Motopark ja ohiajomelu

Aloittaja Daniko, 22.07.12 - klo:21:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Daniko

Oli suunnitelmissa mennä elokuussa ajelemaan Motoparkkiin jollekin vapaavuorolle. Näillä vuoroilla on kuitenkin dB-rajoitus 96,9, joka mitataan ohiajosta. Motoparkissa on jokin automaattinen laite tornin kohdalla, joka nämä melut mittailee (http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/motoparkin-uusi-jarjestelma-vaimensi-valitukset/1227618).

Miten tällaisen asian pystyy etukäteen testaamaan? Ahvenistolla kuitenkin melut mitataan ennenkuin pyörä päästetään radalle, mutta Motoparkissa ilmeisesti päästetään ajamaan, mutta heilutellaan mustaa lippua, kun jonkun kohdalla melut on liian kovat. Pitääkö etsiä joku, jolla on (kunnollinen) mittari ja kaahata sitten sen ohitse suunnilleen samaa vauhtia kuin olisi Motoparkin pääsuoralla? Vai voiko ihan suoraan teilata ajatuksen radalle pääsystä, kun Hondassa on Akran vaimennin ilman dB-killeriä.. Voisiko killeri vaimentaa riittävästi?

Ajatuksia näistä hirveistä melurajoista voi myös vapaasti heitellä. Itseäni ainakin vähän ärsyttää.

slowrider

Samaa itsekkin pohtinut. jossisuhmuran kokoränni ilman killeriä takuulla no no, mutta oisko edes sen sikahintasen killerin kanssa mitään asiaa radalle? Kyllä jää se rata kokeilematta jos tarttee vakio pakosarja ja joku jatkettu vakioänäri alkaa ostaan sitä varten, prkele


Turder

Itse viime kesänä kysyin samaa Motoparkissa ja sanoivat, että aja 1-2 kierrosta ja he katsoo melut. Jos on sallituissa rajoissa niin kassan kautta radalle, jos liikaa melua niin katsomoon tai kotiin.

Ei tietysti auta paljoa jos pidempää ajaa tuonne kokeilemaan melurajoja, mutta ainakin pientä joustoa oli siihen, ettei turhasta maksa ratamaksua.

Daniko

Lainaus käyttäjältä: Turder - 23.07.12 - klo:13:49
Itse viime kesänä kysyin samaa Motoparkissa ja sanoivat, että aja 1-2 kierrosta ja he katsoo melut. Jos on sallituissa rajoissa niin kassan kautta radalle, jos liikaa melua niin katsomoon tai kotiin.

No tuo kuulostaa ihan reilulta peliltä. Tosin kuten sanoit, kauempaa kurja lähteä katsomaan, menisikö läpi.

Ei ole kyllä aavistustakaan miten paljon on 96,9 dB, että pääseekö noihin rajoihin ylipäätään killerin avulla vai pitääkö olla tosiaan vakioputki extravaimennuksilla?

Pete

Lainaus käyttäjältä: Daniko - 24.07.12 - klo:12:02

Ei ole kyllä aavistustakaan miten paljon on 96,9 dB, että pääseekö noihin rajoihin ylipäätään killerin avulla vai pitääkö olla tosiaan vakioputki extravaimennuksilla?

600 räärää kuullostaa vakioputkella ompelukonetta hieman hiljaisemmalta (mölynmittauksissa mulla ollut 89-91 db vähän paikasta riippuen), joten ainakaan siihen ei mitään extravaimennuksia tarvita. Olen lähes 100% varma, että pääset Motoparkissa ajamaan, jos hommaat tohon Akraasi killerin. Ilman killeriä en kauhean kaukaa lähtisi koittamaan.

jarska

Yksi kuski oli eilen Motoparkissa samanmoisella Kawalla kuin mulla ja sanoi jotta melut meni kakkosvaihteella yli vaikka oli myöskin sama vakioputki kuin mulla, ilman mitään muutoksia.
Isot pojat opetti, et ei niistä meluista ongelmaa tule(joskus kun vaihdan putken), kytkin pohjaan ja himmaat mikin kohdilla...pruuuuum...prummmmmm...ja eikun lisää kaasua mittauspisteen ohitettua.
Tuota ei ihan vakioputkella tarvii tehdä, mut vaihdoin varulta kolmoselle viherpiipertäjien anturin kohdilla.

Daniko

Lainaus käyttäjältä: Pete - 24.07.12 - klo:12:19
Lainaus käyttäjältä: Daniko - 24.07.12 - klo:12:02

Ei ole kyllä aavistustakaan miten paljon on 96,9 dB, että pääseekö noihin rajoihin ylipäätään killerin avulla vai pitääkö olla tosiaan vakioputki extravaimennuksilla?

600 räärää kuullostaa vakioputkella ompelukonetta hieman hiljaisemmalta (mölynmittauksissa mulla ollut 89-91 db vähän paikasta riippuen), joten ainakaan siihen ei mitään extravaimennuksia tarvita. Olen lähes 100% varma, että pääset Motoparkissa ajamaan, jos hommaat tohon Akraasi killerin. Ilman killeriä en kauhean kaukaa lähtisi koittamaan.

Tää on ihan lohdullista tietää. Itseasiassa muistin myös, että kellarikomerossahan minulla lojuu läjä Hondan vanhoja osia, mukaanlukien vakiopönttö :D Eli ei mitään ongelmaa.. Mutta toki killeri olisi aika paljon helpompi kiinnittää ja ottaa irti.
Kiitokset avusta :)

JTK

27.07.12 - klo:22:27 #7 Viimeisin muokkaus: 27.07.12 - klo:22:29 käyttäjältä JTK
Lainaus käyttäjältä: jarska - 24.07.12 - klo:14:18
Yksi kuski oli eilen Motoparkissa samanmoisella Kawalla kuin mulla ja sanoi jotta melut meni kakkosvaihteella yli vaikka oli myöskin sama vakioputki kuin mulla, ilman mitään muutoksia.
Isot pojat opetti, et ei niistä meluista ongelmaa tule(joskus kun vaihdan putken), kytkin pohjaan ja himmaat mikin kohdilla...pruuuuum...prummmmmm...ja eikun lisää kaasua mittauspisteen ohitettua.
Tuota ei ihan vakioputkella tarvii tehdä, mut vaihdoin varulta kolmoselle viherpiipertäjien anturin kohdilla.
Noin se menee. Pienellä kevennyksellä mittapisteellä varmistaa ajon jatkumisen.
Nykyisin joka jessuksen ylitys menee myös AVI:n / ELY:n tms. tietoon, online. Viranomainen valvoo ...

Käytäntö on että ekasta ylityksestä musta lippu => varoitus. Toisesta ylityksestä mustalippu ja pääsee loppupäiväksi varikolle tai kotiin.
Normiputkilla pärjää, killerit riittää, no problem. Kisapeleissä näkee sekä hyviä keksintöjä että ihmismielen pimeiimmistä syvyyksistä kummunneita viritelmiä. Jälkimmäisiä katsellessa Voi vain toivoa että pysyvät kiinni.
Lähtökohta on että ei mitään testiajoja enää tänä kesänä. Näin vakuuttelivat portinvartijat tänään.
Tuo Motoparkin meluraja on ohiajomelu, joka on aivan eri asia kuin normi melunmittaus.
Tänään kysäisin meluja ja silloin päivän korkein oli 93,4 dB.
Virtasalmella on käymisen arvoinen rata, suosittelen.
Quot homines, tot sententiae.

T1mppa

Katselin, että Motoparkissa olisi vapaat harjoitukset sekä melupäivä 29.5.
Onkohan tuolla hirmu läjä autoja? Onko ennakkoilmoittautumista tms.? Paljonko kustantaa? 
Jos pyörän rakentaminen menee nappiin, niin tuolla voisi käydä avaamassa kauden.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 19.05.14 - klo:11:28
Katselin, että Motoparkissa olisi vapaat harjoitukset sekä melupäivä 29.5.
Onkohan tuolla hirmu läjä autoja? Onko ennakkoilmoittautumista tms.? Paljonko kustantaa?
Jos pyörän rakentaminen menee nappiin, niin tuolla voisi käydä avaamassa kauden.
Autojen määrää kukaan tuskin osaa ennustaa, mutta muihin kysymyksiin saanee parhaiten vastauksen radalle kilauttamalla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

santerik

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 19.05.14 - klo:11:28
Katselin, että Motoparkissa olisi vapaat harjoitukset sekä melupäivä 29.5.
Onkohan tuolla hirmu läjä autoja? Onko ennakkoilmoittautumista tms.? Paljonko kustantaa?
Jos pyörän rakentaminen menee nappiin, niin tuolla voisi käydä avaamassa kauden.

Hinta ainakin viimekesänä oli 70€ ja ennakkoilmoittautumisia ei tarvitse.

Riittää se yksi auto jotta saavat oman vuoron ja tämän kriteerin voisi olettaa täyttyvän. Mitä itse tuolla tullut käytyä niin pyörillä on ollut ajoaikaa vaihtelevasti 20 min, 30 min tai 40 min ( tällöin hidas jo nopea) päär tunti.

Jos kaikki mopot on yhdessä ryhmässä niin nopeuserot on melkoisia, mutta eipä tuo itseäni ole haitannut. Itse ajan kiimaisimmillanikin erittäin hiljaa, mutta pääsääntöisesti ohi on tultu kaukaa ja turvallisesti.


jarska

Lainaus käyttäjältä: santerik - 19.05.14 - klo:20:20
Jos kaikki mopot on yhdessä ryhmässä niin nopeuserot on melkoisia, mutta eipä tuo itseäni ole haitannut. Itse ajan kiimaisimmillanikin erittäin hiljaa, mutta pääsääntöisesti ohi on tultu kaukaa ja turvallisesti.

Samoja kokemuksia, hyvin on sovittu ajamaan nopeampien kans.
Jopa niiden Venäläisten, jotka ohittavat vauhtimutkan kohdilla ja painavat samassa muna-asennossa suoraan kohti näreikköä, juurikaan jarruttamatta.

m1kk0

Näyttäis olevan vapaata melupäivää vkl motoparkissa 14-15.6.  Onko tietoa kuuluuko sähköt ratamaksuun vai onko kaivettava lisää kuvetta?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 10.06.14 - klo:19:04
Näyttäis olevan vapaata melupäivää vkl motoparkissa 14-15.6.  Onko tietoa kuuluuko sähköt ratamaksuun vai onko kaivettava lisää kuvetta?
Ainakin viime pe kuulu samaan pakettiin tai sitten tuli suoritettua tahaton ryöstö. :)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

MikkoS

Kuuluu ratamaksuun 70e/pvä. Varma tieto ei mikkää mutu.

Powered by EzPortal