Aloittaja PetsuZX, 07.02.12 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 10 Vieraat katselee tätä aihetta.

visu

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 26.02.14 - klo:22:41
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 26.02.14 - klo:21:08
Alpha Racingilta tuli lähetys. Nämä kiinni bemuun, niin saattaa kymmenys nipistyä kierrosajasta...tai sit ei  :D

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/1618442_10203372551583658_290533755_n.jpg

Laitakko mulle siitä opuksesta sen takaiskarin vakiomitan ja suositusmitta sille, että kuinka paljon teleskoopit läpi kolmioista? Passaan vanhemman mallin kepin uudempaan.
Otikko työkalut keulan kanssa pelaamiseen? Bola racelta kantsii tilata semmoset sokeointi tulpat niitten etuiskareitten alapäähän.

Vastaan nyt kun sattui silmään vaikkei multa kukaan mitään kysynytkään...

2010-2011 mallin Öh BM888 isku 62mm, pituussäätö minimissä 311mm, perusasetus 314mm, käytännössä toimiva asetus välillä 311-313mm

2012-> mallin Öh BM930 isku 60mm, pituussäätö minimissa 309mm, perusasetus 310mm joka toimii ok.

Noissa em. myös Reb vaimennuksessa pieni ero.

Vanhan mallisen Öh iskarin saa muutettua täysin uudempaa vastaavaksi kohtuukustannuksin.

Keulaputket Öh FGK212 viimeisimmän speksin perusasetus 7mm näkyvissä, mutta käytännössä toimiva asetus 1,5-2,5 viivaa eli n.4-7mm riippuen käytössä olevista renkaista, takaiskarin pituudesta sekä kuskin tottumuksista ja vauhdista.

murmela

Lainaus käyttäjältä: visu - 27.02.14 - klo:11:06
BM888...
BM930...

Noissa em. myös Reb vaimennuksessa pieni ero.
Millanen?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

visu


TommoKe

27.02.14 - klo:22:31 #858 Viimeisin muokkaus: 28.02.14 - klo:12:22 käyttäjältä TommoKe
Lainaus käyttäjältä: visu - 27.02.14 - klo:14:49
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.02.14 - klo:12:22
Lainaus käyttäjältä: visu - 27.02.14 - klo:11:06
BM888...
BM930...

Noissa em. myös Reb vaimennuksessa pieni ero.
Millanen?

R6 vs R5

Eli laitan ton bm888:n tohon seuraavaan korimalliin sillä minimi 311mm pituudella ja sovellan keulan johonkin tohon välille mitä laitoit mittoja. Takaiskari just huollossa ja shimmit jotain tekijän parhaaksi katsomia jo viime suvelta. Renkaina kaiketi pelkästään dunlopin slicksiä koko kesä.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

m1kk0

Hei r6r omistajat. Olisin kiitollinen jos kertoisitte vakio takaiskarin tehdassäädöt. Esijännityksen säädän valmiiksi, mutta näillä rebound ja compression säädöillä olisi hyvä lähteä liikkeelle tunnustelemaan toimivuutta. Iskari asennettu toisenlaiseen pyörään niin ei varmaan 1:1 mene säädöt, mutta näillä siis voisi lähteä liikkeelle. Kiitos

Waille

Esimerkiks omistajan käsikirjastahan noi selviää, ja sellasen saa Yamahan tapauksessa ladattua täältä.

visu

Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 20.03.14 - klo:20:54
Hei r6r omistajat. Olisin kiitollinen jos kertoisitte vakio takaiskarin tehdassäädöt. Esijännityksen säädän valmiiksi, mutta näillä rebound ja compression säädöillä olisi hyvä lähteä liikkeelle tunnustelemaan toimivuutta. Iskari asennettu toisenlaiseen pyörään niin ei varmaan 1:1 mene säädöt, mutta näillä siis voisi lähteä liikkeelle. Kiitos

Kuvassa lienee R6 08-> takaiskari. Toivottavasti olet ottanut huomioon että se lienee karkeasti vähän reilu 50mm lyhyempi kuin TRX:n vakiotakaiskari. Tulee aika chopperi laite kurvailla menemään jos sen vaan heittää pakoilleen. Iskukin on vähän lyhyt TRX:ään. Ihan vaan tuli tässä mieleen tällaiset seikat....

m1kk0

Joo siinä on billet adapteri ja korottavat koiranluut :)

tuomas

Noniin, eilen tuli hurjasteltua Ahvenistolla ja talven aikana uusittu alusta aiheuttaa vähän ihmetystä:
Tuntuu että avauksissa keula irtoaa radasta. Tuli muutama jännäkakka-tilanne kun esimerkiksi tornin mutkasta kiihdytti pääsuoralle, alkaa keula pyrkimään syliin vaikka kuin yritti pitää painoa eturenkaalla. Tahtoi avaukset mennä tämän takia turhan leveäksi.
Mistä tuota lähtisi kitkemään pois? Takajousituksen comppia pehmeämmälle? Painaumat on aika hyvin tontillla, ja edessä on Motovillen rakentama K-techin 25SSK sisuskaluilla oleva keula ja takana WP:n 4618. Vauhtia näin talven jäljiltä oli joku 1:33 ja risat.
Vai onko tämä joku oire talven aikana asennetusta pikakaasusta, tuleekohan vaan availtua vähän turhan innokkaasti...
-tuomas-


Edit: Mopona siis tuo -07 1000RR honda
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tuomas - 23.05.14 - klo:06:08
Noniin, eilen tuli hurjasteltua Ahvenistolla ja talven aikana uusittu alusta aiheuttaa vähän ihmetystä:
Tuntuu että avauksissa keula irtoaa radasta. Tuli muutama jännäkakka-tilanne kun esimerkiksi tornin mutkasta kiihdytti pääsuoralle, alkaa keula pyrkimään syliin vaikka kuin yritti pitää painoa eturenkaalla. Tahtoi avaukset mennä tämän takia turhan leveäksi.
Mistä tuota lähtisi kitkemään pois? Takajousituksen comppia pehmeämmälle? Painaumat on aika hyvin tontillla, ja edessä on Motovillen rakentama K-techin 25SSK sisuskaluilla oleva keula ja takana WP:n 4618. Vauhtia näin talven jäljiltä oli joku 1:33 ja risat.
Vai onko tämä joku oire talven aikana asennetusta pikakaasusta, tuleekohan vaan availtua vähän turhan innokkaasti...
-tuomas-


Edit: Mopona siis tuo -07 1000RR honda

Liikaa paluuvaimennusta edessä, liian vähän paluuvaimennusta edessä, liian jäykkä takajousi, liian jäykät etujouset? Kaasua avatessahan sulla ketjulinja lähtee avaamaan perää, eli mopo kääntyy enemmän nokalleen. Samaan aikaan toki kiihtyvyys pyrkii kääntämään keulaa ylös tiestä. Jos sulla on liian jäykkä takajousi, aukeaa perä liian nopeasti, iskari pohjaa maksimipituuteen, jonka jälkeen perä ei enää voi aueta vastustamaan keulan nousua ja keulan joustovaran loputtua etunen nousee tiestä. Jos keulan paluu on liian jäykällä, ei keula ehdi oikenemaan samaa tahtia kuin keula pyrkii nousemaan ja mopo lähtee keulimaan. Liian jäykillä jousilla tai liian vähäisellä paluuvaimennuksella keula taas pomppaa liian nopeasti suoraksi ->joustovara loppuu ja mopo keulii. Todennäköisin syy on kuitenkin se, että talven ruosteilla avaat liian myöhään hirveän piiska-avauksen, jonka seurauksena on keuliminen. Tarkkaile kaasunkäyttöä ja sitä, että avaat riittävän (ei liian) ajoissa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

tuomas

Juu, tuo piiskakaasu voi olla hyvä arvaus. Tuo pikakaasu varmaan tuo omat haasteensa aluksi, ja ei se ajaminen kauhen sulavaa ollut näin talven jäljiltä.

Pitää hetken aikaa vielä karistella ruosteita ja sitten vasta alkaa säätämään alustaa. Viimekesänä tälläistä ongelmaa ei ollut, vaikka kierrosajat olivat parisen sekuntia parempia.

Haluisin uskoa että Motoville on nuo jouset osannut valita oikein.

-tuomas-
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

Olbe

Täytyy kysyä viisaammilta... mikä olisi halvin vaihtoehto kun -03 R1:sen etuputket on taittunut alakolmion alta ?
Tuntuu kyllä että toimii, mutta etupyörä on vinossa. Kun löysyttää ja kääntää putkea nii saa suht suoraan, mutta onko sit turvallinen...? Ebaytä kattellut niin ei ihan halvalla taida saada uusia iskareita. Noissa pitäisi olla öhlinsin sisukset. Miettinyt että onkohan rikkonut muuta kun taittanut paksummat yläputket (termistö vähän hukassa) jos ne löytäis suorana ? Mistähän pajasta kandeis ruveta kyseleen, itseltä ei iskari huoto onnistu. Kaikista vinkeistä todella kiitollinen !
Ja muutenkin on pieni vi****s päällä kun on jalkapöytä ja nilkka ruuvattu kasaan, kipsi ehkä heinäkuussa pois  :'(

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Olbe - 25.05.14 - klo:15:57
Täytyy kysyä viisaammilta... mikä olisi halvin vaihtoehto kun -03 R1:sen etuputket on taittunut alakolmion alta ?
Tuntuu kyllä että toimii, mutta etupyörä on vinossa. Kun löysyttää ja kääntää putkea nii saa suht suoraan, mutta onko sit turvallinen...? Ebaytä kattellut niin ei ihan halvalla taida saada uusia iskareita. Noissa pitäisi olla öhlinsin sisukset. Miettinyt että onkohan rikkonut muuta kun taittanut paksummat yläputket (termistö vähän hukassa) jos ne löytäis suorana ? Mistähän pajasta kandeis ruveta kyseleen, itseltä ei iskari huoto onnistu. Kaikista vinkeistä todella kiitollinen !
Ja muutenkin on pieni vi****s päällä kun on jalkapöytä ja nilkka ruuvattu kasaan, kipsi ehkä heinäkuussa pois  :'(

Jos ulkoputki on solmussa, on myös sisäputki suurella todennäköisyydellä saanut itseensä ja turvallinen tuo ei ole missään nimessä. Keula saattaa tietyssä vaiheessa joustoliikettä jumittua ja sitten se on menoo. Mittaa yläputken halkaisija ja keulan pituus niin voit niiden perusteella metsästää jonkun toisen pyörän keulaa joka voisi passata paikoilleen.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Foku

Lainaus käyttäjältä: Olbe - 25.05.14 - klo:15:57
 Mistähän pajasta kandeis ruveta kyseleen, itseltä ei iskari huoto onnistu. Kaikista vinkeistä todella kiitollinen !


Tuolta ainakin sisä eli liukuputkia:  http://www.oitracon.fi/supersport/esittely.html


     T:Foku
***** GSXR 1000 *****

paaton

Ja keulan t-kappale (eli se alakappele+laakeriputki) kannattaa tarkistaa. Omassa kutosessa oli tuo vääntynyt, vaikka putket olivatkin suorat.

Powered by EzPortal