Alusta ja sen säädöt

Aloittaja PetsuZX, 07.02.12 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.06.14 - klo:14:24
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 19.06.14 - klo:14:02
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.06.14 - klo:13:30
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.06.14 - klo:13:18
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.06.14 - klo:12:59
Ainakaan havaittavia pito-ongelmia ei ollu ennen kuin renkaasta katos noi kulutusmerkit. Sen jälkeen se oli aika liposa ja sorti aika pahasti alta avauksissa.
"Muita oireita alustasta on keulan tärrääminen syvään jarrutettavissa mutkissa, esim. motoparkissa sokeen vasurin jälkeinen jarru ja siellä montun pohjalla se oikeelle taittuva jarru. Lisäksi eturengas kuluu melko paljon."

Mä lähinnä mietin sitä ett eiks toi keulan tärrääminen tos tapauksessa oo pito-ongelma?

Kyllähän sen ainakin luulis syövän pitoa, eikä ainakaan lisää luottoa jarruttaa vielä kovempaa, mutta toisaalta kertaakaan en saanut etusta luistolle asti jarrussa, vaikka jarrua tiukensi täristämisen alkamisen jälkeen. Ja tuo tärrääminen on luultavasti iskarin suuntaista liikettä (shatter).

Missä vaiheessa tuo tärinä tulee? Kallellaan? Pystyssä? Jarrutuksen alussa vai koko ajan?

Mietiskelen vaan muita mahdollisia ongelman aiheuttajia, esim. jarruja.

Jarrun loppuosalla isossa kallistuksessa. Mitä enemmän kuormittaa etusta niin sen enempi tärrää. Jarrupalat, jarrulevyt yms. on ok.

Mä oon kans ton tärinän kanssa tapellu, välillä johtuu huonosta etuläskistä ja välillä kuun kulmasta. Kerro mullekki jos saat korjattua...

eri-ernesti

Mitkähän mahtaa olla K7 tonnikikserin WP competition 4618 mallin tehdassäädöt? Pärnussa pyörä vikuroi avauksissa aivan jumalattomasti.
Mitäs jousta te suosittelette tämmöselle 75kg + varusteet pökäleelle? Jousi on siis vakio tällä hetkellä, ilmeisesti 110 siis. 

MikkoS

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 08.07.14 - klo:19:40
Mitkähän mahtaa olla K7 tonnikikserin WP competition 4618 mallin tehdassäädöt? Pärnussa pyörä vikuroi avauksissa aivan jumalattomasti. 
Mitäs jousta te suosittelette tämmöselle 75kg + varusteet pökäleelle? Jousi on siis vakio tällä hetkellä, ilmeisesti 110 siis.
support.msp (ät) wp-group.com
Kysy tuolta. Miulle vastasivat ihan järkevällä viiveellä. Aluksi oli vähän sekoilua kun kävi ilmi että tota 4618 iskaria on uudempaa ja vanhempaa mallia, joista vanhemmassa vähemmän napsuja.


Nitrous

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 08.07.14 - klo:19:40
Mitkähän mahtaa olla K7 tonnikikserin WP competition 4618 mallin tehdassäädöt? Pärnussa pyörä vikuroi avauksissa aivan jumalattomasti.
Mitäs jousta te suosittelette tämmöselle 75kg + varusteet pökäleelle? Jousi on siis vakio tällä hetkellä, ilmeisesti 110 siis.

Jos en nyt ihan pieleen muista niin kuulostaa vähän jäykälle toi sun takajousi. Vakio on muistaakseni 100. Mutta mitäs se pyörä tarkemmin ottaen teki? Jakeli perää? Ravisti käsille? Keuli? Takapää pumppas? Alkoko vikurointi heti avauksen alussa vai vasta myöhemmin? Helepottaa ongelman löytämistä kun kuvailee vähän tarkemmin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.07.14 - klo:06:51
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 08.07.14 - klo:19:40
Mitkähän mahtaa olla K7 tonnikikserin WP competition 4618 mallin tehdassäädöt? Pärnussa pyörä vikuroi avauksissa aivan jumalattomasti.
Mitäs jousta te suosittelette tämmöselle 75kg + varusteet pökäleelle? Jousi on siis vakio tällä hetkellä, ilmeisesti 110 siis.

Jos en nyt ihan pieleen muista niin kuulostaa vähän jäykälle toi sun takajousi. Vakio on muistaakseni 100. Mutta mitäs se pyörä tarkemmin ottaen teki? Jakeli perää? Ravisti käsille? Keuli? Takapää pumppas? Alkoko vikurointi heti avauksen alussa vai vasta myöhemmin? Helepottaa ongelman löytämistä kun kuvailee vähän tarkemmin.
¨

Jos sama kun aika monella tuolla; pitkissä vauhtimutkissa avatessa, isoilla vaihteilla kallellaan, perä pumppaa (voblaa) hitaalla liikkeellä.
Ehdotappa jotain. Meillä vaimennukset ja jousi löysällä, hidasta vaimennusta ei voi säätää erikseen.
Ongelma pahenee liimakumilla ja pitävällä asfaltilla. 9854:llä kemoran paluusuoran avauksessa saa vääntää kaasun auki, ja pehmeellä kumilla ihan mahdoton. Sama toistui Pärnussa.

Vaikutti sitlä että parani kun löysäs perää, mutta ei vielä kokeiltu tosi kovaa vaimennusta. Jousi 85.

eri-ernesti


Lainaus käyttäjältä: app - 09.07.14 - klo:10:23
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.07.14 - klo:06:51
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 08.07.14 - klo:19:40
Mitkähän mahtaa olla K7 tonnikikserin WP competition 4618 mallin tehdassäädöt? Pärnussa pyörä vikuroi avauksissa aivan jumalattomasti.
Mitäs jousta te suosittelette tämmöselle 75kg + varusteet pökäleelle? Jousi on siis vakio tällä hetkellä, ilmeisesti 110 siis.

Jos en nyt ihan pieleen muista niin kuulostaa vähän jäykälle toi sun takajousi. Vakio on muistaakseni 100. Mutta mitäs se pyörä tarkemmin ottaen teki? Jakeli perää? Ravisti käsille? Keuli? Takapää pumppas? Alkoko vikurointi heti avauksen alussa vai vasta myöhemmin? Helepottaa ongelman löytämistä kun kuvailee vähän tarkemmin.
¨

Jos sama kun aika monella tuolla; pitkissä vauhtimutkissa avatessa, isoilla vaihteilla kallellaan, perä pumppaa (voblaa) hitaalla liikkeellä.
Ehdotappa jotain. Meillä vaimennukset ja jousi löysällä, hidasta vaimennusta ei voi säätää erikseen.
Ongelma pahenee liimakumilla ja pitävällä asfaltilla. 9854:llä kemoran paluusuoran avauksessa saa vääntää kaasun auki, ja pehmeellä kumilla ihan mahdoton. Sama toistui Pärnussa.

Vaikutti sitlä että parani kun löysäs perää, mutta ei vielä kokeiltu tosi kovaa vaimennusta. Jousi 85.

Mulla se venkoilu alko oikeestaa heti avauksesta. Tekee turhan vaikeeta ja pelottavaa tosta avaamisesta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 09.07.14 - klo:10:49

Lainaus käyttäjältä: app - 09.07.14 - klo:10:23
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.07.14 - klo:06:51
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 08.07.14 - klo:19:40
Mitkähän mahtaa olla K7 tonnikikserin WP competition 4618 mallin tehdassäädöt? Pärnussa pyörä vikuroi avauksissa aivan jumalattomasti.
Mitäs jousta te suosittelette tämmöselle 75kg + varusteet pökäleelle? Jousi on siis vakio tällä hetkellä, ilmeisesti 110 siis.

Jos en nyt ihan pieleen muista niin kuulostaa vähän jäykälle toi sun takajousi. Vakio on muistaakseni 100. Mutta mitäs se pyörä tarkemmin ottaen teki? Jakeli perää? Ravisti käsille? Keuli? Takapää pumppas? Alkoko vikurointi heti avauksen alussa vai vasta myöhemmin? Helepottaa ongelman löytämistä kun kuvailee vähän tarkemmin.
¨

Jos sama kun aika monella tuolla; pitkissä vauhtimutkissa avatessa, isoilla vaihteilla kallellaan, perä pumppaa (voblaa) hitaalla liikkeellä.
Ehdotappa jotain. Meillä vaimennukset ja jousi löysällä, hidasta vaimennusta ei voi säätää erikseen.
Ongelma pahenee liimakumilla ja pitävällä asfaltilla. 9854:llä kemoran paluusuoran avauksessa saa vääntää kaasun auki, ja pehmeellä kumilla ihan mahdoton. Sama toistui Pärnussa.

Vaikutti sitlä että parani kun löysäs perää, mutta ei vielä kokeiltu tosi kovaa vaimennusta. Jousi 85.

Mulla se venkoilu alko oikeestaa heti avauksesta. Tekee turhan vaikeeta ja pelottavaa tosta avaamisesta.

Onko se semmosta tasasta pumppausta vai väkivaltasempaa nopeeta liikettä?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 09.07.14 - klo:10:23
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.07.14 - klo:06:51
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 08.07.14 - klo:19:40
Mitkähän mahtaa olla K7 tonnikikserin WP competition 4618 mallin tehdassäädöt? Pärnussa pyörä vikuroi avauksissa aivan jumalattomasti.
Mitäs jousta te suosittelette tämmöselle 75kg + varusteet pökäleelle? Jousi on siis vakio tällä hetkellä, ilmeisesti 110 siis.

Jos en nyt ihan pieleen muista niin kuulostaa vähän jäykälle toi sun takajousi. Vakio on muistaakseni 100. Mutta mitäs se pyörä tarkemmin ottaen teki? Jakeli perää? Ravisti käsille? Keuli? Takapää pumppas? Alkoko vikurointi heti avauksen alussa vai vasta myöhemmin? Helepottaa ongelman löytämistä kun kuvailee vähän tarkemmin.
¨

Jos sama kun aika monella tuolla; pitkissä vauhtimutkissa avatessa, isoilla vaihteilla kallellaan, perä pumppaa (voblaa) hitaalla liikkeellä.
Ehdotappa jotain. Meillä vaimennukset ja jousi löysällä, hidasta vaimennusta ei voi säätää erikseen.
Ongelma pahenee liimakumilla ja pitävällä asfaltilla. 9854:llä kemoran paluusuoran avauksessa saa vääntää kaasun auki, ja pehmeellä kumilla ihan mahdoton. Sama toistui Pärnussa.

Vaikutti sitlä että parani kun löysäs perää, mutta ei vielä kokeiltu tosi kovaa vaimennusta. Jousi 85.

Tuohon kun tietäs vastauksen niin korjaisin iteltäkin saman ongelman. Jompaan kumpaan suuntaan se tod. näk. pohjaa. Vois kuvitella, että jos alkaa avauksen alusta niin pohjaa pohjaan, mutta jos alkaa vasta kun kaasua on avattu jo jonkun verran loppuu ulosjoustovara. Mut nää nyt on vaan mun omaa pähkäilyä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Alkaatosiaan vasta kun vauhtia on ememmän (150), eikä tarvii olla työntö kovin kova. Paluuvaimennusta koitettiin kiristää, mutta ei vaikuta. Menovaimennusta ja esijännitystä ei olla vielä kokeiltu tosi kireellä, ja siinä ongelma että rengas repee. Jännä juttu että kovalla renkaalla ja vähemmän pitävällä pinnalla täysin vakaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 09.07.14 - klo:11:18
Alkaatosiaan vasta kun vauhtia on ememmän (150), eikä tarvii olla työntö kovin kova. Paluuvaimennusta koitettiin kiristää, mutta ei vaikuta. Menovaimennusta ja esijännitystä ei olla vielä kokeiltu tosi kireellä, ja siinä ongelma että rengas repee. Jännä juttu että kovalla renkaalla ja vähemmän pitävällä pinnalla täysin vakaa.

Äkkiseltään veikkaisin, että pitävämmällä pinnalla ja kumilla tulee mutkassa isompi sivuttaisvoima renkaalta ja siten takaiskari myös enempi voimaa kannettavaksi, jolloin se sitten pääsee pohjaamaan. Tähän viittaisi myös se, että tuota esiintyy vain isommassa vauhdissa.

Joku viisaampi voi sitten torpata tämän jos menee ihan metsään.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

slowrider

Lainaus käyttäjältä: app - 09.07.14 - klo:11:18
Alkaatosiaan vasta kun vauhtia on ememmän (150), eikä tarvii olla työntö kovin kova. Paluuvaimennusta koitettiin kiristää, mutta ei vaikuta. Menovaimennusta ja esijännitystä ei olla vielä kokeiltu tosi kireellä, ja siinä ongelma että rengas repee. Jännä juttu että kovalla renkaalla ja vähemmän pitävällä pinnalla täysin vakaa.
senverran tarkennusta, että nimenomaan kovassa avauksessa itsellä ilmenee tuo. eli silloin kun se kahva on lähes/kokonaan auki.  perä tavallaan vatkaa/nuljuaa, mutta kaasun uskaltaa pitää auki. Eli ei tee mitään äkkinäistä

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 09.07.14 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: app - 09.07.14 - klo:11:18
Alkaatosiaan vasta kun vauhtia on ememmän (150), eikä tarvii olla työntö kovin kova. Paluuvaimennusta koitettiin kiristää, mutta ei vaikuta. Menovaimennusta ja esijännitystä ei olla vielä kokeiltu tosi kireellä, ja siinä ongelma että rengas repee. Jännä juttu että kovalla renkaalla ja vähemmän pitävällä pinnalla täysin vakaa.
senverran tarkennusta, että nimenomaan kovassa avauksessa itsellä ilmenee tuo. eli silloin kun se kahva on lähes/kokonaan auki.  perä tavallaan vatkaa/nuljuaa, mutta kaasun uskaltaa pitää auki. Eli ei tee mitään äkkinäistä

Tää on hauska kun kaks ukkoo, jotka ajaa samalla mopolla ja joilla on sama ongelma kuvaavat sen eri tavalla. Ota siitä nyt selkoo. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

slowrider

09.07.14 - klo:12:55 #927 Viimeisin muokkaus: 09.07.14 - klo:13:06 käyttäjältä slowrider
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.07.14 - klo:12:51
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 09.07.14 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: app - 09.07.14 - klo:11:18
Alkaatosiaan vasta kun vauhtia on ememmän (150), eikä tarvii olla työntö kovin kova. Paluuvaimennusta koitettiin kiristää, mutta ei vaikuta. Menovaimennusta ja esijännitystä ei olla vielä kokeiltu tosi kireellä, ja siinä ongelma että rengas repee. Jännä juttu että kovalla renkaalla ja vähemmän pitävällä pinnalla täysin vakaa.
senverran tarkennusta, että nimenomaan kovassa avauksessa itsellä ilmenee tuo. eli silloin kun se kahva on lähes/kokonaan auki.  perä tavallaan vatkaa/nuljuaa, mutta kaasun uskaltaa pitää auki. Eli ei tee mitään äkkinäistä

Tää on hauska kun kaks ukkoo, jotka ajaa samalla mopolla ja joilla on sama ongelma kuvaavat sen eri tavalla. Ota siitä nyt selkoo. :D
niimpä. siihen ku pistää muuttujaksi.eri ajoasennon/ajotyylin ja kaasunkäytön niin monta naksua laitetaan ;-)

Edit: näin töissä kun ei aivoja tarvi,niin ehtii miettimään.  Eli kallistuksessa avatessa ainoastaan tekee tuota. Kemorassa ennen paluusuoraa, pärnussa ykkösmutkan jälkeisessä pitkässä vasurissa. Botnialla uskoisin saman ilmenevän ennen vauhtivasuria.

app

Lisätään vielä että  vauhdinn kasvaessa heijaa kevyemmälläkin avauksella. Nelosvaihteella kestää vähemmän kaasua kun kolmosella

jarska

Lainaus käyttäjältä: app - 09.07.14 - klo:10:23
Jos sama kun aika monella tuolla; pitkissä vauhtimutkissa avatessa, isoilla vaihteilla kallellaan, perä pumppaa (voblaa) hitaalla liikkeellä.
Ehdotappa jotain. Meillä vaimennukset ja jousi löysällä, hidasta vaimennusta ei voi säätää erikseen.
Ongelma pahenee liimakumilla ja pitävällä asfaltilla. 9854:llä kemoran paluusuoran avauksessa saa vääntää kaasun auki, ja pehmeellä kumilla ihan mahdoton. Sama toistui Pärnussa.

Vaikutti sitlä että parani kun löysäs perää, mutta ei vielä kokeiltu tosi kovaa vaimennusta. Jousi 85.
Bitubo?
Lainaus käyttäjältä: app - 09.07.14 - klo:11:18
Alkaatosiaan vasta kun vauhtia on ememmän (150), eikä tarvii olla työntö kovin kova. Paluuvaimennusta koitettiin kiristää, mutta ei vaikuta. Menovaimennusta ja esijännitystä ei olla vielä kokeiltu tosi kireellä, ja siinä ongelma että rengas repee. Jännä juttu että kovalla renkaalla ja vähemmän pitävällä pinnalla täysin vakaa.
Bitubo?
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 09.07.14 - klo:12:46
senverran tarkennusta, että nimenomaan kovassa avauksessa itsellä ilmenee tuo. eli silloin kun se kahva on lähes/kokonaan auki.  perä tavallaan vatkaa/nuljuaa, mutta kaasun uskaltaa pitää auki. Eli ei tee mitään äkkinäistä
Bitubo?
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 09.07.14 - klo:12:55

niimpä. siihen ku pistää muuttujaksi.eri ajoasennon/ajotyylin ja kaasunkäytön niin monta naksua laitetaan ;-)

Edit: näin töissä kun ei aivoja tarvi,niin ehtii miettimään.  Eli kallistuksessa avatessa ainoastaan tekee tuota. Kemorassa ennen paluusuoraa, pärnussa ykkösmutkan jälkeisessä pitkässä vasurissa. Botnialla uskoisin saman ilmenevän ennen vauhtivasuria.
Bitubo?
Lainaus käyttäjältä: app - 09.07.14 - klo:13:32
Lisätään vielä että  vauhdinn kasvaessa heijaa kevyemmälläkin avauksella. Nelosvaihteella kestää vähemmän kaasua kun kolmosella
Bitubo!! innocent_1

Powered by EzPortal