Alusta ja sen säädöt

Aloittaja PetsuZX, 07.02.12 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Nitrous

Nyt olis sitten arvon raadille taas kysymystä: Pyöräksi tulee siis K9 kilogixeri ja sen alustaa pitää varmaan vähän ihmetellä ennen kevättä. Ekana tietty pitää lähtee liikkeelle geometriasta, elikkäs millasella geometrialla ootte ko. laitteella ajaneet vs. vakio. Keula ylös ja takaiskarin pituussäädöllä kääntyvyys kohdalleen vai jotain muuta? Entäs jouset? Millasilla vietereillä n. 70kg kuski tuolla pärjää. Keulassa varmaan sama kuin kaikissa muissakin, eli siinä 9,5-10 välimaastossa lienee sopivat, mutta kuinkas perä? Jotain haarukassa 90-105 vai jotain muuta. Vinkkejä otellaan vastaan ja kiitokset jo etukäteen vastanneille. (Paitsi niille, jotka jo tässä vaiheessa yrittää hiekottaa mun ens vuoden vauhtia :P)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Huttu

Hyvä että hommasit samanlaisen kuin mulla ja Jullella. Selvitelkää sen salat talven ja alkukauden aikana niin voidaan sitte tulla kyselemään tyhmiä kun ei neljään vuoteen ole omaa k9:ää saatu liitämään.  Aiheeseen: Mulla on painoa hieman enemmän mutta vakiokeula on toiminut hyvin, vakiojousilla, salmoin kuin tiimikaverillakin. Tosin meidän vaatimukset ei oo kummoset. vakioiskarista sai simmaamalla semmoisen että toimii 80 kg kuskilla-vakio jousella.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Huttu - 25.11.15 - klo:13:38
Hyvä että hommasit samanlaisen kuin mulla ja Jullella. Selvitelkää sen salat talven ja alkukauden aikana niin voidaan sitte tulla kyselemään tyhmiä kun ei neljään vuoteen ole omaa k9:ää saatu liitämään. 

Jopas oli kovasti odotuksia nostava kommentti tämä. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.11.15 - klo:11:08
Nyt olis sitten arvon raadille taas kysymystä: Pyöräksi tulee siis K9 kilogixeri ja sen alustaa pitää varmaan vähän ihmetellä ennen kevättä. Ekana tietty pitää lähtee liikkeelle geometriasta, elikkäs millasella geometrialla ootte ko. laitteella ajaneet vs. vakio. Keula ylös ja takaiskarin pituussäädöllä kääntyvyys kohdalleen vai jotain muuta? Entäs jouset? Millasilla vietereillä n. 70kg kuski tuolla pärjää. Keulassa varmaan sama kuin kaikissa muissakin, eli siinä 9,5-10 välimaastossa lienee sopivat, mutta kuinkas perä? Jotain haarukassa 90-105 vai jotain muuta. Vinkkejä otellaan vastaan ja kiitokset jo etukäteen vastanneille. (Paitsi niille, jotka jo tässä vaiheessa yrittää hiekottaa mun ens vuoden vauhtia [emoji14])
Kysäses eri-ernestiltä neuvoja. Varmaan pikku korvausta vastaan säätää pari naksua ja hyvä tulee :)

wbaum

Perää ylös, yläkolmiosta siivu pois, nostetaan keula tappiin, topout-jousista siivu pois, holkki jousien päälle, taka-akselia taaksepäin koneistamalla uudet ketjunkiristinpalikat ja pitempi ketju kii ja rebaa niin vitusti takapamppuun, että se vinkuu ku villakoira ku astuu päälle.


eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 25.11.15 - klo:17:53
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.11.15 - klo:11:08
Nyt olis sitten arvon raadille taas kysymystä: Pyöräksi tulee siis K9 kilogixeri ja sen alustaa pitää varmaan vähän ihmetellä ennen kevättä. Ekana tietty pitää lähtee liikkeelle geometriasta, elikkäs millasella geometrialla ootte ko. laitteella ajaneet vs. vakio. Keula ylös ja takaiskarin pituussäädöllä kääntyvyys kohdalleen vai jotain muuta? Entäs jouset? Millasilla vietereillä n. 70kg kuski tuolla pärjää. Keulassa varmaan sama kuin kaikissa muissakin, eli siinä 9,5-10 välimaastossa lienee sopivat, mutta kuinkas perä? Jotain haarukassa 90-105 vai jotain muuta. Vinkkejä otellaan vastaan ja kiitokset jo etukäteen vastanneille. (Paitsi niille, jotka jo tässä vaiheessa yrittää hiekottaa mun ens vuoden vauhtia [emoji14])
Kysäses eri-ernestiltä neuvoja. Varmaan pikku korvausta vastaan säätää pari naksua ja hyvä tulee :)

Naksutellaan pari naksua sieltä täältä niin hvä tulee kato!

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 25.11.15 - klo:18:55
Perää ylös, yläkolmiosta siivu pois, nostetaan keula tappiin, topout-jousista siivu pois, holkki jousien päälle, taka-akselia taaksepäin koneistamalla uudet ketjunkiristinpalikat ja pitempi ketju kii ja rebaa niin vitusti takapamppuun, että se vinkuu ku villakoira ku astuu päälle.


Miks Kolmiosta pitäs ottaa siivu pois?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 26.11.15 - klo:07:18
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 25.11.15 - klo:17:53
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.11.15 - klo:11:08
Nyt olis sitten arvon raadille taas kysymystä: Pyöräksi tulee siis K9 kilogixeri ja sen alustaa pitää varmaan vähän ihmetellä ennen kevättä. Ekana tietty pitää lähtee liikkeelle geometriasta, elikkäs millasella geometrialla ootte ko. laitteella ajaneet vs. vakio. Keula ylös ja takaiskarin pituussäädöllä kääntyvyys kohdalleen vai jotain muuta? Entäs jouset? Millasilla vietereillä n. 70kg kuski tuolla pärjää. Keulassa varmaan sama kuin kaikissa muissakin, eli siinä 9,5-10 välimaastossa lienee sopivat, mutta kuinkas perä? Jotain haarukassa 90-105 vai jotain muuta. Vinkkejä otellaan vastaan ja kiitokset jo etukäteen vastanneille. (Paitsi niille, jotka jo tässä vaiheessa yrittää hiekottaa mun ens vuoden vauhtia [emoji14])
Kysäses eri-ernestiltä neuvoja. Varmaan pikku korvausta vastaan säätää pari naksua ja hyvä tulee :)

Naksutellaan pari naksua sieltä täältä niin hvä tulee kato!
Eli sun jäljiltä se alusta on sekasin kuin seinäkello? :P
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

26.11.15 - klo:08:24 #1088 Viimeisin muokkaus: 26.11.15 - klo:08:26 käyttäjältä wbaum
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.11.15 - klo:08:00
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 25.11.15 - klo:18:55
Perää ylös, yläkolmiosta siivu pois, nostetaan keula tappiin, topout-jousista siivu pois, holkki jousien päälle, taka-akselia taaksepäin koneistamalla uudet ketjunkiristinpalikat ja pitempi ketju kii ja rebaa niin vitusti takapamppuun, että se vinkuu ku villakoira ku astuu päälle.


Miks Kolmiosta pitäs ottaa siivu pois?
Että voi pidentää takaiskaria ja saa keulan pysymään jossain balanssissa. Keulaa saa siis siten nostettua korkeemmalle. Tää nyt on semiläppä, mutta aion itse vetää siivun pois.

Tiedä nyt sitten onko tuo geometria ihan sama tuossa k9, mutta kannattaa ainakin mitata mitä se takapampun pituus on.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 26.11.15 - klo:08:24
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.11.15 - klo:08:00
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 25.11.15 - klo:18:55
Perää ylös, yläkolmiosta siivu pois, nostetaan keula tappiin, topout-jousista siivu pois, holkki jousien päälle, taka-akselia taaksepäin koneistamalla uudet ketjunkiristinpalikat ja pitempi ketju kii ja rebaa niin vitusti takapamppuun, että se vinkuu ku villakoira ku astuu päälle.


Miks Kolmiosta pitäs ottaa siivu pois?
Että voi pidentää takaiskaria ja saa keulan pysymään jossain balanssissa. Keulaa saa siis siten nostettua korkeemmalle. Tää nyt on semiläppä, mutta aion itse vetää siivun pois.

Tiedä nyt sitten onko tuo geometria ihan sama tuossa k9, mutta kannattaa ainakin mitata mitä se takapampun pituus on.

Eikös se oo ihan sama sitten vaan törkätä putket vähän kolmion pinnan alapuolelle? Eikös korkin halkasija ole snadisti pienempi kuin ulkoputken?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum



Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.11.15 - klo:08:38
Eikös se oo ihan sama sitten vaan törkätä putket vähän kolmion pinnan alapuolelle? Eikös korkin halkasija ole snadisti pienempi kuin ulkoputken?
Vois kai joo noin testailla. Pitäis mallintaa tuo perän linkku miten paljon pituutta pitäis säätää. Taitaa itellä olla 6.5mm vakiota pidempi iskarin lyhyimmässä asetuksessa.

T1mppa

26.11.15 - klo:08:58 #1091 Viimeisin muokkaus: 26.11.15 - klo:09:24 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.11.15 - klo:08:38
Eikös se oo ihan sama sitten vaan törkätä putket vähän kolmion pinnan alapuolelle? Eikös korkin halkasija ole snadisti pienempi kuin ulkoputken?

Joo.
http://www.traxxion.com/Extended-Showa-Fork-Cap-for-GSXR/  (tossa kaksi kuvaa)

Noi on tosiaan siihen vanhempaan malliin. K9:stä en osaa sanoa. Ja on ollut foorumeilla puhetta myös tonnareista.

edit. Kun googlesta katsoo gsxr wsbk 2009, niin kaikissa niissä tulee putket yläkolmion läpi. Tosin ei tiedetä iskareiden, koiranluiden ym osien pituuksia.
edit2. http://www.shop.kyleusa.com/Kyle-Racing-Ohlins-Fork-Cap-Extenders-FC000.htm

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 26.11.15 - klo:08:58
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.11.15 - klo:08:38
Eikös se oo ihan sama sitten vaan törkätä putket vähän kolmion pinnan alapuolelle? Eikös korkin halkasija ole snadisti pienempi kuin ulkoputken?

Joo.
http://www.traxxion.com/Extended-Showa-Fork-Cap-for-GSXR/  (tossa kaksi kuvaa)

Noi on tosiaan siihen vanhempaan malliin. K9:stä en osaa sanoa. Ja on ollut foorumeilla puhetta myös tonnareista.

edit. Kun googlesta katsoo gsxr wsbk 2009, niin kaikissa niissä tulee putket yläkolmion läpi. Tosin ei tiedetä iskareiden, koiranluiden ym osien pituuksia.
edit2. http://www.shop.kyleusa.com/Kyle-Racing-Ohlins-Fork-Cap-Extenders-FC000.htm
Sitä WSBK kaasukeulaa on kuvista paha verrata vakioon jos ei ole tietoa siitä ulkoputken pituudesta, joustosta jne.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.11.15 - klo:10:00
Sitä WSBK kaasukeulaa on kuvista paha verrata vakioon jos ei ole tietoa siitä ulkoputken pituudesta, joustosta jne.

Juu. Koitin googlata kuvia racepyöristä, missä ois ollut noita keulaputken jatkoja, mutta ei oikein onnannut.
Sen verran tiedän, että niistä oli jonkin verran juttua foorumeilla, mutta käytetäänkö niitä oikeasti? Toisaalta on useampi firma, ketkä niitä tekee.

Faktoja mulla ei oo, joten tämä jää tämmöisen lässytyksen tasolle.

parjan_fin

Yläkolmiota en lähtis ihan kevyin perustein höyläilemään ohkasemmaks. Se kun pettää jossain mutkassa, niin avot, osuma on kova ja kipeä.

Yleensä noi on suunniteltu kuitenkin niin, että kestävät kovempaakin käsittelyä, mutta ohentamalla (paljonko pitää ohentaa?) saattaa saada mielenkiintoisia sivuilmiöitä aikaiseksi. Alkaa keula joustamaan ja elämään enemmän, mikä ei välttämättä ole huono asia, mutta jos sitä on liikaa, niin eturenkaan puolella liikettä alkaa äkkiä olemaankin jo aika paljon. Erityisesti enemmän olisin huolissani siitä, että kuin käy jos pettää kokonaan alta.

Turvallisempi vaihtoehto on vaan laskea keulaputkia yläkolmion sisään.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Powered by EzPortal