Alusta ja sen säädöt

Aloittaja PetsuZX, 07.02.12 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 11 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.06.14 - klo:23:18
Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.06.14 - klo:22:17
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.06.14 - klo:21:20
Botniaa, Kemoraa, Motoparkkia. Säät Botnian +10 asteesta Motoparkin +32 asteeseen. Kemora siltä väliltä.
Kävin tekee tallilla rengasinventaarion...löysin sit 4kpl hyväkuntosia SC2 etusia...et olis niitä sit kuitenkin ollu.
Ja botnialla etunen ei kulunut niin paljoa kuin motoparkissa?
Oliks sulla botnialla enemmän painetta siinä?
Vähemmän. Botnialla oletin kulumisen johtuvan paineesta, mutta eipä tuo siitäkään ollu.
Mä taas veikkaisin että botnialla se vähemmän painetta nimenomaan aiheuttaa sitä etusen kulumista.
Sit taas kemoralla ja motoparkissa pinta on nii karkee ett se vaatis SC2 eteen.
Ja varsinkin se ett motoparkissa oli quuma, niin vielä suuremmalla syyllä SC2 sinne eteen.
Nii ei ois etunen kulunu nii paljoo.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.06.14 - klo:11:41
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.06.14 - klo:23:18
Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.06.14 - klo:22:17
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.06.14 - klo:21:20
Botniaa, Kemoraa, Motoparkkia. Säät Botnian +10 asteesta Motoparkin +32 asteeseen. Kemora siltä väliltä.
Kävin tekee tallilla rengasinventaarion...löysin sit 4kpl hyväkuntosia SC2 etusia...et olis niitä sit kuitenkin ollu.
Ja botnialla etunen ei kulunut niin paljoa kuin motoparkissa?
Oliks sulla botnialla enemmän painetta siinä?
Vähemmän. Botnialla oletin kulumisen johtuvan paineesta, mutta eipä tuo siitäkään ollu.
Mä taas veikkaisin että botnialla se vähemmän painetta nimenomaan aiheuttaa sitä etusen kulumista.
Sit taas kemoralla ja motoparkissa pinta on nii karkee ett se vaatis SC2 eteen.
Ja varsinkin se ett motoparkissa oli quuma, niin vielä suuremmalla syyllä SC2 sinne eteen.
Nii ei ois etunen kulunu nii paljoo.

Toi kuluminen ei ole ainakaan mulla ihan ykkösprioriteetti kun valkkaa kumiseosta. Oishan se toki kiva että kestäis päivän myös se etukumi. Motoparkki, kuuma ja kovaa seosta eteen kuullostaa ainakin mun korvaan vähän eksoottiselta. 

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.06.14 - klo:11:38
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.06.14 - klo:10:15
Hätäseen riipustelin ton Hondan linkun periaatteen. Tosin mitat on edelleen hatusta vedetty. Pitää piirtää loppumopo ja renkaat jossain välissä kun ehtii.
Eli tommonen?
http://www.hondanews.com/channels/powersports-technology/photos/pro-link-rear-suspension-4

Joo Unit Pro-Link taitaa olla Hondan kutsumanimi tolle.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 19.06.14 - klo:11:47
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.06.14 - klo:11:41
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.06.14 - klo:23:18
Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.06.14 - klo:22:17
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.06.14 - klo:21:20
Botniaa, Kemoraa, Motoparkkia. Säät Botnian +10 asteesta Motoparkin +32 asteeseen. Kemora siltä väliltä.
Kävin tekee tallilla rengasinventaarion...löysin sit 4kpl hyväkuntosia SC2 etusia...et olis niitä sit kuitenkin ollu.
Ja botnialla etunen ei kulunut niin paljoa kuin motoparkissa?
Oliks sulla botnialla enemmän painetta siinä?
Vähemmän. Botnialla oletin kulumisen johtuvan paineesta, mutta eipä tuo siitäkään ollu.
Mä taas veikkaisin että botnialla se vähemmän painetta nimenomaan aiheuttaa sitä etusen kulumista.
Sit taas kemoralla ja motoparkissa pinta on nii karkee ett se vaatis SC2 eteen.
Ja varsinkin se ett motoparkissa oli quuma, niin vielä suuremmalla syyllä SC2 sinne eteen.
Nii ei ois etunen kulunu nii paljoo.

Toi kuluminen ei ole ainakaan mulla ihan ykkösprioriteetti kun valkkaa kumiseosta. Oishan se toki kiva että kestäis päivän myös se etukumi. Motoparkki, kuuma ja kovaa seosta eteen kuullostaa ainakin mun korvaan vähän eksoottiselta.

Eturenkaassa pito ja etenkin profiilin säilyminen kyllä menee kulumisen edelle. Lähinnä sillä hämmästelin tuota kulumista kun yleensä etusilla saa ajaa vaikka puol kesää eikä niistä kulutuspintaa saa loppumaan. Profiili kyllä katoo renkaasta kuin renkaasta 1-5 päivässä, mutta kyllä niissä yleensä vielä 10 päivän jälkeenkin pintaa on. Pitää vähän seurailla jatkuuko toi kuluminen kovemilla seoksilla. 
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.06.14 - klo:11:57
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 19.06.14 - klo:11:47
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.06.14 - klo:11:41
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.06.14 - klo:23:18
Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.06.14 - klo:22:17
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.06.14 - klo:21:20
Botniaa, Kemoraa, Motoparkkia. Säät Botnian +10 asteesta Motoparkin +32 asteeseen. Kemora siltä väliltä.
Kävin tekee tallilla rengasinventaarion...löysin sit 4kpl hyväkuntosia SC2 etusia...et olis niitä sit kuitenkin ollu.
Ja botnialla etunen ei kulunut niin paljoa kuin motoparkissa?
Oliks sulla botnialla enemmän painetta siinä?
Vähemmän. Botnialla oletin kulumisen johtuvan paineesta, mutta eipä tuo siitäkään ollu.
Mä taas veikkaisin että botnialla se vähemmän painetta nimenomaan aiheuttaa sitä etusen kulumista.
Sit taas kemoralla ja motoparkissa pinta on nii karkee ett se vaatis SC2 eteen.
Ja varsinkin se ett motoparkissa oli quuma, niin vielä suuremmalla syyllä SC2 sinne eteen.
Nii ei ois etunen kulunu nii paljoo.

Toi kuluminen ei ole ainakaan mulla ihan ykkösprioriteetti kun valkkaa kumiseosta. Oishan se toki kiva että kestäis päivän myös se etukumi. Motoparkki, kuuma ja kovaa seosta eteen kuullostaa ainakin mun korvaan vähän eksoottiselta.

Eturenkaassa pito ja etenkin profiilin säilyminen kyllä menee kulumisen edelle. Lähinnä sillä hämmästelin tuota kulumista kun yleensä etusilla saa ajaa vaikka puol kesää eikä niistä kulutuspintaa saa loppumaan. Profiili kyllä katoo renkaasta kuin renkaasta 1-5 päivässä, mutta kyllä niissä yleensä vielä 10 päivän jälkeenkin pintaa on. Pitää vähän seurailla jatkuuko toi kuluminen kovemilla seoksilla.

Mulla kulu tuola dunlopin softi edessä ihan nätisti, tosin aika loppu alko olemaan kun tais olla jo 4. päivää alla. Merkkejä oli ehkä vielä jotain millin luokkaa jäljellä. Linjat tuollasella alkaa painumaan leveväksi ja käytös ei profiilin takia enää ole kovinkaan tarkkaa. Pois otettaessa muoto noinkin kuluneeksi melko hyvä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.06.14 - klo:11:57
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 19.06.14 - klo:11:47
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.06.14 - klo:11:41
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.06.14 - klo:23:18
Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.06.14 - klo:22:17
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.06.14 - klo:21:20
Botniaa, Kemoraa, Motoparkkia. Säät Botnian +10 asteesta Motoparkin +32 asteeseen. Kemora siltä väliltä.
Kävin tekee tallilla rengasinventaarion...löysin sit 4kpl hyväkuntosia SC2 etusia...et olis niitä sit kuitenkin ollu.
Ja botnialla etunen ei kulunut niin paljoa kuin motoparkissa?
Oliks sulla botnialla enemmän painetta siinä?
Vähemmän. Botnialla oletin kulumisen johtuvan paineesta, mutta eipä tuo siitäkään ollu.
Mä taas veikkaisin että botnialla se vähemmän painetta nimenomaan aiheuttaa sitä etusen kulumista.
Sit taas kemoralla ja motoparkissa pinta on nii karkee ett se vaatis SC2 eteen.
Ja varsinkin se ett motoparkissa oli quuma, niin vielä suuremmalla syyllä SC2 sinne eteen.
Nii ei ois etunen kulunu nii paljoo.

Toi kuluminen ei ole ainakaan mulla ihan ykkösprioriteetti kun valkkaa kumiseosta. Oishan se toki kiva että kestäis päivän myös se etukumi. Motoparkki, kuuma ja kovaa seosta eteen kuullostaa ainakin mun korvaan vähän eksoottiselta.

Eturenkaassa pito ja etenkin profiilin säilyminen kyllä menee kulumisen edelle. Lähinnä sillä hämmästelin tuota kulumista kun yleensä etusilla saa ajaa vaikka puol kesää eikä niistä kulutuspintaa saa loppumaan. Profiili kyllä katoo renkaasta kuin renkaasta 1-5 päivässä, mutta kyllä niissä yleensä vielä 10 päivän jälkeenkin pintaa on. Pitää vähän seurailla jatkuuko toi kuluminen kovemilla seoksilla.

Mun ymmärtääkseni ylenmääräinen SC1 tai SC2 eturenkaan kuluminen on myös merkki siitä että pito ei ole paras mahdollinen, vaan rengas joutuu toimimaan toiminta-alueensa ulkopuolella.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 19.06.14 - klo:11:47
Toi kuluminen ei ole ainakaan mulla ihan ykkösprioriteetti kun valkkaa kumiseosta. Oishan se toki kiva että kestäis päivän myös se etukumi. Motoparkki, kuuma ja kovaa seosta eteen kuullostaa ainakin mun korvaan vähän eksoottiselta.

No ei se niinkään eksoottista ole, etenkin jos Pirellin taulukkoa seurailee: Pirellin seostaulukko
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.06.14 - klo:09:43
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 19.06.14 - klo:09:37
Onko kellään kokemusta Andreani Linear Factory cartridge kitistä, onko siitä mihinkään?



Ainakin Hondan keulaan tuo Andreani on kuulema pirullisen hyvä. Ja ainakin Hondassa tuo Andreanin cartridgen rakenne on sellainen, että keulan joustovara kasvaa vakiosta n. 10mm.
Ok, tuli ostettua K9 kilosen keula ja siinä oli tuollainen kitti asennettuna. Keula on nyt Kaukosella huollettavana. 
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.06.14 - klo:12:05
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.06.14 - klo:11:57
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 19.06.14 - klo:11:47
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.06.14 - klo:11:41
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.06.14 - klo:23:18
Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.06.14 - klo:22:17
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.06.14 - klo:21:20
Botniaa, Kemoraa, Motoparkkia. Säät Botnian +10 asteesta Motoparkin +32 asteeseen. Kemora siltä väliltä.
Kävin tekee tallilla rengasinventaarion...löysin sit 4kpl hyväkuntosia SC2 etusia...et olis niitä sit kuitenkin ollu.
Ja botnialla etunen ei kulunut niin paljoa kuin motoparkissa?
Oliks sulla botnialla enemmän painetta siinä?
Vähemmän. Botnialla oletin kulumisen johtuvan paineesta, mutta eipä tuo siitäkään ollu.
Mä taas veikkaisin että botnialla se vähemmän painetta nimenomaan aiheuttaa sitä etusen kulumista.
Sit taas kemoralla ja motoparkissa pinta on nii karkee ett se vaatis SC2 eteen.
Ja varsinkin se ett motoparkissa oli quuma, niin vielä suuremmalla syyllä SC2 sinne eteen.
Nii ei ois etunen kulunu nii paljoo.

Toi kuluminen ei ole ainakaan mulla ihan ykkösprioriteetti kun valkkaa kumiseosta. Oishan se toki kiva että kestäis päivän myös se etukumi. Motoparkki, kuuma ja kovaa seosta eteen kuullostaa ainakin mun korvaan vähän eksoottiselta.

Eturenkaassa pito ja etenkin profiilin säilyminen kyllä menee kulumisen edelle. Lähinnä sillä hämmästelin tuota kulumista kun yleensä etusilla saa ajaa vaikka puol kesää eikä niistä kulutuspintaa saa loppumaan. Profiili kyllä katoo renkaasta kuin renkaasta 1-5 päivässä, mutta kyllä niissä yleensä vielä 10 päivän jälkeenkin pintaa on. Pitää vähän seurailla jatkuuko toi kuluminen kovemilla seoksilla.

Mun ymmärtääkseni ylenmääräinen SC1 tai SC2 eturenkaan kuluminen on myös merkki siitä että pito ei ole paras mahdollinen, vaan rengas joutuu toimimaan toiminta-alueensa ulkopuolella.
Ainakaan havaittavia pito-ongelmia ei ollu ennen kuin renkaasta katos noi kulutusmerkit. Sen jälkeen se oli aika liposa ja sorti aika pahasti alta avauksissa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.06.14 - klo:12:59
Ainakaan havaittavia pito-ongelmia ei ollu ennen kuin renkaasta katos noi kulutusmerkit. Sen jälkeen se oli aika liposa ja sorti aika pahasti alta avauksissa.
"Muita oireita alustasta on keulan tärrääminen syvään jarrutettavissa mutkissa, esim. motoparkissa sokeen vasurin jälkeinen jarru ja siellä montun pohjalla se oikeelle taittuva jarru. Lisäksi eturengas kuluu melko paljon."

Mä lähinnä mietin sitä ett eiks toi keulan tärrääminen tos tapauksessa oo pito-ongelma?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.06.14 - klo:13:18
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.06.14 - klo:12:59
Ainakaan havaittavia pito-ongelmia ei ollu ennen kuin renkaasta katos noi kulutusmerkit. Sen jälkeen se oli aika liposa ja sorti aika pahasti alta avauksissa.
"Muita oireita alustasta on keulan tärrääminen syvään jarrutettavissa mutkissa, esim. motoparkissa sokeen vasurin jälkeinen jarru ja siellä montun pohjalla se oikeelle taittuva jarru. Lisäksi eturengas kuluu melko paljon."

Mä lähinnä mietin sitä ett eiks toi keulan tärrääminen tos tapauksessa oo pito-ongelma?

Kyllähän sen ainakin luulis syövän pitoa, eikä ainakaan lisää luottoa jarruttaa vielä kovempaa, mutta toisaalta kertaakaan en saanut etusta luistolle asti jarrussa, vaikka jarrua tiukensi täristämisen alkamisen jälkeen. Ja tuo tärrääminen on luultavasti iskarin suuntaista liikettä (shatter).
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.06.14 - klo:13:30
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.06.14 - klo:13:18
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.06.14 - klo:12:59
Ainakaan havaittavia pito-ongelmia ei ollu ennen kuin renkaasta katos noi kulutusmerkit. Sen jälkeen se oli aika liposa ja sorti aika pahasti alta avauksissa.
"Muita oireita alustasta on keulan tärrääminen syvään jarrutettavissa mutkissa, esim. motoparkissa sokeen vasurin jälkeinen jarru ja siellä montun pohjalla se oikeelle taittuva jarru. Lisäksi eturengas kuluu melko paljon."

Mä lähinnä mietin sitä ett eiks toi keulan tärrääminen tos tapauksessa oo pito-ongelma?

Kyllähän sen ainakin luulis syövän pitoa, eikä ainakaan lisää luottoa jarruttaa vielä kovempaa, mutta toisaalta kertaakaan en saanut etusta luistolle asti jarrussa, vaikka jarrua tiukensi täristämisen alkamisen jälkeen. Ja tuo tärrääminen on luultavasti iskarin suuntaista liikettä (shatter).

Missä vaiheessa tuo tärinä tulee? Kallellaan? Pystyssä? Jarrutuksen alussa vai koko ajan?

Mietiskelen vaan muita mahdollisia ongelman aiheuttajia, esim. jarruja.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 19.06.14 - klo:14:02
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.06.14 - klo:13:30
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.06.14 - klo:13:18
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.06.14 - klo:12:59
Ainakaan havaittavia pito-ongelmia ei ollu ennen kuin renkaasta katos noi kulutusmerkit. Sen jälkeen se oli aika liposa ja sorti aika pahasti alta avauksissa.
"Muita oireita alustasta on keulan tärrääminen syvään jarrutettavissa mutkissa, esim. motoparkissa sokeen vasurin jälkeinen jarru ja siellä montun pohjalla se oikeelle taittuva jarru. Lisäksi eturengas kuluu melko paljon."

Mä lähinnä mietin sitä ett eiks toi keulan tärrääminen tos tapauksessa oo pito-ongelma?

Kyllähän sen ainakin luulis syövän pitoa, eikä ainakaan lisää luottoa jarruttaa vielä kovempaa, mutta toisaalta kertaakaan en saanut etusta luistolle asti jarrussa, vaikka jarrua tiukensi täristämisen alkamisen jälkeen. Ja tuo tärrääminen on luultavasti iskarin suuntaista liikettä (shatter).

Missä vaiheessa tuo tärinä tulee? Kallellaan? Pystyssä? Jarrutuksen alussa vai koko ajan?

Mietiskelen vaan muita mahdollisia ongelman aiheuttajia, esim. jarruja.

Jarrun loppuosalla isossa kallistuksessa. Mitä enemmän kuormittaa etusta niin sen enempi tärrää. Jarrupalat, jarrulevyt yms. on ok.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

parjan_fin

19.06.14 - klo:15:13 #913 Viimeisin muokkaus: 19.06.14 - klo:15:16 käyttäjältä parjan_fin
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.06.14 - klo:14:24
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 19.06.14 - klo:14:02
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.06.14 - klo:13:30
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.06.14 - klo:13:18
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.06.14 - klo:12:59
Ainakaan havaittavia pito-ongelmia ei ollu ennen kuin renkaasta katos noi kulutusmerkit. Sen jälkeen se oli aika liposa ja sorti aika pahasti alta avauksissa.
"Muita oireita alustasta on keulan tärrääminen syvään jarrutettavissa mutkissa, esim. motoparkissa sokeen vasurin jälkeinen jarru ja siellä montun pohjalla se oikeelle taittuva jarru. Lisäksi eturengas kuluu melko paljon."

Mä lähinnä mietin sitä ett eiks toi keulan tärrääminen tos tapauksessa oo pito-ongelma?

Kyllähän sen ainakin luulis syövän pitoa, eikä ainakaan lisää luottoa jarruttaa vielä kovempaa, mutta toisaalta kertaakaan en saanut etusta luistolle asti jarrussa, vaikka jarrua tiukensi täristämisen alkamisen jälkeen. Ja tuo tärrääminen on luultavasti iskarin suuntaista liikettä (shatter).

Missä vaiheessa tuo tärinä tulee? Kallellaan? Pystyssä? Jarrutuksen alussa vai koko ajan?

Mietiskelen vaan muita mahdollisia ongelman aiheuttajia, esim. jarruja.

Jarrun loppuosalla isossa kallistuksessa. Mitä enemmän kuormittaa etusta niin sen enempi tärrää. Jarrupalat, jarrulevyt yms. on ok.
Edit: Aivopieru, korjataan pois.

Kokeile lisää menovaimennusta tai pienennä ilmatilavuutta putkessa lisäämällä öljyä 10 ml / putki. TAI! Jos kääntyvyys on hyvä ja pystyt siitä hiukan luovuttamaan, niin nosta keulaa ylemmäksi pari milliä = liukuputkia enemmän piiloon.

Voisi olla, että keulalla on liikaa painetta ja alkaa hiertämään kumin varassa jarrun lopulla. Tuossa vaiheessa ei olla kovin kaukana siitä, että etunen luistaa alta.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

rranta

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 19.06.14 - klo:09:37
Onko kellään kokemusta Andreani Linear Factory cartridge kitistä, onko siitä mihinkään?


Omassa Suzukissa tuollanen on. Ajan sillä nyt toista kesää. Oon ollu kyllä ihan tyytyväinen. Helppo huoltaa tai vaihtaa jousia.

Powered by EzPortal